'Ziyech-scenario' dreigt: 'Jammer als Aké voor Ivoorkust kiest'
Zaterdag, 29 april 2017 om 07:00

Marc Wilmots, de Belgische bondscoach van Ivoorkust, probeert Nathan Aké over te halen om voor de Ivoriaanse nationale ploeg te kiezen. De verdediger van Chelsea doorliep alle jeugdelftallen van Oranje, maar omdat hij een Ivoriaanse vader heeft mag hij voor dat land uitkomen. Tegenover De Telegraaf bevestigt de verdediger de gesprekken met Wilmots. Hij heeft het aanbod in beraad, maar neemt nog geen besluit. De 22-jarige mandekker wil zich eerst nog op de titelrace met the Blues concentreren.

Zodoende dreigt Nederland opnieuw een speler aan een andere nationale ploeg te verliezen, zoals eerder gebeurde bij Hakim Ziyech. De Ajacied kreeg een uitnodiging van Marokko en ging daar op in. Danny Blind en Marco van Basten wisten hem niet te overtuigen voor Oranje te kiezen. Interim-bondscoach Fred Grim verwacht niet dat hetzelfde gebeurt met Aké. "Mijn eerste reactie is, dat ik het heel jammer zou vinden als hij voor Ivoorkust kiest", aldus Grim. "Nathan is in potentie een Nederlands elftal-speler. Niet voor niets heeft hij alle Oranje-jeugdelftallen doorlopen en was hij er alle duels van Jong Oranje bij. Hij wordt ook nauwlettend in de gaten gehouden voor het Nederlands elftal."

Grim noemt Aké een 'enorm groot talent'. "Hij is niet voor niets op jonge leeftijd van Feyenoord naar Engeland gegaan", klinkt het. "Alleen is het jammer dat hij nu weliswaar bij een absolute topclub als Chelsea zit, maar relatief weinig aan spelen toekomt. Juist op de momenten dat je dacht dat hij op huurbasis bij Watford en Bournemouth doorpakte, haalde Chelsea hem terug en belandde hij vaak op de bank."

Meer nieuws
   
06:41
06:41
Komst Potter wordt moeilijk; Ajax neigt door te schakelen naar volgende trainer
1
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
1
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
16
   
23:55
23:55
VZ Team van de Week: liefst 5 spelers van PSV na achtklapper in Friesland
26
   
23:54
23:54
Jamie Vardy gidst Leicester City naar kampioenschap in Championship
7
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (109)

 
BadrPleuts
 
52
29 april 2017 om 07:21
Leuk die woorden Fred maar daar hebben we niks aan, eerst volgende interland direct erbij nemen en wat minuten laten spelen.. anders krijgen we inderdaad een nieuw Ziyech senerio
 
Subjectivo
 
106
29 april 2017 om 08:19
Precies. Als de Ligt een kans krijgt, kan hij ook best wat minuten maken. We hebben zo weinig talent achterin.
 
NeutralFussbal
 
6
29 april 2017 om 08:27
Als hij de eerstvolgende speelt mag hij nog steeds voor Oranje kiezen.
 
NeutralFussbal
 
17
29 april 2017 om 08:27
Het andere oranje bedoel ik dan
 
laviola89
 
63
29 april 2017 om 08:33
Waar baseer je dat op? De Vrij De Ligt Hoedt Viergever.. On: Ik snap niet dat je voor een land kiest waar je niet bent opgegroeid. Directe middelvinger naar Nederland. Paspoort inleveren!
 
Leopart
 
16
29 april 2017 om 08:45
Welke oranje? Nu maak je het juist verwarrend...
 
voetbaltjer
 
13
29 april 2017 om 08:46
Naja dat valt dus best wel mee de laatste jaren. Van Dijk staat klaar voor een toptransfer, Hoedt en de Vrij doen het uitstekend.
 
Leopart
 
71
29 april 2017 om 08:47
Waarom zou je wachten als je toch geen kans krijgt? Dikke middelvinger naar hem van de bondscoach om hem geen kans te geven en de Ligt na een handvol wedstrijden wel...
 
Apocalyps
 
117
29 april 2017 om 09:08
"Directe middelvinger naar Nederland", "Paspoort inleveren"... Ik kan me - jammer genoeg - niet aan de indruk onttrekken dat leden zoals jij uit onwetendheid een soort nationalistisch sausje over dit soort situaties heen gooien. Wat moet hij volgens jou precies doen? En wat is er nu precies geschreven in dat artikel waardoor je dit soort dingen schrijft?
 
Diinn_7
 
57
29 april 2017 om 09:13
@laviola89 Veldwijk heeft voor Zuid-Afrika gekozen, gelijk zijn paspoort innemen. Spelers mogen toch kiezen voor welk land ze uitkomen. En als je niet wordt opgeroepen voor het ene elftal ga je voor het andere spelen.
 
NeutralFussbal
 
17
29 april 2017 om 09:15
Leopart, ook hier reageer je lekker typisch. De bondscoach die hem geen kans geeft? En De Ligt wel? Was dat niet Blind? En wie is nu de bondscoach dan? Oh ja, niet Blind. In de ogen van mensen zoals jij doen bondscoaches en andere gezaghebbenden het nooit goed, of ze het nu goed doen of niet. Lekker overal tegenaan trappen, daarvoor is internet er. Hoe kun je het Grim nou kwalijk nemen, of waarschijnlijk neem je het de volgende bondscoach al kwalijk, Ake niet te selecteren en De Ligt wel? Haha. Waarom reageer ik hier eigenlijk nog op. Hierom heb ik Facebook verwijderd. Oh wacht, het is VZ.
 
NeutralFussbal
 
29
29 april 2017 om 09:16
Ook @laviola trouwens. Met je 'paspoort inleveren', haha. Man man man.
 
Sparta!
 
3
29 april 2017 om 10:05
We hebben het hier over een sport in een vrij land he....
 
gloryUnited
 
12
29 april 2017 om 10:19
denk niet dat viergever bij een neutrale bondscoach opgeroepen wordt. met van Dijk, de Vrij, Bruma, Kongolo, Blind, BMI en Hoedt zijn er al genoeg opties die van een hoger niveau zijn
 
AjaxfanK
 
8
29 april 2017 om 10:39
@ gloryunited Viergever wordt dan opgeroepen als linksback. Niet als centrumverdediger.
 
fc Mourinho
 
18
29 april 2017 om 10:45
Ach ach dus als een allochtoonje een grote bek heeft mag hij de paspoort inleveren?? wuahahah wordt steeds gekker hier
 
Edo
 
1
29 april 2017 om 10:49
Neutralfootball, volgens mij klopt dat niet. Akã© heeft voor de jeugdelftallen van NL gespeeld. Als hij nu éã©n keer een wedstrijd voor Ivoorkust kiest, mag hij daarna niet meer terug switchen.
 
AjaxFan69
 
12
29 april 2017 om 11:08
Die prutser van een Bruno Martins Indi is toch niet van een hoger niveau. Kom op man, een beetje objectiviteit mag wel. Viergever speelt een veel sterker seizoen dan ik BMI ooit heb zien doen. Ook Bruma vind ik een lachertje. Iemand met body maar is totaal geen kwalitatief sterke verdediger. Daar zijn ze in Wolfsburg ook echt niet blij mee kan ik je vertellen en waarom denk je dat FC Porto er alles aan heeft gedaan om BMI te lozen? Juist, te weinig niveau.
 
Leopart
 
18
29 april 2017 om 11:30
@AjaxFan69 hou toch aub op man! Viergever heeft totaal geen weerstand in Nederland! Zijn beste wedstrijd was tegen Schalke en voor de rest speelt hij gewoon degelijk. BMI bewijst het in de zwaarste competitie! Ik wil Viergever wel even zien op dat niveau. Aub zeg. BMI heeft anders genoeg wedstrijden gespeeld bij Porto en dat is wel een veel hoger niveau. Waar heeft Viergever allemaal gespeeld dan? BMI werd gehaald omdat hij de eredivisie ontgroeid was. Wie heeft er ooit interesse getoond in Viergever? Juist, niemand
 
Voetbalfan!
 
2
29 april 2017 om 12:24
Ik vind ook dat viergever eerst in het buitenland moet voetballen om te kunnen zeggen of het wat weerstand kan hebben.
 
R.M.zizou
 
11
29 april 2017 om 12:29
Misschien kunnen wij dat niet begrijpen omdat we geen dubbele nationaliteit hebben, jou denk wijze is niet de norm. Iedereen heeft zijn redenen en dat heb je te respecteren. Het gaat hier om een spelletje genaamd voetbal, als je dat al een reden vind om iemand zijn paspoort af te nemen dan ben je een ziele piet. Als ik mocht kiezen tussen 2 landen en ik zou zo een reactie lezen zoals die van jou dan zou ik ook mijn twijfels hebben om voor Nederland te kiezen. Erg kortzichtig persoon ben jij en helaas zijn er daar iets te veel van in Nederland.
 
Jeronsaik
 
2
29 april 2017 om 13:30
Come on! Laat hem lekker gaan. Heeft in 3 jaar tijd wellicht 34 wedstrijden gespeeld?!? heeft het prima gedaan hoor maar hij is ook al 22 waar Martins Indi ook pas 25 is. Het is nu niet dat we het hebben over een 19 jarige speler vs iemand van 29 die over 2 jaar klaar is. Akã© is een goede linksback en zou prima meekunnen om te rouleren met Martins Indi en de Links centrale positie maar ik denk niet dat het een verschrikkelijk verlies zou zijn. Als ik zelf een opstelling mocht maken had ik van links naar rechts. Depay Promes Hendrix Strootman Wijnaldum Martins Indi, Hoedt, de Vrij, van Dijk, Karsdorp
 
El Fenomeno
 
5
29 april 2017 om 14:06
Indi draait goed bij een middenmoter in Engeland, was ook de enige die tegrn Bulgarije een voldoende haalde. Speelde ook een goed wk I 2014. Viergever zou nooit, maar dan ook nooit meekunnen in Engeland en is stukken minder dan Indi.
 
VitesAdam
 
1
29 april 2017 om 13:08
De volgende interland is een vriendschappelijke wedstrijd, dus dan kan hij nog steeds beide landen kiezen. Maar als hij daarna minuten maakt in de kwalificatie kan hij niet meer kiezen en staat vast voor welk land hij de rest van zijn carrière mag uitkomen.
 
joostfan
 
0
29 april 2017 om 14:40
Dan kiest die jongen toch lekker voor Ivoorkust? Ik zie echt het probleem niet zo. Ziyech heeft ook gigantische spijt. Het hele kiezen voor een ander land alleen maar omdat een van je ouders er geboren is is sowieso hopeloos. Speel gewoon voor het land waar je bent opgegroeid.
 
Stevie_G
 
0
29 april 2017 om 15:10
Iedereen moet kiezen voor het land voor wie hij of zij graag wilt spelen. Geen idee voor wie Ake het liefst zou spelen maar als hij meer voelt voor zijn Afrikaanse roots dan respecteer ik dat en wens ik hem veel succes bij Ivoorkust. Ake is nou niet bepaald het toptalent bij uitstek dat koste wat kost moet worden overtuigd om voor Oranje te kiezen. Hij zou er zelf graag bij moeten willen zijn en anders moeten we gewoon verder kijken. We hebben het hier namelijk niet over de nieuwe Jaap Stam of Ruud Gullit. Met prima spelers als de Vrij, van Dijk, Willems, Blind en daarachter nog de bekende talentvolle spelers als Kongolo, Hoedt, de Ligt etc. zijn er voldoende alternatieven voor Ake's potentiële posities.
 
PieterPrins773
 
5
29 april 2017 om 07:21
Hoewel dit, vanwege zijn positie waar we zat mensen voor hebben; stuk minder erg zou zijn dan Zyech...toch maar eens een gesprek aangaan met hem en liefst eens wat speelminuten in een oefenwedstrijd geven. Hopelijk krijgen we nu een bondscoach die wel gelooft in een telefoon , en die ook wel eens gaat gebruiken.
 
wout55er
 
75
29 april 2017 om 07:33
Je moet wel helemaal knetter zijn als je op dit moment voor Oranje kiest.
 
Leopart
 
62
29 april 2017 om 08:48
Twee toernooien missen, dikke chaos bij de knvb, geen geschikte bondscoach en een mindere generatie. Je hebt gelijk, het gaat fantastisch
 
VAKKIE-L
 
30
29 april 2017 om 08:59
Waarheid mag gezegd worden, niets mis mee hoor. Het hedendaagse Oranje is een grote puinhoop waar weinig eer mee valt te halen op dit moment.
 
NeutralFussbal
 
8
29 april 2017 om 09:09
Leopart, dat zeg ik toch nergens of wel dan? Simpele. Het gaat niet goed, nee. Twee toernooien gemist? Welke dan? En Ivoorkust is een kanshebber voor het wk? Aangezien het bij jou zwart of wit is en zij die indirect volgens jou beter zijn dan oranje op alle fronten?
 
NeutralFussbal
 
5
29 april 2017 om 09:11
Vakkie-L, daar waar het al zo slecht gaat valt toch juist eer te behalen? Slechter kan het namelijk niet. Noem jij mij anders even een geschikte bondscoach die beschikbaar is, of zo.
 
RyanBabel8
 
6
29 april 2017 om 09:25
Dus lopen we maar weg voor de problemen. Als Oranje wintdan winnen WE, als het misgaat dan gaat het mis bij ZE. Oranje heeft ons heel veel moois gegeven en dat komt ook wel weer terug. Wij schreeuwen op dit soort fora ook maar lukraak wat onzin. Als Oranje goed had gedraaid dan had geen haan er naar gekraait op het moment dat Ziyech voor Marokko koos. En nu met Aké gaat een behoorlijk gedeelte weer wartaal uitslaan. Laat ze zelf kiezen joh. De KNVB moet eens een fatsoenlijk beleid uitstippelen en het team moet eens ballen tonen. Aké hebben we echt nog niet nodig. Nog even geduld voor hem.
 
Miccoli
 
3
29 april 2017 om 11:05
Ach ja, het gaat nu minder bij het Nederlands elftal, maar er zit veel meer potentie in het Nederlands elftal dan in Ivoorkust. Ik zou het inderdaad gek vinden als je dan voor Ivoorkust gaat kiezen. Mocht hij voor Ivoorkust willen spelen omdat hij veel met het land heeft, dan moet hij dat vooral doen! Maar ik denk dat Ake gewoon voor Nederland gaat spelen.
 
Leopart
 
3
29 april 2017 om 11:32
Jij zegt dat iemand aan het overdrijven is, maar als ik het zo opnoem wordt er niks overdreven. Het gaat gewoon dramatisch met het Nederlands elftal. Of Ivoorkust het beter doet, daar ben ik niet mee bezig, ik reageer op jou...
 
Zermatt_Person
 
2
29 april 2017 om 11:55
Iedereen heeft het steeds over puinhoop bij Oranje en de KNVB... Wie zegt dat dit over 6 jaar nog is?? Je moet je keuze laten afhangen van lange termijn. Over 6 jaar is NL veel beter dan Ivoorkust, dus je bent juist knettergek als je voor Ivoorkust kiest.
 
Thamike
 
1
29 april 2017 om 13:17
@Leopart jij bent kortzichtig en er zit nooit een ruimte tussen bij jou. Dat het nu niet lekker gaat bij Oranje is een feit maar toch geen reden om niet voor Oranje te kiezen? Of loop jij altijd voor problemen weg? Ake is daarbij nog erg jong en er komt weer een nieuwe generatie aan. Nederland is er altijd weer bovenop gekomen dus een beetje vertrouwen is niet verkeerd.
 
Leopart
 
1
29 april 2017 om 15:02
@Thamike, iemand kortzichtig noemen omdat je moeite hebt met lezen is best triest. Ik zeg nergens dat hij voor Ivoorkust moet kiezen, maar geef alleen aan dat er niet overdreven wordt als iemand zegt dat het slecht gaat met oranje. Of moet ik het allemaal maar mooi praten de situatie van oranje? Dus omdat er altijd bovenop is gekomen mag je geen kritiek hebben?
 
Thamike
 
1
29 april 2017 om 17:24
'Waarom zou je wachten als je toch geen kans krijgt? Dikke middelvinger naar hem van de bondscoach om hem geen kans te geven en de Ligt na een handvol wedstrijden wel' Dit is kortzichtig en heb het heel goed gelezen. Tuurlijk mag je kritiek hebben, dat heeft heel Nederland maar om dan maar Ake erin te gooien bang dat hij voor Ivoorkust kiest vind ik kortzichtig en heeft niets te maken met een middelvinger. Om dan de Ligt erbij te halen bevestigd je kortzichtigheid. Was onder Blind en die is weg en iedereen vond dit te vroeg.
 
Edo
 
17
29 april 2017 om 10:53
Wouter, dan heb je een erg kortzichtige blik. Meest extreme voorbeeld is het oranje van midden jaren 80. Stel dat je in 1986 voor een ander land koos, dan zit je daar lekker thuis voor de tv, op 25 juni 1988, als je voormalige maatjes die beker optillen. Zelfde in 2012. Was allemaal bagger. Maar twee jaar daarvoor en twee jaar daarna wel een top WK. Als je langer dan 5 minuten voetbal kijkt weet je dat er in een paar jaar tijd op interland niveau ontzettend veel kan veranderen. En bovendien kies je voor een land omdat je daar een band mee hebt. Daar loop je niet voor weg als het even tegen zit. Of ben je er zo een die nu alleen maar loopt te zeiken, maar wel staat te juichen zodra er resultaten zijn?
 
Voetbalfan!
 
1
29 april 2017 om 12:26
Dus dan maar naar Curaçao! Dat mag als Nederlander altijd.
 
Prithender
 
44
29 april 2017 om 07:33
Ach Fredje, bij Cillissen was speeltijd ook geen reden hem thuis te laten...
 
laviola89
 
5
29 april 2017 om 08:31
Wel om hem op de bank te zetten
 
Schop1989
 
30
29 april 2017 om 07:41
1 van de grootste verdedigende talenten die moet je gewoon koste wat het kost willen behouden, wat een zou dit weer zonde zijn. Ziyech kan me gestolen worden, maar Ake is gewoon qua mentaliteit al een meerwaarde. Ik heb hem hoog staan.
 
InkeMontana
 
50
29 april 2017 om 08:24
Is toch wel gebleken dat Ziyech een stuk kostbaarder voor dit Nl elftal zou zijn dan deze Ake. Verdedigend talent is er wel, maar opvolging voor creativiteit van Sneijder en vd Vaart op het middenveld is in geen velden of wegen te bekennen. We hebben alleen maar lopers als Klaassen, Wijnaldum en Strootman daar rondlopen.
 
VAKKIE-L
 
44
29 april 2017 om 08:46
Ziyech is beste speler die er rondloopt op de Nederlandse velden of is dat jou ontgaan?
 
Schop1989
 
5
29 april 2017 om 11:47
Je reactie is een gatenkaas in mijn ogen en mijn opmerking over Ziyech was niet de boodschap (stier met rode lap?). Maar vooruit laat ik er op inhaken. Zijn aanvallende spelers gelijk de beste spelers? Volgens mij loopt er genoeg ander talent rond namelijk. Zijn de Nederlandse velden de enige velden waar Nederlands talent vandaan komt? Ziyech kan leuk voetballen, maar laat hem eerst maar eens de volgende stap maken voordat we hem de hemel in prijzen. Ik heb mijn twijfels en daarbuiten is het scenario 'nederlands efltal' al achter ons.
 
Voetbalfan!
 
3
29 april 2017 om 12:30
Ziyech een leuke speler voor de eredivisie maar dit word geen topper zo als Luis Alberto Suárez.
 
Voetbalfan!
 
0
29 april 2017 om 12:33
Voor mij geld het zelfde ik twijfel ook bij hem. Sinds hij van twente naar Ajax is gegaan hoor je agente geluiden bij hem weg komen dat hij het fysiek niet aan kan. En dat maakt me wel zorgen als je dan naar het buitenland gaat in de toekomst.
 
Ajax/barca2014
 
9
29 april 2017 om 07:51
Ja het zou zonde zijn. Maar in dit geval zou ik het de coach niet kwalijk nemen. Waarom zou hij opgeroepen moeten worden? Omdat hij een leuke wedstrijd heeft gespeeld in de FA cup? Hij moet zelf maar geduld hebben en als hij kiest voor Ivoorkust is dat natuurlijk zijn goed recht. Hij heeft er zelf voor gekozen om op jonge leeftijd naar een club als Chelsea te gaan, en nu ondervind hij daarvan de gevolgen. Was hij in Nederland gebleven, dan had hij sowieso de nodige interlands achter zijn naam gehad, en was hij nu klaar voor een mooie volgende stap.
 
Leopart
 
57
29 april 2017 om 08:24
Omdat de Ligt wel werd opgeroepen na een handvol wedstrijden! Ake speelde het eerste halfjaar op hoog niveau en is geen een keer in beeld gekomen en de Ligt paar wedstrijden en was er direct bij! Dus wat een onzin dat hij de gevolgen ervan ondervind. Tijdens zijn verhuur periode heeft hij laten zien dat hij op dit niveau kan voetballen. Toen had hij een kans verdient. En Janssen speelt ook weinig in Engeland en krijgt wel de kans. Lekker logisch allemaal
 
Voetbalfan!
 
1
29 april 2017 om 12:34
Blind was gewoon de slechtste bondscoach die wel volgens mij hebben gehad die keuzes van hem zijn niet serieus te nemen.
 
TheRoscoe
 
56
29 april 2017 om 08:38
Hij maakte al anderhalf seizoen indruk in de Premier League bij Watford en Bournemouth en kreeg geen uitnodiging, wat wel was gebeurd als hij de bal weet af te pakken van Leon de Kogel van Go Ahead, want dan speelt hij lekker veel. Het klinkt belachelijk, maar het is waarschijnlijk nog waar ook. Men moet eens hun horizon verbreden, Hoedt werd ook al zo lastig opgeroepen en die speelt als verdediger in de Serie A notabene.
 
VisWoestijn
 
34
29 april 2017 om 09:14
Als je niets van Ake afweet dan kan je er ook beter stil over houden. Die jongen presteert al anderhalf jaar erg goed in de Premier League. Lijkt mij ook een stuk leerzamer dan wanneer hij nu nog tegen Platje FC aan het spelen was in Nederland. Het is ronduit waanzin dat spelers die een beetje in de Eredivisie presteren een kans krijgen in het Nederlands elftal. Laat staan de voorkeur krijgen op spelers die in veel zwaardere competities presteren. Laten we weer als voorheen de spelers uit het buitenland selecteren, die tenminste gewend zijn om op niveau te spelen, dan halen we misschien nog eens een toernooi. Uit de Eredivisie hoor je enkel te kijken naar de 2/3 best presterende spelers voor de selectie.
 
jorisdijk
 
7
29 april 2017 om 07:58
Je zou denken dat zijn vrienden (kongolo, Vilhena, en Bruma) en ook miss in de toekomst Boetius wel genoeg reden zijn om niet voor een land te kiezen waar je eigenlijk alleen historisch een binding hebt. Ik ga er voor het gemak van uit dat hij niet echt heel veel met Ivoorkust heeft.
 
Apocalyps
 
13
29 april 2017 om 08:36
Waarom ga je gemakshalve er van uit dat hij niet heel veel met Ivoorkust heeft?
 
VAKKIE-L
 
33
29 april 2017 om 08:54
Omdat hij het simpelweg niet beter weet. Mensen roepen maar wat in de rondte zonder er kennis van te hebben.
 
Edo
 
6
29 april 2017 om 11:01
Die laatste zin... voor het gemak. Ja, zo is het leven gemakkelijk. Lekker van dingen uit gaan die op dat moment handig zijn. En dan lekker een oordeel vormen. Ik ga er voor het gemak even van uit dat iedereen mij geweldig vindt. Ik ben geweldig!
 
pietverdriet
 
4
29 april 2017 om 13:24
klopt, jij bent ook geweldig
 
BartRoovers
 
18
29 april 2017 om 08:37
Ik zou ook voor Ivoorkust kiezen dan.heb je meer kans op het wk
 
 
1
29 april 2017 om 09:53
Dat je zoiets zegt snap ik echt niet. Hoe vaak hebben we een wk of een ek gemist? Juist ja niet heel erg veel. Paniekzaaier!
 
Voetbalfan!
 
0
29 april 2017 om 12:49
Wij hebben volgens mij wel een stuk of 8 keer een wk gemist of zijn er niet bij geweest. Preses weet ik het niet maar in iedergeval minimaal 8 keer.
 
Thamike
 
1
29 april 2017 om 13:24
Sinds 1970 hebben we 5x een eindtoernooi gemist. Dat valt op zich best mee.
 
Pimpelman
 
0
29 april 2017 om 13:24
Inderdaad. Lekker iedere keer na de groepsfase weer naar je club reizen!
 
Hakkie2
 
9
29 april 2017 om 08:53
Dit is een talent wat ver kan komen, zou ik veel erger vinden dan Ziyech. Al is Ziyech is nu misschien de beste van de eredivisie. Maar in principe moet je natuurlijk spelen voor het land waar je de meeste binding mee hebt, als dat Ivoorkust is, is het prima.
 
theEDGE
 
4
29 april 2017 om 09:29
Had toen die wekelijks speelde bij Bournemouth gewoon een kans moeten krijgen. Niet nu ineens komen als die weer reserve is bij Chelsea.
 
supervoetbal
 
0
29 april 2017 om 09:40
Zou wat zijn als jij juist tegen Oranje zijn debuut zou maken
 
Abe84
 
9
29 april 2017 om 09:54
Als er toch een elftal is op het Afrikaanse continent waar je graag voor zou spelen lijkt het me Ivoorkust wel. Altijd bakken met talent gecombineerd met fysieke power. Ik zou het wel jammer vinden als Akã© deze keuze maakt, is toch éã©n van de gasten die bij Oranje de komende jaren een kans zou moeten krijgen. Maar goed, centraal achterin hebben we gelukkig wel wat te kiezen dus de wereld vergaat nou ook weer niet. Als het een supertalent in de punt van de aanval was geweest had ik er anders over gedacht.
 
AjaxfanK
 
3
29 april 2017 om 10:50
Altijd bakken met talent is zwaar overdreven hoor. Enkel in het recente verleden, met de generatie Toure, Drogba en Kalou, heeft het team zich weten te kwalificeren voor eindtoernooien. Daarnaast heeft Ivoorkust welgeteld 2 maal de Afcon gewonnen. Het huidige Ivoorkust kent maar 2 grote talenten, en dat zijn Bailly van United en Aurier van Psg. Verder is het allemaal middelmaat.
 
QuincyBrada
 
1
29 april 2017 om 10:18
Op het moment heeft Ivoorkust een betere organisatie dan de Knvb (lichtelijk serieus met een knipoog) en het feit dat (op dit moment) Fred Grim Akã© over zou moeten halen om voor Nederland te kiezen lijkt me ook geen pluspunt. Dat zou iemand anders moeten doen, Gullit heeft wat meer overtuigingskracht (gok ik zo) Wilmots speelt slim in op het feit dat Akã© nu in een fase zit waarin hij verlangt naar speeltijd (daar dit bij Chelsea nog altijd tegenvalt en hij bij het grote oranje nog niet aan de bak komt) Ik kan me voorstellen dat zoiets je ego streelt. Ik vind het persoonlijk apart dat wanneer je veelal aanvoerder was bij de oranje jeugdelftallen en je opleiding grotendeels in Nederland hebt gevolgd, je alsnog zo'n stap mag en kan overwegen. Maar het is nou eenmaal zo en ik begrijp in de huidige situatie best dat hij gecharmeerd is van belangstelling.
 
AsRoma8
 
3
29 april 2017 om 10:34
Enorm talent en het zou ontzettend zonde zijn als hij genegeerd blijft worden door de bondscoaches.
 
LovreFC
 
3
29 april 2017 om 10:59
Je moet er gewoon alles aan doen om die jongen over te halen om voor Oranje te kiezen. Hij is jong en talentvol en we kunnen hem heel goed gebruiken in de toekomst. Laten we hopen dat de KNVB actie gaat ondernemen.
 
PiotrZielinski
 
5
29 april 2017 om 11:25
Dit wil je toch niet! Nederland die jaagt naar spelers als een club. Spelers moeten voor Nederland met hun hart kiezen, om vervolgens vol met passie voor hen land te voetbalen. Dat is gewoon wat Nederland tegenwoordig mist. Voor mij is het gewoon belangrijk dat ik zie dat spelers vol emotie en passie spelen, dan halen ze het niveau echt wel omhoog, als er dan nog veel talent inzit is het alleen mooier voor het spel. Als speler niet wilt spelen voor Nederlan, jammer dan!
 
Raubaht
 
0
29 april 2017 om 11:28
Met alle respect maar of hij iets toe zou voegen aan het Nederlands Elftal betwijfel ik ten zeerste.
 
AsRoma8
 
3
29 april 2017 om 11:44
Kerel, hij staat op het punt basisspeler te worden bij Chelsea. Speelde voortreffelijk tegen Spurs.
 
Voetbalfan!
 
4
29 april 2017 om 12:55
Volgens mij zijn veel mensen hier die veel clubs of spelers niet goed of helemaal niet volgen. Die roepen hier maar wat lijkt het want deze speler heeft veel potentie.
 
weazel
 
5
29 april 2017 om 11:58
Als je ziet dat De Ligt wordt opgeroepen en jij, met BPL ervaring, niet. Dan snap ik dat je andere opties in overweging neemt.
 
Berliner80
 
5
29 april 2017 om 12:14
Zo is het. Het beleid van Blind gaat ons zo meerdere potentiele toppers kosten. Wat een beleid bij de Knvb, het is eigenlijk niet te geloven.
 
Last Scout
 
5
29 april 2017 om 12:09
Als ik een linksback/linkercentrum verdediger was en ik zag dat spelers als De Ligt en Blind telkens werden opgeroepen op mijn plek zou ik ook voor Ivoorkust kiezen.
 
Thamike
 
4
29 april 2017 om 13:27
De Ligt 1 maal opgeroepen onder Blind en bleek ook te vroeg te zijn. Blind met zijn ervaring bij Man U. is toch helemaal niet raar? Daarnaast moeten wij eens ophouden met spastisch te reageren als een jonge speler 2 paspoorten heeft. Je kiest voor je land met je hart en kies je niet voor Oranje dan prima en hoor je er niet thuis. Of gaan we allemaal spelers die enigzins potentie hebben maar snel opstellen? Nee dat is goed beleid.
 
Last Scout
 
2
29 april 2017 om 13:44
Gaat er om dat er zowel bij Ziyech als bij Ake gewoon te lang gewacht is. En daarnaast gaat het er om dat er gewoon veel te snel en overhypte spelers van Ajax en Feyenoord snel het elftal in worden gegooid terwijl anderen heel Europa moeten doorkruisen alvorens ze mogelijk in aanmerking komen. Of het nou Hoedt bij Lazio is Ake, Pieters, Van Aanholt in de Pl... Het selectiebeleid slaat in die zin nergens op, spelers als Ziyech en Ake moet je gewoon erbij hebben zijn ook gewoon opgegroeid in Nederland.
 
Setto
 
0
29 april 2017 om 12:16
Spelers in Nederland en in het Nederlands elftal krijgen zo weinig credits en waardering dat ik het best logisch zou vinden als hij voor Ivoorkust kiest. Daar zal hij op handen worden gedragen gok ik. Toch een stuk gezelliger en liefdevoller.
 
GJ7300
 
4
29 april 2017 om 12:20
Doe toch ff normaal... Kan toch niet? Roep die gast dan eens op ipv alle prutsers uit NL competitie. Zit ook totaal geen visie achter
 
Mexicanooo
 
0
29 april 2017 om 12:22
Ake moet kiezen met zijn hart. Grote kans dat hij dan voor het grote Oranje uit wil komen .
 
TonDuin
 
1
29 april 2017 om 12:52
de meeste mensen geven de spelers de schuld , maar laat ze eerst een keer alles bij de Knvb op een rijtje gaan zetten en dan met een goede trainer met deze spelers gaan praten om ze te bewegen om voor het Nederlands elftal te kiezen .
 
Harry Voorne
 
2
29 april 2017 om 14:09
Ake is net als Ziyech een goede voetballer,maar voor de echte top komen ze tekort.dat is Nederland ook lang niet meer,maar je moet er wel naar gaan streven.ik wens ze veel succes bij Marokko en Ivoorkust.
 
Denn01
 
2
29 april 2017 om 14:59
Vind hem wel een beetje op Gullit lijken qua uiterlijk als je hem vergelijkt van vroeger. Zou mooi zijn als het ook zo'n grote speler word ik heb Ake namelijk niet heel vaak zien voetballen. Maar deze jongen gewoon zo snel mogelijk oproepen en laten spelen in die oefenwedstrijden die we voor de boeg hebben.
 
Vazieman
 
1
29 april 2017 om 16:38
Als ik Aké was zou ik lekker voor Ivoorkust kiezen. Hij is in Nederland toch uit beeld geraakt, omdat hij op jonge leeftijd al vertrok uit NL en de gemiddelde Oranje fan kent hem waarschijnlijk nog niet eens. Bij Ivoorkust kan hij ook veel meer spelen en bij Ivoorkust zal hij ook eerder een Afrika Cup en een WK spelen. Het komende WK en vervolgens het EK zal NL niet eens mee doen. Schat ik zo in.