Zweden houdt met 14,9 procent balbezit Spanje van zege af
Maandag, 14 juni 2021 om 22:56

Spanje is er in de eerste groepswedstrijd van het EK niet in geslaagd om te winnen van Zweden. In een wedstrijd waarin het balbezit voor de Spanjaarden was en de beste kansen voor het team van bondscoach Janne Andersson bleef het bij 0-0. Beide ploegen stappen met gemengde gevoelens van het veld. Spanje was de bovenliggende partij en liet het na om de drie punten in de tas te stoppen, terwijl Zweden twee enorme kansen liet liggen op de overwinning. Opvallend: Spanje had over de gehele wedstrijd liefst 85,1 procent balbezit, het hoogste percentage in de geschiedenis van het EK sinds Opta deze statistieken bijhoudt sinds 1980.

Spanje domineerde volledig in Sevilla. Zweden had werkelijk niets in te brengen en werd de eerste 45 minuten van het kastje naar de muur getikt. Desondanks stond het halverwege nog altijd 0-0. De meeste kansen waren voor het team van Luis Enrique, maar de grootste kans was opvallend genoeg voor de Zweedse spits Alexander Isak. Vlak voor rust stuurde hij in het strafschopgebied Aymeric Laporte het bos in en passeerde hij doelman Unai Simon, maar op de doellijn bracht Marcos Llorente redding voor Spanje. Een voorsprong voor Zweden was zeer onverdiend geweest. Het was namelijk Spanje dat dicteerde en het meeste recht had op de openingstreffer.

Zoals verwacht liet Spanje de bal makkelijk rondgaan; in de eerste helft verstuurden de Spanjaarden liefst 419 succesvolle passes, het hoogste aantal op een EK sinds Opta deze statistiek bijhoudt sinds 1980. Zweden kon slechts toekijken en had in de eerste helft niet meer dan zestien procent balbezit. Spanje kreeg het niet voor elkaar om het grote krachtsverschil om te zetten in de score. Dani Olmo was er na ruim een kwartier spelen héél dichtbij. Na een scherpe voorzet van Koke kopte de aanvaller van RB Leipzig goed naar de grond, maar hield de Zweedse doelman Robin Olsen hem met een weergaloze redding van het scoren af. De kans van Álvaro Morata na 37 minuten spelen was minstens zo groot. Na geklungel in de Zweedse defensie had hij de bal voor het inschieten, maar mikte hij naast nadat Olsen zijn doel goed had verkleind.

Marcus Berg na zijn gemiste kans in de tweede helft.

Het spelbeeld na rust was onveranderd: Spanje speelde de bal rond, Zweden zakte in, liep achter de bal aan en hield tegen. Door de compacte manier van spelen van de ploeg van bondscoach Janne Andersson had La Roja veel moeite om tot kansen te komen. Voorzetten vanaf de flanken leverden niets op en in het centrum was het te druk om er doorheen te voetballen. Waar Spanje aan aanvallen dacht en hard op zoek was naar de 1-0, was het Zweden dat na een uur spelen gevaarlijk uitbrak. Na een messcherpe counter wist Isak zich op wonderbaarlijke wijze vrij te spelen en de bal bij de tweede paal klaar te leggen voor Marcus Berg, die de bal compleet verkeerd raakte en zodoende een gigantische kans om zeep hielp. Het was direct de laatste actie van het Zweedse aanvalsduo, dat met nog twintig minuten op de klok werd vervangen door Viktor Claesson en Robin Quaison. Met name de wissel van Isak was opvallend, daar hij voor de meeste dreiging zorgde bij Zweden.

De tijd begon te dringen voor Spanje, waar toptalent Pedri een basisplaats had en met zijn 18 jaar en 201 dagen de jongste Spanjaard op een eindtoernooi ooit is. De druk werd opgevoerd op Zweden, dat in de slotfase alles uit de kast moest trekken om het gelijkspel uit het vuur te slepen. Spanje kreeg in de zes minuten blessuretijd diverse mogelijkheden, maar telkens lag een Zweedse verdediger of Olsen in de weg. Zodoende moet de ploeg van Luis Enrique genoegen nemen met een doelpuntloos gelijkspel. De grote winnaar van de dag is daardoor Slowakije, dat door de 1-2 overwinning op Polen aan kop gaat in Groep E. Aanstaande vrijdag neemt de koploper het op tegen Zweden, Spanje speelt een dag later tegen Polen.

Nr.TeamMWGVP
1Zweden32107
2Spanje31205
3Slowakije31023
4Polen30121

Meer nieuws
   
17:58
17:58
Broers Van de Kerkhof hopen op vertrek PSV'er: 'Kunstgebit mee en wegwezen!'
4
   
17:52
17:52
Driessen noemt mogelijke opvolger Slot: 'Te Kloese was gecharmeerd van hem'
3
   
17:41
17:41
'De Telegraaf heeft keurig verzoek ingediend bij Ajax voor een gesprek, maar...'
10
   
17:08
17:08
Feyenoord moet straf uitzitten tijdens de afscheidswedstrijd van Slot in De Kuip
21
   
16:26
16:26
Romano weet het zeker: transfer van Arne Slot naar Liverpool is rond
13
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (205)

 
ek2008
 
80
14 juni 2021 om 22:58
Heja Sverige! Geen geweldige pot van beide kanten waar Spanje uiteraard de overwinning verdiende maar kom op, hoe kun je Isak wisselen? Wat is dat een gevaarlijke spits zeg.
 
ArthurMasuaku
 
114
14 juni 2021 om 23:01
Hou maar op hoor, Zweden het meest trieste ploegje ooit. 11 man achter de bal wat een grap.
 
Larsaah1
 
199
14 juni 2021 om 23:03
Nee Spanje was echt fantastisch met alleen maar defensieve spelers die niet diep gaan en een spits die niets tussen de palen schiet
 
D.costa9CFC
 
41
14 juni 2021 om 23:09
Dat spanje was ook niet veel. Die wilde de tegenstander in slaap tikken. Ze moeten Llorente gewoon op het middenveld zetten. Dan heb je wat diepgang vanuit het middenveld en moeten ze wat directer spelen. Pedri, rodri en koke is teveel van hetzelfde.
 
Hakkie2
 
108
14 juni 2021 om 23:21
Ik vond Spanje, met hun tik-tak-tik-tak voetbal, veel irritanter. Een keer een programma over breien op TV is prima, maar kondig dat ook aan. Dan kunnen de oma's kijken, ipv voetbalfans. Dat wat Spanje deed heeft helemaal niks met voetbal te maken.
 
ArthurMasuaku
 
10
14 juni 2021 om 23:29
Ik heb het over Zweden en niet over Spanje, en natuurlijk speelde Spanje ook niet super maar probeer het maar eens om een gat te vinden in die verdediging. Het is dat die keeper opeens de dag van zijn leven had want die bakt er volgens mij normaal vrij weinig van.
 
John Terry
 
26
14 juni 2021 om 23:39
Had jij laatst niet zo'n mooie uitspraak 'op dit niveau bestaan er geen slechte keepers?' Nee het is niet simpel om die muur plat te spelen maar Turkije speelde net zo tegen Italië en die werden uiteindelijk helemaal opgengescheurd. Dat uitgerekend 'achteroverhang-land' Italië dat wel voor elkaar krijgt en tiki taka Spanje niet is vandaag wel teleurstellend.
 
ArthurMasuaku
 
6
14 juni 2021 om 23:54
Scherp, maar toen had ik het over de CL finale, en ik vind het EK qua niveau zeker heel wat minder.
 
BvK0297
 
13
15 juni 2021 om 00:37
Vertel dat maar tegen de liverpool fans.. op elk niveau zijn slechte keepers. Helemaal als je eerste keeper uitvalt
 
Dwolky
 
23
15 juni 2021 om 01:21
Verdedigen is toegestaan. NL kan heel veel van de Zweden leren...
 
rayvg
 
2
15 juni 2021 om 10:55
Ik vond Spanje best leuk om naar te kijken, ze missen alleen een type zoals depay voorin nu is het net te veel van hetzelfde. Maar voor de rest zijn het allemaal leuke spelers en laten ze leuk voetbal zien. Echt een aantal mooie combinaties en je moet niet vergeten dat zweden gewoon prima stond te verdedigen met het hele team dus dat is niet makkelijk. Spanje moet gewoon wat vaker schieten ook vanuit de 2e lijn, vaak zie je dat door de drukte de bal altijd via via een keer goed valt. Als spanje 1-0 maakt krijgen ze meer ruimte en winnen ze al snel 3/4-0 denk ik. Eerlijk gezegd denk ik dat wij met Nederland snel stuk gespeeld zullen worden door Spanje en de meeste landen wel. Overigens de reden dat mensen het saai vinden komt vooral door al die ploegen die 11 man achter de bal houden (wat bij slechte ploegen te begrijpen is) en daar kan Spanje toch niet zoveel aan doen? ik snap die kritiek niet. Beter dan een frankrijk wat altijd met topspelers probeert te counteren of inter en chelsea's
 
ZodzEh
 
21
14 juni 2021 om 23:02
Inderdaad geen grootse pot. Jammer dat Zweden zich zo aan het ingraven was. Kunnen namelijk ook prima ballen. Had er eerlijk gezegd meer van verwacht. Isak eruit was inderdaad bijzonder. Wat een klasbak is dat zeg!
 
Noano
 
108
14 juni 2021 om 23:06
Ja die Coach van Zweden die dacht snel Isak eruit halen anders scoren we nog...
 
Lierse1997
 
13
14 juni 2021 om 23:17
Die dacht waarschijnlijk “ik houd em fit voor de overige wedstrijden”.
 
665
 
90
14 juni 2021 om 23:03
Je wordt toch ook helemaal gek van dat eindeloze getik van Spanje. Spelen gewoon op de voorzet, terwijl de gemiddelde lengte 1,60 is. Isak speelde echt goed die actie voor de voorzet op Berg was echt heel knap. Normaal schiet iemand die toch gewoon binnen en had je hier zomaar kunnen winnen zelfs.
 
ViscaCatalunya
 
19
14 juni 2021 om 23:14
Wat stel jij voor? Erdoorheen dribbelen terwijl er 10 man op de 16 meter staan.
 
aadgranaat70
 
45
14 juni 2021 om 23:26
De man die vandaag de hele dag kritiek had op zidane kan nu geen enkele oplossing bedenken tegen een team die zich terug laat zakken. Visca ga slapen man, net zo veel voetbalverstand als een 5 jarige met je emojis
 
ViscaCatalunya
 
9
14 juni 2021 om 23:33
Je moet de kansen die je krijgt erin prikken. Maar jij weet als deskundige net als ik dat Zidane niks van Morata moest hebben. Waarom dat hebben we vandaag weer gezien.
 
noobmaster69
 
38
14 juni 2021 om 23:05
Lol. Zweden moet gewoon zo snel mogelijk het EK verlaten. Wat een anti-voetbal. Ze horen niet thuis op dit podium.
 
 
32
14 juni 2021 om 23:27
Ze hebbem zich gekwalificeerd dus horen er gewoon thuis. Tuurlijk speel je anti-voetbal tegen een voetballend team. Alles eraan doen om hun niet te laten scoren, top!
 
Donny6
 
73
14 juni 2021 om 23:29
Ze pakken een punt tegen Spanje op een eindronde. Het resultaat is heilig dus wat mij betreft hebben ze laten zien dat ze wel degelijk thuishoren op dit podium.
 
PieterPrins773
 
8
15 juni 2021 om 00:55
Ze horen er wel thuis want ze kwalificeren zich en spelen gelijk tegen Spanje. Net als het laatste wk waar ze zich ten koste van Nederland en Italië plaatsten en doorgingen naar ronde 2. Waarom ze zo spelen snap ik niet want volgens mij kunnen ze als ze willen met oa Fosberg en Isak best ballen. Je weet dat 3 van de 4 verder gaan. Ga lekker ballen. Uiteindelijk heeft dit ultra defensieve ze nooit echt iets opgeleverd. Misschien een rondetje verder. Maar uiteindelijk zul je met zo ultra defensief spel slechts bij uitzondering ver komen. Nu ben je een ongewenste gast die iedereen snel weg wilt hebben terwijl je de kwaliteiten hebt om gewoon leuk mee te doen.
 
BlueGroninger
 
237
14 juni 2021 om 22:58
Ik weet oprecht niet waar ik heb naar zitten kijken vanavond. Wel klopt het gehele plaatje. Ik dacht in eerste instantie dat er werd gespeeld in Saudie Arabië, gezien die lelijke gele kleur van het stadion en de sfeer in het stadion. Alleen een aantal witte "Arabische kledij" op de tribune mistten. Ohja dat is ook zo want alles wat met Real Madrid te maken heeft wordt niet oproepen door Barcaboy Luiz Enrique. Het enigste wat goed was aan dit stadion was de 50 meter brede atletiekbaan zodat de toeschouwers dit afgrijselijke spel niet van dichtbij hoefden aan te zien. Het spel was niet om aan te zien. Het enige verschil was dat Zweden nog een tactiek had en Spanje niet. Spanje speelde tikkie breed tikkie jaar rechts tikkie naar links etc diepgang was er niet. Nadat een bal werd gespeeld door een Spanjaard bleef die gewoon staan en wachtte die tot dat hij de bal weer kreeg. Er was zelfs een moment dat Marcos Llorente en Koke de bal 16x naar elkaar speelden zonder een loopactie te maken waarna koke de bal maar over de zijlijn schoot. Als Spanje de bal verloor was het ook geen probleem want het bierteam van Zweden had moeite om een bal überhaupt aan te nemen. Bij Zweden was een uitzondering en dat was Isak. Ik snap wel dat hij eraf werd gehaald want hij voetbalde goed en dat was zo te zien niet van te voren afgesproken .
 
SosuhZV
 
42
14 juni 2021 om 23:01
Enrique snapt er echt niks van volgens mij. Hoe kan je nou je meest in vorm en beste speler Llorente op rechtsback zetten om dan met koekenbakker als met alle respect Olmo en Torres aan te komen. Vervolgens hoe haal je het in je hoofd om Pedri 90 minuten lang te laten staan terwijl je voor de rest het hele middenveld vervangt
 
El_Guaje7
 
70
14 juni 2021 om 23:09
SosuhZV wat zanik je nou allemaal? Pedri was veruit de beste speler op het veld. Olmo, Ferran Torres koekenbakkers? Jij had zeker daar Odriozola graag zien spelen.
 
SosuhZV
 
39
14 juni 2021 om 23:10
Veruit de beste van het veld nog wel kom nou... 300 balletjes breed over twee a drie meter daar koop je weinig voor. Olmo en Ferran vind ik gewoon B spelers lijkt me verder geen hele rare opvatting. Weet niet wat Odriozola hiermee te maken heeft die zou naar mijn mening zelfs bij Top Oss niet opvallen
 
FR-RKC
 
35
14 juni 2021 om 23:11
Jij maakt het meteen weer een Barca real ding. Enige wat Pedri gedaan heeft is balletjes opzij tikken.
 
Sanderr
 
55
14 juni 2021 om 23:18
Ik vond Pedri een van de weinige lichtpuntjes in deze wedstrijd. Strooide met mooie passjes en speelde zeker niet alleen maar breed zoals sommigen hier beweren. Gek hoe mensen een wedstrijd zo anders kunnen beleven he!
 
ViscaCatalunya
 
15
14 juni 2021 om 23:34
Vooral dat balletje op Alba waaruit Spanje had moeten scoren was erg mooi.
 
achmedn
 
29
14 juni 2021 om 23:49
Ik begin aan mezelf te twijfelen als ik enige bent die Pedri de beste speler vond, maar ook volgens Madrid sportkrant Marca was Pedri de beste Spanjaard
 
TUKKERCOTE
 
22
14 juni 2021 om 23:03
Isak was de enige waar dreiging vanaf kwam, volgens mij snap jij het spelletje niet want hoe vaker ik je reacties van je lees hoe meer breincellen afsterven
 
Arsenal-Gunner
 
108
14 juni 2021 om 23:07
Volgens mij lees jij zijn reacties helemaal niet.
 
JeromB
 
14
14 juni 2021 om 23:17
Dat laatste stukje is een beetje dubbelzinnig. Volgens mij bedoelt hij dat Isak werd gewisseld omdat hij goed voetbalde, en dat was niet afgesproken. Maar je kan het ook lezen als dat hij is gewisseld omdat hij niet goed voetbalde zoals afgesproken. Zoals het er geschreven staat neig ik ook naar de laatste interpretatie (maar uit de context begrijp ik dat ie dat niet bedoelt), dus ik snap de verwarring wel.
 
Arsenal-Gunner
 
5
14 juni 2021 om 23:24
Je hebt gelijk ik vond het zo logisch dat Bluegroninger positief is over Isak dat ik hier niet aan dacht.
 
RomanEmpire010
 
1
15 juni 2021 om 09:36
Over iemands hersencellen beginnen en dan zelf zo ernaast zitten.. Agh, foutje moet kunnen, toch? ??
 
Millonario
 
10
14 juni 2021 om 23:08
Er is letterlijk geen enkele speler van Real die een plekje verdient. Ramos? Te oud, die heeft het niet meer helaas. Vazquez? Ongeschikt. Isco? Te weinig gespeeld.
 
Lierse1997
 
60
14 juni 2021 om 23:11
Nacho?
 
BlueGroninger
 
11
14 juni 2021 om 23:13
Naja misschien heb je wel gelijk maargoed dan wel Pablo Sarabia en Eric Garcia?
 
AMadrid1991
 
22
14 juni 2021 om 23:14
Had gekund. Maar Nacho, Hermoso, Albiol, Jesus Navas... Allemaal hadden ze het wel verdiend boven Diego Llorente en Eric Garcia. Ik vind het niet zo heel schokkend dat er geen Real speler bij zit. Ramos en Carvajal horen er natuurlijk bij, maar die zijn geblesseerd.
 
SosuhZV
 
19
14 juni 2021 om 23:17
Als je ziet wat voor middelmaat bij Spanje allemaal rondloopt zou een Isco of Asensio niet eens een gekke gedachte zijn. Ja ze zijn ruk maar hebben wel ooit mooie dingen laten zien itt veel anderen. Nacho is natuurlijk absurd dat die er niet bij is
 
hmk33
 
17
14 juni 2021 om 23:22
@sosuhzv, van alle madrid spelers noem je Isco en Asensio? Lekker gaan slapen gozer, tis al laat voor je
 
Millonario
 
0
14 juni 2021 om 23:31
@lierse, Lierse Lierse Lierse...ga snel je mond spoelen
 
Millonario
 
2
14 juni 2021 om 23:32
@sosuh, ik had graag Isco gezien maar die heeft niet de vorm meer als voorheen.
 
SosuhZV
 
10
14 juni 2021 om 23:33
Wie moet ik anders noemen? Benzema? Modric? Jij bent een slimme he of niet
 
Lierse1997
 
22
14 juni 2021 om 23:35
Wat? Nacho heeft gewoon een uitstekend seizoen gespeeld.
 
R.madridista
 
7
15 juni 2021 om 01:01
Hahah Millonario, als je nu zegt dat Nacho het niet verdirnt, moet jij juist je mond spoelen. Heeft Ramos feilloos weten te vervangen. Eric Garcia heeft iets van 10 wedstrijden erop zitten? En Llorente doet het goed maar doet het bij Leeds terwijl Nacho het bij Real doet. Het is pijnlijk duidelijk dat jij Real niet volgt, want dan zou je ook weten dar Ramos en Vazquez geblesseerd zijn en dan zou je uberhaupt niet Isco noemen, maar eerder Asensio, al vind ik dat hij het ook niet verdient. Nacho verdient het absoluut.
 
Millonario
 
0
15 juni 2021 om 12:08
Maar Ramos goed vervangen staat nog niet gelijk aan een plekje verdienen in het nationaal elftal. Ik zeg ook nergens dat Eric Garcia zijn plek verdient, ook een rare opmerking van je. Ik kijk geregeld La Liga wedstrijden maar zit inderdaad niet elke week voor de buis gekluisterd dus ik weet niet wie waar een blessure heeft 24/7. Dat van Ramos wist ik wel want die heeft een minder jaar gedraaid. Vazquez mag nog zo fit zijn, die komt tekort. Isco en Asensio zijn echt goeie spelers, in vorm hadden die echt wel een uitnodiging gekregen. Maar Nacho: echt nooit. Daar zijn betere opties voor.
 
R.madridista
 
1
15 juni 2021 om 14:53
Een van de uitblinkers zijn bij een door blessures geteisterd Real verdient zeker wel een uitverkiezing. Hij stond er elke week. Wie verdient het dan? Eric Garcia zit erin. Diego Llorente zit erin. Noem maar twee spelers die erin horen, Nacho is beter dan Llorente en Garcia, ik wacht af. En niet aankomen met Albiol die nota bene door de aanwezigheid van Nacho is verkocht bij Real. Wie hoorde er dan volgens jou in? En Vazquez komt zeker niet tekort, als hij fit was hoorde hij erin, anders zet hij geen middenvelder op rechtsback. Tenminste, als Carvajal niet geblesseerd was dan. Isco heeft al 3 jaar geen goede wedstrijd gespeeld, zijn laatste goede wedstrijd was in september 2018, 3-0 tegen Roma. Hij hoort er juist niet in en Asensio is sinds zijn blessure niet de oude. En als je La Liga niet elke week volgt, waarom zit je hier dan zo stellig te beweren dat Nacho er niet in hoort? Raar als mensen dingen niet volgen maar dan alsnog zo’n sterke mening hebben over een speler. Ik wacht op je betere opties, ik hoor snel van je
 
CarefreeFC
 
33
14 juni 2021 om 23:16
Ik had toch minstens 3 alinea’s verwacht waarin je Azpilicueta de basis had ingepraat
 
Man City_1970
 
11
15 juni 2021 om 08:14
Witte Jurken?, kan wel raden waarop jij stemt.......
 
ViscaCatalunya
 
5
15 juni 2021 om 09:38
Inderdaad Man City-1970. Moderating hier is niet wat het is geweest.
 
RZA_1987
 
9
15 juni 2021 om 09:20
Je moeder of je zus draagt een jurk. Noem het anders Arabisch kledij. Je hoeft niet denigrerend te doen.
 
RomanEmpire010
 
6
15 juni 2021 om 09:39
Vrouwen dragen jurken. Waarom direct verwijzen naar iemands moeder of zus, terwijl het ook netjes kan? Niet iedereen kan dat waarderen. Geef dan zelf in ieder geval het goede voorbeeld..
 
BlueGroninger
 
1
15 juni 2021 om 13:08
Was niet denigrerend bedoelt , maar bekende het zo puur uit eigen ontwetentheid niet bij stil gestaan dat mensen hier boos om konden worden heb het aangepast. Mijn excuses
 
RZA_1987
 
0
15 juni 2021 om 14:49
Ja dus mijn moeder of zijn moeder. Heb nergens verwezen dat het zijn moeder is. Je kan refereren naar hem of naar mij. Hangt af hoe je de zin leest.
 
Millonario
 
1
15 juni 2021 om 13:32
Een 'witte jurk' daar wordt een 'djelaba' genoemd. Ziezo, nu heb je weer een woordje geleerd vandaag.
 
Mick00
 
43
14 juni 2021 om 22:58
Prima pot gezien, spanje zichzelf te kort gedaan. Wat heb ik genoten van pedri, wat een klasbak!
 
AubaArsenal
 
22
14 juni 2021 om 23:02
En dan lees je nog in live meepraten dat pedri gewisseld moet worden, dat is hetzelfde als je beste man Isak bij Zweden eruit halen, wat een gek zeg, dan heb je er echt geen kaas van gegeten. Wat een overzicht en steekpass heeft die pedri in huis, heerlijk
 
D.costa9CFC
 
76
14 juni 2021 om 23:02
Prima pot? Dit was met afstand de slechtste wedstrijd en ik denk niet dat er nog slechtere komen.
 
KokkieAFCA0341
 
15
14 juni 2021 om 23:08
Een kinderhand is snel gevuld, heb alleen de 2e helft gezien maar dat was alles behalve prima, allemachtig wat was het een partij saai en traag.. Eindeloos gebrei en tikkie breed voetbal, weinig tot geen diepgang, nee ik vond het echt heel heel slecht
 
sean040
 
31
14 juni 2021 om 22:59
Ik ben niet onder de indruk van de Spanjaarden. Heel leuk dat tiki taka en ze kunnen allemaal echt geniaal pasen maar ze missen echte snelle spelers, de krachtpatsers en de echte goalgetters. het voelt als veel van hetzelfde. daar komt nog bij dat het vooral jonkies zijn. Nee, ik denk dat als we de Spanjaarden tegenkomen we ze wel kunnen hebben
 
Medellin
 
17
14 juni 2021 om 22:59
Motm is de keeper van zweden. Wat een baas. Heeft hard gewerkt. Spanje had wel moeten winnen maar lieten het liggen. Langs de andere kant, Zweden had ook gewoon minstens 1 keer moeten scoren.
 
Isco24
 
10
14 juni 2021 om 23:11
Ik wilde nog even vragen waarom je zei dat ik me aangevallen voel als iemand zegt dat we Spanje kunnen afschrijven als kanshebber? Je weet toch wel dat ik enkel een Barca liefhebber ben en geen Spanjaard?
 
Dysentery Gary
 
19
14 juni 2021 om 22:59
Haha heerlijk! Geweldige discipline van de Zweden. Kun je alleen maar respect voor hebben!
 
AZE/CHE 4 EVER
 
29
14 juni 2021 om 22:59
By far de slechtste pot tot nu toe. Zweden speelde naar de mogelijkheden die ze hadden en Spanje kon niet veel.
 
MrGuide
 
10
14 juni 2021 om 23:01
Oostenrijk - Noord Macedonie zeker overgeslagen?
 
somagunner
 
117
14 juni 2021 om 23:04
Dat was juist een leuke wedstrijd
 
AZE/CHE 4 EVER
 
46
14 juni 2021 om 23:06
Nee hoor, dat was een hele leuke wedstrijd.
 
MrGuide
 
4
14 juni 2021 om 23:07
Wat niet wil zeggen dat t daarmee goed was.
 
665
 
45
14 juni 2021 om 23:11
Liever een wedstrijd die vol staat van de fouten maar wel spektakel oplevert dan deze wedstrijd waarbij een ploeg liever de bal rond tikt ipv doelpunten maken en de andere ploeg die voor elke keer dat ze de middellijn overstaken een strafrondje morgen moeten lopen bij de training.
 
baloog
 
8
14 juni 2021 om 23:12
Die wedstrijd was alleen al leuker omdat Pandev mee deed en prompt scoorde.
 
PSVVV-Venlo
 
10
14 juni 2021 om 23:20
En dan gaat Arnautovic ook nog stoken. Je kunt er van vinden wat je wil maar zo'n type kan een team wel helpen. Zo'n types missen landen als Spanje en Zweden ook.
 
Teesboer
 
0
15 juni 2021 om 07:35
Dan heb je niet goed gekeken denk ik. Spanje speelt heel verzorgd voetbal en had wat moeite met er door heen komen. Zweden krijgt enorme kansen uit de omschakeling. De kepper van Zweden was de motm, die heeft dus echt wel wat te doen gehad. Ik kijk hier 100x liever naar dan Wales tegen Zwitserland bijvoorbeeld.
 
LosBlancos1999
 
7
14 juni 2021 om 22:59
Als ik de reacties zo een beetje lees heb ik weinig gemist aan deze wedstrijd. Had toch wel verwacht dat Spanje zou winnen.
 
Dembouzz
 
11
14 juni 2021 om 22:59
Pedri en Alba beste op het veld. De rest toch wel matig, had wel wat doelpunten verwacht na de eerste 20 minuten gezien te hebben.
 
aadgranaat70
 
3
14 juni 2021 om 23:57
Aanwezig zijn betekent niet dat je goed gespeeld hebt. De laatste 10 minuten was pedri zeer goed en had alba 2/3 goeie voorzetten. Maar 80min lang letterlijk alles mislukt en geen enkele voorzet of actie dat lukte.
 
Rikkkiee
 
9
14 juni 2021 om 22:59
Tja je koopt er geen kaartje voor en ik kan er ook echt niet van genieten maar die Zweden hebben hun tactiek wel echt geperfectioneerd. Hiermee ook al de kwartfinale gehaald in 2018 en dit is weer knap. Petje af voor het uitvoeren van de tactiek
 
DialSquare
 
39
14 juni 2021 om 22:59
Er is te veel anti voetbal in het moderne voetbal. Liever naief ten onder zoals Denemarken dan dat laffe voetbal dat we elke keer weer van Zweden moeten aanschouwen. Verschrikkelijk, want wat koop je ermee? Straks toch in de groepsfase of tweede ronde eruit.
 
Arsenal-Gunner
 
49
14 juni 2021 om 23:01
Noem mij gek maar af en toe kan ik best van anti voetbal genieten. Vooral dan als het van een complete underdog komt haha.
 
DialSquare
 
1
14 juni 2021 om 23:06
@gunner Met forsberg en isak heb je genoeg om mooi te counteren vanuit de organisatie. Dit was gewoon bijna niet willen aanvallen.
 
665
 
9
14 juni 2021 om 23:07
Ligt eraan, ingraven tot daar aan toe, maar de ballen gewoon weg schieten terwijl je niemand voorin hebt is gewoon triest. Als er nog een snelle spits had gestaan die je af en toe diep kon sturen. Kan ik er ook van genieten, maar niet 11 man die in de 16 staan en als ze de bal hebben weer gelijk inleveren.
 
Arsenal-Gunner
 
10
14 juni 2021 om 23:13
@dialsquare@665 Die laatste 20 minuten waren een beetje te extreem maar daarvoor was het gewoon tactiek en discipline. Nadat ze Berg en Isak eruit haalden sloeg het nergens meer op in aanvallend opzicht en was het ook voor mij niet meer om aan te kijken ja. Spanning zat er wel goed in.
 
Silvacity
 
7
14 juni 2021 om 23:31
@Arsenal-Gunner Er zijn verschillende soorten voetbal kijkers. Ik zet het een beetje zwart-wit neer. Voor mij zijn dat 1: de spanningskijkers. Die kijken vooral voor de spanning wie er gaat winnen. Je hebt ook 2: de fijnproever die het liefst technische en tactische hoogstandjes ziet. Dus mooie opbouw, goede uitgevoerde counters, technische dribbels om de linie mee te doorbreken, perfecte aannames, kapbewegingen, goed druk zetten etc. Zo`n wedstrijd als dit is verschrikkelijk voor de fijnproever. Of Zweden het vol houdt of niet is niet interessant voor dit type kijker. Voetbal begint wel steeds meer busbal te worden de afgelopen jaren.
 
juweel
 
1
15 juni 2021 om 10:56
@silvacity, maar misschien kan die fijnproever juist ook genieten van het perfecte verdedigen van Zweden? en busbal zoals jij het noemt is zeker niet iets van de laatste jaren, de italianen hebben dit jaren geleden al eens geperfectioneerd en er is zelfs een woord voor bedacht toedertijd: catenaccio. Zoals jij het nu neerzet is nummer 2 geen fijnproever maar meer gewoon een spanje supporter. niks mis mee, maar de passie en discipline waarmee zweden verdedigde daar kan ook van genoten worden.
 
ViscaCatalunya
 
11
14 juni 2021 om 23:01
Daarom is een kleiner EK leuker. Laat de Zwedens van Europa maar in een B toernooi tegen elkaar spelen.
 
Ducktaildo
 
26
14 juni 2021 om 23:04
Goed idee. Wellicht kunnen wij dan ook weer eens een toernooi winnen.
 
Almogaver
 
11
14 juni 2021 om 23:08
Genoeg lelijk voetbal gehad tijdens de Ek's van de jaren '90, vriend. Naarmate de belangen groter worden, gaan ook de grote landen meer en meer op zekerheid spelen.
 
Lierse1997
 
34
14 juni 2021 om 23:08
Zweden doet meestal mee aan EK’s. Al dat gezeik over zogenaamd niveau. Die “toppers” tussen Duitsland, Portugal en Frankrijk zullen waarschijnlijk ongelofelijke zaadpotten.
 
665
 
30
14 juni 2021 om 23:08
Ik heb me anders vandaag prima vermaakt bij Schotland - Tsjechië en de dag er voor bij Oostenrijk - Noord Macedonië.
 
665
 
7
14 juni 2021 om 23:28
Dan had Nederland nog gespeeld voor de laatste 6 plekken met andere nummers 2, dus ze hadden het kunnen halen. Maar vindt het sowieso klets dat je zonder Zweden leuker toernooi hebt. Ik bedoel een Schotland, Noord-Macedonië speelde afgelopen wedstrijd best leuk. Het was niet altijd even best, maar sommige doen net alsof je met alleen maar landen als Duitsland, Portugal het beste EK ooit hebt. Ik vond namelijk de saaiste wedstrijd tot vandaag misschien wel Engeland tegen Kroatië. Dat zijn normaal gesproken wel 2 goede landen.
 
 
10
14 juni 2021 om 23:36
Zweden doet zowat altijd mee haha met je B toernooi
 
Master D
 
1
15 juni 2021 om 07:38
Ja en heel vroeger gingen er 4 naar het EK.
 
juweel
 
1
15 juni 2021 om 10:58
Maar hoort spanje dan ook in het B toernooi? want die kunnen niet winnen van zweden, dus die hebben dan al helemaal niks op het A toernooi te zoeken toch?
 
Dysentery Gary
 
34
14 juni 2021 om 23:04
Man, wat een onzin! Dus teams moeten maar verliezen dan met verdedigend voetbal een punt pakken? Zodat jij als kijker een leuke wedstrijd ziet? Je snapt dat ze voor de punten spelen en niet zodat jij je vermaakt. Ik vind het heel knap wat de Zweden hebben gedaan. Lekker een dikke vinger naar de Spanjaarden.
 
DialSquare
 
6
14 juni 2021 om 23:08
@dysentery Ik kijk liever naar voetbal dan naar handbal. Verder mag jij het onzin vinden maar ik neem de mening van iemand wiens naam naar een ziekte verwijst gelukkig niet zo serieus. Fijne avond nog.
 
Silvacity
 
2
14 juni 2021 om 23:09
@dysentery Gary Is voetbal meer sport of sportieve entertainment? Alleen bij die vraag al zijn de meningen verdeeld.
 
Dysentery Gary
 
18
14 juni 2021 om 23:19
Nee, jij hebt een foto waar een moordwapen, een kanon, op afgebeeld is. Met dat wapen zijn duizenden mensen vermoord en dat heb jij als avatar. Daarvoor neem ik jou totaal niet serieus. Fijne avond nog.
 
 
26
14 juni 2021 om 23:06
Waarom? Ik word persoonlijk juist echt suicidaal van dat eindeloze breien van Spanje. Stel anders een keer een aanvaller op die meer weegt dan 40 kilo. Maar dat doen ze niet. Zweden op hun beurt houdt het liever dicht en gokt op de counter. En daarmee hadden ze de grootste kansen.
 
Lierse1997
 
3
14 juni 2021 om 23:07
En wat win je met een 0/9 in de groepsfase?
 
Almogaver
 
14
14 juni 2021 om 23:07
Makkelijk gelul, komend van een land dat met afschuwelijk voetbal in 2010 de grachten in sprong van blijdschap. Ja, ik heb ook veel liever attractief voetbal. Maar kan het "kleinere" voetballanden niet kwalijk nemen dat zij zich ingraven. Nederland speelde, met véél meer talent, veel lelijker betonvoetbal.
 
 
21
14 juni 2021 om 23:19
Het WK 2010 was qua voetbal niet best hoor, maar erger betonvoetbal dan de dwergen? De wedstrijden tegen Brazilie en Urugauy hadden echt alles. Ja, geen 96% balbezit, maar de counters van Nederland waren gewoon spectaculair. De finale was inderdaad niet best.
 
Almogaver
 
1
15 juni 2021 om 02:08
Het was puur verdedigen met twee blokken in het midden. Heel het spel was gebaseerd op tegenhouden en dan hopen op een kekke counter. En dat terwijl we veel en veel meer talent in het team hadden. De wedstrijden tegen een armzalig Braziliã« en Uruguay waren spannend, niets meer, los van een weergaloos schot van Gio.
 
Silvacity
 
7
14 juni 2021 om 23:07
Tegenwoordig wordt er bij bijna elke wedstrijd waarin er een duidelijk favoriet is geen voetbal meer maar busbal gespeeld. Het doel van dit spelletje is dat 1 team geen tegengoals krijgt. Voetbal is een spel dat bedacht is dat twee teams proberen zoveel mogelijk goals te maken, aka punten scoren en hun best doen om er weinig tegen te krijgen. Tegenwoordig spelen teams vanaf de eerste minuut al voor een gelijkspel. Het is slecht dat zo'n huge flaw bestaat in de grootste sport ter wereld. Uiteraard wel begrijpelijk dat Zweden dit doet, want het is relatief vaak succesvol.
 
krovikan
 
7
14 juni 2021 om 23:08
Dus zullen we Spanje bij voorbaat dan maar een by geven tot voor de knockout rondes? Want met dat geweldige spel van hun wat we vandaag hadden mogen aanschouwen horen ze daar bij voorbaat bij. Iets met superleague ideeen ofzo. En wat bijvoorbeeld portugal? Vorig EK gewonnen ook niet met goed voetbal, gingen als beste derde door, en wonnen op penals en een random goaltje in verlening. Ze hadden 1 of 2 overwinningen het hele toernooi geboekt. Die maar in een B toernooitje doen? Vind het net goed voor ze. Beetje supporters in dat afschuwelijke stadion duwen, op zo'n zandbak knollen veld, terwijl je 2 voetbal walhalla's in Sevilla hebt. Ongeloofelijk. Net goed
 
PSVVV-Venlo
 
9
14 juni 2021 om 23:12
Ik ben een beetje klaar met dat Guardiola spel van Spanje. Knap hoor zoveel balbezit en passes, en wat een creativiteit in het team. Letterlijk alles kwam van Alba en Pedri. Ben nou eens doortastender en maak eens een actie of gooi de bal in de 16 en knal er met Moreno op. De laatste minuten gebeurde dat en toen zag je de grootste kansen van de wedstrijd. Spanje heeft geen Xavi en Iniësta meet die alles kapot kunnen spelen. Daar moet Spanje eens vanaf.
 
ViscaCatalunya
 
5
14 juni 2021 om 23:30
Guardiola staat voor heel veel goals en kansen. Dit had weinig met Guardiola voetbal van doen.
 
Silvacity
 
2
14 juni 2021 om 23:35
@psvv Ik snap wat je bedoeld. Er zijn zeker overeenkomsten in de voetbalpatronen tussen dit Spanje en City onder Guardiola. City creëert echter al jaren de meeste kansen in de competitie. Geen enkel systeem is perfect. Maar er zijn nog veel "saaiere" systemen. Zeker als 2 defensieve teams tegen elkaar spelen.
 
PSVVV-Venlo
 
9
14 juni 2021 om 23:53
Bij City kan Guardiola natuurlijk zijn eigen transferbeleid voeren. Spanje beschikt dus gewoon niet over de spelers om met het eeuwige getik de tegenstander kapot te spelen. Dan zou je toch met veel meer diepgang moeten spelen en de ballen achter de laatste linie leggen en druk zetten om de 2e bal op te vangen. Desnoods speel je met Moreno die de bal kan vasthouden waardoor je kunt bijsluiten en doorbewegen. Met het eeuwige gepass ga je er niet komen. Een betere tegenstander had je hier relatief eenvoudig een nederlaag bezorgd.
 
Silvacity
 
2
15 juni 2021 om 00:07
@psv Het blijft lastig. Met andere spelopvattingen is het ook lastig om een bus neer te krijgen. Het gaat nog altijd om de uitvoering. Spanje was ook wel echt slordig. Italie scoorde bijvoorbeeld de eerste goal door een eigen goal van Turkije. Die hadden het ook lastig om de goal te maken ondanks hun frisse spel. Na de eerste goal wordt het meteen een hele andere wedstrijd.
 
Arnino
 
5
14 juni 2021 om 23:49
Maar goed dat jij geen trainer bent.. wat koop je er mee?? Zweden weet dat t met 4 punten door is naar de volgende ronde.. Die kans is nu zeer aanwezig.. Denemarken heeft nu 0 punten en is nu al zo goed als kansloos.. wat koop je daar dan voor?.. je snapt toch zelf ook als zweden mee gaat voetballen dat ze er met 5 1 af gaan... Ik vind t super knap wat ze dedem, en met een beetje geluk wonnen ze zelfs nog.. volgens mij doe je t dan goed..
 
John Terry
 
25
14 juni 2021 om 22:59
Kan ik ergens m´n anderhalf uur terug krijgen? Dacht dat Schotland vanmiddag het voorgerecht was, blijkt dat dat de hele dag het hoofdgerecht is geweest. Hoe Morata ook steeds weer in belangrijke shirts mag verschijnen blijft ook een raadsel.
 
Aguerooo
 
19
14 juni 2021 om 22:59
Een woord: Bah. Tuurlijk was Spanje niet best vandaag maar het feit dat Zweden vanaf minuut 70 zonder enige aanvallers op het veld staat om een 0-0 te verdedigen en daarbij vanaf minuut 1 al tijd aan het rekken was, gewoon bah. Ik heb er absoluut niks mee, tuurlijk mag het maar voor mij is dit geen voetbal meer, noem me een zeikert. (Ben ik ook wel) Overigens kan die Luis Enrique Morata ook wel afschrijven, wat een matige spits is dat zeg, die Moreno is toch veel beter? Viel me ook op dat met Thiago er echt veel meer voetbal in zit dan met Rodri. Je levert verdedigend dan natuurlijk wel flink in. Isak is trouwens ook een leuke speler, onbegrijpelijk dat Dortmund hem destijds heeft laten gaan, heeft echt een geweldige toekomst voor zich.
 
Manuel7
 
14
14 juni 2021 om 23:01
Kom dan niet naar het EK als je niet gaat voetballen. Wat een wanvertoning van Zweden.
 
jerooney88
 
49
14 juni 2021 om 23:02
Jaaa Zweden moet alles openzetten voor Spanje toch?
 
Manuel7
 
11
14 juni 2021 om 23:03
Openzetten? Ze stonden nog net niet met 11 man op de doellijn. Maar als jij hiervan kan genieten mag je.
 
Lierse1997
 
36
14 juni 2021 om 23:10
Stop met zeiken man. Ze hebben een topresultaat dat hen kan helpen om de volgende ronde te bereiken. Alleen maar leuk voor die Zweden.
 
Aguerooo
 
7
14 juni 2021 om 23:17
Allemaal leuk en aardig voor die Zweden maar volgens mij mogen wij als voetballiefhebbers en kijkers toch best zeiken op het voetbal van een land, want het was gewoon niet om aan te zien. Topresultaat voor hun maar zal iig niet droevig zijn wanneer ze van Polen en Slowakije verliezen.
 
Lierse1997
 
9
14 juni 2021 om 23:19
Mogen wij zeggen dat ze maar niet moeten komen opdagen?
 
Aguerooo
 
5
14 juni 2021 om 23:22
Nee, die reactie slaat natuurlijk nergens op. Iedereen mag spelen zoals ze zelf willen.
 
Lierse1997
 
13
14 juni 2021 om 23:23
Daar doelde ik dan ook op. Het is inderdaad niet geweldig om naar te kijken maar het is wel effectief.
 
Aguerooo
 
3
14 juni 2021 om 23:33
Ah, begreep je dan verkeerd, excuus. Effectief is het zeker, helaas wel zullen we maar zeggen ..
 
PSVVV-Venlo
 
4
15 juni 2021 om 00:01
Vind het nog leuker hoe het oh zo geweldige Spanje amper gevaarlijk werd op Olmo, Morata en 2x Moreno na. Dan heb je ook echt alleen maar op balbezit zitten spelen wat ook bleek.
 
sven4
 
6
14 juni 2021 om 23:24
Voetbal van Spanje was anders ook slaapverwekkend. Zouden ze het doorhebben als we de goals zouden weg halen
 
Arsenal-Gunner
 
13
14 juni 2021 om 22:59
Spanje stelt echt niet zo heel veel voor. Eindeloos tikken maar eigenlijk niet veel creëren. Wel belachelijk dat Isak werd gewisseld. Die spanjaarden hadden hem totaal niet onder controle en wat een pech dat die 100% kansen niet erin gaan van Zweden.
 
Kotika
 
16
14 juni 2021 om 22:59
Zo, Spanje kan ook weer van het topfavorieten lijstje af. Man man man, alleen Italië en Nederland hebben indruk gemaakt en zijn wat mij betreft nu de favorieten.
 
ViscaCatalunya
 
10
14 juni 2021 om 23:00
Italie en Engeland zeker. Nederland leek goed door de matige tegenstand.
 
Kotika
 
29
14 juni 2021 om 23:01
Wat een onzin, Oekraïne is veel beter dan dit Zweden.
 
ViscaCatalunya
 
7
14 juni 2021 om 23:02
Humorist.
 
 
8
14 juni 2021 om 23:08
Alsof Zweden en Oekraine veel verschil zijn.
 
ViscaCatalunya
 
2
14 juni 2021 om 23:11
Allebei bijna even slecht. Zweden heeft wel een veel betere verdediging.
 
DialSquare
 
16
14 juni 2021 om 23:02
Belgie vergeten?
 
Kotika
 
6
14 juni 2021 om 23:03
België maakte ook indruk ja, klopt.
 
Isco24
 
6
14 juni 2021 om 23:12
Tsjechië maakte ook indruk.
 
Jsmooth
 
7
14 juni 2021 om 23:05
Morgen komen nog 3 kanshebbers in actie. En dat toevallig allen in dezelfde poule. Portugal en Frankrijk zijn op papier de grootste kanshebbers. Vooral Frankrijk.
 
ViscaCatalunya
 
5
14 juni 2021 om 22:59
Luis Enrique moet Pedri echt even wat rust gaan gunnen. Samen met Koeman jagen ze hem nog de grond in zo.
 
Zermatt_Person
 
1
15 juni 2021 om 09:09
Straks wordt hij nog de Spaanse Jack Whilshire....
 
ViscaCatalunya
 
1
15 juni 2021 om 09:35
Inderdaad. Cesc Fabregas had ook veel fysieke problemen. Wenger speelde de jonkies veel te veel.
 
Blaugrana1899
 
6
14 juni 2021 om 23:00
Was niet best van Spaanse kant ze zullen heus nog wel goede resultaten boeken tegen Schotland en Tsjechië maar vanavond was het niet bijzonder en met Morata beginnen hoef je ook niet meer te doen volgende keer gewoon Moreno in de spits
 
hazard007
 
14
14 juni 2021 om 23:00
Wat een enorme zaadploeg is dat Spanje geworden. 0,0 diepgang in dit elftal. Ik denk oprecht dat een asesnio (die ik dit seizoen helemaal niet goed vindt spelen) nog steeds beter is dan alle buitenspelers van Spanje. Waarom roep je Nacho niet op. Nu misbruik je misschien wel de beste middenvelder van la liga op rechtsback vanwege een onverklaarbare reden. Btw: Wat heeft die Isak zich goed ontwikkeld mooi om te zien.
 
dvh5981
 
22
14 juni 2021 om 23:00
Ik vind het knap. Gedsciplineerde 4-4-2, ultra-verdedigend en maar 15 procent van de bal en toch een puntje stelen bij Spanje. Zullen wel weer mensen klagen dat het er niet uitziet, maar ik vind het echt echt indrukwekkend. En ook qua kansen: Morata allicht er twee gemist, maar de inzetten van Isak en Berg hadden er ook zomaar ingekund. Slowakije koploper en Polen leeft nog; ongelooflijk.
 
Sanderr
 
11
14 juni 2021 om 23:13
15 procent de bal zelfs maar. En de grootste kans van de wedstrijd was ironisch genoeg zelfs voor Zweden. Spanje zal de volgende pot toch uit een ander vaatje moeten tappen. Er werd weer heel veel gepasst maar er werden bijster weinig echt grote kansen gecreëerd.
 
hector
 
6
14 juni 2021 om 23:00
Zweden is wel echt de minste ploeg tot nu toe dit hele EK, verschrikkelijk. Daarnaast de keuze voor dit stadion van de Spaanse bond (?) erg ongelukkig.
 
ViscaCatalunya
 
3
14 juni 2021 om 23:04
Bilbao kon geen toegang van de fans garanderen. Daarom viel Bilbao af. Ter compensatie krijgen ze nu een EL finale. De Basken zagen het ook niet zitten om Spanje 3 keer te laten spelen in het Baskenland.
 
Mr-Pink
 
6
14 juni 2021 om 23:01
Blijkbaar is Enrique vergeten dat tikkie takka voetbal geen zin meer heeft tegen ploegen die zich ingraven. Heel matig Spanje dat te weinig kansen creëerde in de eerste 75minuten. Thiago moet gewoon altijd spelen en Morata voorlopig banken.
 
Noano
 
6
14 juni 2021 om 23:01
Die Isak liet toch wel aardige dingen zien vooral die actie tussen 4 of 5 verdedigers was een Zlatan achtige actie, heb het meeste genoten van hem tijdens deze matige wedstrijd van Spanje tegen Zweden
 
maurootje
 
10
14 juni 2021 om 23:01
Pedri, wat een speler, hoe hij de balletjes steeds achter de verdediging legde, absurd, dat gemixt met zijn snelle bewegingen, ongelofelijk. Barcelona talenten worden in mijn ogen vaak te veel gehyped, maar deze gozer is echt heel goed voor z’n leeftijd, hij en Alba waar de beste aan de zijde van Spanje, sterke pot. Genoten van Spanje ondanks de 0-0, Spanje heeft helaas een zwakke plek; de spitsenpositie. Maar ook genoten van Zweden hoor, die speelde defensief ZONDER fysiek te worden, die werden alleen fysiek als het echt moest, als noodrem, hoe verdedigen hoort te zijn! Tactisch goed staan met je team
 
ViscaCatalunya
 
3
14 juni 2021 om 23:08
Hij is een Barcelona talent omdat Barcelona hem heeft gekocht 2 seizoenen geleden. Maar hij is geen Barcelona product.
 
maurootje
 
0
14 juni 2021 om 23:18
Waar komt die vandaan dan?
 
Lierse1997
 
7
14 juni 2021 om 23:20
Las Palmas.
 
ViscaCatalunya
 
0
14 juni 2021 om 23:21
Van Las Palmas.
 
BoscoJean
 
1
14 juni 2021 om 23:01
De Zweden gun ik echt niets gewoon met hun rare coach. Je begint eerst met Isak en Berg wat gewoon niet gaat. Dan haal je je beste speler uit en ga je anti voetbal spelen. Tijdrekken bij een 0-0 stand en niet eens een poging ondernemen om te winnen pfff dit is echt vermoeiend hoop dat ze eruit vliegen in de poule. Hoe kan je bijvoorbeeld Larsson niet starten een perfecte partner voor Isak.
 
jfit
 
0
14 juni 2021 om 23:01
Busje parkeren die Zweden.. Helaas een enorme zaad pot om te kijken daardoor.
 
blink182
 
5
14 juni 2021 om 23:02
Spanje was beter natuurlijk, maar wat vind ik ze saai spelen zeg. Zweden deed wat het kon, voornamelijk Isak was echt goed. Wat een (top) speler (in wording). De GK van Zweden was ook aan. Spanje gaat het moeilijk krijgen, want Polen en Slowakije zullen zich ook ingraven.
 
sniewaar
 
9
14 juni 2021 om 23:02
Spanje is weer terug, 80 procent balbezit, eindeloos rondtikken, sloom voetbal. Misschien wel de saaiste wedstrijd van het toernooi tot nu toe, geen idee waar ik naar heb zitten kijken.
 
AMadrid1991
 
21
14 juni 2021 om 23:03
Ik heb me kapot geërgerd. Ik heb niet eens iets met Spanje, ik vind het gewoon leuk om hun te zien omdat ik die spelers allemaal ken van de competitie. Spanje was de laatste 2 jaar het beste team qua spel vond ik en ik dacht echt dat ze kans maakten op de titel. Waarom? Ze speelden met afwissellend Moreno, Oyarzabal en Torres altijd met 2 buitenspelers. Met Navas en Gaya had je 2 klassieke backs die de achterlijn haalden en een goede voorzet hebben. Met Fabian Ruiz hadden ze altijd een middenvelder met diepgang die ook kon scoren. Het EK begint en we zien weer het ouderwetse Spanje met 28 middenvelders dat leuk rondtikt op het middenveld en niks creëert. Voor het EK zag ik ze echt als 1 van de favorieten. Als dit het spel wordt voor de rest van het toernooi zie ik ze niet verder komen dan de kwartfinale.
 
SocioFan1
 
3
14 juni 2021 om 23:44
Dat is idd vreemd. Enrique koos teveel voor horizontaal spelende spelers, voor teveel controlerende spelers. Je zag nane wissels met Oyar, Fabian en Moreno dat ze directer gingen spelen, dus meer verticaal en werden zo ook gevaarlijk. Die jongens zouden gewoon basis moeten staan.
 
 
12
14 juni 2021 om 23:03
Breien voor gevorderden dit. Ik sla de rest van de Spanjewedstrijden over. Gaap.
 
ViscaCatalunya
 
4
14 juni 2021 om 23:10
Spanje is beter tegen de goede ploegen omdat ze dan het middenveld domineren. Ze hebben helaas geen David Villa meer die in zo'n pot het verschil kan maken met een goal.
 
jfit
 
4
14 juni 2021 om 23:03
Kan helaas niet genieten van het parkeren van de bus..
 
Murad
 
10
14 juni 2021 om 23:17
Als je goed kan counteren vind ik het heerlijk zoals bijvoorbeeld het Real Madrid onder Mourinho. Maar ook van het spel van Burnley onder Dyche kan ik wel genieten mits het goed wordt uitgevoerd. Vandaag was niet best vanuit Zwedens kant maar ze hebben er toch een mooi gelijkspel uitgeslepen tegen Spanje.
 
Ferrol1982
 
3
14 juni 2021 om 23:08
Antivoetbal van Zweden, het zou verboden moeten worden! En ja, het mag uiteraard maar als supporter van je land kan je toch niet trots zijn?
 
Lierse1997
 
4
14 juni 2021 om 23:14
Van welke club ben je fan in clubverband?
 
Murad
 
10
14 juni 2021 om 23:15
Je moet roeien met de riemen die je hebt. Als je vol op de aanval gaat tegen Spanje verlies je. Nu haal je er een gelijkspel uit en zijn je kansen om door te gaan een stuk groter.
 
Grunniger
 
7
14 juni 2021 om 23:18
85% balbezit voor Spanje, maar als je dan ziet wat ze er mee deden, snap ik wel dat Zweden het prima vond.
 
Marco1973
 
9
14 juni 2021 om 23:19
Dat oeverloze getik van die Spanjaarden begint onderhand ook te vervelen. Levert 85% balbezit op, de beste kansen voor de Zweden en zware oogleden na 90 minuten heen en weer geschuif.
 
Murad
 
5
14 juni 2021 om 23:20
Niet het meest sprankelende voetbal maar wel effectief. Toch een gelijkspel eruit kunnen slepen. Toen ik de opstelling van Spanje zag dacht ik al dat Zweden zeker kans maakte op minimaal een punt. Is op papier toch wel een van de mindere teams die we van Spanje op een eind toernooi hebben gezien en ook de elf die mochten starten had ik mijn twijfels over. On to the next one for Sverige ????
 
Atletico99
 
5
14 juni 2021 om 23:24
Ik blijf het zeggen, Morata zal wel een hele goede zaakwaarnemer hebben want ik snap niet hoe zo’n matige spits het steeds voor elkaar krijgt om bij Topclubs terecht te komen.Ook vreemd dat Moreno niet in de basis begon, is toch echt de man in vorm dit seizoen. Hij kan ook vanaf de rechterkant komen dus had ook in dit systeem kunnen passen ipv Torres.
 
Ruiz_FCT
 
6
14 juni 2021 om 23:27
Met 85% balbezit nauwelijks een fatsoenlijke kans creëren is ook wel een prestatie. Iets minder op positiespel trainen en wat meer met doeltjes misschien?
 
McMulenga
 
5
14 juni 2021 om 23:37
Sjonge wat een gezanik hier over dat anti voetbal. Het draait om de punten, niet om mooi spel. Zweden heeft een geweldig resultaat behaald, chapeau.
 
32candela
 
5
14 juni 2021 om 23:55
Jongens kom op man, Spanje is het Spanje van de jaren 80 , 90 en ‘00 tot 2008. Hoogtijdagen zijn echt voorbij, dat bewijzen de laatste 3 toernooien. Dat is niet erg het is gewoon zo.je kunt moeilijk ook verwachten van Hongarije dat ze nog altijd goed zijn zoals in de jaren 50.. complimenten aan Zweden, gedisciplineerd in de organisatie en 90 min lang geconcentreerd zijn is echt een kunst. Selectie beleid van Enrique kan je misschien ook aan twijfelen, aan een Morata heb je toch helemaal niks aan man, kol misschien raar maar Sergio Ramos had je in de laatste 15 min als spits kunnen gebruiken, ik weet ook wel dat hij niet fit is, maar toch!!!!
 
MikeUtrecht
 
4
15 juni 2021 om 00:12
Dat Morata bij zo veel topclubs heeft gespeeld is voor mij echt een raadsel..
 
cabinessence
 
13
15 juni 2021 om 00:32
Ik kijk al meer dan dertig jaar naar voetbal. Maar dit was waarschijnlijk de eerste wedstrijd die ik ooit gezien heb, waar een ploeg 85% balbezit had en ik het eigenlijk toch wel terecht vond dat ze niet gewonnen hebben. De echte wil en de bezieling ontbrak. Alsof Spanje er vanuit ging dat die goal automatisch wel een keertje zou gaan vallen.
 
Dwolky
 
4
15 juni 2021 om 01:20
Kastje muurtje? Zweden had het echt wel in de hand. Spanje tuinde er volledig in, helaas mistte Zweden de 2 enorme kansen. Verdedigen is een tactiek en hier was het kunst. Heel knap. Constant een tweede man als er een aanvaller trachtte door te breken, en die Spanjaarden maar eindeloos balletje rond spelen. De Zweedse Ron Beton (danielsson) heerste, op 1 blunder na. En de reporter maar namen verkrachtten, het is bijv. lustik, niet loestiegggg. En ach, Spanje scoort toch niet en, keeper Olsen is in een bloedvorm. Heja Sverige! Ze eindigen minimaal bij de laatste 8....
 
djdiondj
 
2
15 juni 2021 om 05:24
Pff heb deze pot maar na 30 min uitgezet nadat ik een half uur naar Berg en Isak rond de eigen 16 heb gekeken. Hopen dat die Zweden er zo snel mogelijk uitvliegen.
 
RedondoNo5
 
1
15 juni 2021 om 06:57
Spanje met het meeste balbezit, maar Zweden met de beste kansen. Een gelijkspel is dan een prima resultaat. Miste echte diepgang bij de spanjaarden. Het was teveel passen in de breedte in de hoop Zweden kapot te spelen. Er leek geen plan B te zijn. Prikt Zweden er een van de mega kansen in dan verliezen ze gewoon.
 
FCB_Catalunya
 
1
15 juni 2021 om 08:16
Spanje heeft gewoon geen stootkracht voorin. Je hebt een Fati en Aspas nodig om nog enigszins een vuist te maken, maar het is mij een raadsel waarom die laatste niet eens is opgeroepen. Nu blijft het toch eindeloos rondtikken zonder een doelpunt te maken. Ik zie ze niet ver komen.
 
malworld
 
0
15 juni 2021 om 08:19
Spanje speelde gewoon sterk. Het afmaken lukte haas niet door de Zweedse muur. Maar Spanje haalt de halve finales
 
Piranha
 
1
15 juni 2021 om 10:38
Die kunnen er ook uitliggen in de ronde van 16 na een duel met Switzerland of Tsjechie. Het gebrek aan schotkracht is wel verontrustend vind ik. Het is een leuk team met veel speels voetbal maar erg jong ook.
 
Romy
 
0
15 juni 2021 om 09:10
89 passes heeft Zweden gisteren voltooid, over een hele wedstrijd is dat dus gemiddeld minder dan 1 per minuut. Ik heb respect voor iedereen zijn voetbalsmaak en een potje verdedigend voetbal moet zeker kunnen maar dit slaat voor mij, persoonlijk, echt helemaal nergens op. Omgekeerd geld het ook natuurlijk, Spanje maar 4 keer op doel getrapt met 85 balbezit. Hoe wil je dan ooit een wedstrijd winnen vraag ik mij af?
 
vzdh
 
0
15 juni 2021 om 09:53
Eigenlijk heeft Spanje ook weinig echte toppers op dit moment. Dat komt misschien ook omdat de topclubs worden gevuld met buitenlandse topspelers waardoor je nu veel internationals hebt uit de spaanse subtop. Al met al vond ik dat Zweden het verdiende om een punt te halen. Het eerste half uur leek het helemaal nergens naar maar ze hebben zich helemaal vast weten te bijten in de wedstrijd. En de bal is rond, met een beetje geluk had Spanje er echt wel twee gemaakt en was deze discussie er helemaal niet geweest.