Willem van Hanegem pakt PSV aan: 'Dus niet roepen dat Ajax zo rijk is'
Maandag, 25 oktober 2021 om 07:50

Willem van Hanegem is van mening dat PSV weinig is opgeschoten met de aanstelling van Roger Schmidt. De oud-international schrijft in zijn column in het Algemeen Dagblad dat de lat bij PSV, in tegenstelling tot bij Ajax, niet altijd hoog gelegd wordt. "Ik ben zo benieuwd hoe het er deze week aan toe gaat in Eindhoven. Altijd zijn er excuses", stelt Van Hanegem.

"PSV vloog uit de Champions League, nadat ze uit beter waren dan Benfica en thuis nog een tijdje tegen tien man mochten spelen. Ze verloren van Willem II, maar toen hadden ze toch gewoon meer kansen gekregen? Toen het stroef liep tegen Go Ahead Eagles, was dat opeens een soort Real Madrid. Tegen het bedroevend zwakke PEC Zwolle maakten ze pas zes minuten voor tijd gelijk en daarna de 2-1 en 3-1. Iedereen liep weer de polonaise", schrijft Van Hanegem. Afgelopen week verloor PSV met 1-2 van AS Monaco ('ze hadden nauwelijks iets fout gedaan') en met 5-0 van Ajax.

"Waar het nu echt om gaat, is dat je blijft benoemen waar het fout is gegaan. Schmidt hoeft er van mij niet uit, van mij part blijft hij tot hij zestig jaar is. Maar gaat het goed onder hem?", vraagt Van Hanegem zich af. Hij begrijpt dat Toon Gerbrands en John de Jong 'graag hebben dat Schmidt het geweldig doet bij PSV', omdat ze hem 'de sleutel in handen hebben gegeven'. "Maar als je eerlijk bent, zijn ze er nog weinig mee opgeschoten."

Van Hanegem vindt dat 'man en paard' moeten worden genoemd binnen PSV. "En dus ook niet over geld beginnen en roepen dat Ajax zo rijk is. Ik las laatst het bedrag dat Zahavi incasseert en hij zal niet de enige zijn, dus PSV heeft genoeg te besteden", aldus Van Hanegem. "PSV heeft morgen mensen nodig die dat allemaal willen benoemen. Misschien iets voor Aad de Mos, want hij komt er vaak, zegt hij. Of voor mijn vrienden, de broertjes Van de Kerkhof. Ik ben benieuwd."

Meer nieuws
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
13
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
   
23:45
23:45
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
20
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (124)

 
PSVerein
 
32
24 oktober 2021 om 22:10
Tuurlijk presteert PSV ondermaats. Maar geld mag toch als belangrijkste factor in het huidige voetbal benoemd worden? Of het nou Ajax, Bayern, City of PSG is, geld maakt titels. Geen geld is geen enorme bank met Neres, Klaassen etc. En dan kan je zeggen “PSV heeft meer geld dan Heerenveen, dus moet van Heerenveen winnen.” Dat klopt, maar toch verliest de club met minder geld meer punten. Dat geldt voor PSV, Lyon en Dortmund.
 
Kamran Baydil
 
172
24 oktober 2021 om 22:18
Dortmund heeft meer geld een hogere selectiewaarde dan ajax, maar het werd naar mijn weet 4-0
 
PSVChamps
 
44
24 oktober 2021 om 22:21
En toch zou je met dat verschil, zeker in de Eredivisie, makkelijk mee moeten komen. We hadden dit jaar gewoon CL moeten en kunnen spelen. De wedstrijden tegen Willem II en Zwolle zijn, net als tegen Monaco trouwens, tekenend voor waar we staan. Al deze wedstrijden hadden gewoon (met gemak) gewonnen moeten worden. Zeker met ons spelersmateriaal. Wat er dus mis is, is niet de kwaliteit van de spelers, dat is er genoeg. Maar hoe kan het dat men amper volle wedstrijden kan spelen? Dat men enorm veel kansen krijgt, maar het niet af weet te maken? Bijna elke tegenaanval een goal oplevert? Iets in de organisatie klopt niet en dat zie je terug op het veld…
 
DdD4
 
68
24 oktober 2021 om 22:28
PSV heeft ook geld? Cashen redelijk goed op spelers. Maar lopen veel geld mis door miskopen, chocke Europees en kopen veel middelmaat. Maar naast dat, Ajax won ook van Real Madrid, Juventus, Spurs, Dortmund allemaal met een grotere begroting, meer geld ??. Speelde gelijk tegen Bayern. Verloren dan wel van Liverpool, Chelsea maar ze waren niet slechter. Oftewel een slap excuus geld...
 
007
 
19
24 oktober 2021 om 22:35
@psvchamps,Dit vind ik een prima reactie. Ook gewoon beseffen dat er te veel wedstrijden zijn geweest waarin het team veel moeite kende. Vandaag mis je je beste twee aanvallers, maar krijgt de verdediging vijf doelpunten tegen. Achterin speelde iedereen. In principe zou met deze selectie PSV van iedereen, buiten Ajax, moeten winnen. Men heeft ook duidelijk de tweede begroting in de competitie dus ook dat moet niet de reden zijn waarom met zoveel moeite wint van de Eagles of Zwolle.
 
Davilla_7
 
10
24 oktober 2021 om 22:37
DdD4? Geld een slap excuus? Het hele voetbal draait om geld. Waarom denk jij dat PEC Zwolle nooit kampioen van Nederland kan worden? Juist ja, geld. Of vind je dat maar onzin, en ben je van mening dat ze ook in Zwolle een gooi moeten doen naar de Champions League? Want dat zeg je feitelijk als je zegt dat geld er niet toe doet
 
VijfMeterLijn
 
9
24 oktober 2021 om 22:44
@kamran Mooie uitzondering op de regel. Bayern verloor van Eintracht is er ook wel zo eentje. Geld regeert in voetbal en daarbuiten en als je dat niet vind snap je het wereldje niet. @ddd4 Dat was een uniek seizoen, dat is niet elk jaar zo. Steeds uitzonderingen gaan noemen betekent niet dat geld onbelangrijk is. Ja, tegen GAE en PEC was het enorm slecht, heeft dat met geld te maken? Nee, dat ligt bij het beleid en de trainingen. De spelers zijn niet fit en de aankopen zijn matig. Zou meer geld helpen? Ja, mits er mensen met verstand dat geld beheren.
 
SuperNico31
 
25
24 oktober 2021 om 22:46
Geld is een slap excuus ja, voor clubs die tot de top van de competitie behoren. Niemand verwacht van Pec dat ze kampioen worden, maar van Psv mag je meer verwachten dan wat ze laten zien. Psv heeft een selectie die van de meeste ploegen in de Eredivisie moet kunnen winnen, maar laten het gewoon afweten.
 
Veeodee
 
22
24 oktober 2021 om 23:01
Dat geld maakt Ajax zelf met prestaties en PSV verliest dat geld steeds met ondermaatse prestaties! Je hoeft t dus niet te benoemen want een gevalletje eigen schuld. Had je van Benfica gewonnen had ne veel meer bij kunnen schrijven om de prestaties in de europa league nog maar niet te benoemen. Het lijkt wel of PSV geen grote bedragen wil verdienen, dan hebben ze namelijk een mooie smoes als ze geen kampioen worden...
 
Kamran Baydil
 
8
24 oktober 2021 om 23:03
Noem jij de overwinning op dortmund dan een uitzondering? Won ook van juve real etc verklaar dat dan even met je eintracht gedoe??
 
verstand
 
11
24 oktober 2021 om 23:19
dat geld krijgen ze niet van de kerstman.dat geld word verdient met goed beleid.dus of ajax doet iets heel goeds of psv doet iets goed fout.niet zo veel jaren gelden waren de begrotingen na genoeg gelijk.
 
Japie_Krekel
 
6
25 oktober 2021 om 00:23
@VijfMeterLijn niet altijd. Kijk naar een Liverpool. Die hebben de helft uitgegeven van wat City heeft uitgegeven maar die gooien vaak hoge ogen in de PL en CL door een creatieve scouting
 
KusH
 
2
25 oktober 2021 om 08:37
In dit geval wel Davilla. Het gaat over PSV. Dat heeft itt tot PEC veel meer te besteden. Er moet gekeken worden naar hoe dat besteed wordt.En wie dat managed en uiteindelijk traint. Vergelijken met PEC heeft geen zin. Dat is een David Goliath verhaal. Goed scouten.. in de juiste dingen investeren. Daar begint het mee.
 
Lierse1997
 
8
25 oktober 2021 om 09:44
Creatieve scouting? 80 miljoen voor Van Dijk, 80 miljoen voor Allison, 60 miljoen voor Fabinho, 60 miljoen voor Keita, 40 miljoen voor mané, 40 miljoen voor salah, 40 miljoen voor Firmino,… Oh wat hebben ze creatief goud gescout bij Liverpool.
 
Japie_Krekel
 
2
25 oktober 2021 om 10:37
Vergelijk de totale uitgaven van Liverpool met Manchester United, Chelsea en City en Liverpool hoort gewoon vierde te worden, maar elk jaar doen ze bijna mee om de titel en gooien ze hoge ogen in de CL. De Premier League is geen Eredivisie of Pro League waar je mee diet om de tutel door spelers van 15 miljoen te scouten. Wat Liverpool in Engeland doet is gewoon een topprestatie
 
Lierse1997
 
1
25 oktober 2021 om 14:00
Het is een knappe prestatie maar laten we niet doen alsof ze speciaal scouten. Ze kopen spelers voor gigantische bedragen.
 
Greggieeflr
 
171
24 oktober 2021 om 22:12
Geld zonder goed beleid brengt weinig titels??
 
VijfMeterLijn
 
15
24 oktober 2021 om 22:19
Laat me niet beginnen over het beleid onder De Jong en Gerbrands
 
Dumbell
 
185
24 oktober 2021 om 22:22
Het vermogen van Ajax komt door het eigen beleid. Het is niet zo dat Ajax een rijke sjeik heeft. Het geld wat PSV had, is gewoon niet goed besteed. Aankopen als Baumgartl en Bruna zijn gewoon weggegooid geld gebleken. Geld hebben is één ding, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.
 
PSVChamps
 
29
24 oktober 2021 om 22:32
Verkeerde (ongeschikte) mensen die de aankopen doen…. Dat is wel een groot verschil.
 
SuperNico31
 
28
24 oktober 2021 om 22:44
Brands die jarenlang bij PSV aan het roer heeft gestaan en spelers als Strootman, Wijnaldum, Mertens, Guardado etc. haalde was verkeerd en/of ongeschikt? Het zijn gewoon zielige smoesjes.
 
Kevin1989
 
6
25 oktober 2021 om 09:54
@supernico klopt maar toen ging het toch ook beter met PSV? Op een strafschop na overwinteren in de CL tegen de finalist van dat jaar. Sinds John de Jong gaat het echt slechter..
 
SuperNico31
 
2
25 oktober 2021 om 15:28
Je doet net alsof het verval alleen aan De Jong ligt en dat het pas van de afgelopen 2-3 jaar is. Hij heeft ook gewoon redelijk tot goede aankopen weten binnen te halen met spelers als Sangare, Maxx, Boscagli, Van Ginkel, Pröpper en de grootste naam Götze. Er staat gewoon een degelijk team. Psv presteert jaarlijks Europees ondermaats op een uitzondering na en gaan dan full focus op het kampioenschap. Als je nationaal dan ook niks pakt en in de voorrronde CL het totaal af laat weten tegen een Benfica met 10 man, daar heeft een De Jong vrij weinig mee te maken. Als je geen CL haalt of Europees niet ver komt, dan kan je je spelers niet voor hoge bedragen verkopen zoals Ajax dat wel kan. Zo loop je achter de feiten aan.
 
SuperNico31
 
88
24 oktober 2021 om 22:24
Vind het hele gezeik om geld gewoon belachelijk. Zoiets heet goed beleid voeren. Het verschil in begroting tussen Ajax en Psv was 10-15 jaar geleden niet zo groot. Ajax heeft de afgelopen jaren veel tijd en energie gestoken in de weg die is gekozen en dat werpt zijn vruchten af. Psv had toen Ajax magere jaren kende ook verder kunnen en misschien wel moeten groeien, maar dat is niet gebeurd.
 
PSVerein
 
43
24 oktober 2021 om 22:40
Zeker waar, ons geld is in die tijd waardeloos uitgegeven waardoor het verschil nu zo enorm is. Maar dat maakt het nog steeds logisch dat Ajax kampioen wordt dit seizoen en de komende seizoenen. Dat het geld via fantastisch beleid verdient is ga ik niet ontkennen.
 
DRL80
 
33
24 oktober 2021 om 22:35
Verschil is met veel van die clubs die je noemt dat Ajax dit middels een gedegen beleid voor elkaar gekregen heeft. Op eigen kracht. En daarvoor heeft het offers gebracht. Dit alles had PSV ook kunnen doen. Dus geld is geen excuus. PSV heeft Schmidt letterlijk de sleutels van de club in handen gegeven. Zowel sportief als financieel en ze staan er gewoon niet goed voor. Selectie is schijnbaar niet fit gezien dat vroege wisselen elke keer en ze doen (o.a. op die manier) aan kapitaalvernietiging. PSV is een topclub in NL en de lat moet hoger. Geen excuses en jezelf klein praten. Daar komt ook telkens dat Calimero vandaan, dat werkt de club zelf in de hand. Jammer en onnodig.
 
voetbaltjer
 
13
24 oktober 2021 om 23:03
Dit is de omgekeerde wereld. Ajax heeft altijd al meer potentie gehad. Ajax verklote het zlef altijd alleen met ruzietjes in het bestuur. Je ziet nu ze het wel op orde hebben, hoeveel meer ze in hun mars hebben. Daar valt voor PSV niet tegen op te boksen. Feyenoord heeft qua potentie, een beetje hetzelfde als PSV. Dat is de realiteit. Iedereen doet nu alsof Ajax het nu zo goed doet, maar eigenlijk is het al een wonder dat PSV zo langde concurrentiestrijd succesvol heeft aangegaan. Je ziet ook hoeveel moeite het ze kost. Psv leidt een speler op, en die verkopem ze hopelijk boven de 10 mil. Bij Ajax wordt (vanwege de grote naam in het buitenalnd), middelmatige spelers als Riedewald vor ca 12 mil verkocht.
 
DRL80
 
28
24 oktober 2021 om 23:11
Ik zie niet in hoe wat ik schreef de omgekeerde wereld is. Ik heb me puur bij de feiten gehouden.
 
Bongiorno
 
20
24 oktober 2021 om 23:30
Ja, omdat die spelers moeten presteren! Als je niks wint of bijzonders doet als individu, waarom zou je dan veel opleveren als speler? Malen vertrok toch ook voor dertig miljoen? Vind het vooral een hoop gehuil met de pet op eerlijk gezegd wat ik hier lees. Riedewald was basisspeler en international en dan gaat ie voor 12 miljoen naar crystal palace, met drie eredivisietitels op zak.
 
Bozzie67
 
3
25 oktober 2021 om 10:43
Beleid formuleren en doelstellingen vastleggen kan iedereen maar alles blijft mensenwerk en dus is je beleid afhankelijk van het organisatorische team van scout/overmars/ten hag met zijn technische staf. In die keten wordt bepaald welke speler Ajax nodig heeft voor een positie in de selectie. Verder zijn alle voorwaarden aanwezig om te slagen voor een speler en is het laatste woord aan die speler zelf. Het vasthouden aan de Ajax filosofie heeft ze gebracht waar ze nu zijn, maar ook het zich niet blind vasthouden aan die filosofie getuige een speler als Haller. Absoluut in vele ogen geen Ajax spits....maar dan nog een verrekte goede spits die kan uitblinken omdat zijn teammaten in staat zijn hem op de juiste wijze in stelling te brengen. Een Alvarez die als een Super stofzuiger/ Super waterdrager alles opruimt werkelijk iedere kruimel pakt die een ander laat liggen. 11 supersterren in 1 elftal heeft nooit gewerkt in het voetbal....spelers die niet allemaal top zijn maar de rest aanvullen en het cement vormen voor de bakstenen die kunnen schitteren...ja dat werkt wel. Ben Nooit van mijn leven fan van Ajax geweest, zal het ook nooit worden. Maar wat heb ik genoten van de laatste 2 wedstrijden met Dortmunt en PSV als tegenstanders. Ajax speelt volwassen, gedoseert, controleert, tempo versnellingen die creatief tot kansen en doelpunten leiden. Wat wil je nog meer? Is alles perfect NEE, maar moet dat dan? Je moet blijven streven naar verbetering, maar ach een beetje spanning moet er ook blijven. Succes in de Europese campagne en ik kijk uit naar de volgende match.
 
Lee112
 
11
25 oktober 2021 om 10:49
Ga s terug in de tijd. Marc Overmars werd aangetrokken en men gaf hem al gauw de bijnaam Marc netto. Simpelweg omdat hij niet wilde spenderen. Hij kwam met spelers van max 4 miljoen aankakken. Wonder boven wonder (met dank aan een uitstekende opleiding) waarin ook geinvesteerd werd lukte het Ajax onder de Boer om maar liefst 4 titels op rij binnen te slepen. Dat lijkt iedereen te vergeten. In de tijden van zuinig beleid werd er alsnog goed gepresteerd. Het voetval was vaak saai, maar er werd wel gewoon gewonnen. Je hoeft namelijk geen miljoenen te hebben in de ED om te presteren als Ajax zijnde. Want die enkele miljoenen is alsnog veel meer dan 90% van alle clubs. Nu profiteert Ajax ervan. Maar vergeet niet wat Ajax heeft opgeofferd om zover te komen.
 
Sulejmanii
 
0
25 oktober 2021 om 17:27
Lee 100%eens, ik weet en waardeer ook dat het onder Frank us begonnen.
 
FlamengoBrasil
 
20
24 oktober 2021 om 22:54
PSV verzand iedere keer in excuses. Die Duitser kan er vrij weinig van. Geldt eigenlijk voor alle Duitsers bij PSV. Gotze misschien nog wel voorop. Is in 4 van de 5wedstrijden onzichtbaar. Voor een speler van zijn kaliber brengt hij veel en veel te weinig. Speelt misschien wel op 30% van zijn kunnen. Of is dit echt zijn niveau en kan hij niet beter meer.
 
jeroen200
 
7
24 oktober 2021 om 23:04
Tuurlijk is dat zo maar het Calimero gedrag, lees voortdurende excuses zoeken, komt de laatste jaren weer vaker voor. Daar heeft Willem absoluut een goed punt
 
Sirius
 
25
24 oktober 2021 om 23:50
Hoezo mag geld als belangrijkste factor genoemd worden? PSV heeft echt veel meer te besteden dan Feyenoord en noem ze allemaal maar op. PSV heeft wel gewoon al 9 verliespunten na 10 wedstrijden in de Eredivisie en 5 verliespunten na 3 wedstrijden in de Europa League. Dat je een keer van Ajax verliest kan gebeuren, maar dit PSV verliest niet alleen van Ajax en overtuigt vaak niet eens tegen het rechter rijtje. Dat is gewoon een probleem dat weinig tot niets met geld te maken heeft en alles met het functioneren van personen.
 
Yoda
 
4
25 oktober 2021 om 08:20
Geld is een belangrijke factor, dat kun je niet ontkennen. Maar zoals psv hun geld omzet naar prestatie op het veld, dat is zwaar ondermaats. Ze onderscheiden zich nauwelijks in de wedstrijden tegen mindere tegenstanders en gaan zelfs helemaal kopje onder in grotere duels. Feijenoord en Ajax waren enorme ketsers, maar ook Monaco had bij rust al op 0-3 moeten staan. Sociedad was uiteindelijk na ploeteren nog gelijk, maar die zullen daar het meeste van gebaald hebben. Ajax harkt veel geld binnen, maar met dat geld maken ze in Nederland het verschil en kruipen ze wel erg dicht tegen europese top aan als je t mij vraagt. In mijn ogen top 10.
 
Enzokoekie
 
5
25 oktober 2021 om 08:01
wat een onzin van geld daarom speelde ajax gelijk tegen bayern in 2019 van real madrid juventus wonnen ze van benfica in de groep waar dit seizoen psv niet van kon winnen zelfs niet met 10man. geld heeft niet altijd een rol want all die clubs hebben veel meer inkomsten dan ajax zegt genoeg schimdt heeft gewoon gefaald van hanegem heeft gewoon gelijk altijd schrijft van hanegem altijd goede collums .
 
mvbfan
 
6
25 oktober 2021 om 09:00
Gelukkig is het geld van Ajax "self made millionair." Toen het niet goed ging met PSV tijdje geleden kregen zij gewoon hulp van de gemeente Eindhoven die even miljoenen hadden ingepompt in de club. Vind ik niet normaal. Er zijn zat mensen die niet van voetbal houden maar daaraan moeten meebetalen.
 
JK-Ajax
 
1
25 oktober 2021 om 09:20
Volgens die logica zou PSV toch buiten Ajax geen wedstrijd moeten verliezen?
 
HenkDeTank
 
0
25 oktober 2021 om 10:50
Ajax heeft het zelf voor elkaar gekregen door een goede filosofie. Dit is niet aankomen waaien zoals het in Engeland veel makkelijk is, Duitsland in mindere maten ook. PSV had gewoon van Benfica moeten winnen, op dit manier kan je aansluiten maar ze zitten nog in hetzelfde schip waar Ajax lang in heeft gezeten. Het niet afmaken op de juiste momenten. Het klopt dat geld titels koopt maar in Nederland kan je hiervoor alleen Ajax credits geven omdat ze dit zelf hebben opgebouwd zonder maar enige cent van een sjeik of televisie.
 
PieterPrins773
 
0
25 oktober 2021 om 11:24
Zolang John de Jong daar zit wordt het nooit wat. Van al zijn aankopen is alleen Sangare een succes. Stel je eens voor dat voor al dat geld goede spelers waren aangekocht die ook met winst doorverkocht zouden worden. Onder Brands was het verschil niet zo groot. Het enige verschil tussen ajax en psv is overmars vs De Jong. Het is wel een situatie waar psv nu inderdaad mee moet dealen. Maar een jaartje CL en een paar goede aankopen kan het verschil ook weer snel kleiner maken.
 
London Calling
 
1
25 oktober 2021 om 11:27
@psverein natuurlijk is geld een belangrijke factor. En op basis daarvan mag je ook niet verwachten dat PSV de titel favoriet is en op de lange termijn (meerdere jaren) zal geld inderdaad wel de doorslag geven als het gaat om het winnen van titels (met daarbij de aantekening dat Ajax eigenlijk altijd al veel meer te besteden heeft gehad). Alleen stap je wel heel makkelijk heen over het feit dat PSV alsnog meer te besteden heeft dan Feyenoord en heel veel meer dan de rest. Dat je dan die wedstrijd tegen Ajax verliest kan gebeuren. En het kan ook wel eens gebeuren dat je met moeite wint van kleinere clubs als PEC of Go Ahead, ook de clubs die jij hierboven noemt hebben wel eens een mindere dag. En dan kan het ook best dat je op lange termijn iets meer punten verliest tegen die clubs dan clubs met meer geld. Maar als je het over een lange periode lastig blijft hebben met die clubs die veel minder te besteden hebben mag je op zijn minst constateren dat er iets niet helemaal goed zit. Net zoals het financiele gat tussen Ajax en PSV steeds groter wordt, worden de gaten tussen PSV en het rechterrijtje ook steeds groter. Om de geld vergelijking er maar bij te pakken, het salarishuis van Ajax zou volgens de laatste jaarrekeningen bijna 2 keer zo hoog zijn als die van PSV. Het salarishuis van PSV is echter vijf en een half keer dat van PEC.
 
Janta
 
0
25 oktober 2021 om 12:58
Cruyff ooit eens, ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken en daar zit ook een kern van waarheid in. Ne de Cruyff revolutie ik Ajax weer zijn oude visie op gaan pakken die volgens voorgangers wo ook v. Basten verouderd was maar het tegendeel bleek waar met de komst van Bosz en later ETH. Het systeem dat Ajax speelt is he meest moeilijke voor spelers maar ook voor de coaches want ver van eigen doel spelen daar is niet iedere speler geschikt voor en er word meer van ze verwacht dan alleen aanvallen of verdedigen, beide moet. Zoals de bedenker van het totaalvoetbal Michels ooit zei, de aanval begint bij de verdediging en het verdedigen begint bij de aanval. Mits goed gespeelt en met de juiste spelers, ben je met deze 4.3.3 speelwijze bijna onverslaanbaar heeft Ajax nu bewezen. Bij Feyenoord zie je onder Slot dat ze ook een echte visie uitstralen, bij AZ ook maar bij PSV onder Schmidt is dat allemaal niet zo duidelijk, soms krijg je in 1 wedstrijd 2 verschillende speelstijlen te ze wat heel verwarrend voor de spelers is.
 
Ajacied34
 
25
24 oktober 2021 om 22:13
Begin van het seizoen was ik zeer optimistisch over psv; hoopte op wat meer concurrentie voor ajax zodat het niveau van de eredivisie omhoog schiet maar na vandaag ben ik bang dat ajax echt de bayrn munchen van Nederland gaat worden en dat is nadelig voor ons; hoop dat ik word verrast vooral door psv omdat ik ze toch nog hoger inschat dan feyenoord
 
De Toekomst
 
34
24 oktober 2021 om 22:17
Als PSV karakter toont, worden wij niet het Bayern München van Nederland. Als PSV zich er echter heel snel bij neerlegt, wat nu het geval lijkt te zijn, kan het echter snel gaan. Het is toch een kwestie van mentaliteit.
 
Psvlld
 
5
24 oktober 2021 om 22:41
@detoekomst ik, en samen met mij voldoende supporters, inclusief PSV die zich hier natuurlijk niet bij neerleggen. Dat hebben ze nooit gedaan en andersom heeft Ajax dat in mindere tijden ook nooit gedaan. Maar het is helaas niet altijd alleen maar goed. Ook doet iedereen nu verbaast dat er excuses gezocht worden, maar elke topploeg doet dit wanneer het minder gaat. Tuurlijk wil je niet in deze positie terecht komen, maar met je hoofd laten hangen en negatief zijn kom je doorgaans ook nergens. Als het dit jaar weer niks wordt dan zal er ongetwijfeld ingegrepen worden.
 
voetbaltjer
 
6
24 oktober 2021 om 23:06
Het is heel makkelijk oraten. Maar waar moet PSV het nu vandaan halen dan? Tuurlijk, hebben ze een aantal miskooen gedaan. Die worden ze nu fataal. Maar hoeveel miskooen heet Ajax wel niet gehad(Magallan, Bande, rtc.) ? Het verschil is dat PSV met 1 misstap gelijk de klos is, en Ajax het zich kan permitteren.
 
Janta
 
0
25 oktober 2021 om 18:16
Niet alleen mentaliteit maar ook kwaliteit en vooral in de breedte maakt dat Ajax sterker is en dat is niet meer in te halen. PSV heeft nu al moeten lenen om Ajax bij te kunnen sloffen.
 
KokkieAFCA0341
 
11
24 oktober 2021 om 22:20
Als Ajax zo doorgaat en de rest van NL in Europa wordt de eredivisie uiteindelijk alleen maar sterker, we zijn grotendeels verantwoordelijk voor misschien wel 2 CL deelnemers rechtstreeks straks waardoor de nummer 2 ook miljoenen kan gaan harken, Psv heeft gewoon buiten een paar spelers geen top team, als je alleen van Ginkel al ziet spelen dan weet je dat het nooit genoeg is om kampioen te worden.. Ik persoonlijk vind de basis 11 van Feyenoord niks minder, het is dat hun selectie niet breed genoeg is anders zou ik ze hoger inschatten dan Psv
 
Japie_Krekel
 
33
24 oktober 2021 om 22:20
Natuurlijk doet Ajax het echt heel goed maar PSV doet het ook wel bijzonder matig. Je kan wel steeds naar Ajax wijzen maar tegen het veel minder vermogende Feyenoord bv werd PSV ook gewoon vernederd
 
PSVChamps
 
14
24 oktober 2021 om 22:26
Precies. En dat matige zit er al wel een paar seizoenen in. Het is wellicht toch de clubcultuur en de must en drang om te presteren. PSV in Europa is ook altijd drama en dat is nu net het podium waarop je kunt groeien. Dat heeft Ajax perfect gedaan de laatste jaren. Die bouwen er perfect op verder. PSV laat het daar ook liggen en dat zie je terug.
 
Japie_Krekel
 
13
24 oktober 2021 om 22:33
PSV kan het iig op Eredivisieniveau Ajax lastig maken maar ze hebben een beetje pech. Waar Cocu een voltreffer was als coach met kampioenschappen en overwintering CL hebben ze nu twee miskleunen op rij gehad met Van Bommel en Schmidt
 
Sirius
 
7
24 oktober 2021 om 23:53
Dat is het 'm inderdaad ook. Geld is het eerste waar men naar kijkt, maar PSV presteert ook ondermaats buiten de wedstrijden tegen Ajax. Het verschil in middelen tussen PSV en de rest is veel groter dan het verschil tussen Ajax en PSV. Het is gewoon niet goed.
 
FC-Legend
 
0
24 oktober 2021 om 22:23
Hoezo is dat “nadelig” voor Ajax? Als je domineert in de competitie én wilt aanhaken op Europees niveau, dan is dit juist een enorme stap. Zo kun je rouleren om midweeks met de sterspelers fit de concurrentie strijd aan te gaan. Dat het de competitie minder leuk maakt klopt, maar nadelig absoluut niet.
 
RiDIRKulous
 
3
24 oktober 2021 om 22:34
Ik denk nadelig in de zin dat ajax dan amper tot geen tegenstand krijgt in de competitie. Hoe vaker je top wedstrijden speelt, hoe beter t ook is voor je eigen ontwikkeling. Vanuit dat perspectief snap ik wel dat t ook nadelig voor ajax kan zijn.
 
NicoMos
 
0
25 oktober 2021 om 08:05
oh ja? Ik niet wat Feyenoord heeft Slot!!
 
De Toekomst
 
11
24 oktober 2021 om 22:15
Helemaal mee eens. Als je een topclub bent, bestaan er geen excuses. Zeker niet in deze fase van het seizoen. Degene die wel excuses gebruiken, zijn dus topclub onwaardig en moeten eruit om de juiste mindset te creëeren. Met een slappe instelling vol excuses als het even tegenzit ga je, als topclub zijnde, je ambities niet waarmaken. Er moet karakter in.
 
hankook
 
1
24 oktober 2021 om 22:30
Ik ben van mening dat er maar 1 excuus gebruikt moet worden.. Ajax is gewoonweg VEEL beter op dit moment. Er hadden gewoon echte versterkingen moeten komen afgelopen transferwindow. Ben t eens dat er karakter moet komen, maar blijkbaar lastig deze te vinden
 
De Toekomst
 
9
24 oktober 2021 om 22:37
Ajax beter? Oké, vandaag kan ik dat begrijpen, maar heel veel mensen doen alsof PSV nu kansloos is voor de titel. Dat gaat er bij mij echt helemaal niet in. PSV heeft een ploeg die 95% van de Eredivisie wedstrijden hoort te winnen en dus tot het eind mee hoort te doen om de titel. Ajax heeft wel eens met meer punten achter gestaan tegen een, op papier, beter PSV en is toen alsnog kampioen geworden. Dat kan ook andersom, maar alleen als je ook het karakter van een winnaar toont. En op dat gebied lijkt PSV nu al de handdoek in de ring te gooien en dat is zo ontzettend zwak. Gewoon topclub onwaardig en in mijn ogen onacceptabel voor een club als PSV.
 
Yoda
 
0
25 oktober 2021 om 08:24
@toekomst, Sjappoo dat je t nog voor psv opneemt, Haha. Helemaal eens met je statement. Ja Ajax is de te kloppen ploeg, maar kom op hè, bijt je er in vast. Daarin vind ik onderhand wel dat we kritisch moeten kijken naar de 3 mannen die daar verantwoordelijk voor zijn.
 
hankook
 
1
24 oktober 2021 om 22:32
Ik ben van mening dat er maar 1 excuus gebruikt moet worden.. Ajax is gewoonweg VEEL beter op dit moment. Er hadden gewoon echte versterkingen moeten komen afgelopen transferwindow. Ben t eens dat er karakter moet komen, maar blijkbaar lastig deze te vinden
 
Bananana
 
2
24 oktober 2021 om 22:41
Behoorlijk eens met van Hanegem, maar hoe je het brengt is ook wel weer heel kort door de bocht. Ten Hag had ook redelijk veel smoesjes paraat staan toen het voor de JC 0-4 werd. Korte voorbereiding, mistte een paar spelers etc. Dat betekend toch ook niet dat Ajax dan opeens topclub onwaardig is?
 
Kyle66
 
7
24 oktober 2021 om 22:55
Het gaat er bij Van Hanegem om dat Schmidt elke keer een excuus heeft (ja, maar we speelden goed). Ten Hag had zelfs vandaag nog kritiek op het spel van Ajax. Van Hanegem bedoelt dus dat als je een topclub wilt zijn, je de lat heel hoog moet zetten en je hand in eigen boezem moet steken bij een verlies.
 
De Toekomst
 
0
24 oktober 2021 om 22:58
Mee eens. Ook toen waren excuses niet te accepteren, maar ze zijn nog minder acceptabel in deze fase van het seizoen. Nu moet je je ploeg op de rit hebben en hoort vermoeidheid geen issue te zijn.
 
Bananana
 
1
24 oktober 2021 om 23:16
@kyle66 Dat is waar ik het ook helemaal eens ben met Van Hanegem. Smoesjes praten inderdaad niks goed op dit niveau, en de lat moet altijd hoger. En zeker een Schmidt mag wel eens een keer een hand in eigen boezem steken inderdaad. Misschien een beetje off-topic: het valt me trouwens over het algemeen (en dus niet alleen bij Ten Hag en Schmidt) op dat veel coaches kritiek hebben op hun team als ze winnen, maar met excuses komen bij verlies. Het is natuurlijk ook makkelijker om kritiek te uiten op jezelf en je ploeg als het goed gaat; het vuur wordt je immers niet door de supporters en media aan de schenen gelegd. Dan is er veel meer ruimte om je échte mening te geven, in plaats van jezelf te verantwoorden voor wanprestaties.
 
Lierse1997
 
0
25 oktober 2021 om 09:47
Op zich maakt het niet zoveel uit wat er in de media gezegd wordt. Als ze intern wel hard zijn naar de spelers/het beleid toe dan valt het wel mee vind ik persoonlijk.
 
Sirius
 
0
24 oktober 2021 om 23:57
Die excuses zijn nog geen hele grote ramp. Dat doen ze allemaal als het even tegenzit. Echter is het wel zaak dat er intern de vinger op de zere plek word gelegd en dat gebeurt bij PSV simpelweg niet op 't moment. Supporters en sympathisanten zoeken doorgaans wel excuses, maar als de beleidsbepalers binnen en buiten het veld dat gaan doen, wordt het een groot probleem. Dat is bij PSV nu wel het geval. Partijen kunnen elkaar niet afvallen. De TD en de coach presteren niet en de AD kan niets omdat hij verantwoordelijk is voor de aanstellingen. Als het kaartenhuis dus valt, vallen ze allemaal.
 
Kamran Baydil
 
1
24 oktober 2021 om 22:16
Lees graag fossen zijn reactie hier op, of ligt het dit keer aan de minder lange rust die psv had? Schmidt weet zelf niet wat hij zegt, doet zijn rare wissel systeem om zogenaamd de selectie zo fit mogelijk te houden maar ze kunnen het niet 2 wedstrijden op rij vast houden? En de ene na de andere blessure erbij.
 
romarky
 
2
24 oktober 2021 om 22:32
Hoezo? Omdat van Hanegem een andere mening erop houdt (waarschijnlijk klaverjast hij elke donderdagavond met Japie Krekel) wil niet zeggen dat het zo is. Begin van het seizoen hebben we niemand gehoord, volgens mij heeft Psv toen uitstekend voetbal laten zien, dus het zit er wel degelijk in. Nu loopt het minder en wordt elk argument weer aangegrepen. Ik heb van Hanegem hoog zitten, maar vind dat hij nu wat populistische taal uitspreekt zonder dat hij echte verklaringen heeft voor het verval. Gebrek aan ambitie is natuurlijk flauwekul, gebrek aan flair en vertrouwen zou dan meer passen.
 
Japie_Krekel
 
18
24 oktober 2021 om 22:46
Bij Schmidt is de hype gewoon groter dan zijn prestaties. Als hij Sef Vergoossen ofzo had geheten had hij er nu al uitgelegen
 
De Toekomst
 
3
24 oktober 2021 om 23:16
@Japie, wellicht heb je gelijk, maar ben je ook zo realistisch over Ihattaren?
 
Japie_Krekel
 
8
24 oktober 2021 om 23:36
Niet zo relevant imo want Ihattaren ligt er al uit toch bij PSV? Die werd na 1 slecht seizoen afgeserveerd. Schmidt lijkt echter een oneindig krediet te hebben
 
TechnoBastard
 
0
25 oktober 2021 om 18:55
Schmidt werd vorig jaar 2e en het begin van dit seizoen zag er veelbelovend uit. Benfica en daarna Monaco waren flinke klappen en uitgerekend Ajax geeft ons een mokerslag. Dat weet Schmidt ook wel. Maar geloof mij maar dat er vanaf nu op de tribunes maar zeker ook intern kritisch gekeken wordt naar de trainer hoor. Van Hanegem heeft een punt, al heb ik bij hem ook vaak het idee dat het hem niet slecht uitkomt als Feyenoord even uit de kritische noten komt door andere clubs!
 
TieskeD
 
4
24 oktober 2021 om 22:17
Dat is wel heel kort door de bocht, de begroting en het salarishuis van Ajax is twee keer zo hoog ten opzichte van PSV, dat is toch wel een substantieel verschil.
 
Kamran Baydil
 
24
24 oktober 2021 om 22:19
Nogmaals dortmund heeft toch ookk meer te besteden en een hoger salaris plafond etc etc toch werd het 4-0
 
VijfMeterLijn
 
10
24 oktober 2021 om 22:47
Leuk, Eintracht won van Bayern en Utrecht van Ajax. Ik kan elk seizoen een uitzondering opnoemen maar de algehele lijn is altijd dat het meeste geld wint.
 
Kamran Baydil
 
12
24 oktober 2021 om 23:00
Nou man city en psg hebben sinds de sjeiks nogsteeds geen cl gewonnen…. Leicester won in engeland de pl……
 
Kamran Baydil
 
3
24 oktober 2021 om 23:06
5meter ik hoor ook graag reactie op het feit dat ajax in 1seiz wint van juve real spurs (vliegen er wel uit tegen spurs) geld is tuurlijk belangrijk maar niet alles
 
voetbaltjer
 
5
24 oktober 2021 om 23:10
Dus jij noemt nog wat meer uitzonderingen?? Man city wint toch wel elk jaar met groots gemak de oremier league of niet? OSG de Ligue 1. Leicester heeft sinsdien ook geen titel meer gewonnen. Je benoemt nu uitzonderingen, om de uitzonderingen de regel te maken…
 
Z.92
 
0
25 oktober 2021 om 01:07
@kamran Baydil: Geld is inderdaad geen perfecte voorspeler voor elke afzonderlijke wedstrijd. Daarom worden er nog wedstrijden gespeeld en niet in september de ranglijst op basis van begroting bepaald. Met meer geld kan je een betere selectie kopen waardoor de kans dat je wint groter is. Dat blijft alleen nog wel een kans waardoor een rijke club nog steeds kan verliezen van een club die armer is.
 
Pantelic16
 
5
24 oktober 2021 om 22:25
Dit heeft niet meer met geld te maken maar met een deklassering op meerdere vlakken. Het gaat ook om de juiste poppetjes op de juiste plaats. Soms is in de spiegel kijken ook nodig voor verandering. Schmidt en De Jong laten zien dat ze teveel miskopen hebben of spelers met 3 miljoen salaris (Zahavi). Zo zijn er nog wel een aantal. Dat het verschil zo groot is mag nooit gebeuren en begint bij jezelf door goed beleid met strategisch de juiste keuzes om op termijn door beter functioneren verder te groeien en zo ook kapitaal te genereren.
 
PSVChamps
 
7
24 oktober 2021 om 22:29
Dat verschil is in de Eredivisie niet van wezenlijk belang. Ajax verliest ook van Utrecht bijvoorbeeld. In principe zou PSV het onderling met Ajax moeten uitvechten, maar we hebben inmiddels al 3 keer verloren. Van Ajax kan dan, maar 0-4 tegen Feyenoord? Of de 2-1 tegen Willem II waar je ook 20+ kansen krijgt…. Dat mag gewoon niet.
 
Kyle66
 
2
24 oktober 2021 om 22:59
@PSVChamps, PSV heeft in theorie ook betere spelers dan Feyenoord. Maar als ik eerlijk ben vind ik dat Feyenoord het beter doet. Slot is druk bezig er een team van te maken. Vandaag liep het weliswaar niet soepel bij Feyenoord, maar ik heb wel het gevoel dat er een visie achter zit. En dat mis ik bij PSV.
 
Psvlld
 
0
24 oktober 2021 om 23:37
@Kyle66 dat gevoel heerst altijd wanneer het goed gaat natuurlijk, fris spel, goede resultaten en noem maar op. Ik vind ook zeker dat Feyenoord de juist kant opgaat, maar als ik alles hier lees zou ik zweren dat we al in Maart zitten. Vind alles nog veel te voorbarig. Vorig jaar tot de winterstop zat PSV nog in de EL en vlak achter Ajax, ik weet inmiddels door de decennia’s heen hoe ‘lang’ een seizoen kan duren.
 
Sirius
 
3
25 oktober 2021 om 00:00
@kyle66 - Feyenoord heeft ook gewoon al 8 verliespunten in 9 duels. Zo goed doet Feyenoord het niet, maar de ranglijst en het niveau van de Conference League zorgen voor een ietwat verkeerd beeld.
 
Kyle66
 
0
25 oktober 2021 om 14:44
@Sirius, aan het begin van het seizoen werd er gezegd dat als Feyenoord mee zou doen om plaats 4 t/m 7 het een te verwachten resultaat zou zijn. Nu kunnen ze tweede worden als ze de inhaalwedstrijd winnen. Dus ik vind dat ze het wel goed doen, gelet op de spelers die ze hebben.
 
MATEJA_MEMPHIS
 
4
24 oktober 2021 om 22:20
Het over het geld praten mag van mij, maar het structureel ondermaats presteren op belangrijke momenten en top duels is topclub onwaardig. Dan idd ook steeds net doen alsof het allemaal zo slecht niet is, stoort mij ook verschrikkelijk.
 
PSVChamps
 
5
24 oktober 2021 om 22:31
Precies! Verliezen tegen Willem II (gezien de kansverhouding), thuis met 0-4 van Feyenoord en naïef van Monaco…. Dat mag niet! En dan ook nog de CL mislopen terwijl je over 2 wedstrijden ook daar de sterkste was…
 
FCBogarde
 
11
24 oktober 2021 om 22:29
Ai De Kromme benoemt het gewoon en vraagt daarnaast een aantal club coryfeeën om kritiek te uiten... Daar houden ze niet zo van, het gaat vooral om de gezelligheid op de Herdgang. Als je een topclub wilt zijn, dan weet je dat je bijna 3x per week moet presteren. Psv is hier ver van verwijderd. Wat dat betreft mogen Slot en Arnesen ook wel de credits krijgen. In Rotterdam hebben ze veel minder te besteden en een krappe selectie, maar er waait een frisse wind en er wordt geleverd (ook al gaat dat soms met vallen en opstaan). Maar goed, we zijn heel benieuwd naar de reacties van de Psvers als ze een dag later de smadelijke nederlaag verwerkt hebben !
 
voetbaltjer
 
1
24 oktober 2021 om 23:11
De kromme kan zich beter oo Feyenoord richten. Is een veel grotere club dan PSV in potentie, maar presteren al 30 jaar ver onder de maat van PSV..
 
VijfMeterLijn
 
3
24 oktober 2021 om 23:26
Wat een nare reactie zeg. Je geniet duidelijk van het ongemak van een ander en dat is een beetje eng. Veel minder te besteden? Het budgetverschil tussen fey en psv is 25% en tussen ajax en psv dik 50% dus dan hoop ik dat je de hand in eigen boezem steekt en ook snapt waarom psv vandaag zo flink verloor, naast dat ze de 2 beste spelers misten. Leuk dat feyenoord de credits krijgt maar dat koop je geen knikkers voor, en ze worden zeker geen kampioen daarmee.
 
FCBogarde
 
2
24 oktober 2021 om 23:37
Nou het zou leuk zijn als Feyenoord 2e wordt, dan kunnen ze de voorronde CL in. En die geef ik meer kans. Verder wordt daar een goed beleid gevoerd met beperkte middelen. Leuk om te zien dat er eigen jeugd doorbreekt en international is geworden. Vanmiddag bij psv stond er helemaal geen eigen talent is. Alles is gekocht of gehuurd (natuurlijk Gakpo is geblesseerd)...
 
TechnoBastard
 
0
25 oktober 2021 om 18:59
Ach Bogarde. Zit de haat dan zo'n diep dat je zelf op het moment dat je grootste concurrent op de grond ligt, nog een trap in het gezicht moet geven? Een verweer op eigen jeugd ga ik niet eens geven, dat ben je niet waard. Geniet van Ajax en laat ons onze eigen problemen maar opknappen. Daar hebben we jouw opbouwende kritiek niet ook nog bij nodig hoor!
 
Bossie
 
2
24 oktober 2021 om 22:40
Geld maakt natuurlijk niet het gehele verschil. Het heeft ook met de wedstrijd opvatting te maken . Neem bv een Utrecht dat het Ajax altijd moeilijk maakt .Of Feijenoord dat vaker wint van het rijker PSV. Ik denk dat PSV wel eens in de spiegel mag kijken. Een aantal spelers gehaald die terug kwamen van een blessure . Dan speel je met dit soort spelers volgas voetbal. Tel daar nog eens bij op het wisselbeleid van de coach waardoor jee denk ik geen automatismes kan kweken .
 
voetbaltjer
 
1
24 oktober 2021 om 23:13
Ja, Feyenoord wint van PSV, maar staat aan het einde van de rit, toch altijd onder PSV. Utrecht wint leuk van Ajax, maar verliest daarna met 5-1 van een slect AZ.
 
Bossie
 
2
25 oktober 2021 om 00:08
Daar heb je gelijk in . Je kan je ook afvragen waarom Ajax deze financiële voorsprong heeft en niet PSV. Ajax heeft dit zelf bewerkstelligd door een goede visie en een plan. Dat was het fundament van die financiële voorsprong. Waar is die visie bij PSV te vinden . Dan kan je dat nu wel als excuus gaan gebruiken, maar je kan als PSV zijnde ook eens gaan kijken hoe dat eventueel op te lossen . Bij Ajax hebben ze eens goed in de spiegel gekeken en zijn er wat spaanders gevallen . Een club als Feijenoord pakt het , vind ik , beter aan dan PSV
 
TechnoBastard
 
0
25 oktober 2021 om 19:02
Die visie is eigen jeugd in combinatie met een heel sterk merk. De Ligt en de Jong zijn samen een groot deel van het eigen vermogen. Dat in combinatie van een aantal jaar CL terwijl de concurrentie faalde is de huidige situatie. Dat haal je niet zomaar in, maar het punt van de Kromme (en daar geef ik hem gelijk in) is dat je je daar nooit zomaar bij neer moet leggen. Schmidt zoekt teveel excuses en mag best eens in de spiegel gaan kijken. Doet hij dat niet, doen wij dat op termijn wel voor hem..
 
Kelvinho
 
3
24 oktober 2021 om 22:41
Ik vind niet dat het verschil in financiele kracht de doorslag geeft in de Eredivisie. Hooguit in onderlinge duels en in Europese prestaties. Ajax morst ook gewoon punten hier en daar. Het beleid van PSV is gewoon niet goed. Daar moet iets grof in verbeteren. Barca werd de beste club in de wereld met haar goede opleiding en goede aankoopbeleid. Real Madrid spendeerde veel meer geld en had volgens mij ook meer spendeer kracht. Een Messi helpt natuurlijk mee maar toch. Met beleid kunnen ze weer aanhaken en dan komen meer knaken ook wel weer.
 
Benzema.
 
2
24 oktober 2021 om 22:43
Willem heeft helemaal gelijk. Die excuses beginnen ontzettend irritant te worden. Topclub onwaardig.
 
ModricMagic
 
6
24 oktober 2021 om 22:44
Dat geld komt door de geweldige prestaties van de afgelopen jaren in Europa. Ajax presteerde wel in de Cl namelijk. PSV had dat ook kunnen doen in de periode 2015-2018 toen ze in de CL stonden. Ze falen keer op keer met aankopen en verkopen ze voor niks. Ajax heeft het Europees laten zien en kan daardoor zelfs miskopen als Kristensen, Orejuela en Marin verkopen voor hoge prijzen.
 
mitchajax020
 
9
24 oktober 2021 om 22:47
Als ik bv naar Slot kijk en uiteraard ook Ten Hag vindt ik deze beide tactisch erg sterk en dat heb ik met Schmidt helemaal niet
 
pinko
 
4
24 oktober 2021 om 23:07
Het kan zo maar zijn dat nu en gaandeweg het seizoen Feijenoord de naaste belager van Ajax wordt. Zij wonnen trouwens met 0-4 in Eindhoven, dus wordt PSV niet zo maar eerste of tweede. Is daar in Eindhoven wel bij stilgestaan??
 
mitchajax020
 
2
24 oktober 2021 om 23:15
Dat gevoel heb ik dus ook. Feyenoord speelt gewoon erg leuk en Slot weet ze mensen te prikkelen en op de juiste plek te zetten, ik heb bij Schmidt gewoon het gevoel dat hij al sinds hij trainer is maar aan rommelt en er straalt ook geen sprelvreugde uit bij de spelers
 
Sirius
 
1
25 oktober 2021 om 00:05
Ik denk wel dat de juiste context belangrijk is. Feyenoord presteert namelijk ook simpelweg niet goed, maar ja... beeldvorming... Besef wel dat Feyenoord ook al 8 verliespunten heeft in 9 wedstrijden. Daarmee ga je het Ajax verre van moeilijk maken. 'belager' vind ik dus niet eens een juiste term. Beide ploegen presteren behoorlijk ondermaats.
 
LittleLebowski
 
3
24 oktober 2021 om 22:56
Ajax heeft misschien meer geld, maar er zijn genoeg seizoenen geweest dat PSV meer had. Waar Ajax het verschil maakt is dat ze met Blind, Klaassen, Mazraoui, Timber, Gravenberch Ajax DNA in het team hebben. En ik vraag mij af wat het PSV DNA is. Propper en van Ginkel zijn een gok geweest en het lijkt dat beide inhoud missen en zijn blessure gevoelig. En Madueke en Gakpo zijn zeer grote talenten maar lijken ook blessure gevoelig. Wanneer die 4 niet thuisgeven is het een heel pover elftal.
 
AjaxWestham
 
1
24 oktober 2021 om 23:13
De kracht van dit Ajax is dat de verdedigers ook heel makkelijk op t middenveld kunnen spelen of al hebben gespeeld, waardoor zij amper balverlies lijden. Als middenvelder behoor je een zeer goeie techniek en balgevoel te hebben en je krijgt de verdedigers gewoonweg niet zenuwachtig als ze vastgezet worden. Voetballend komen ze er zo makkelijk uit, waardoor je moedeloos wordt van hoog tegen ze staan en druk proberen te zetten.
 
noWorries
 
2
24 oktober 2021 om 23:00
Snap ik van van willem dat hij schmidt niet perse weg wil, heeft feijenoord meer kans op plek 2
 
Soccerfan_1
 
18
24 oktober 2021 om 23:06
Als het verschil in beleving zie tussen Schmidt en Ten Hag dan heb ik echt medelijden met de PSV supporter. Bij Ajax heerst er een soort spirit van wij willen niet verliezen, wij moeten blijven presteren. En ja dat gaat wel eens mis zoals tegen Utrecht maar Ten Hag benoemd het ook elke keer. Het is goed maar er zijn punten die beter moeten. Hij blijft er op hameren en je ziet hoe het team er mee aan de slag gaat. Ze hebben een missie, zowel in de competitie als in de CL. Heerlijk om te zien. Die spirit zie ik bij PSV niet.
 
FCBogarde
 
5
24 oktober 2021 om 23:22
Exact, dat heet dus topsportcultuur !
 
AjaxWestham
 
4
24 oktober 2021 om 23:10
Het meest opmerkelijke van vandaag vind ik eigenlijk wel de manier hoe Ajax spelers de doelpunten vierden… waar we normaliter vroeger zwaar uit ons bol gingen, werden nu onderling high gives uitgedeeld en liepen ze terug naar hun eigen helft alsof ze een oefenpot speelden. De totale euforie vond ik ontbreken en dat zegt eigenlijk alles over de heerschappij van Ajax op t moment in Nederland. Het is zo gewoon en gemakkelijk geworden kennelijk
 
voetbaltjer
 
12
24 oktober 2021 om 23:14
Nou Tadic zag er anders redelijk doorgesnoven uit na elk doelpunt..
 
mitchajax020
 
4
24 oktober 2021 om 23:17
Die aaste ook op doelpunt nr 100
 
AjaxWestham
 
9
24 oktober 2021 om 23:23
Tadic is sowieso insane, staat geen maat op die man en zijn intensiteit. En zoals Mitch al zegt, die had een persoonlijk doel ook.
 
FCBogarde
 
4
24 oktober 2021 om 23:25
Na de goal was het blije vreugde, maar daarna meteen weer bij de les. Wellicht komt dat ook door de Zuid Amerikaan en Mexicaan, die eerst willen winnen en dan pas gaan feesten. Dit is wel een hecht team. En dan moet je eens zien, wat we in de 2e helft nog even inbrengen; Klaassen - tagliafico - Kudus - Neres - Schuurs
 
RUTGERRR
 
1
24 oktober 2021 om 23:52
Ach is eerlijk is eerlijk, Psv heeft ook voldoende te besteden maar kan het zich niet veroorloven om ook nog een bank vol basisspelers te hebben. Dat is ook geen ramp, absoluut niet. Maar er mag best wel eens hardop gezegd worden dat de resultaten niet goed zijn. Je kan van Ajax verliezen, je kan van Monaco verliezen en je kan ook eens een keer verliezen van een middenmotor. Maar geef het toe. Ga geen excuses zoeken, steek gewoon de hand in eigen boezem. En dat is waar ik bij Schmidt zo moe van word.
 
STORING
 
0
25 oktober 2021 om 00:04
Alleen Schmidt maakt zich daar schuldig aan denk je? Het gaat veel dieper. PSV heeft nauwelijks een harde kern. Met als gevolg dat spelers/club van de supporters nauwelijks wat te vrezen hebben (bedoel geen geweld). Verder zijn John de Jong en Gerbrands ook wereldkampioen in eigen straatje schoonvegen en de rust bewaren. En dan heb je nog de PSV watchers. Als Ajax verliest duikt de Telegraaf er direct op. Bij Feyenoord het AD. En bij PSV? Rik Elfrink van het ED? Een bijzonder rustige man die het allemaal wel prima vind en never met een gestrekt been in komt (imo een gigantische softie). PSV is een semi topclub aan het worden. Want het beleid en alles wat hierboven word genoemd hoort niet bij een topclub.
 
Sir Paul
 
0
25 oktober 2021 om 09:24
Storing ik vrees dat jou omschrijving grotendeels de hand van Gerbrands is.
 
Adzevedo
 
1
24 oktober 2021 om 23:59
Ik geloof niet zozeer dat je PSV mag verwijten dat ze een topper in de ArenA verliest. Noch dat PSV ongelukkig verliest van AS Monaco. Of je verliest zeer ongelukkig van Willem II. Allemaal zaken die kunnen gebeuren en op zichzelf niet verontrustend hoeven zijn. Het probleem is wel dat er enkele zaken bij PSV al langer niet op orde zijn. Bijvoorbeeld dat PSV vaak hele periodes aardig voetbalt, maar in dezelfde wedstrijd vaak heel ver weg zakt. Het feit dat PSV zoveel moeite heeft in wedstrijden waarin ze het spel moeten maken (toch het gros van je wedstrijden in de Eredivisie) maakt het moeilijk. Defensief vaak erg kwetsbaar momenteel, qua tactische en spelers keuze soms onbegrijpelijk, teveel kansen missen. Dat zijn zaken die deze resultaten veroorzaken. Dat hele verhaal van excuses, daar zit natuurlijk wat in (hoewel deels ook beeldvorming). Maar dat veroorzaakt niet het puntverlies op zichzelf niet. Het is niet zo dat als er geen excuses zijn PSV plots wel meer wedstrijden zal winnen.
 
C-B-89
 
1
25 oktober 2021 om 08:58
Tuurlijk zijn de mogelijkheden wat uitgebreider met een groter budget. Maar het zit hem ook in een stukje visie en beleving. Schmidt lijkt al gauw tevreden te zijn ( na Monaco bijv). De lat ligt niet hoog genoeg. Daarnaast vind ik Schmidt stelselmatig vreemde keuzes maken. Teze die bijv niet speelt, Carlos Vinicius die echt nog geen lantaarnpaal voorbij komt, het wisselbeleid cq het rouleren, maar tactisch gezien begin ik ook vraagtekens te krijgen. 17 doelpunten tegen als PSV zijnde is echt schandalig.
 
Sir Paul
 
0
25 oktober 2021 om 09:20
We falen helaas op momenten dat we moeten presteren. Das al sinds Cocu weg is. Benieuwd wat de RVC hier van vindt. PSV moet bij zichzelf te rade gaan. Harder zijn.