Zidane: 'We zijn niet in een dusdanig slechte staat als mensen beweren'
Zaterdag, 5 oktober 2019 om 08:04

Al vroeg in het seizoen is het alarmfase één bij Real Madrid. De Koninklijke kennen geen gelukkige start van de jaargang in de Champions League, waardoor de druk op trainer Zinédine Zidane al behoorlijk is opgelopen. De Franse oefenmeester benadrukt dat de situatie bij de Spaanse topclub niet dusdanig slecht is zoals men her en der schetst.

"Ik weet waar ik ben, dat is altijd het geval. Zo werkt het nu eenmaal in het trainersvak. Ik ga tot de laatste dag knokken voor mijn positie, omdat ik enorm kan genieten van dit werk", reageert Zidane op vragen over zijn positie. Real Madrid speelde afgelopen week in de Champions League met 2-2 gelijk tegen Club Brugge. Het tegenvallende resultaat in het Santiago Bernabéu volgde op de 3-0 nederlaag tegen Paris Saint-Germain in het eerste duel in het miljardenbal.

"We zijn niet in een dusdanig slechte staat als mensen beweren", zo tekent de BBC op uit de mond van Zidane. In LaLiga is de Koninklijke voorlopig nog ongeslagen, met vier overwinningen en twee remises. Zaterdagmiddag is Granada in eigen stadion de volgende tegenstander voor de huidige koploper van de Spaanse competitie. "Dit is Real Madrid en we focussen ons op wat we kunnen doen op het veld, want we hebben nu weer een wedstrijd om te laten zien dat we top zijn. Het is de bedoeling dat tot het laatste fluitsignaal top zijn. We treffen een ploeg die een goed seizoen draait tot dusver, net als wij."

Het is de vraag wie Zidane zal opstellen als doelman, daar Thibaut Courtois tegen Club Brugge in de rust gewisseld werd. "Niemand heeft een gegarandeerde basisplaats, ook Courtois niet", aldus Zidane. "Los van of de kritiek op Courtois terecht is, het is wat het is. Hij is sterk en snapt de situatie. Het belangrijkste is hoe hij zich voelt, want hij was niet de enige verantwoordelijke voor de eerste helft tegen Club Brugge. Bij Real Madrid mag je nu eenmaal geen fouten maken. Als je dat wel doet, gaan er altijd slechte dingen over je gezegd worden."

Meer nieuws
   
11:02
11:02
Premier League-clubs komen budgetplafond overeen: dit zijn de details
0
   
10:51
10:51
VZ Kort: Deadline verstreken, nog drie potentiële bondsvoorzitters KNVB over
77
   
10:26
10:26
V/d Vaart poogt transfertarget uit Oostings hoofd te praten: 'Niet verstandig'
13
   
09:50
09:50
Clubleiding van Inter niet blij met actie Dumfries en denkt na over sanctie
27
   
09:14
09:14
Davy Klaassen doet boekje open over vertrek bij Ajax: 'Toen zij vertrokken...'
22
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (27)

 
picaaa
 
10
5 oktober 2019 om 09:03
Real Madrid was vorig jaar een drama, het beste wat ze hebben gedaan is Zidane terughalen. Dit jaar strijden ze gelukkig weer mee om de kampioenschap en zijn ze een out-sider voor de Champions Leage. Andere clubs zijn de laatste jaren zwaar aan investeren om de Champions Leage (Juventus, Manchester City, PSG en Barcelona) te pakken. Real heeft de afgelopen jaren het onmogelijke gedaan mede dankzij Zidane. Ik zou het toejuichen als hij voor 10 jaar stabiliteit zorgt bij de grootste en beste club van de wereld. Want zijn weinig trainers die met de druk van zo’n club om kunnen gaan. Raakt niet zo snel ik paniek en geeft de spelers altijd plezier.
 
FR_JC
 
20
5 oktober 2019 om 09:20
Omdat Real boven in La Liga meedraait na 6 wedstrijden strijden ze mee om het kampioenschap? Outsider CL? Eerst maar eens de groepsfase halen en gezien het vertoonde spel word dat moeilijk zat. Daarbij hebben clubs inderdaad veel geïnvesteerd in het team maar vlak Real dit jaar ook niet uit rn komemd jaar weer een 300 miljoen en als ze Mbappr halen 400+.... Zidane terughalen het beste? Velen hebben een andere mening daaromtrent.
 
picaaa
 
3
5 oktober 2019 om 12:56
Vriend, als Real Madrid slecht is en ze staan bovenaan. Wat zegt dit dan over de andere team? Je gaat mij toch niet vertellen dat als Real Madrid bovenaan staat de andere teams nog niet in vorm zijn La Liga zwak is en als Real Madrid niet meer bovenaan staat dat La Liga sterkste competitie is van de wereld. Doe je roze bril af en wees eerlijk.
 
FR_JC
 
2
5 oktober 2019 om 13:43
Dat ze slechter aan de competitie begonnen zijn dan Real simpelweg gezegd. En ja, andere teams met name Barca een slechte start hadden. vind je dat Real overtuigd? Dat ze de wedstrijden overtuigend hebben gewonnen en hun eigen spel speelden (welk spel, tacktiek, looplijnen etc...?)? Nou zal ik je geven dat ik niet alle wedstrijden zie van Real maar de 75% die ik wel zag dit seizoen konden mij niet overtuigen, daar sta ik niet alleen in gezien alle mensen hier, op s.m en analisten in meerdere landen.
 
RealMadrid-96
 
0
5 oktober 2019 om 14:27
Uhm tuurlijk doet Real Madrid gewoon mee om de titel ... Die draait elk jaar om Real Madrid, Barcelona en Atlético. Maar volgens jou doen ze niet mee omdat ze met het spel jou nog niet overtuigd hebben maar ze staan wel 1ste? En hoe heeft Barcelona of Atlético tot nu toe overtuigd een titelkandidaat te zijn? In mijn ogen zijn ze dit wel maar ben benieuwd hoe jij het ziet aangezien hun spel ook niet werelds is en ze momenteel 4e staan?
 
FR_JC
 
0
5 oktober 2019 om 14:35
Nee, je begrijpt me verkeerd. Natuurlijk doet Real ieder jaar mee om de titel. Alleen het spelbeeld van Real is niet overtuigend van wat ik zie, lees en hoor. Over Barca hoeven we momenteel niet te spreken, daar gaat het in deze niet om maar ook hun spel is 'verre' van overtuigend tot op heden.
 
Bertos
 
3
5 oktober 2019 om 09:24
Voorlopig mogen we zeggen dat Zidane het geluk heeft dat de andere clubs in la liga ook nog niet goed draaien. In de CL is het daarom ook meteen puntenverlies omdat die teams wel de juiste vorm hebben voor een CL team. Toch heeft hij gelijk en dat de situatie momenteel niet zo slecht is aangezien hij nu koploper is maar met deze defensie moet hij schakelen. Mendy en Militao ogen veel beter dan Marcelo en Varane op dit moment. Ook heb ik zorgen over Carvajal. Het is zo bizar dat de defensie zo nonchalant durft te verdedigen. Casemiro oh zo belangrijk. En ik denk zelfs dat als je Kante en Mbappe weet te halen komende zomer dat het team Pogba en Eriksen niet nodig zal hebben. Vazquez is al jaren een twijfel maar zijn techniek is zo schokkend om te zien bij een wereldploeg. Hij zal samen met Mariano en hopelijk ook Bale moeten vertrekken. Denk dat ook Isco verder moet kijken en dat het middenveld snellere spelers nodig heeft met longen van paarden.
 
Assyrian-
 
12
5 oktober 2019 om 09:43
Hoe Lucas Vazquez bij een club als Real Madrid terecht is gekomen is mij echt een raadsel. Hij kan werkelijk waar niks. Niveau Fc Emmen. Dat hij zoveel credits heeft en het keer op keer laat afweten is ongekend.
 
El Pipita
 
5
5 oktober 2019 om 09:59
Real Madrid heeft natuurlijk wel vaker spelers voor langere tijd in de basis staan waarbij iedereen zich afvraagt of er dan echt geen beter alternatief is. Callejon was ook zo'n speler die enorm veel credits had bij Real Madrid. Al was dat een wat betere speler dan Vazquez, als je ook ziet dat hij bij Napoli ook weer gewaardeerd wordt. Vazquez wordt door Zidane vooral gewaardeerd door zijn loopvermogen aan de rechterkant, hij doet zijn verdedigende werk natuurlijk wel, al is het met veel overtredingen. Los daarvan is het belachelijk dat je als RM zijnde zo'n speler als basisspeler hebt. Zie je City al met Vazquez spelen..
 
FCB_Catalunya
 
9
5 oktober 2019 om 09:39
‘We treffen een team dat een goed seizoen draait, net als wij’. Is dit serieus? Een puntje in de groepsfase Champions League gehaald en in de competitie ook al meerdere keren puntverlies geleden, wat een onzin zeg. Bij Real hoor je (bijna) elke wedstrijd te winnen en nu kwakkelen ze gewoon. Tegen Brugge was een absolute wanvertoning. Zidane doet het sinds zijn terugkeer helemaal zo goed niet en als ik Real kijk vind ik niet echt dat er een lijn in het spel te ontdekken is. Dus zo’n ‘goed seizoen’ lijkt het me niet.
 
InkeMontana
 
1
5 oktober 2019 om 09:58
Over Granada heeft hij zeker gelijk gezien die tweede in Laliga staan. Real is inderdaad discutabel. Ze staan wel weer eens 1e in La Liga. Maar dat komt vooral omdat Barca en Atletico ook aan het prutsen zijn.
 
InsideRMadrid
 
0
5 oktober 2019 om 11:25
FcCat/ focus je aub op je eigen club.. jij bent niet eens in de buurt van de club Real Madrid maar spreekt alsof je een insider bent??? Zidane doet het prima sinds zn terugkeer, alles gaat nog niet vloeiend mede door blessures, daarnaast heeft Real al 1 vd zwaarste uitwedstrijden van het jaar gehad in Atletico., mensen zoals jij en de media proberen Real Madrid altijd in een soort van hypersfeer te praten, ik kan het niet precies uitleggen maar met alle roem en faam die de club met zich meebrengt komen er ook wanhopige mensen mee die geen respect en slechte intenties hebben. Als laatst en deze had je zelf ook wel kunnen bedenken : hoe slecht jij het ook bij Real Madrid vindt gaan, ze staan nog altijd twee punten boven jouw clubj, how about that? hahah nee ik zit maar wat te dollen! Hala Madrid
 
Mister Objecti
 
1
5 oktober 2019 om 14:05
Ik kan me veel meer vinden in de uitleg van FC Cat dan die van jou. Ik heb de meeste wedstrijden van Real Madrid gezien en die zijn echt slecht. Behalve Karim Benzema die in een bloedvorm verkeert. Na de wedstrijd tegen Brugge waren de supporters woedend om de uitslag maar vooral op Zidane zijn keuzes en het spel dat madrid vertoont. Ik wil ook iets zeggen over je vergelijking met FCB. Barcelona speelt toont ook niet Het niveau van de vorige jaren echter misten zijn hun volledige voorhoede. Ik verwacht dat zij sprongen gaan maken ik rendement zodra messi weer topfit is, hetzelfde voor dembele en Griezmann ze plek heeft gevonden.
 
TILBURG013
 
5
5 oktober 2019 om 11:40
Real staat tot nu toe gewoon 1ste in La Liga. Dat is toch gewoon prima? In de CL waren ze tegen PSG heel erg slecht maar tegen Brugge was echt geen wanvertoning zoals jij zegt. Brugge heeft 2/3 kansen gehad en 2 daarvan gingen er, ook nog op een klungelige manier met alle geluk van de wereld in. Real had gewoon genoeg kansen die er allemaal niet in gingen, in de CL draait het om details, als je bijvoorbeeld Barca pakt die op 4 punten staat, dat had ook zomaar 1 punt kunnen zijn. Tegen Dortmund hadden ze moeten verliezen en tegen Inter was een gelijkspel ook niet raar geweest. Maar die hadden wel weer net dat geluk dat aan de ene kant Dortmund veel kansen miste en dat ze zelf wel vrij snel scoorden met weinig kansen dus het is maar net welke kant de details opvallen..
 
FCB_Catalunya
 
0
5 oktober 2019 om 14:44
Helemaal prima inderdaad, echter de manier waarop is toch totaal niet overtuigend? Geeft mij in ieder geval niet veel vertrouwen dat ze die eerste plek gaan vasthouden. Daarnaast is het toch een club als Real onwaardig dat je twee doelpunten weggeeft tegen Brugge en ook nog eens gigantisch veel moeite hebt om zelf te scoren? Voor mij is dat een club als Real onwaardig, Brugge thuis dien je gewoon op te rollen en klaar.
 
TILBURG013
 
0
5 oktober 2019 om 19:09
De manier waarop is inderdaad niet overtuigend. Brugge moet je ook gewoon dik van winnen dat blijft een hele matige prestatie maar dat weten ze denk ik in Madrid zelf ook wel. Maar als ik naar dit seizoen kijk dan zie ik heel veel “grote” ploegen die nog niet overtuigend zijn. Het verschil tussen de top en de andere ploegen is ook een stuk kleiner geworden naar mijn gevoel.
 
El Pipita
 
8
5 oktober 2019 om 09:48
Het is allemaal nóg niet dramatisch, omdat vooral Barcelona in La Liga nog niet draait. In de CL houd je ternauwernood een punt over aan de wedstrijd tegen Brugge, maar ook in de poule heb je geluk dat Galatasaray daar ook niet lekker speelt, waardoor je daar nog niet uitgespeeld bent. Maar even los van de resultaten tot nu toe, het spelbeeld is gewoon verschrikkelijk. Er is geen visie, geen duidelijke speellijn terug te vinden in de wedstrijden. Er zijn nog geen twee wedstrijden gespeeld met dezelfde 11. Dat geeft wel aan hoe zoekende Zidane nog is momenteel. Blessureleed helpt daar ook niet echt aan bij, want ik denk dat Zidane graag met Mendy zou spelen nu. Maar de hele organisatie op het veld moet gewoon veel beter, vooral bij balverlies staat het elftal zo onoplettend te spelen, middenveld en defensie speelt dan totaal niet meer samen, en ook in de voorhoede is het vaak onduidelijk hoe er druk gezet moet worden. Daarnaast vind ik het opvallend hoe nonchalant er gevoetbald wordt bij een van de grootste clubs ter wereld, als je bijvoorbeeld naar Ramos kijkt tijdens de eerste helft tegen Brugge, dat is echt van een bedroevend laag niveau. En dat Vazquez meer minuten maakt dan Jovic is ook al erg vreemd. Stap toch eens af van 4-3-3 als je merkt dat dat met deze spelers niet werkt, en blijf dan niet Vazquez neerzetten om maar aan de speelstijl te kunnen blijven vasthouden. Ja hij werkt hard, maar heeft de techniek van een klapdeur. De jonge en vooral gemotiveerde jongens een kans geven zit er helaas niet in bij Zidane, want ik had in dit elftal toch graag kansen gezien voor Ceballos, Llorrente, Brahim, Kubo, Rodrygo, Mariano en Jovic. Die jonge jongens zien hun toekomst als Real Madrid speler steeds verder weg glijden.ik hoop dat Zidane zijn imago als people manager waar kan maken, maar tot op heden zie ik daar niets van. En dat in combinatie met zijn tactisch onvermogen, vraag ik mij af hoe lang hij nog de credits van Perez krijgt als de resultaten meer en meer gaan tegenvallen. Er moet wel een stijgende lijn in het spel zitten.
 
RealMadrid-96
 
0
5 oktober 2019 om 14:41
Tja ik weet niet wat of wie Vazquez doet dat hij elke keer mag spelen maar zoals je zegt, geef daar de jonge jongens is een kans. Zie op rechts veel liever Rodrygo, Vinicius, Brahim Diaz of zelfs Bale spelen. Ook snap ik niet dat Militao niet vaker speelt maar heb het gevoel dat de nationaliteit daar ook in mee speelt. Verder vind ik het ook raar dat vorig seizoen spelers als Kroos en Modric zeer ongemotiveerd rond liepen en dat Zidane dan spelers als Ceballos en James weg wil hebben. Dit zijn tenminste spelers die alles willen geven voor de club om er te slagen. Over de situatie met Llorente is elke Madridista het wel met elkaar eens denk ik. Enigste wat ik dan wel weer snap is dat Kubo is uitgehuurd. Real moest kiezen tussen hem of Rodrygo aangezien ze daarmee op het max aantal non eu spelers zitten. Voor Rodrygo is natuurlijk 45 miljoen betaald en vind ik persoonlijk ook wel het grootste talent wat er bij ons rond loopt.
 
RinkSchippers
 
1
5 oktober 2019 om 12:16
Wat mij de laatste jaren opvalt (misschien een beetje off topic) is dat de la liga enkel nog om real barca en atletico draait, en de rest doet mee voor spek en bonen. Dit zie je ook aan de reacties van de spelers als ze thuis tegen getafe spelen etc. Het lijkt alsof de weerstand en de vreugde in de eigen competitie minder word, en je ziet dat de spaanse top moeite begint te krijgen als het er echt om gaat europees.. dit klinkt gek want het spaanse voetbal reeg tot voor kort de europese bekers aan elkaar, maar je ziet een kanteling, ze hebben het lastig tegen de europese top en zijn niet meer gemotiveerd in de la liga. On topic : dan sta je gewoon boven aan ongeslagen , verlies je een keer bij PSG en dan praat men dus over paniek enz. Dit geeft mijn hele "off topic" probleem weer. De la liga winnen (valverde) was vroeger gewoon een top prestatie, nu zit je op de schopstoel. Vreemd hoe dat tegenwoordig gaat.
 
RinkSchippers
 
1
5 oktober 2019 om 13:49
Oneens . Vroeger won deportivo la coruna en valencia ook gewoon de la liga. 2000-2006 periode.Toen Rijkaard en ten Cate de la Liga in 2005 wonnen was het groot feest in Barcelona. Nu is het een ondankbaar feestje geworden