Ajax schrijft geschiedenis met 0-13 zege op VVV-Venlo
Zaterdag, 24 oktober 2020 om 18:14

Ajax heeft zaterdagmiddag de grootste Eredivisie-zege ooit geboekt. De Amsterdammers waren door doelpunten van Lassina Traoré (vijfmaal), Jurgen Ekkelenkamp (tweemaal), Klaas-Jan Huntelaar (tweemaal), Dusan Tadic, Daley Blind, Antony en Lisandro Martínez met maar liefst 0-13 te sterk voor een onthutsend zwak VVV-Venlo, waarmee de recordoverwinning (12-1 tijdens Ajax - Vitesse in 1972) nu uit de geschiedenisboeken verdwijnt. Het was bovendien de eerste keer in de geschiedenis dat er door één club dertien keer gescoord werd in een Eredivisie-duel. Pikant genoeg is het zaterdag exact tien jaar geleden dat PSV - Feyenoord in 10-0 eindigde.

Ten opzichte van het duel met Liverpool voerde trainer Erik ten Hag de nodige wijzigingen door. Mohammed Kudus raakte in het eerste groepsduel van de Champions League geblesseerd aan de knie en verdween daardoor evenals Noussair Mazraoui, Martínez en David Neres uit de basiself ten faveure van Sean Klaiber, Ekkelenkamp, Antony en Traoré. Vanaf het eerste fluitsignaal was Ajax oppermachtig en de eerste mogelijkheden waren voor Traoré, die over de bal heen maaide, en Ryan Gravenberch, die bij de tweede paal naast kopte.

Met dertien minuten op de klok kwam Ajax dan toch op voorsprong. Nicolás Tagliafico legde de bal met het hoofd klaar voor Traoré, die de bal richting doel kopte. In de doelmond verlengde Ekkelenkamp de kopbal, waardoor VVV-doelman Delano van Crooij kansloos was. Vier minuten later werd de marge al verdubbeld. Antony vond met een afgemeten voorzet Traoré in het strafschopgebied en zag de spits met het hoofd de 0-2 aantekenen. Binnen het halfuur gooide Ajax het duel al definitief op slot. Tagliafico dook op in het strafschopgebied en vond met een lage voorzet Traoré, die voor een leeg doel geen enkel probleem had om zijn tweede treffer van de middag aan te tekenen.

Nadat Antony nog tot twee keer toe een mogelijkheid had laten liggen, kwam Ajax nog voor rust op 0-4. Tadic kreeg binnen het strafschopgebied alle ruimte om zich vrij te draaien en vond via de paal het net. Na rust werd het perspectief er voor VVV niet bepaald zonniger op. Christian Kum kreeg na inmenging van videoscheidsrechter Richard Martens rood van arbiter Danny Makkelie voor een karatetrap richting Antony. Daarna voerde Ajax VVV razendsnel richting de slachtbank. Met 54 minuten op de klok tekende Traoré voor zijn derde van de middag, door te profiteren van matig keeperswerk van Van Crooij na een schot van Antony.

Binnen een tijdsbestek van vijf minuten liep Ajax vervolgens weg naar 0-8. Traoré fungeerde bij de vijfde treffer van de Amsterdammers als aangever voor Antony, een minuut later kopte Ekkelenkamp raak vanuit een voorzet van Gravenberch en binnen het uur leverde de Burkinese spits opnieuw een assist, deze keer bij een doelpunt van Daley Blind. VVV hield vervolgens heel even, voor zes minuten, de rangen gesloten, tot Traoré op aangeven van Antony de 0-9 en zijn vierde treffer van de wedstrijd binnenkopte.

Ajax was klaarblijkelijk niet van plan om gas terug te nemen, want Ten Hag bracht met Zakaria Labyad, Klaas-Jan Huntelaar en Edson Álvarez drie verse krachten binnen de lijnen. In de rust waren ook al Quincy Promes en Martínez in het veld gekomen voor Tadic en Tagliafico. Dat de 0-10 uiteindelijk op het scorebord kwam, was te danken aan Vito van Crooij. De middenvelder van VVV hield Klaiber vast binnen het strafschopgebied, waarna Makkelie de bal op de stip legde en Huntelaar vanaf elf meter zijn duit in het zakje deed. Amper twee minuten later maakte Huntelaar meteen zijn tweede van de middag, nadat hij bediend werd door Ekkelenkamp.

Het was uiteindelijk Martínez die Ajax op een recordmarge zette. Labyad zorgde voor het voorbereidende werk, waarna de Argentijn alle ruimte en tijd kreeg om vanaf de rand van het strafschopgebied raak te schieten. Het leek er even op alsof dit het laatste was dat VVV te verwerken kreeg, maar met nog vier minuten te gaan voerde Ajax de score nog verder op. Labyad stelde Traoré in staat om met overtuiging zijn vijfde treffer van de wedstrijd binnen te schieten en daarmee de bizarre eindstand van 0-13 op het scorebord te brengen. Het bleek uiteindelijk het slotakkoord, omdat Makkelie VVV besloot te sparen door geen blessuretijd op te tellen aan de negentig minuten.

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
2
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
18
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (380)

 
MessiBazoer
 
279
24 oktober 2020 om 18:17
Besef even dat we vandaag in 90 minuten meer goals hebben gemaakt dan ADO, Heracles en RKC samen dit hele seizoen. Echt heel belangrijk voor het doelsaldo dit. VVV echt amateuristisch slecht uiteraard, maar volwassen en hongerig uitgespeeld. Benieuwd hoe ze in Italië hier naar kijken.. Dinsdag moeten we er staan! Compliment aan Makkelie, zou belachelijk zijn om blessuretijd toe te voegen.
 
Soccerfan_1
 
120
24 oktober 2020 om 18:18
Wij kijken hier heel nuchter naar. In het buitenland wordt hier met veel meer respect naar gekeken. Reken er maar op dat dit in Italië wel binnen komt. Heel anders dan hoe wij hier denken
 
Ikbengoed83
 
291
24 oktober 2020 om 18:21
Ja want in Italië weten ze niet dat VVV dit seizoen het niveau van een eerste klasser heeft ... wat een niveau hier, VVV out svp
 
bootsjungen
 
126
24 oktober 2020 om 18:21
Met respect?? Dit zijn uitslagen die je in de jeugd ziet, dan weten ze in Italie ook wel hoe laat het is..
 
okydoky
 
58
24 oktober 2020 om 18:22
Ja Ajax echt top vandaag, Atalanta heel matig. Dus nu ineens is Ajax favoriet en daar lachen ze in Italië nu al om. Deze wedstrijd zegt helemaal niks...
 
Andres13
 
378
24 oktober 2020 om 18:22
Ik denk dat het trieste reclame is voor de Eredivisie. Complimenten aan Ajax, maar we maken onszelf compleet belachelijk met zo`n eindstand. Zal mooi zijn als Ajax de lijn doorzet naar Atalanta aankomende dinsdag.
 
SirRBH
 
27
24 oktober 2020 om 18:23
Vraag het voor de zekerheid.. Dit is een grapje toch?
 
Tazaboy
 
33
24 oktober 2020 om 18:26
Wat zou het mooi zijn geweest als de eindstand op 0:20 was geëindigd. (Amsterdamse code). Haha
 
BlindeVogel
 
176
24 oktober 2020 om 18:26
Dit is misschien reclame voor Ajax, maar niet voor de Eredivisie. In het buitenland wederom de bevestiging dat we een Farmers League zijn.
 
PSVerein
 
62
24 oktober 2020 om 18:28
@Soccerfan. Hahah respect in het buitenland? Die weten ten eerste niet eens dat VVV een voetbalclub is, ten tweede is dit gewoon gênant voor een professionele competitie. Kan alleen in de Mickey Mouse League
 
JJvH91
 
32
24 oktober 2020 om 18:29
Nee, in het buitenland wordt gelachen om het niveau van onze competitie.
 
Soccerfan_1
 
24
24 oktober 2020 om 18:31
En precies dit bedoel ik. Wij lachen hier om. In het buitenland echt niet. Kijk de reacties op Twitter alleen al.
 
PeerBerwers
 
161
24 oktober 2020 om 18:31
Tja, VVV is wel het team dat 2-2 gelijkspeelde tegen het AZ dat afgelopen week Napoli versloeg.
 
waterval
 
5
24 oktober 2020 om 18:32
Het is een lachwekkende uitslag dis het zal wel meevallen
 
Shorty1991
 
14
24 oktober 2020 om 18:32
Je kunt lachen om het niveau, maar feit is wel dat ze in het buitenland meestal ook geen zin hebben om 90 minuten lang gas te geven als het een makkie wordt.
 
MessiBazoer
 
40
24 oktober 2020 om 18:36
@Andres13 & @BlindeVogel, Mwah zal wel wat meevallen. Sinds die 10-0 is de competitie ook niet minder geworden toch? Qua aanzien. En verder won een Bayern ook nog 8-0 dit seizoen. We moeten er niet te zwaar aan tillen.
 
marieke90
 
22
24 oktober 2020 om 18:36
Ik lees overal farmers leauge op sociale media,zo onder de indruk zijn ze er echt niet van,ze zien vvv als een amateur team...
 
DaanHessels
 
18
24 oktober 2020 om 18:39
Vorige week verloor Atalanta 4-1 van Napoli vandaag verliezen ze weer . Ik ben heel nieuwsgierig na Atalanta - Ajax het is heel lastig een voorspelling te doen. Az wint van Napoli Ajax verliest met veel pech 0-1 van Liverpool Ajax favoriet nee maar Atalanta ook niet word spannend.
 
Bossie
 
5
24 oktober 2020 om 19:12
@Soccerfan , of ze kijken er naar en vragen zich af wat het niveau van de eredivisie is .
 
Lierse1997
 
12
24 oktober 2020 om 19:17
De meeste mensen hier op VZ keken ook niet met respect naar het dameselftal van de USA toen ze met vergelijkbare cijfers wonnen. Dit lijkt me eerder negatieve dan positieve PR.
 
MessiBazoer
 
44
24 oktober 2020 om 19:19
@Lierse1997, Het dames elftal vergelijken met een Eredivisie wedstrijd slaat ook nergens op natuurlijk. Het VVV van vandaag had nog met 13-0 van een vrouwen team gewonnen.
 
 
30
24 oktober 2020 om 19:28
Aston villa -Liverpool 7-2 Bayern -Barcelona 8-2 nou dan weten ze in Europa genoeg
 
Lierse1997
 
9
24 oktober 2020 om 19:36
Ik zie de relevantie daarvan niet in? Ik vergelijk dan ook niet de kwaliteit van de teams in kwestie maar het gevoel dat er na zo een nederlaag overblijft. En dat is echt niet “oh wat een enorm niveau”.
 
Joszef69
 
4
24 oktober 2020 om 21:52
Ja tuurlijk dat is de waan van de dag. Wat denk je nou zelf. Iedereen heeft gezien dat Ajax niet van een zwaar gehavend Liverpool kan winnen. Maar wel met 13-0 tegen een eredivisie ploeg. De kans dat iemand de eredivisie nog serieus neemt is behoorlijk geslonken.
 
Tazaboy
 
5
24 oktober 2020 om 21:56
@Peerberwers, respect voor deze reactie, mensen moeten altijd klagen hier. En als Ajax minder scoort dan gaan mensen weer zeuren over dat Ajax een mindere voorhoede heeft en geen goeie spits(en).
 
THenry_228
 
3
24 oktober 2020 om 22:48
@ soccerfan: euh neen... in het buitenland wordt hier vooral heel hard om gelachen. Zelfs bij de zondagsamateurs kom je zulke uitslagen niet tegen...?? iets met Eredivisie en Mickey Mouse.
 
Soccerfan_1
 
4
25 oktober 2020 om 01:15
Ja je hebt gelijk hoor. Ze lachen zich helemaal kapot in Italië...“De historische 13-0 overwinning van Ajax op bezoek bij VVV-Venlo is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. Buitenlandse media pakken groot uit met de monsterscore.`Atalanta moet oppassen`, zo kopt het Italiaanse La Gazetta dello Sport. Ajax neemt het dinsdagavond in de Champions League op tegen de ploeg van onder meer Marten de Roon, dat door de krant gewaarschuwd wordt voor de `voetbalmachine` van Ajax”
 
SalamAlaikum
 
33
24 oktober 2020 om 18:20
Kijk ik wil niks afdoen aan dit hoor maar is er niet een punt waar je het even rustig aan moet doen uit respect voor de tegenstander want dit is wel ernstig. Misschien bij 10-0 ofzo. Is maar een idee hoor
 
Onside
 
167
24 oktober 2020 om 18:27
Tuurlijk niet. Het zijn profs. Daarnaast kan doelsaldo op het einde van het seizoen de doorslaggevende factor zijn. De jongens die later in de wedstrijd nog invallen willen zich ook laten gelden, en terecht.
 
wisselspeler12
 
64
24 oktober 2020 om 18:31
Wat een onzin. Je moet 90 minuten lang vol gas gaan. Als ik zelf op het veld sta geef ik ook 90 minuten lang alles, dan denk je niet bij 10-0 voor dat je het rustiger aan moet doen uit respect. Het respect kan je tonen na de wedstrijd, zoals Onana bij de keeper van VVV deed. En stel dat je op twee doelpunten geen kampioen wordt omdat je het het laatste kwartier rustig aan deed tegen VVV, dan kan je jezelf voor je kop slaan.
 
soccersupp
 
16
24 oktober 2020 om 18:52
Het ergste wat je een tegenstander kunt aandoen is gas terugnemen en rustig aan doen. En let op, na de vernedering van feyenoord door psv lichte feyenoord later wel pootje waardoor ajax kampioen werd, dus misschien wordt psv de lachende derde....
 
Elmatador27
 
13
24 oktober 2020 om 18:53
Respect voor je tegenstander is juist altijd 100% blijven geven en ze op waarde blijven schatten. Als je ze wilt sparen uit medelijden omdat ze zo slecht zijn is pas vernederen en respectloos.
 
binny
 
14
24 oktober 2020 om 19:00
Je zou maar op 3 doelpunten verschil de titel niet winnen... wat een onzin man je word betaald om goals te scoren en het kwaliteits verschil te laten zien. VVV moet beter voor de dag komen.
 
SpeedyAFC
 
7
24 oktober 2020 om 23:16
Ajax heeft niet zo lang geleden de landstitel aan PSV verloren op een enkele goal minder in het doelsaldo. Je zou maar een doelpuntje te kort komen aan het einde van de rit omdat je respect wilde tonen voor Vvv.
 
maradungatje
 
12
24 oktober 2020 om 18:21
Wat voor onzin is dit nou weer? Volwassen en hongerig uitgespeeld. Ik neem aan dat je dit over Aajx bedoelt? Dat komt zo niet over?
 
TheWorld
 
11
24 oktober 2020 om 18:23
Denk dat ze daar lachen met niveau eredivisie
 
trodat4030
 
17
24 oktober 2020 om 19:47
@theworld: Ajax is anders best een huge naam in Italie, 1 vd weinige clubs die bijvoorbeeld een positief (plus 1 goal) onderling resultaat hebben tegen AC Milan én ze 3x in 1 seizoen heeft verslagen ten tijde van hun ongekende hegemonie in de 80's-90's, incl een CL finale (ook 1 verloren in '69, das waar...). 2 van het gouden trio (v Basten, Rijkaard, Gullit) kwamen van Ajax en de ander uit Amsterdam.. Dus dat zal allemaal best meevallen, een 0-13 zal daar echt niet zomaar weggelachen worden..
 
SpeedyAFC
 
7
24 oktober 2020 om 23:17
Ze lachen eerder om het niveau van de PL na die 9-0 van verleden jaar. IN elke competitie gebeurt dit weleens. Het simpele feit dat dit een eredivisie record is, zegt genoeg. Gebeurt echt zelden.
 
rubentje13
 
38
24 oktober 2020 om 18:26
Respect voor de prestatie van Ajax, maar de manier waarop VVV zich als makke lammetjes naar de slachtbank laat leiden is schaamteloos. Die hebben echt de deur wagenwijd open gezet voor Ajax, 0 inzet van VVV zijde om er nog het beste van te maken. Dit is dramatisch voor het aanzien van die club en bovendien dramatisch voor het aanzien van de eredivisie. Inderdaad complimenten aan Ajax hoe ze met de geboden ruimte om gingen. Vervelend voor PSV dat je nu met zo`n groot verschil in doelsaldo de rest van de competitie moet overbruggen...
 
lausho
 
0
25 oktober 2020 om 00:35
Denk dat VVV zo slecht was, maar Ajax was ook erg goed moet ik zeggen, ze bleven gedisciplineerd een hoog tempo spelen.
 
De.TheKing
 
18
24 oktober 2020 om 18:27
Ajacieden, wat vonden jullie er van dat er na 90 minuten afgefloten werd? Hoe lullig het ook is... je zou maar 1 doelpunt te kort komen voor het kampioenschap.
 
Dirk_borst
 
89
24 oktober 2020 om 18:29
Ongeschreven regel dat dit gebeurde, denk dat iedereen daar vrede mee heeft The King.
 
AsRoma8
 
7
24 oktober 2020 om 18:32
Denk niet dat dat met zo'n voorsprong nog gebeurt.
 
PeerBerwers
 
18
24 oktober 2020 om 18:34
De 0-14 was nog wel een mooi teken naar Johan geweest, dat we hem niet zullen vergeten, maar ik begrijp ook wel dat er afgefloten wordt.
 
InkeMontana
 
48
24 oktober 2020 om 18:41
Ik heb er zeker geen vrede mee. Wat is dat voor iets? Uit een soort medelijden ineens niet meer de regels na leven. Je zal inderdaad aan het einde van het seizoen (als psv ook bijv. In 1 of 2 wedstrijden uit haalt) maar een doelpuntje te kort komen. Dit soort medeleven moeten scheidsrechters zich lekker buiten houden.
 
MessiBazoer
 
28
24 oktober 2020 om 18:44
@Inke, Vind je dat echt? Volgens mij geldt voor elke goal 30 seconden extra tijd, net als wissels. Dat betekent dat inclusief wissels, er nog een minuut of 7/8 bij moest. Kan je ze toch niet aandoen?
 
Kyle66
 
5
24 oktober 2020 om 19:19
Hij had ook voor bijvoorbeeld de 'gebruikelijke' 3 minuten kunnen kiezen.
 
Sjikkes
 
1
24 oktober 2020 om 20:02
@Theking, is een ongeschreven regel vgm ik meende dat dat in overleg met beide coaches gedaan wordt? Volgens mij was er ooit een kampioenswedstrijd PSV-Heerenveen waarbij het 4-1 stond en er na 88 mins afgefloten werd
 
AsRoma8
 
33
24 oktober 2020 om 18:29
Kansloos dat we teams in de eredivisie hebben die blijkbaar zo onprofessioneel zijn. Met een beetje tactisch verstand en venijn in je spel haal je Ajax heus wel uit hun ritme. Gewoon een beetje tijdrekken, smerige overtredinkjes etc. Dan word het wel 5-0 ipv 13 maar dan is je doelsaldo niet gelijk naar de knoppen. Leer van een ploeg als Getafe waar Ajax kansloos tegen was.
 
Kyle66
 
27
24 oktober 2020 om 19:20
Dacht je dat ook tien jaar geleden tegen Feyenoord?
 
Kyle66
 
14
24 oktober 2020 om 19:21
Bijzonder wel dat je ervoor pleit dat een ploeg smerige overtredingen tegen (toevallig?) Ajax moet maken...
 
FR_Ronnie
 
8
24 oktober 2020 om 19:21
Ik geef je helemaal gelijk. Hoe professioneel ben je als je 0-13 verliest, zelfs tegenajax. Dan ga je toch tot het gaatje om niet met zo’n uitslag te verliezen. Inderdaad, tijdrekken, kleinigheidjes met overtredingen, enz. Maar o-13 ... ongelooflijk . Hoe kun je jezelf aankijken in de spiegel en zeggen: wat fijn dat ik profvoetballer ben. Overigens, ik zat een zaadpot in barcelona te kijken, maar ik had liever gewoon VVV - Ajax gekeken.
 
 
0
24 oktober 2020 om 19:34
En 5 x geel en misschien rood pakken en toch 5-0 verliezen wat is beter
 
SpeedyAFC
 
1
24 oktober 2020 om 23:18
Als je al rood hebt gehad, dan denk je in de Corona tijd eerder, dit gaan we niet redden. laten we geen kaarten meer pakken, uiteindelijk zijn het ingecalculeerde verlies punten.
 
Linkerbaan
 
26
24 oktober 2020 om 18:43
Venlo gaat maar weer terug naar kunstgras, dit veld is te goed voor de tegenstanders.
 
soccersupp
 
2
24 oktober 2020 om 19:00
Het blijkt maar weer dat ajax liever om 16:45 een uitwedstrijd speelt dan om 12:30. Scorend vermogen stijgt dan namelijk enorm. Ongelofelijke uitslag, en inderdaad terecht geen blessuretijd.
 
pinko
 
5
24 oktober 2020 om 19:07
Ajax speelde vanmiddag ook prima, hoor. Eindelijk snelheid en veel beweging in het elftal. En dat omdat er een paar poppetjes van plek zijn verwisseld. Jammer dat het zo lang moest duren om drie dissonanten uit het elftal te krijgen en daarnaast met vooral Klaassen als meerwaarde er bij. Mooi dat hij vanmiddag wel 90 minuten kon volmaken, want dit was wel even belangrijker dan Liverpool. Over Traoré blijf ik kritisch, ondanks de doelpuntenregen, maar hopelijk zet dit door. Ook moet VVV een compliment krijgen voor het tegenspel. Compact proberen te spelen en dertien doelpunten tegen krijgen. Dat bedenk je niet vooraf. Trouwens, ik had 0-14 voorspeld, dus viel het me toch een beetje tegen;-))))).
 
SpeedyAFC
 
5
24 oktober 2020 om 23:20
Waarom begin je nou wer over jammer? Waarom weer negatief. Ten Hag heeft met Ajax het eredivisie record aller tijden gebroken. Ajax bereikt onder Ten Hag ongekende hoogtes. Wees er nou eens gewoon trots op.
 
pinko
 
0
25 oktober 2020 om 20:06
Ik benoem gewoon wat goed is en slecht. En huppel niet kritiekloos achter successupporters aan. En dat jammer was omdat onze coach een paar maanden horende doof en ziende blind was voor de terechte kritiek om Alvarez, Promes en Labyad maar te blijven opstellen. Zowel vanwege de positie als ook hun presteren. Helaas valt Kudus weg, want anders heb je met hem, Klaassen en Martinez/gravenberch toch een veel beter middenveld. Of is dit te ver gezocht?;-))
 
Hengst
 
7
24 oktober 2020 om 19:17
Doelsaldo is belangrijk, kan het na 26 wedstrijden weer als doorslaggevende redenen worden opgevoerd Zonder dollen, hele mooie historische overwinning. Wel nog steeds meer 3 punten dus bewntjes op de grond en lateb zien hoe goed je bent in Italie
 
magnetics
 
3
25 oktober 2020 om 00:23
Sterker nog: besef even dat Ajax vandaag in 90 minuten meer goals gemaakt heeft dan Ajax tot vandaag in het hele seizoen gemaakt had. Tsja. Wat zegt het eigenlijk? Dat het een hoge uitslag was?
 
Janta
 
1
25 oktober 2020 om 00:41
Ik heb de wedstrijd via een schotel gezien op Foxsport Brazilië omdat deze bijna alle wedstrijden van Ajax uitzend, die hadden de middag(lokale tijd) van hun leven .
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 02:18
Anderzijds moet je ook niet vergeten dat je vandaag tegen een ploeg speelde die het slechtste niveau in de Eredivisie haalde van misschien wel de afgelopen 30 jaar. Ik had juist gehoopt dat er nog een aantal minuten bij zouden komen. Die spelers verdienden het niet om uit hun lijden verlost te worden. Laten we niet vergeten dat die spelers nog betaald krijgen voor deze wanprestatie ook.
 
verstand
 
109
24 oktober 2020 om 18:17
Wereld aankoop die klaiber.briljant gezien van ten Hag en Overmars.speelt basis meteeen nieuw eredivisie record
 
Soccerfan_1
 
26
24 oktober 2020 om 18:19
Die man heeft een goede voorzet en laat naar mijn mening meer zien dan Mazraoui. Als hij zo doorgaat dan gaat hij die basisplek pakken. Hij heeft het in alle wedstrijden tot nu toe meer dan prima gedaan.
 
sytze_lfc
 
77
24 oktober 2020 om 18:22
het enige verschil is dat hij nu tegen vvv speelt...
 
chandler
 
38
24 oktober 2020 om 18:35
Ik vond mazraoui juist heel sterk beginnen dit seizoen. Wekelijks 1 van de uitblinkers
 
invuurenvlam
 
3
24 oktober 2020 om 19:30
Ofschoon je in deze wedstrijd niet kan spreken van wereldspeler laat kleiber wel zien dat hij over goed loopvermogen te bezitten en knappe voorzet en denk dat Mazraoui het zeker niet beter gedaan had in deze pot.
 
SpeedyAFC
 
2
24 oktober 2020 om 23:21
VVV stond bij aanvang van deze wedstdij wel boven AZ in de competitie. He tis niet de nummer laatst ofzo.
 
Lee112
 
19
24 oktober 2020 om 18:21
Los van de Jokes. Hij speelde goed. Was niet zo moeilijk, maar hij loopt in ieder geval zeer gemakkelijk en heeft een puike voorzet
 
Sulejmanii
 
59
24 oktober 2020 om 18:17
Afgelopen tijd ben ik vrij kritisch geweest op Traoré om meerdere redenen, maar wat gunde ik hem zijn goals vandaag. Hopelijk doet het toch een keer iets met hem, want hij heeft zeker wel wat kwaliteiten en hij is niet zelfzuchtig! Klaiber vond ik ook uitstekend spelen, Mazraoui moet echt snel zijn vorm gaan hervinden. Ik weet dat alles tegen een extreem zwak VVV was, maar Antony etaleerde zijn extra kwaliteiten weer zeg. En wat jammer dat we hem misten tegen Liverpool, en die voorzetten dan die hij gaf alsof het niets was. Fijn dat VVV eindelijk een mooie echte grasmat heeft, maar het leek alsof VVV er geen zin in had vandaag met deed niks. Wel echt triest voor de club VVV, de trainer en de supporters van VVV. Wel lekker aan het doelsaldo gewerkt, kan zomaar belangrijk zijn aan het eind van de rit! Onze dubbele uitslag, paste maar amper op het scorebord op tv...??
 
ajaxreal1990
 
40
24 oktober 2020 om 18:18
Jaa traore echt prachtig, dat is nou iemand wat je het echt gunt
 
Sulejmanii
 
9
24 oktober 2020 om 18:26
Ajaxreal1990 absoluut man, ondanks het tegen VVV was. Hoop ik dat het voor Traoré een ommekeer is.
 
janter
 
7
24 oktober 2020 om 18:23
Ik was ook altijd kritisch op Traore en nu nog. Maar natuurlijk gun ik hem dit. Laten we hopen dat dit een kick heeft gegeven en dat ie nu heel belangrijk gaat zijn voor Ajax. Gun het hem 100%.
 
Sulejmanii
 
1
24 oktober 2020 om 18:38
Janter ik ook hoor zoals ik aangaf, maar net als jou gun ik het hem van harte! Laten we inderdaad hopen dat hij doorpakt.??
 
janter
 
3
24 oktober 2020 om 22:12
Dit zijn wel die momenten die een speler zoveel vertrouwen kan geven, zeker een spits. En als ie eenmaal in een flow komt, dan gaat het allemaal van zelf. Tis alleen wel de vraag of die dan weer start de volgende wedstrijd in de competitie. Als dat niet gebeurt, en die kans is zeker aanwezig, dan kan die ook weer opnieuw beginnen zeg maar.
 
Sulejmanii
 
0
25 oktober 2020 om 04:05
Janter klopt, maar hij zal wel beginnen. Die jongen heeft 5 goals gemaakt!
 
rubentje13
 
13
24 oktober 2020 om 18:28
Leuk dat die jongen er 5 scoort nu tegen een waardeloos Vvv, maar heb hem verder nog nooit iets goeds zien doen. Hopen voor hem dat hij deze wedstirjd aanpakt om zich verder te ontwikkelen, maar gebaseerd op wat ik van hem gezien heb, komt hij gewoon tekort voor het niveau van Ajax.
 
Lee112
 
30
24 oktober 2020 om 18:31
Alsnog zijn z’n statistieken prima (deze wedstrijd niet meegenomen ). Misschien is dit voor hem een goede boost. Waren goeie goals en assists.
 
4Ever4Ajax
 
18
24 oktober 2020 om 18:34
In jong Ajax heeft hij echt wel goede dingen laten zien. Natuurlijk kan je niets concluderen over welke speler dan ook adhv deze wedstrijd. Wel hoop ik dat dit het zelfvertrouwen van Traore goed doet!
 
PeerBerwers
 
13
24 oktober 2020 om 18:39
Het veldspel van Traore is eigenlijk altijd al erg goed geweest, maar hij moet echt nog beter leren afmaken. Ik hoop dat hij de lijm van vandaag weet door te trekken.
 
Sulejmanii
 
0
24 oktober 2020 om 18:53
Ruben zoals ik al zei ben ook kritisch, maar ik wil hem nog niet definitief afschrijven! Dit soort wedstrijden kunnen een spelers soms net het juiste setje geven.
 
Janta
 
2
25 oktober 2020 om 00:37
Ja. Hij trok ruimtes open zodat anderen konden scoren. Zo worden Ajaxspitsen ook opgeleid.
 
ajax1812
 
5
24 oktober 2020 om 18:33
Beetje een dubbel gevoel heeft deze wedstrijd voor mij, aan de ene kant geweldig als Ajax supporter, maar als Noord-Limburger doet dit ergens ook wel pijn.
 
mayarood
 
12
24 oktober 2020 om 18:40
Zullen we Ronald de Boer dinsdag ook maar inhuren om hem te laten zeggen dat Traore nog met de dozen om de schoenen speelt? Leuke opsteker voor a.s. dindsdag...
 
Sulejmanii
 
0
26 oktober 2020 om 02:44
Maya haha ja hij zette zichzelf weer lekker voor schut
 
FraXz
 
1
24 oktober 2020 om 19:36
Sorry, maar Traore is gewoon matig. Beresterk dat wel.tegen dit VVV had zelfs Gabrich gepresteerd.
 
benhanna071
 
52
24 oktober 2020 om 18:17
Traore is in 1 wedstrijd gewoon bijna topscoorder van de eredivisie. Zegt wel veel over het niveau in Nederland.
 
teetje
 
83
24 oktober 2020 om 18:19
De uitslag zegt toch ook al genoeg over het niveau?
 
benhanna071
 
2
24 oktober 2020 om 18:34
Dat zeker maar ik benadrukte meer het niveau van de andere teams aangezien 1 speler bijna alle topscoorders heeft ingehaald.
 
Musi26
 
20
24 oktober 2020 om 18:37
Italië, Duitsland en England heb je ook af en toe uitslagen van 8/9 nul. Zegt dus helemaal niets over de competitie.
 
Lierse1997
 
3
24 oktober 2020 om 19:11
0-13 zie je bijna nooit. De dames van de USA hadden ook eens zo een uitslag en toen werd er alleen maar bevestiging in gezien dat het vrouwenvoetbal niets voorstelt...
 
SpeedyAFC
 
3
24 oktober 2020 om 23:22
Klopt, een 0-9 in de PL is daarintegen wel normaal. Maar over de tien is uniek. Vandaar het ook meteen een eredivisie record is.
 
laak
 
0
25 oktober 2020 om 07:23
@Lierse SK, sterker nog zo'n uitslag zie je helemaal nooit. Het is een record.
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:45
Wat precies dan? Hoe vaak komt deze uitslag voor? Het beste Ajax van de laatste pakweg 25 jaar kwam niet verder dan 6 doelpunten voor en 1 doelpunt tegen over 2 wedstrijden. Dit Ajax is beduidend minder dan het Ajax van 2018-19 en het was nog gehavend ook tegen VVV Venlo. Sommigen doen wel heel erg veel moeite om deze wedstrijd als graadmeter te nemen. Ik snap niet precies wat je daarmee wilt bereiken...
 
PeerBerwers
 
12
24 oktober 2020 om 18:40
5 goals en 3 assists in 1 wedstrijd. Gewoonweg bizar.
 
Wakanda
 
11
24 oktober 2020 om 18:54
Deze wedstrijd is het slechtste wat het rechterrijtje uit de Eredivisie kon overkomen. Ik bedoel de.Beneliga, waar men al serieus mee bezig is , krijgt een ijzersterk argument on de schoot geworpen. Elke keer als de kleine clubs beginnen over traditie en doodsteek kan men over deze uitslag beginnen. Dit is leuk voor Ajax maar heel slecht voor de competitie.
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:42
Het zegt veel over het niveau van VVV Venlo in deze wedstrijd, want in de wedstrijden daarvoor kon die jongen niet eens een basisplaats bemachtigen en speelde hij werkelijk niets klaar. Ajacieden vielen 'm zelfs af op z'n niveau.
 
BME12
 
21
24 oktober 2020 om 18:17
Hahahaha wat moet dat atalanta wel niet denken als ze dit zien. Die Traore kan trouwens de rest van het seizoen geen goals en assists meer maken en alsnog eindigen met prima statistieken. Geweldig genoten
 
Soccerfan_1
 
11
24 oktober 2020 om 18:19
Ja dat gaat daar wel binnen komen. Wij kijken hier heel negatief naar onze competitie maar in het buitenland is dit echt nieuws hoor
 
BME12
 
58
24 oktober 2020 om 18:25
Ik zou me kapot hebben geschrokken als Atalanta gister met 13-0 had gewonnen
 
LeidseHood
 
3
24 oktober 2020 om 20:56
Zeker, ook al was het tegen een serie B club, dit is ook goed voor het zelfvertrouwen. Ajax komt met vertrouwen naar Italië. Dat heb je als Atalanta liever niet ofc.
 
SocioFan1
 
11
24 oktober 2020 om 18:29
Lol nu je het zegt ja. Wat is dit voor uitslag zeg, bizar. Thuis met 13 tegen 0 verliezen, crazy! Atalanta zal nu wel 631 spelen denk ik lol.
 
PoetryInMotion
 
54
24 oktober 2020 om 18:17
Die spelers van VVV hoef je ook geen salaris uit te betalen na zo'n wanvertoning haha. Dit is echt bizar.
 
ajaxfanstef
 
12
24 oktober 2020 om 18:17
Hulde. Vanaf moment 1 scherp gespeeld. Dit heeft niets met competitie te maken, maar de gretigheid is goed om te zien
 
Drenniz
 
17
24 oktober 2020 om 18:17
Dit is haast gewoon zielig voor de doelman van VVV.. balletje 13x uit het netje moeten vissen.Dit bewijst dan toch dat VVV niet veel in de eredivisie te zoeken heeft.
 
LeidseHood
 
1
24 oktober 2020 om 20:57
Vond hem heel slecht. Als het dan nog allemaal fouten van de verdediging zijn en hij er alles aan had gedaan. Maar hij gaf ze cadeau. Daarom vind ik het ook niet zielig per se.
 
ajaxf1
 
44
24 oktober 2020 om 18:18
Goed dat ze geen gas terugnemen, gewoon voluit voetballen zoals het hoort. Medelijden wel met de keeper van VVV, totaal in de steek gelayen
 
 
1
24 oktober 2020 om 19:06
Ik had nog niet eens het gevoel dat ze voluit gingen. maar met zo weinig tegenstand, hoeft dat ook niet eens.
 
myajaxforever
 
3
24 oktober 2020 om 18:18
Jammer dat we niet de Johan score hebben gekregen...maar wie klaagt er nu? Tenzij je voor VVV bent.wat een ongelofelijke uitslag...ere div wedstrijd...bizar.
 
Primetime
 
12
24 oktober 2020 om 18:32
PSV en hun fans vinden dit doelsaldo denk ik ook niet zo leuk
 
BenficaLopes
 
54
24 oktober 2020 om 18:18
Goede wedstrijd van VVV gezien, Verdediging stond goed georganiseerd en ze waren dodelijk op de counter. Hopelijk kunnen ze bij de subtop aansluiten en vechten voor Europees voetbal.
 
VoetbalEmotie
 
22
24 oktober 2020 om 18:18
Ajax maar vaker laten spelen om 16:30 op zaterdagmiddag
 
Bryan Smeets 1
 
24
24 oktober 2020 om 18:18
Vond dat VVV minimaal recht had op een punt vandaag. Erg geflatteerde uitslag!
 
Lee112
 
27
24 oktober 2020 om 18:19
Het stond na 45 min nog 0-4 wow. Traore 5 goals en 3 assists en ik maar denken dat we geen spits hebben. Iedereen goed bij Ajax. Anthony-klaiber-Tadic-klaassen-traore ach iedereen. Zelfs labyad viel lekker in. 0-13 !!!!!! Zeg het voort
 
JK-Ajax
 
19
24 oktober 2020 om 18:21
Alleen Promes was een dissonant haha, Klauber was echt aanvallend fantastisch met zijn voorzetten
 
Sulejmanii
 
13
24 oktober 2020 om 18:42
Jk-Ajax die gekke Klaiber, gaf net als Antony goede voorzetten als warme broodjes! Ik wist niet dat Klaiber zo een lekkere voorzet had.
 
noWorries
 
4
24 oktober 2020 om 19:44
Ja echt!, zelfs in deze wedstrijd weet promes niets aan bij te dragen.
 
ernesto22
 
0
25 oktober 2020 om 01:28
Waar antony en neres moeiteloos hun man voorbij komen lukt het hem al jaren niet meer. Heel creatief is die niet. Het is vooral een werker.
 
piri_panja072
 
23
24 oktober 2020 om 18:19
VVV had beter van het veld Kunnen stappen dan was het 0-3 geworden??
 
tubes
 
2
24 oktober 2020 om 18:29
Ik dacht daar ook aan. Klopt dat.
 
Regulator
 
4
24 oktober 2020 om 19:05
Ik dacht er ook aan. Maar zouden waarschijnlijk door knvb bestraft worden met punten in mindering. Dat gebeurde ook bij Napoli
 
Lierse1997
 
5
24 oktober 2020 om 19:19
Expres vier keer rood pakken is ook een optie.
 
Kyle66
 
3
24 oktober 2020 om 19:26
Dan zouden ze volgende week wel veel spelers missen.
 
okydoky
 
5
24 oktober 2020 om 18:19
Echt waanzin dit, vvv hoort zo niet in de eredivisie thuis, wat een slecht optreden en een zwakke instelling zeg. Ajax prima gerevancheerd en eindelijk ook eens tot het einde vol gas erop. Meer dan logische uitslag.
 
BlackEagleQ7
 
15
24 oktober 2020 om 18:19
Kansloos dat ze doorgaan met scoren
 
ajax1812
 
34
24 oktober 2020 om 18:36
Hoezo? Doelsaldo kan beslissend zijn.
 
Isco24
 
39
24 oktober 2020 om 18:38
Ja overal in de sportwereld wordt gestopt met sporten als je zover op je tegenstander voorloopt.. een Marathonloper die gewoon een kwartier langs de kant gaat zitten, Nadal die na 2 gewonnen sets niet meer verder tennist, basketbalteams met 100+ score tegenover 30 van de tegenstander, Rico die na 2 knock-dows ook nog voor de knock-out gaat. Schandalig!... Of is het aleen erg als het bij voetbal gebeurd?
 
Musi26
 
16
24 oktober 2020 om 18:42
Het is een competitie. Geen spelletje. Duidelijk geen sportman. Ik ben blij dat ajax een keer doorging. Vaak stoppen ze na de 4/5 doelpunten. We hebben thuis vaak genoeg met dubbele cijfers kunnen winnen en nietsn het na. Dit moet gewoon normaal zijn. Ik bind het respectloos als je gaat inhouden ipv gewoon doorgaat.
 
SjempjesLiek
 
10
24 oktober 2020 om 18:49
Roger Federer deed dat ook vaak bij een 5-0. Ging die even aan de kant onder de parasol wat drinken en een banaantje oppeuzelen terwijl de tegenstander aan serve was.
 
laak
 
0
25 oktober 2020 om 07:25
Het herkennen van Sarcasme schijnt niet makkelijk te zijn op VZ.
 
sebasjuh
 
11
24 oktober 2020 om 18:19
Wat een drama niveau toch dit in de eredivisie. Dit is toch voor niemand leuk lijkt me. Wel goed voor het doelsaldo bij Ajax. Nieuw eredivisie record.
 
Sirius
 
10
24 oktober 2020 om 18:21
Dit heeft niets met het niveau van de Eredivisie te maken en alles met het niveau van VVV Venlo in deze wedstrijd. Verder mag je wat mij betreft per direct degraderen als je met 0-13 verliest in het profvoetbal.
 
Lierse1997
 
13
24 oktober 2020 om 19:20
VVV wint van Emmen en speelt gelijk tegen Utrecht en AZ, dus het zegt toch wel iets hoor.
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:40
Wat zegt het dan? Dat Emmen met grotere cijfers van Ajax verliest en dat Utrecht en AZ ook met 0-13 gaan verliezen? Dat gaat namelijk echt niet gebeuren. Het enigste wat deze wedstrijd duidelijk maakte is dat VVV op elk front enorm tekortschoot en een profvoetbal-onwaardige wedstrijd speelde. Zelfs een hoofdklasser had het hoogstwaarschijnlijk beter gedaan.
 
Sirius
 
14
24 oktober 2020 om 18:19
Profvoetbal onwaardig, zo'n vertoning. Het feit dat er buiten die rode kaart maar 1 gele kaart is gevallen aan de kant van Vvv, zegt eigenlijk wel genoeg. Jammer dat dit buiten het vertrouwen slechts effect heeft op 1 wedstrijd, want als je zo speelt verdien je bij wijze van spreken een directe degradatie. Je speelt tegen Ajax en dan kan het een keer 0-5 of iets dergelijks worden als het tegenzit, maar 0-13 is gewoonweg een grove schande. Dan heb je bij wijze van spreken absoluut niets in de Eredivisie te zoeken...
 
tubes
 
14
24 oktober 2020 om 18:30
Wedstrijd al gelopen, kaarten pakken is dan dom
 
Sirius
 
2
24 oktober 2020 om 18:38
Het toont simpelweg weer hoe de uitslag tot stand heeft kunnen komen. De eerste helft was al erg bedenkelijk met een 0-4 in de eerste helft. Het laat zien dat de spelers ook geen moment de neiging hadden wat meer inzet te tonen.
 
Virix
 
7
24 oktober 2020 om 18:19
Natuurlijk gewoon top overwinning voor Ajax, maar dit is toch te triest voor woorden. Wat kan je hier nou over zeggen? Het zijn competitiegenoten... Belachelijk eigenlijk... Toch chapeau voor Ajax dat ze gewoon door blijven vlammen, terecht dat ze dat doen!
 
bootsjungen
 
9
24 oktober 2020 om 18:19
Eigenlijk is het gewoon een schande, dat dit niveau mogelijk is in de Eredivisie; morgen straftraining en die trainer zou zijn conclusies moeten trekken.. Gefeliciteerd Ajacieden, een waardige opvolger van de 10-0 van PSV tegen Feyenoord; precies 10 jaar geleden
 
Sirius
 
11
24 oktober 2020 om 18:29
Straftraining? Geen inzet, geen beleving, geen motivatie en volledig door de ondergrens gezakt. Dan verdien je wel wat meer dan een straftraining, want dit is profvoetbal-onwaardig. Het feit dat er buiten de rode kaart slechts 1 gele kaart is gevallen aan de kant van VVV Venlo, zegt wel hoe weinig de spelers achtergelaten hebben op het veld. Dat je een keer met 0-5 of iets dergelijks verkiest; oke, dat kan gebeuren. Dit zijn uitslagen waarvan het jammer is dat de verliezende partij er qua puntenaantal maar 1 wedstrijd echt last van heeft. Met dit soort uitslagen heb je niets in de Eredivisie te zoeken. Dan heb je ook totaal geen respect voor de club en z'n supporters als ploeg.
 
ajaxmind
 
1
24 oktober 2020 om 18:52
Ja..., maar dan moet de keer volgende wedstrijd in zijn eentje aantreden zonder begeleidingsstaf.. Ze kunnen ook gewoon een aantal keren niet opkomen en dat uit de competitie gehaald worden en een automatische degradatie.
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:36
Zou niet eens zo'n slecht plan zijn. Een ploeg die in een wedstrijd zover door de ondergrens kan zakken, hoort niet op het hoogste niveau thuis. Op het moment dat supporters plaatsvervangende schaamte krijgen van hun club, is er iets goed mis. Ik bedoel; natuurlijk is Ajax een stuk sterker dan Vvv, maar dat verschil hoort geen 13 doelpunten te zijn in een enkele wedstrijd.
 
Musi26
 
6
24 oktober 2020 om 18:43
Het is ook mogelijk in de PL. Kijk maar eens bij de uitslagen. Tip: Leicester.
 
Lierse1997
 
0
24 oktober 2020 om 19:24
Nee het is niet mogelijk in de PL. het meeste doelpunten dat er ooit in een partij gescoord zijn is 11 (de 7-4 van Portsmouth tegen Reading) en daarna is het grootste verschil in doelpunten 9 (Man U-Ipswich, 9-0).
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:47
Het is wel mogelijk, maar het is alleen nog nooit gebeurd. Als je veel geld hebt, kun je spelers halen die het op z`n minst op kunnen brengen om een wedstrijd niet volledig te laten lopen en erger.
 
Stagiaire
 
14
24 oktober 2020 om 18:19
En dan vonden mensen het raar dat Klopp Ajax "onderschat". Hij verslaat Ajax met een B team en vervolgens wint Ajax paar dagen later met 13-0. Eredivisie is gewoon van een flutniveau.
 
AcKaka
 
3
24 oktober 2020 om 21:50
Benoem dan aub ook dat ajax ook niet op volle sterkte was
 
laak
 
0
25 oktober 2020 om 07:28
Liverpool had helemaal geen b-team op het veld staan. Zij misten 3 en ajax 2 spelers. Ik ben wel heel benieuwd wat voor mysterieuze blessure Antony had trouwens.
 
ProEvo
 
65
24 oktober 2020 om 18:19
“Ajax toont weer hun gebrek aan scorend vermogen. Een club met Europese ambities had hier met minimaal 20-0 gewonnen. Erik ten Hag faalde VVV over de knie te leggen.” aldus Valentijn Driessen in zijn volgende column.
 
laak
 
0
25 oktober 2020 om 07:33
"Vvv speelde met een C-team, daar moet je als Ajax zijnde overheen walsen. Ze scoren er dan wel 13, maar zoveel kansen laten liggen is topclub oonwaardig. En dan heb ik het nog niet gehad over de verschrikkelijke wissels."
 
Dirk_borst
 
7
24 oktober 2020 om 18:19
Wat een bijzondere dag voor ons, fenomenaal! Genoten tot de laatste minuut. Proost Ajacieden, extra genieten van het weekend!
 
Sulejmanii
 
5
24 oktober 2020 om 18:56
Van harte gefeliciteerd Dirk, kan me niet voorstellen dat een andere club ons record afpakt. ??
 
Loesje13
 
5
24 oktober 2020 om 20:11
Gefeliciteerd Dirk en Sulajmanii, ik ook niet, Ajax deed er zelf al 48 jaar over om het record scherper te krijgen.????
 
Sulejmanii
 
0
25 oktober 2020 om 04:08
Loesje, thanks! Ook van harte gefeliciteerd, precis daarom. Ons record blijft van ons. ??
 
Master D
 
14
24 oktober 2020 om 18:19
Wat een bizarre uitslag zeg. Ajax natuurlijk uitstekend, maar waar VVV mee bezig was... Eens kijken hoe Driessen dit negatief gaat spinnen tegen Ten Hag.
 
ajaxmind
 
15
24 oktober 2020 om 19:05
"ja, dat was natuurlijk niks. VVV kwam natuurlijk met hun derde team ballen. En ja, dan speelt Ten Hag ineens wel met een logische opstelling. Met een spits en zie je dat Ajax zowaar kan voetballen. En dan haal je ook nog eens je drie beste spelers van het veld voor drie mindere. Dat is gewoon arrogant en vernederend. Kantelpunt was natuurlijk dat VVV geen pingel kreeg bij het vasthouden van Blind in de eigen 16. Anders had het heel anders kunnen lopen. En dan die keeper van Ajax.. Die pakte gewoon ook nog eens geen enkele bal. En ja dan laat je het als VVV natuurlijk lopen en help je Ajax aan een beetje zelfvertrouwen. Overigens Onbegrijpelijk dat Alvarez in het veld kwam voor Blind. Natuurlijk had die Blind met die overtreding natuurlijk nooiiiiiit meer op het veld mogen staan, want dan was het 11 tegen 10 geweest in het voordeel van VVV en had ik het nog moeten zien. Maar wat heeft die Alvarez nou bijgedragen. Ten Hag maakt die jongen niet beter. Is natuurlijk een miskoop. Net zoals Labyad. Spel werd met Labyad i.p.v. Anthony natuurlijk meteen een stuk minder. Al met al een onterechte vertoning en wanprestatie van Ajax. Ajax is ook amper over de helft van VVV af geweest. Gewoon schandalig dat je niet terugkomt om te verdedigen. Met 48 doelpogingen is 13 doelpunten natuurlijk ook schamel. En dat is de schuld van Ten Hag." aldus Valentijn Driessen in de volgende editie van De Televaag.
 
Regulator
 
12
24 oktober 2020 om 19:09
Als je nog wat statistieken in gooit die niet waar zijn, dan kan Driessen je tekst gewoon copy pasten.
 
ajaxmind
 
1
24 oktober 2020 om 19:12
Ja idd :D Ik heb er ff 2 ingedaan.
 
Simeones
 
6
24 oktober 2020 om 18:20
Trainer van VVV zal wel aangeven, ben tevreden want hebben we gestreden. Helaas een geflatteerde nederlaag
 
Master D
 
3
24 oktober 2020 om 18:21
Gaat ie nog liegen voor de camera ook, want ze hebben niet gestreden.
 
NessRine
 
10
24 oktober 2020 om 18:20
Ik weet t niet zeker, verbeter me als ik t fout heb. Maar was dit niet t officiële debuut van Essanousi? Als t zo is, je zou maar als 16jarige jongen moeten uitleggen dat je debuteert in een verliespartij van 0 - 13
 
 
7
24 oktober 2020 om 19:10
Het is leuk om je debuut te maken, maar een jeugdspeler laat je niet in zo'n soort wedstrijd invallen. Dat vind ik respectloos voor deze speler.
 
Kyle66
 
0
24 oktober 2020 om 19:38
Het is in elk geval beter dan met moeite met 0-1 winnen.
 
NessRine
 
4
24 oktober 2020 om 20:39
Denk het niet? Je gaat toch geen jeugdspeler debuteren als jullie 0 -10 achter staan? Je zou maar inbeelden hoe die jongen zich voelt en vooral omdat het zijn debuut is.
 
Ajacied_09
 
7
24 oktober 2020 om 18:20
Mooie voor de statistieken van Traoré om net als Van Basten 5 keer in 1 wedstrijd gescoord te hebben! Zal zijn zelfvertrouwen goed doen, zeker na zo bekritiseerd te zijn de afgelopen tijd.
 
ajax1812
 
2
24 oktober 2020 om 18:38
Van Basten deed het 6 keer ??
 
Musi26
 
14
24 oktober 2020 om 18:44
Dus ook 5 keer ??
 
gomes1psv
 
11
24 oktober 2020 om 18:21
Nou, op doelsaldo wint Ajax de competitie wel. Overigens schandalig van VVV zeg! Dit zie je in oefenwedstrijden niet eens. Niet omdat ze Ajax in het zadel helpen, maar gewoon uit principe hoop ik gewoon dat deze ploeg degradeert. Dit is gewoonweg niet professioneel meer.
 
genieterr
 
18
24 oktober 2020 om 18:21
Zwaar onterechte overwinning. Vvv verdiende minimaal een punt.
 
tubes
 
4
24 oktober 2020 om 18:33
Misschien wel meer
 
Ajacied_09
 
1
24 oktober 2020 om 18:21
Mooi voor de statistieken van Traoré om net als Van Basten 5 keer in 1 wedstrijd gescoord te hebben! Zal zijn zelfvertrouwen goed doen, zeker na zo bekritiseerd te zijn de afgelopen tijd.
 
FikretÇelik
 
3
24 oktober 2020 om 18:21
Leuk dat ik de wedstrijd heb mogen kijken vanuit 013 (tilburg).
 
Ajacied_09
 
1
24 oktober 2020 om 18:21
Mooi voor de statistieken van Traoré om net als Van Basten 5 keer in 1 wedstrijd gescoord te hebben! Zal zijn zelfvertrouwen goed doen, zeker na zo bekritiseerd te zijn de afgelopen tijd.
 
Janjo
 
14
24 oktober 2020 om 18:22
geweldig nu kan de grootste suporter van ajax (voetbalzone ) weer een week de pagina vullen
 
blackpool
 
39
24 oktober 2020 om 18:26
Wat zal jij een geweldige week hebben!
 
Sulejmanii
 
7
24 oktober 2020 om 18:58
Janjo als ontevreden bent over deze mooie website, waarom ben je nog hier dan?
 
Adidas2006
 
2
24 oktober 2020 om 18:23
Na de 2-0 tegen Atalanta dinsdag zijn we dit weer zo vergeten #nogteleurgesteldoverlaatsteCLwedstrijd
 
Adidas2006
 
0
24 oktober 2020 om 18:23
Na de 2-0 tegen Atalanta dinsdag zijn we dit weer zo vergeten #nogteleurgesteldoverlaatsteCLwedstrijd
 
tubes
 
5
24 oktober 2020 om 18:23
Zat op het puntje van stoel. Kon elk moment fout gaan.
 
Regulator
 
3
24 oktober 2020 om 19:11
Dat je van de spanning nog hebt kunnen afkijken, knap zeg.
 
4Ever4Ajax
 
3
24 oktober 2020 om 18:23
Tsja, fijn voor het doelsaldo. Was natuurlijk geen wedstrijd. Heb meer medelijden met vvv dan vreugde van de overwinning.
 
careldegrote
 
11
24 oktober 2020 om 18:23
0-13, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. als die 0-11 niet was gevallen..
 
davidss
 
15
24 oktober 2020 om 18:24
Ik heb te doen met alles en iedereen die iets met VVV te maken heeft. Maar eerlijk is eerlijk, dit heeft Ajax wel heel knap gedaan, zo tussen 2 CL wedstrijden in. Het blijft VVV maar probeer er maar eens zoveel te maken.. Mooi dat Ajax zo gretig was en dat ze tot de laatste minuut door gingen, dat is wel eens anders geweest. Vaak genoeg is ajax gestopt met voetballen bij een 3 a 4-0 stand.
 
Sirius
 
2
24 oktober 2020 om 18:31
Met de spelers heb ik totaal geen medelijden. Die gaan er waarschijnlijk nog te makkelijk mee wegkomen. Met de supporters en de technische staf heb ik wel medelijden.
 
Adidas2006
 
0
24 oktober 2020 om 18:24
Na de 2-0 tegen Atalanta dinsdag zijn we dit weer zo vergeten #nogteleurgesteldoverlaatsteCLwedstrijd
 
IKEA
 
7
24 oktober 2020 om 18:24
Ongelooflijke uitslag. VVV erg zwak, Ajax erg sterk maar ik vermoed dat met publiek zo'n uitslag niet op het bord had geprijkt. Overigens aan voetbalzone, eerst vertel je ons in de hoofdalinea dat de recordwedstrijd 12-1 winst op Vitesse uit de boeken wordt geschoten, om vervolgens te melden dat het voor het eerst in een eredivisie duel voorkomt dat er 13 keer wordt gescoord, wat dus niet waar is. Begrijp heus wel dat het hier gaat om 13 keer scoren van één team, maar zet dat er dan ook neer.
 
Arnout108
 
3
24 oktober 2020 om 18:25
Dit slaat toch nergens op eigenlijk. Hoe kun je het als VVV Venlo zo laten lopen dat je er 13 tegenkrijgt. Dat dit nou op amateur niveau gebeurt snap ik wel maar profs moeten toch wel met z'n 10en voor de pot kunnen gaan liggen. Dit soort uitslagen kunnen je nog weleens een degradatie kosten. Ajax heeft het prima gedaan trouwens, zie nog wel een paar verbeterpuntjes maar zeker een voldoende
 
Sirius
 
2
24 oktober 2020 om 18:33
Correctie: Met dit soort uitslagen verdien je het sowieso om te degraderen. Dit kan toch niet in topsport en op het hoogste voetbalniveau van Nederland?!
 
Arnout108
 
0
24 oktober 2020 om 19:58
Ja inderdaad. Dit heeft niks met topsport te maken. Er zijn voldoende amateurteams die dit beter gedaan hadden.
 
Loesje13
 
1
24 oktober 2020 om 20:18
Ze konden maar met z’n 9en voor de goal liggen na die rode kaart.??
 
Arnout108
 
1
24 oktober 2020 om 21:42
Een keeper kan ook voor de goal liggen natuurlijk. Hoeft niet als je nog 11 man hebt maar met 10 lijkt dat me een must.
 
jeroenimo8
 
11
24 oktober 2020 om 18:25
Wat fijn ook dat Essanoussi nog mocht invallen bij 0-12. Dan snap je er als coach echt niks van
 
laak
 
0
25 oktober 2020 om 07:36
Tja Hans de koning wist het ook niet meer.
 
Adzevedo
 
0
24 oktober 2020 om 18:26
Zakelijke zege, die we maar eens grondig moeten analyseren. Nee zonder gekheid, dit ging nergens meer over. Ik vond het een prettige middag, maar het is eigenlijk te schandalig voor woorden. Eigenlijk pak je vandaag bijna een half punt extra, qua doelsaldo is dit een hele goede slag.
 
Nul-nul
 
4
24 oktober 2020 om 18:28
Als zelfs een matige zomeravondvoetballer als Traore er vijf mag maken zegt dat genoeg over hoe serieus je zo’n uitslag moet nemen. Best benieuwd hoeveel ze die verdedigers hebben gegeven ook. Ik opteer voor verplichte degradatie van VVV.
 
barcalover123
 
7
24 oktober 2020 om 18:30
Valentijn driessen gaat natuurlijk helemaal kapot thuis. Die gaat nu de komende week allemaal dingen zoeken om alsnog ajax of ten hage af te maken. Hoor het hem al zeggen: "schandalig dat ajax niet gas terug neemt, totaal niet sportief"
 
Musi26
 
1
24 oktober 2020 om 18:30
Dit kan echt niet. Zo slecht voor de dag komen tegen een kwalitatief en in vorm zijnde VVV. Schaam je ajax. Gelukkig winnen we nog nipt, maar volgende keer gewoon even concentreren.
 
Spijkenisser
 
0
24 oktober 2020 om 18:32
Hij zat wat gecamoufleerd, maar ik zag toch echt een belChinees in een hoekje weggedoken zitten! Flauw, ze hadden nog beter van het veld kunnen lopen. Dan maar die schaamte, maar dit staat voor jaren!
 
RUTGERRR
 
4
24 oktober 2020 om 18:32
De vraag is nu: vindt iemand dit geflatteerd? Prachtig man. Precies op de dag 10 jaar later dat Feyenoord afgemaakt wordt door Psv verplettert Ajax nog even het eigen record. 38 schoten, 13 goals. Nog matig hahaha.
 
Vak104
 
2
24 oktober 2020 om 18:32
Bi-zar Hier moet je als vvv wel de ogen uit je kop schamen hoor, kan echt niet
 
Hasan HuseyinBayraktar
 
0
24 oktober 2020 om 18:37
Waarom speelt Promes niet meer?
 
Bartvan der Veen
 
3
24 oktober 2020 om 18:37
Op 24-10-2030 een documentaire over de 13-0 overwinning van Ajax op VVV!
 
fanaticus
 
2
24 oktober 2020 om 18:43
Volgens mij zijn die spelers van VVV ergens doorgezakt gisteren tot een uurtje of 7 vanmorgen, dit is waanzin en lachwekkend, al denk ik dat als Feyenoord er 13 inprikt ik er anders over denk haha
 
Bebo
 
3
24 oktober 2020 om 18:48
Donderdag zat Dries Mertens na de wedstrijd tegen AZ nog met droge ogen te beweren dat het Nederlandse voetbal van hoog niveau was. Dus respect he?
 
007
 
2
24 oktober 2020 om 18:49
Deze overwinning doet me goed omdat ik voor Ajax ben. Omdat het een nieuw eredivisie record is. Omdat het altijd leuk is richting de fans van je grote rivalen op te scheppen. Alleen leef ik nu wel mee met de VVV fans die deze zeer bittere pil moeten gaan inslikken. Ik weet niet of het voor Ajax een rode lap was dat het dit weekend heel veel over die 10-0 in Eindhoven ging waar ze in Rotterdam Zuid nog veel pijn van hebben, maar Ajax wilde vandaag echt vernederen. In de tweede helft na de rode kaart en de snelle treffers daarna zag je dat ze op een missie gingen. We hebben het nieuwe record, maar ik denk dat ze in Eindhoven nu ook wel zullen zeggen: "Dit kunnen wij ook, en zelfs nog beter...". Het zou me echt niet verbazen als zo een resultaat nogmaals dit seizoen gehaald gaat worden. PSV heeft zeer zeker de kwaliteiten daarvoor. Records zijn er om gebroken te worden. De lat ligt nu op 13-0...
 
bootsjungen
 
0
24 oktober 2020 om 19:15
Denk het niet, zwakker als dit gaat het denk ik (hoop ik) niet meer worden.
 
 
16
24 oktober 2020 om 18:50
Ik moet zeggen dat Klaiber toch wel goed oogt. Explosief, sterk en snel. Staat toch iets meer persoonlijkheid dan wanneer Mazraoui speelt. Ook een prima voorzet. Voorlopig positief verrast.
 
Sulejmanii
 
4
24 oktober 2020 om 19:01
Steven helemaal mee eens, en gewoon topfit en hongerig. Ik zei het al eerder, Mazraoui moet op zijn passen gaan letten want hij is slecht in vorm.
 
misseva88
 
7
24 oktober 2020 om 18:50
Goed om te zien dat Ajax gewoon door is gegaan met scoren, in plaats van in te houden. Erg professioneel uitgespeeld en het getuigt van een winnaarsmentaliteit, dat is wel eens anders geweest. Meer van dit graag.
 
007
 
1
24 oktober 2020 om 19:54
Andere zouden zeggen dat dit arrogant is. Dat we geen medelijden hebben met zwakkere tegenstanders. Alleen is dit topsport en daar ken je weinig genade.
 
bootsjungen
 
0
24 oktober 2020 om 18:50
Denk het niet, zwakker als dit gaat het denk ik (hoop ik) niet meer worden.
 
Janta
 
1
24 oktober 2020 om 18:51
Voor Ajax prachtig voor het doelpunten gemiddelde maar wat VVV liet zien was schandalig.
 
Oelie Wapper
 
1
24 oktober 2020 om 18:57
Mooie reclame voor een van de mooiste poppodia van NL. Wel jammer dat we daar even niet terecht kunnen overigens.maar wat was VVV lapzwanserig slecht zeg, onwaarschijnlijk. En je weet niet of doelsaldo nog een rol gaat spelen (onderin of bovenin), maar dan gaat deze wedstrijd een grote rol spelen...
 
JK-Ajax
 
8
24 oktober 2020 om 19:01
Raar dat de regels op basis van sentiment veranderd worden mbt geen blessuretijd. Wat als je nou uiteindelijk een doelpunt tekort gaat komen? VVV moet dan gematst worden wegens een falend optreden waarbij ze als amateurs verdedigen?
 
Oelie Wapper
 
9
24 oktober 2020 om 19:06
Ja, dat vind ik nou eigenlijk ook. Kan me herinneren dat in de AZ tijd van Gaal of Adriaanse (weet niet meer welke, maar zie ze er beiden voor aan), hetzelfde vond na een grote overwinning.dat je het voor de beker doet, of voor een Cl/el knock-out wedstrijd, dan is het te begrijpen, maar in een competitie moet je gewoon doorspelen eigenlijk.
 
cabinessence
 
5
24 oktober 2020 om 20:18
Eens. Met in de tweede helft 9 goals, een penalty, een rode kaart (met VAR-moment) en de nodige wissels had er zeker een minuut of 7-8 bij gemoeten. Waarin Ajax er ongetwijfeld nog een stuk of 2 zou hebben gemaakt. Het is inmiddels bekend hoe belangrijk je doelsaldo kan zijn.
 
FCB_Catalunya
 
2
24 oktober 2020 om 19:02
Ik heb hier met stijgende verbazing naar zitten kijken. Wat was VVV toch enorm slecht... Ajax heel effectief, maar dit is Eredivisie onwaardig. Lachwekkende vertoning. Mooi voor Traore dat hij ook eens scoort, het hield namelijk niet over.
 
binny
 
0
24 oktober 2020 om 19:04
Lekker zeg zo'n score voor Dinsdag, we tanken zelfvertrouwen. Het ging echt heeel heel makkelijk, het spel was prima, maar er was 0,0 druk of intentie van VVV dan zie je dat wij gewoon voetbalelrs hebben die 5 klasses beter zijn dan wat zij hebben. Lekker voor Traore, maar ook Ekkelenkamp en Klaiber die prima speelde. Op naa Atalanta!
 
 
3
24 oktober 2020 om 19:13
Ik vraag me af of je heel veel zelfvertrouwen tankt als je wint van zo'n slechte tegenstander. Je schiet hier los van 3 punten en een goed doelsaldo echt helemaal niets mee op.
 
Calm
 
0
24 oktober 2020 om 22:23
Levert toch meer zelfvertrouwen op dan met 4-1 van Napoli verliezen.
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:49
Zegt het echt zoveel dan? Tegen dit VVV Venlo had je de slechtste aanvaller uit de opleiding boven de 16 jaar kunnen laten debuteren. Sterker nog; ik denk dat ze bij Fortuna maar wat graag willen dat VVV ook zo speelt tegen hun, want dan walst ook de hekkensluiter er moeiteloos overheen. Niet met 0-13, maar ook zeker met een monsterscore. Sorry hoor, maar als je deze wedstrijd gebruikt als graadmeter, kom je er over de lange termijn bedrogen uit. Dat neemt overigens niet weg dat dit voor Ajax wel lekker is na de 0-1 nederlaag tegen Liverpool en de aanstaande wedstrijd tegen Atalanta.
 
fcdebal
 
5
24 oktober 2020 om 19:06
Net even de berichten gelezen bij live meepraten van voor de wedstrijd, goud waard :D Moeizame 1-2, traoré kan er geen reet van.
 
Regulator
 
1
24 oktober 2020 om 19:12
Net als de koning, zal VVV nu met een excuus video moeten komen.
 
toss
 
0
24 oktober 2020 om 19:26
@vz Het was bovendien de eerste keer in de geschiedenis dat er dertien keer gescoord werd in een Eredivisie-duel. In de zin daarvoor wordt nog uitgelegd hoe de oude grootste uitalag 12-1 nu uit de boeken gaat..... Ook hier is gewoon 13x gescoord.
 
brandkraan
 
0
24 oktober 2020 om 19:41
Leuke uitslag voor Ajax maar triest voor het niveau van de eredivisie. Is Traoré nu opeens de spits waar Ajax naar opzoek is?
 
Jows
 
1
24 oktober 2020 om 19:42
Jammer dat het niet 0-14 is geworden als eerbetoon aan Johan Cruijff
 
houtje13
 
3
24 oktober 2020 om 19:42
Ik dacht dat de regering al het amateurvoetbal had verboden......wat een aanfluiting
 
nmekenkamp
 
0
24 oktober 2020 om 19:46
Kijken wat Valentijn Driessen weer te zeiken heeft over Ajax... maar wat een wedstrijd. VVV liet zich gewillig naar de slachtbank leiden. Ik ben blij dat ze in Venlo nog een gevoel voor humor hadden met hun tweets.
 
Nemert
 
12
24 oktober 2020 om 20:03
Geweldig! Vitesse uit de geschiedenis boeken
 
vastreke
 
0
24 oktober 2020 om 20:10
Echt super uitgespeeld vandaag van ajax mijn complimenten Vaak zie je juist dat wanneer een topploeg een 4-0 voorsprong heeft het rustig aan gaat doen en spelers rust gunt Ajax heeft vandaag het maximale eruit gehaald nieuw record en tevens al een enorme voorsprong genomen qua doelsaldo je weet maar nooit 13-0 zal niet zomaar nogmaals gebeuren maar als ze dit vaker kunnen neerzetten zie ik ze heus nog wel paar keer de 7 of 8-0 halen dit seizoen
 
Tim13
 
1
24 oktober 2020 om 21:25
Leuk dat Ajax geschiedenis heeft geschreven, maar denk dat zij ook niet wisten wat zich overkwam. Hoe kan VVV het zover laten komen?..je begint de wedstrijd met een bepaalde tactiek, maar na 10 minuten of na de 0-1 kun je toch ingrijpen en anders gaan spelen? De Koning heeft het gewoon laten gebeuren. En niemand in het veld stond op. VVV heeft voor de Eredivisie echt niet een slecht elftal, maar als de Koning ze zo laat spelen dat er geen druk wordt gezet dan krijgen ze meer van dit soort wedstrijden. En Ajax heeft het dan misschien leuk gedaan, maar we moeten nu niet gaan doen of ze dit vaker kunnen doen. Elke wedstrijd za gewoon lastig zijn voor ze.
 
hanniec
 
1
24 oktober 2020 om 22:18
Uitslag is terecht en ook de hoogte maar ik denk dat makkelie in een CL wedstrijd geen rode kaart had gegeven. Hij fluit dan heel anders en hij had de pech dat “ mafkees” Martens de var was. Die man is echt een slechte scheidsrechter
 
FrVatosLocos
 
2
25 oktober 2020 om 01:02
Dit kun je bijna niet serieus nemen deze wedstrijd. Een geweldige uitslag voor Ajax hoor, maar dat VVV stond zo opvallend slecht te verdedigen en te keepen dat het riekte naar matchfixing. Zou me niet verbazen als dit nog een staartje krijgt.
 
PSV1913
 
1
25 oktober 2020 om 02:11
Denk dat alle VVV spelers weer lekker onder hun Ajax dekbedje kruipen straks. Wat een competitievervalsing zeg! Volgens mij is een regel dat je ten alle tijde het uiterste moet geven nou dat heb ik niet gezien bij die vlaaien
 
DennisDe Klaas
 
0
25 oktober 2020 om 06:15
Grote uitslagen komen eens voor! iedereen loopt te zeiken over mickey mouse competitie maar de 8-2 pak slaag van Bayern op Barcelona en Duitsland op Brazilie met 7-0 is ook niet echt mals hoor!
 
Fc Scheidsrech
 
1
25 oktober 2020 om 08:21
Eerst vond ik dit gaaf en tof. Uitgerekend op de dag dat 10 jaar geleden was dat Feyenoord 10-0 verloor van PSV, schiet Ajax hun eigen 12-1 van 72 uit de boeken. Maar toen keek ik de samenvatting bij Nos STUDIO sport. Ik ben sowieso gevoelig mens maar ik had serieus heel veel moeite om niet te huilen uit medelijden met VVV. Commentator van samenvatting "Ajax zou 2e helft wel rustig aan gaan doen met oog op dinsdag en de Champions League". Kums gewoon heel dom, dik verdiende rode kaart. Maar zelfs met man minder mag je er niet nog 9 weggeven. Echt heel sneu dit voor VVV, sommige amateur ploegen gaan er in de beker niet eens zo af tegen Ajax. Traore, Klaiber en Tadic vond ik erg goed op basis van samenvatting. Maar ik had gelijk geen zin in rest van samenvattingen. Op zn allerminst verwacht ik nu minimaal dinsdag een punt voor Ajax!
 
Sirius
 
0
25 oktober 2020 om 17:37
Sneu voor de supporters, het bestuur en de doelman, maar voor de rest hoop ik dat die spelers de effecten van de nederlaag flink gaan voelen. Zo'n gebrek aan beleving, inzet, motivatie en onkunde dient niet af te worden gedaan met medelijden.