'Ajax-top trekt conclusies na debacle': 'Ze hebben vandaag beraad gehad'
Maandag, 21 januari 2019 om 21:30

Ajax werkt achter de schermen hard aan het vinden van een nieuwe doelman, zo verzekert Valentijn Driessen van De Telegraaf maandagavond. Tweede doelman Kostas Lamprou maakte afgelopen zondag in de dramatisch verlopen thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen (4-4) een weifelende indruk, waardoor de Amsterdamse club vastberaden zou zijn om zijn keepersgilde nog deze maand te versterken.

De positie van eerste doelman André Onana staat niet ter discussie bij Ajax, maar over Lamprou, die sinds het tijdelijke vertrek van Benjamin van Leer naar NAC Breda als back-up van de Kameroener fungeert, bestaan naar verluidt de nodige twijfels. Het optreden van de Griek tegen Heerenveen zou voor de Ajax-top reden zijn om zich te roeren op de transfermarkt. "Ze zijn ook bezig. Ze hebben vandaag beraad gehad over hoe ze hiermee doorgaan en óf ze hiermee doorgaan", onthult Driessen bij Veronica Inside.

Volgens de verslaggever had Ajax eerder moeten anticiperen. "Van der Sar (algemeen directeur, red.) heeft van de week meegetraind, maar toen heeft hij ook die Lamprou gezien. Toen had hij ook aan de bel moeten trekken en moeten zeggen dat deze jongen echt te klein is. Tegen Flamengo in Amerika maakte hij ook twee ketsers en nu weer."

Ajax zou inmiddels serieus werk maken van een nieuwe doelman. "Ze willen nu toch echt een keeper gaan huren, voor de rest van het seizoen. De naam van Stekelenburg viel, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Die heeft nu al twee jaar niet gekeept en verdient een dik salaris", aldus Driessen. Stekelenburg staat momenteel onder contract bij Everton, waar hij als back-up van Jordan Pickford fungeert.

Meer nieuws
   
07:36
07:36
Perez: 'Vorig jaar wilde Man United hem hebben, nu gaat niemand hem halen'
2
   
06:41
06:41
Komst Potter wordt moeilijk; Ajax neigt door te schakelen naar volgende trainer
20
   
06:30
06:30
Professionele liplezer onthult wat Mohamed Salah tijdens clash tegen Klopp zei
11
   
00:00
00:00
Waarom Liverpool Slot verkiest boven Amorim als opvolger van Klopp
2
   
23:55
23:55
Advocaat noemt opvallende naam voor opvolging Slot: 'Hij lijkt me zeer geschikt'
17
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (159)

 
ajaxrkc33
 
53
21 januari 2019 om 21:33
Willen we niet meer punten verspelen dan is dit de beste oplossing
 
Lapsus calami
 
5
21 januari 2019 om 21:35
Maar, wie dan?
 
wyzijnkampioen
 
30
21 januari 2019 om 21:43
Hier 10 mogelijke opties die Ajax zou kunnen nemen als reservekeeper:StekelenburgVormA.Rossi (Boca)JensenPadtKotarskiEl MaachScherpenBarkas (AEK Athene, heeft ook Nederlands bloed)Farinez
 
Selassi 020
 
11
21 januari 2019 om 21:43
Agustin Rossi, hoewel ik betwijfel dat Boca hem voor een redeljk bedrag wil laten gaan. Bingourou Kamara zou ook een optie kunnen zijn, die is veel minder ver dan Rossi en moet ook nog veel stappen zetten, maar speelde een paar fantastische potten voor Strasbourg het voorlaatste seizoen en speelt nu al maanden niet meer behalve de beker. Kan me iig wel goed voorstellen dat een keeper met afrikaanse roots die ook veel potentie heeft een goede klik zou kunnen crëeeren met onana. Daarmee kunnen ze elkaar ook helpen en opstuwen.
 
Lapsus calami
 
21
21 januari 2019 om 21:46
Wzk, Stekelenburg is toch geen serieuze optie? Speelt werkelijk nooit. Vorm zou fantastisch zijn, ruiter... tsja. Kotarski en El Maach zijn nog niet klaar voor het grote werk (wel twee talenten). Denk dat Vorm wel de beste optie is
 
pietje1118
 
13
21 januari 2019 om 21:48
Die keeper van Athene is ook half Nederlands dus dat lijkt mij wel een goede optie
 
XAJAcfa
 
33
21 januari 2019 om 22:04
Selassi.... als je iets beweert controleer het dan op voorhand. Bingourou Kamara is in Frankrijk geboren.................. Daarbij komt dat je conclusie dat doelmannen uit Afrika iets aan elkaar hebben hetzelfde als dat je zegt dat een Europese keeper iets aan elkaar heeft. Maar ook in Europa zijn veel verschillen tussen laten we zeggen een keeper uit Portugal en een keeper uit Polen..... en dan is Afrika nog groter en nog grotere verschillen dus al kwam hij uit Afrika dan nog slaat je bewering nergens op lekker stigmatiserend dit.
 
ginob
 
12
21 januari 2019 om 22:18
ik zeg michailov
 
Sanderr
 
17
21 januari 2019 om 22:23
Hij zei dan ook 'Afrikaanse roots', niet in Afrika geboren. Al ben ik het wel met je eens dat deze jongen (met Senegalese en Mauritaanse roots) waarschijnlijk niet per definitie een bovengemiddelde klik heeft met de Kameroenese Onana.
 
Selassi 020
 
30
21 januari 2019 om 22:35
Ajacfa roots, betekent niet je geboorteland. Het betekent waar je ouders vandaan komen. Europa en Afrika met elkaar vergelijken is appels met peren vergelijken. Ik wil niet zeggen dat je in Afrika geen grote cultuurverschillen hebt, maar het is werkelijk waar de grootste onzin dat die verschillen nog groter zijn in afrika. Hoe de landen verdeelt zijn hebben niet te maken met cultuur of nationaliteit, De west-europeanen hebben als koloniaal bezetters de liniaal er bij getrokken en afrika in rechte lijnen verdeeld onder de verschillende europese bezetters. Als je het letterlijk per volk gaat bekijken, heeft afrika net zo`n grote culturele diversiteit als wij in europa hebben, maar een saamhorige cultuur, binnen een land in afrika is veel minder vanzelfsprekend als wij dat in europa kennen. Volkeren werden opeens opgesplitst in twee of meer landen, etc. Er is wel degelijk iets als een europese, afrikaanse of zuid-amerikaanse cultuur en mentaltieit. Dat daar onderling verschillen in zijn dat mag duidelijk zijn maar dat betekent niet dat dat al voor een natuurlijke chemie kan zorgen. Het ligt anders als je als stam of land oorlog hebt gevoerd met elkaar of grote godsdienstige tegenstrijdigheden hebt, maar dat is in het geval van sierra leone en kameroen niet zo. Je hoeft mij geen les te geven over stigmatisering als je zelf veel te voorbarig je conclusies trekt. Ik zeg overigens dat ik het me goed kan voorstellen, nergens beweer ik dat het ook echt zo gaat uitpakken. Dat jij daaruit conclusies trekt zegt genoeg.
 
Selassi 020
 
20
21 januari 2019 om 22:52
Ik kan ook gewoon beamen dat mijn vader die Malinees is, over het algemeen meer Afrikaanse vrienden heeft dan Europese vrienden, en dat geldt ook voor zijn vrienden. Die diversiteit onderling is enorm, de éã©n komt uit ethiopiã« de ander uit senegal, de ander uit Congo. Ze delen soms niet eens een native language. Ook godsdienst speelt daar natuurlijk een rol bij, en er zijn bepaalde aspecten zoals de armoede, de sociale cohesie, een bepaalde vorm van humor, de oversteek, ritme in muziek. allerlei dingen die binden, dingen die jij blijkbaar niet wil zien. Bekijk het ook eens van de andere kant; zou je het niet kunnen voorstellen dat wanneer je een nederlander en een pak 'm beet tsjech naast elkaar zet in de selectie van FC Bilombã©, waar voor de rest alleen maar afrikanen spelen, meer naar elkaar toe trekken? Het je kunnen voorstellen hã¨?
 
gomes1psv
 
11
21 januari 2019 om 23:39
Haha Scherpen? Padt? Dit kun je toch niet serieus menen? Zijn dat dan de puntenpakkers waar de fans rustig op hun stoel van blijven zitten?
 
Rodinho
 
9
21 januari 2019 om 23:48
Vergeet Oscar Ustari niet! Transfervrije argentijnse doelman die een leuke uitdaging zoekt.
 
OscarEverest
 
6
21 januari 2019 om 23:57
wij kunnen Pasveer wel missen
 
Tscheu La Ling
 
3
22 januari 2019 om 08:24
Die zijn geen van alle geblesseerd. Ze willen er één die hier komt revalideren. Misschien Bijlow?
 
ninjakai
 
0
22 januari 2019 om 10:08
@wij zijn kampioen Zou ik je eens een optie geven in plaat van die Mamadou Samassa. Die gast is 28 en loopt uit zijn contract. Is te vinden in de franse 2e divisie, is 1,98 en een beest van een vent. Is het een wereldkeeper? Nope, echter komt hij wel bij elke hoek, is niet vies van duiken en zeer behoorlijk reactie vermogen. Wel heeft hij haast niets klemvast. Krijg dus een beetje het vermeer flipperkast idee (maar dan iemand die ook bij lange ballen durft uit te komen). 28 is ook niet mega oud, dan beginnen de meeste keepers op stoom te komen. Dan is het ook nog eens een dusdanige keeper dat hij weet dat de topclubs niet voor hem komen, laat staan dat hij aan de slag mag in een topcompetitie.. Grote kans dat je die vent de komende 6 jaar als 2e/3e doelman kan aanhouden. Het blijft Ajax he en een 2e doelman die haast net zo goed is als de eerste doelman geeft gewoon gezeik. Die willen dan spelen of verder kijken als zich een kans voor doet.
 
hansje1969
 
11
21 januari 2019 om 22:22
Het zou wederom mosterd na de maaltijd zijn. Wat een blunder toch weer van overmars en het th
 
romarky
 
15
21 januari 2019 om 22:32
Inderdaad Hansje... hadden ze daar nu eerst de wedstrijd tegen Heerenveen voor nodig. En zo makkelijk nu om die partij volledig op je 2de keeper te schuiven. De rest van de ploeg faalde net zo opzichtig. Gaan ze daar ook vervangers voor halen? Ik weet niet wat het is, maar als we dat roddelblad moeten geloven is er alweer lichte paniek bij Ajax. Lijkt me voorbarig!
 
hansje1969
 
1
22 januari 2019 om 05:44
Tja weet je wat het is? Overmars haalt spelers. Maar stelt geen selectie samen die in balans is. Te veel spelers die niet op hun goede plaats staan. Zie Sinkgraven op links back. Daley Blind als CV. Geen goede back_up voor je doelman..... Het wordt echt beter hoor. Maar dit soort dingen ziet Overmars niet. Geeft 40 miljoen uit. Maar geen oog voor de reserve doelman. Ongelofelijk
 
Scepticus38
 
6
22 januari 2019 om 09:13
@hansje1969 @quote: "ja weet je wat het is? Overmars haalt spelers. Maar stelt geen selectie samen die in balans is. Te veel spelers die niet op hun goede plaats staan. Zie Sinkgraven op links back. Daley Blind als CV. Geen goede back_up voor je doelman..... Het wordt echt beter hoor. Maar dit soort dingen ziet Overmars niet. Geeft 40 miljoen uit. Maar geen oog voor de reserve doelman. Ongelofelijk" Ik vind het niveau van jouw reactie ongelofelijk. Alsof het de taak van een TD is om spelers op hun plaats te zetten en niet die van de coach. Een "supporter" die een TD beoordeeld op keuzes die door een coach worden gemaakt. Het moet niet gekker worden! Ajax heeft in Benjamin van Leer een goede tweede keeper gehaald, maar die uitgeleend waardoor Lamprou tijdelijk een plaatsje in de pikorde is opgeschoven. Daar kan je inderdaad vraagtekens bij zetten. Ook al heeft ook Van Leer tot nu toe bepaald nog geen onuitwisbare indruk gemaakt. Maar bij een beslissing gaat het erom wat voor argumenten je er voor kunt aandragen. Als de argumenten aanvaardbaar zijn, geldt dat ook voor de beslissing. Overmars beschikt niet net als jij over bovennatuurlijke krachten waarmee hij vervelende situaties van tevoren kan zien aankomen. En moet die dus inschatten. En deze heeft hij achteraf dus verkeerd ingeschat. Aan de andere kant kan een tweede keeper ook gelijktijdig geblesseerd raken met de eerste keeper. En dan had Ajax het alsnog met Lamprou moeten doen. En dan hadden mensen als jij Overmars ongetwijfeld gehekeld omdat hij niet 3 gelijkwaardige keepers had gehaald. Of 4. Zo werkt het namelijk bij opportunisten.
 
ninjakai
 
1
22 januari 2019 om 10:16
pfft hansje1969 gelul, dit is echt gelul. Dat Blind CV wordt gezet is een keus van de trainer, hij had eerst wober en nu mangallen maar hij vind Blind dus duidelijk beter. Sinkgraven linksback idem dito. Je hebt tagliafico, Blind en ook nog bakker voor die positie. De trainer ziet liever Sinkgraven ook goed, maar het is niet zo dat hij geen opties heeft voor die plek. back up voor de doelman, was van Leer. Lamrpou is aan komen waaien als derde doelman en voor jong Ajax in 2017 omdat bijna alle jeugdkeepers geblesseerd waren. Vanaf dat moment kwam hij op de technische staf heel gretig over en gedurende het seizoen werd hij zelfs 2e keeper omdat van Leer geblesseerd raakte. In de voorbereiding op het nieuwe seizoen steeg hij zelfs boven van Leer in de pikorde. Die zag de bui al hangen en wilde verhuurd worden. Dat zijn toch echt keuzes van de technische staf en niet Overmars. Zelfs nog voor de winterstop was ten hag bezig met hoe waardevol lamprou wel niet was voor Ajax en dat hij onterecht de zwarte piet kreeg toe gespeeld. Zondag tegen Heerenveen was voor Overmars blijkbaar de druppel en eigenlijk overruled hij gewoon de technische staf. Jullie kunnen het er wel in zien zitten, maar ik vind het niets voor Ajax dus klaar. Dus als je al vind dat er teveel spelers zijn die niet op hun goede plaats staan, dan moet je echt kijken naar EtH en niet naar Overmars. Ik zie Blind ook liever op het middenveld (bv op de plek van schone, wat heeft die eigenlijk gedaan tegen Heerenveen?), maar EtH vind hem meer waarde hebben als CV.
 
hansje1969
 
1
22 januari 2019 om 18:10
@scepticus38 Hoeveel quotes of woorden je ook gebruikt om recht te praten wat krom is......lamprou hoort gewoon überhaupt niet in de selectie van Ajax thuis. Zondag heb je weer kunnen zien waarom. Was bij feyenoord niet goed genoeg. Bij willem2 idem. Of hij nou tweede keeper is of 34-ste.....deze man is te klein en dat laat hij kert op keer zien. Had helemaal nooit gehaald moeten worden. En zeker niet met oog op Ajax 1
 
wyzijnkampioen
 
19
21 januari 2019 om 21:35
En terecht! Hopelijk gaat Ajax nu voor Vorm of Stekelenburg als reservekeeper. Vorm is nu al transfervrij geloof ik.
 
Denniskokafca
 
18
21 januari 2019 om 21:35
Mag het potverdorie hopen. Ik weet niet precies hoe de constructie zit maar zou Ajax van Leer niet vroegtijdig terug kunnen halen?
 
wyzijnkampioen
 
19
21 januari 2019 om 21:37
Wat moet Ajax met de iets langere `broer` van Lamprou?Vind Van Leer alles behalve een betrouwbare keeper. Komt ook kwaliteit tekort voor Ajax.
 
Thamike
 
15
21 januari 2019 om 22:00
Hahaha wyzijnkampioen je noemt net een hele rij keepers op waar je de Ruyter noemt die zo slecht was in Engeland dat Lamprou nog wat lijkt maar je vind Van Leer te kort komen?
 
wyzijnkampioen
 
6
21 januari 2019 om 22:09
Was een foutje, bedoelde Agustin Rossi van Boca. Ruiter is ook prut inderdaad.
 
erwindev
 
0
22 januari 2019 om 07:48
Zo slecht is in Engeland haha,, speelt bij Sunderland in First Division, toevallig Paar potjes voorbij zien komen.. Die is ver onder zijn niveau gezakt.
 
DC00l
 
8
21 januari 2019 om 21:44
Volgens mij heeft NAC juist bedongen dat Van Leer niet teruggeroepen kan worden omdat precies datgene met de vorige keeper gebeurde (gehuurd van City??)
 
Spandoek
 
16
21 januari 2019 om 22:05
Heb je van Leer zien keepen tot nu toe? Dat is ook echt om te janken.
 
powned_nl
 
0
22 januari 2019 om 16:47
Haha echt? Ik heb dit seizoen een wedstrijd van hem gezien, tegen Feyenoord. En toen was ie debiel goed. Maar dat zal wel aan mijn club liggen ??
 
Sanderr
 
20
21 januari 2019 om 21:36
Sja dit kon niet uitblijven. Bij zijn invalbeurt tegen PEC in de fout, tegen Flamengo in Florida een enorme blunder en nu als het om de knikkers gaat weer direct 4 goals tegen. Het is opzich wel sonde want Lamprou is echt een coole gozer maar hij is echt niet goed genoeg, Ajax heeft een betere back-up nodig als je voor de prijzen mee wil blijven doen!
 
NL_Modric
 
18
21 januari 2019 om 22:00
Het is natuurlijk wel een beetje waan van de dag. Lamprou is gewoon een prima tweede doelman. Dat hij nu zo in de steek is gelaten door de rest van het team, wil niet zeggen dat hij niet functioneert. Hij is voetballend goed, evenals zijn reflexen. Het is alleen jammer dat hij zn lengte niet mee heeft. Met iets meer wedstrijd ritme had hij zelf 1 of 2 goals kunnen voorkomen, want het is een goede lijnkeeper.
 
AFCfokke
 
13
21 januari 2019 om 22:08
‘Jammer’ is het als je cvm wat lengte mist. Lamprou mist gewoon minimaal 15 cm. En dat is nou niet bepaald nieuws..
 
23VDV23
 
15
21 januari 2019 om 22:10
@nl_modric: Sanderkoevoets noemt toch een hele reeks wedstrijden op? Het gaat echt niet alleen om afgelopen weekend, maar dat was toch wel een behoorlijk dikke druppel die de emmer deed overlopen. Natuurlijk, het was collectief falen van een ploeg die bovendien duidelijk gewend is dat veel tegenstoten doorgaans nog worden geneutraliseerd door spelers als Tagliafico (die er nu ook niet bij was) en Onana. Maar als je alle optreden van Lamprou bij Ajax op een rijtje zet, en eigenlijk ook de jaren voordat hij naar Ajax kwam, dan is het toch helemaal niet zo gek dat je concludeert dat dit een speler is die schromelijk tekort komt als tweede keeper van een Nederlandse topclub? Een club die bovendien de Nederlandse eer hoog moet houden in Europa. Ik vind het met een oud topkeeper als directeur bizar dat hier niet eerder op is geanticipeerd.
 
XAJAcfa
 
1
21 januari 2019 om 22:22
@modric.... ben het met je eens Lamprou is best een goede keeper. Dat hij lengte tekort komt is bij laten we zeggen de gemiddelde eredivisie club geen probleem. Hij pakt meer ballen dan laten we zeggen de keeper van Utrecht en als hij dan een keer een bal moet laten gaan door zijn lengte is het onder de streep nog steeds beter dan die Jensen die ook regelmatig een poedel maakt. Echter moet Ajax een hoger niveau nastreven dan de gemiddelde keeper in de eredivisie. Als ik Ajax was haalde ik Padt, die is wel van bovengemiddeld niveau als ik eerlijk ben. Kan mooi met de trein komen.... :-) Alternatief zou Walter Hahn kunnen zijn. in zijn jaar bij PEC een voortreffelijke doelman, daarna wat blessures maar is nog steeds een prima tweede doelman. Zou proberen Lamprou in de deal te betrekken en hem inzetten om ook nog een tweede doelman te halen. Vaak zie je dat je echt drie goede keepers moet hebben wat nu het probleem is. Wellicht dat er nog een goede doelman in de eerste divisie rondloopt.
 
Sanderr
 
10
21 januari 2019 om 22:26
Nee dit is helemaal niet de waan van de dag. Lamprou is geen slechte keeper, maar hij heeft gewoon 1 groot nadeel: ballen waar hij met geen mogelijkheid bij kan zijn gewoon comfortabel te pakken voor een keeper die wél lengte heeft. Hij is gewoon 15-20cm kleiner dan de gemiddelde keeper, dat is gewoon te veel. Nogmaals, ik vind hem echt een toffe gozer maar ik hoop toch dat we tijdelijk een andere reserve doelman halen totdat Kotarski straks bij het eerste komt!
 
JJvH91
 
2
22 januari 2019 om 05:29
Hij is niet 15-20 cm kleiner dan de gemiddelde keeper. Cillissen is 1.85, Onana 1.87, Michel Vorm 1.83... Met z'n 1.76 is Lamprou klein, maar je meot niet overdrijven.
 
Scepticus38
 
1
22 januari 2019 om 09:39
@sanderkoevoets Quote: "sja dit kon niet uitblijven. Bij zijn invalbeurt tegen PEC in de fout, tegen Flamengo in Florida een enorme blunder en nu als het om de knikkers gaat weer direct 4 goals tegen. Het is opzich wel sonde want Lamprou is echt een coole gozer maar hij is echt niet goed genoeg, Ajax heeft een betere back-up nodig als je voor de prijzen mee wil blijven doen!". Lamprou heeft sinds hij in dienst is getreden bij Ajax, zeggen en schrijven 2 officiele wedstrijden gespeeld. Jij oordeelt dat hij "niet goed genoeg" is en wellicht heb je daarin gelijk. De vraag is echter of een keeper met meer talent niet hetzelfde had kunnen overkomen als hij nooit aan spelen zou zijn toegekomen en daardoor 0,0 procent wedstrijdritme had kunnen opdoen. Het is niet voor niets dat topclubs in bekerwedstrijden of in de Europese competities soms een andere keeper opstellen dan in de competitie. Dat heeft alles te maken met het enorme belang van wedstrijdritme. Het probleem is dat Lamprou vanwege zijn leeftijd en door veranderde regelgeving niet meer in Jong Ajax mag spelen. Maar als Ajax Stekelenburg of Vorm haalt, zal voor hen hetzelfde gelden en is het dus legtiem om je af te vragen of je het probleem daarmee oplost. Ik denk persoonlijk van niet. Onana is zelden geblesseerd en heeft bijna alles gespeeld. Daarom kan je ook overwegen om Kotarski of El Maach in te zetten als tweede keeper. Die komen wel regelmatig aan spelen toe in Jong Ajax en het is nog maar de vraag of die het veel slechter zouden doen dan Lamprou.
 
Sanderr
 
2
22 januari 2019 om 12:15
Oke 15-20cm is inderdaad een tikkeltje overdreven, al zijn Cillessen en Vorm natuurlijk ook niet extreem groot voor een doelman. Enfin, laat ik het 10 cm kleiner dan het gemiddelde houden dan.
 
Selassi 020
 
14
21 januari 2019 om 21:36
Lekker Marc, doorpakken nou, dit is essentieel met de kwakkelende fysieke gesteldheid van Onana. Haal iemand die directe concurrentie is voor Onana dat zou ook André weer een impuls kunnen geven, want van Lamprou zal hij niet vaak wakker liggen
 
Scepticus38
 
5
22 januari 2019 om 09:47
@selassi 020 Quote: "lekker Marc, doorpakken nou, dit is essentieel met de kwakkelende fysieke gesteldheid van Onana". Onana heeft in 3 jaar tijd in totaal 5 wedstrijden gemist. Waarvan de laatste door buikgriep. En dan heb jij het over een "kwakkelende fysieke gesteldheid".
 
wehave
 
31
21 januari 2019 om 21:36
Ajax wilt echt kampioen worden he ?? Zou mooi zijn als ze het dan toch niet redden. Niet omdat ik Ajacieden wil provoceren maar gewoon het bewijs dat je met geld geen kampioenschap koopt.
 
Sanderr
 
92
21 januari 2019 om 21:39
De prijs voor de onzinnigste comment van het topic gaat alvast naar jou... Natuurlijk wil Ajax kampioen worden, dat wil men elk jaar en daarvoor speelt men ook elk jaar. Bovendien is de aanschaf van een deugdelijke reservekeeper nou niet 'een kampioenschap kopen', vind je wel?
 
ArnautovicFC
 
42
21 januari 2019 om 21:41
Nee ze willen graag 3e worden.
 
Kowalski
 
5
21 januari 2019 om 23:13
Geen kampioenschap kunnen kopen? PSG, Manchester City, Barca. Denk eerder dat wanneer je niet investeert je géén kampioen wordt. Kijk maar naar Arsenal.
 
MrBoity
 
10
22 januari 2019 om 00:29
Psv bewijst al sinds de jaren 80 dat je met (veel) geld kampioenschappen kunt kopen
 
Tscheu La Ling
 
1
22 januari 2019 om 08:54
Door de concurrenten te verslappen ipv zelf opleiden. Koeman, Vanenburg, Nielsen, Gullit etc. Maar toen smeet Philips nog met geld.
 
FraXz
 
4
22 januari 2019 om 05:50
Zonder te kopen hou je een uitgeholde selectie over. Feyenoord moest immers gedwongen met jeugd gaan voetballen, en ondanks dat ze het naar omstandigheden redelijk deden was het Feyenoord onwaardig natuurlijk. Ach waarom probeer ik het overigens. Tegen deze onzin is weinig bestand.
 
RinusMichelss
 
0
22 januari 2019 om 08:03
@we have maar zonder geld word je sowieso geen kampioen
 
Scepticus38
 
1
22 januari 2019 om 10:25
@wehave Quote: "ajax wilt echt kampioen worden he. Zou mooi zijn als ze het dan toch niet redden. Niet omdat ik Ajacieden wil provoceren maar gewoon het bewijs dat je met geld geen kampioenschap koopt". Klein beetje simpele redenatie, die bovendien natuurlijk ook nog eens niet op gaat. Dat wordt genoegzaam bewezen door het feit dat de dienst in alle grote competities en de CL al decennia wordt uitgemaakt door de rijkste clubs. Ook in Nl. De keren dat het kampioenschap de laatste jaren niet naar een club uit de Top Drie is gegaan, zijn op 1 hand te tellen. En de keren dat dat wel gebeurde, bleek het om een club te gaan die boven zijn financiele stand had geleefd en het behalen van het kampioenschap uiteindelijk met financiele problemen moest bekopen. De laatste keer dat een kleinere club de CL wist te winnen, dateert alweer uit 2003 (porto). En voor de keer daarvoor moet je zelfs helemaal terug naar 1995 toen Ajax die eer te beurt viel. Ik zou zeggen hoeveel meer bewijzen wil je hebben dat je met geld wel degelijk een kampioenschap kunt kopen. Alleen is het zo dat je dat met geld alleen niet gaat redden, daar is ook goed beleid en voetbal know-how voor nodig. Maar de mensen die in staat zijn om dergelijk beleid vorm te geven, kan je natuurlijk ook gewoon kopen. Dat doen clubs als Psg, Chelsea en Man City al jaren.
 
MegaBASs
 
10
21 januari 2019 om 21:38
Ik kan me niet voorstellen dat er veel kwalitatieve keepers staan te trappelen om gehuurd te worden als tweede keeper.
 
SiskeJari
 
11
21 januari 2019 om 21:54
Wel met het vooruitzicht eerste keeper te worden na Dit seizoen. Eerst half seizoen wennen en na de zomer Onana opvolgen. Ik kan niet 1,2,3 wat geschikte namen noemen eigenlijk.
 
Kohaku
 
6
21 januari 2019 om 22:27
Dan moet je dus een keeper kopen die minstens gelijkwaardig aan Onana is en die de gok durft te nemen dat Onana ook daadwerkelijk weg gaat na dit seizoen. Dat zal niet voordelig en makkelijk zijn.
 
MegaBASs
 
1
22 januari 2019 om 07:23
Plus dat Ajax al meermaals vertrouwen in Kotarski heeft uitgesproken. Wat gaat daar dan mee gebeuren?
 
Zytto34
 
6
21 januari 2019 om 21:56
Veel slechter dan Lamprou kunnen we ze niet vinden denk ik. Dat scheelt ook weer.
 
010deKuip
 
17
21 januari 2019 om 21:39
Ik betwijfel of Ajax een nieuwe tweede keeper haalt, tenzij Onana echt zwaar geblesseerd is (wat ik niet geloof). Ze hebben met hun volle verstand gekozen voor Lamprou als tweede doelman en iedereen weet wat zijn beperkingen zijn. Daarnaast vond ik Lamprou ook weer niet zo slecht. Hij is een stuk minder dan Onana, maar dat zou iedere tweede keeper zijn. Op het laatst pakt hij nog goed een bal en ik vond hem maar bij een doelpunt echt matig. De verdediging mag het zich net zo goed aanrekenen.
 
Sanderr
 
20
21 januari 2019 om 21:41
Onana is ziek, hij is niet geblesseerd. Echter moet je wel inspelen op de kans dat hij wél geblesseerd raakt. Ajax heeft veruit de slechtste tweede doelman van de top-3 en dat rijmt niet met de breedte van de rest van de selectie. Aangezien je nog op 3 fronten speelt kan het wel van belang zijn om een goeie back-up te hebben!
 
010deKuip
 
0
22 januari 2019 om 09:28
Ik ben het wel met je eens dat Ajax een slechte keuze heeft gemaakt om Lamprou tweede doelman, maar gaan ze dat nu echt na een handvol wedstrijden midden in het seizoen veranderen? Ik betwijfel het. Ajax had dit eerder beter moeten inschatten. Verder spelen ze inderdaad nog op 3 fronten, maar dat moet je ook niet qua aantal wedstrijden overdrijven. In de beker zijn het hooguit 3 wedstrijden en voor de champions league waarschijnlijk 2.
 
ninjakai
 
1
22 januari 2019 om 11:25
@010dekuip Dat mag ik toch hopen. Dat zou namelijk een keihard statement zijn. Niet alleen naar Lamprou, ook naar de selectie en de rest van de eredivisie. Middelmaat wordt niet langer getolereerd. Lamprou heeft in elke wedstrijd waar hij tot nu toe minuten mocht maken wel een ketser gemaakt. Dat is de definitie van middelmaat. Als je bv ziet wat voor een keeper Fortuna heeft weten te strikken, dat is gewoon een paar klasse beter dan Lamprou en die was verre van duur.
 
Lapsus calami
 
15
21 januari 2019 om 21:43
Ik snap dat jij het niet nodig acht... jij ziet met een basisplaats voor Lamprou de tweede plek in beeld komen
 
010deKuip
 
0
22 januari 2019 om 09:01
Ik zeg niet dat ik het niet nodig acht; alleen dat ik denk dat Ajax het niet doet. Zelf ben ik van mening dat het een erg slechte keuze is geweest om hem aan te trekken.
 
Arwinos
 
10
21 januari 2019 om 21:39
Met alle respect maar deze jongen mist gewoon lengte. Snap niet dat Ajax hem ooit aangetrokken heeft. Hij komt gewoon op elke hoge, of naar de zijkant geplaatste bal te kort. Gewoon te klein. elke wedstrijd waarin hij keept kan je wel 1 doelpunt aanwijzen waar een keeper met lengte geen enkel probleem gehad zou hebben. Snel laten vertrekken!
 
soccerroos
 
11
21 januari 2019 om 21:39
Welke keeper wil nu een half jaar verhuurd worden als 2e keeper?
 
wyzijnkampioen
 
12
21 januari 2019 om 21:41
Beter neemt Ajax gewoon Vorm transfervrij over.
 
LucasAndersen
 
0
22 januari 2019 om 08:44
Vorm is volledig het vertrouwen kwijt bij Tottenham en is daar geen eens tweede keeper meer. Heeft 2 jaar geleden zn laatste goede wedstrijd gespeeld en heeft daar nog een reputatie van. Maar vraag spurs fans van dit moment of ze vertrouwen hebben in Vorm en dat is absoluut niet het geval. Je wilt iemand die er nu direct staat. Niet iemand die op zn reputatie van jaren geleden teert.
 
SpeedyAFC
 
1
22 januari 2019 om 02:13
Dat is niet wat Ajax te bieden heeft, Ajax zoekt een opvolger voor Onana die nu alvast een half jaar wil wennen. Gezien de status van Ajax en het salaris wat Ajax te bieden heeft, is dat voor vele talentvolle keepers in de wereld interessant.
 
HdeV
 
3
21 januari 2019 om 21:40
Gewoon terecht. Lamprou is leuk voor in de KKD maar heb je tegen tegenstanders met enige kwaliteit niks aan.
 
rdw1
 
2
21 januari 2019 om 21:41
Waarom een nieuwe keeper kopen? Ik zeg geef de keepers van jong Ajax dan een kans. Bijvoorbeeld el maach.
 
D@Nick
 
7
21 januari 2019 om 21:42
Een talentvolle keeper halen zoals Lafont, Lunin, Fruchtl, Farinez. Onana gaat waarschijnlijk toch in de zomer weg. Nu Stekelenburg of Vorm huren is een tijdelijke dure oplossing.
 
Kowalski
 
8
21 januari 2019 om 22:02
Alleen Farinez is haalbaar in dit rijtje. Daarnaast staan El Maach en Kotarski klaar als talentvolle opvolgers. Beter een ervaren rot die er staat.
 
pietje1118
 
3
21 januari 2019 om 21:45
Misschien is Romero een idee. Hij heeft natuurlijk een verleden in Nederland en ik ga ervan uit dat manchester united hem wel laat gaan.
 
Sammerens
 
18
21 januari 2019 om 22:08
Waarom zou United hun tweede keeper laten gaan? Die willen net zo goed een kwalitatieve back up houden. Daarnaast verdient Romero bijna 3 miljoen. Waarom zou hij überhaupt naar Ajax willen?
 
SpeedyAFC
 
0
22 januari 2019 om 02:14
Alleen als hij geen salaris in hoef te leveren, elke keeper wil spelen tenzij hij genoeg geld verdiend elders. En het is bekend dat Onana komende zomer gaat vertrekken dus kan degene die nu komt dan vaste keeper worden.
 
Godspeed1979
 
1
21 januari 2019 om 21:46
Ze gaan voor Room!
 
voetbalfreak
 
26
21 januari 2019 om 22:08
Room is makkelijk te kloppen. Zou ik niet halen.
 
Yelle
 
6
21 januari 2019 om 22:31
Alsof PSV in deze fase even de concurrent gaat helpen...
 
 
7
21 januari 2019 om 21:46
Het kan toch niet zo zijn dat ze nu pas zien dat zijn reikwijdte te beperkt is ? Los daar daarbij lag het natuurlijk niet alleen aan hem lag. De verdediging gaf ook totaal niet thuis (en niet allen Singraven).
 
Davilla7
 
5
21 januari 2019 om 21:47
Haha, waarom zouden Stekelenburg en Vorm de bank van van een Engelse subtopper willen inruilen voor de bank van Ajax?
 
wyzijnkampioen
 
8
21 januari 2019 om 21:49
Vorm is transfervrij en al 35 volgens mij.
 
Davilla7
 
8
21 januari 2019 om 21:52
Naar mijn weten staat Vorm nog een half jaar onder contract bij Tottenham?
 
voetbalfreak
 
2
21 januari 2019 om 22:08
Daarbij vaak geblesseerd.
 
utregwatcher
 
1
21 januari 2019 om 23:49
Vorm is oud en klein
 
SpeedyAFC
 
0
22 januari 2019 om 02:15
Om komende zomer na het vertrek van Onana eerste keeper te worden.het gaat er allen maar om dat ze niet te veel salaris in hoeven te leveren, dan willen ze echt wel.
 
LucasAndersen
 
0
22 januari 2019 om 08:46
Vorm zit niet meer op de bank, die is inmiddels 3e keeper achter Gazzaniga.
 
firepotatoe
 
3
21 januari 2019 om 21:58
Room zou een goede 2e keeper zijn maar die laat PSV ook niet voor een appel en een ei gaan denk ik. Vorm uitstekende keuze maar die is nog duurder dan Room Unnerstal van VVV doet het daar erg goed
 
Titaantje
 
3
21 januari 2019 om 22:08
Unnerstal staat ook bij PSV onder contract (verhuurd aan Vvv). PSV gaat nu geen keeper naar Ajax laten gaan.
 
doslind
 
3
21 januari 2019 om 22:09
Unnerstal is door PSV verhuurd aan VVV dus die gaat niet naar Ajax toe komen kan ik je verzekeren
 
primoss
 
8
21 januari 2019 om 22:11
Room gaat hem sowieso niet worden,die klaagt nu ook bij Psv,dat hij te weinig minuten maakt. Dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat hij bij Ajax als 2e doelman aan dw slag wil
 
Yelle
 
2
21 januari 2019 om 22:32
Lijkt me sowieso niet dat Room in deze fase naar de concurrent mag vertrekken...
 
frietmet
 
9
21 januari 2019 om 22:51
Ik zou voor Jeroen Zoet gaan, en dan nog Room halen als derde keeper én unnerstall voor de zekerheid. Denk je serieus dat PSV Ajax gaat helpen met hun keepersprobleem? Heel misschien als 20+ miljoen op Room wordt geboden
 
Ampie
 
9
21 januari 2019 om 22:02
Als dit werkelijk zo is, dan is dit echt een grote faal van de technische leiding. Zowel tegen zwolle als tegen roda en flamengo zag het er al niet uit. Blijkbaar moeten ze weer eerst keihard op de plaat gaan voordat ze weer eens wakker worden. Nu ook deze hele soepzooi rondom de linksbackpositie. Daar had Wober gewoon moeten staan dit weekend, maar nee, laten we vooral niet sterker willen worden maar gewoon een wisseltje plegen zodat we bij de eerste de beste blessure weer achter de feiten aan mogen kruipen.
 
Soccerfan_1
 
5
21 januari 2019 om 22:10
Wöber had gewoon in het centrum moeten staan en blind linksback. Die weet hoe hij daar moet spelen dat heeft ie jaren gedaan.
 
LucasAndersen
 
1
22 januari 2019 om 08:47
Je had ook gewoon Magallan of Schuurs centraal kunnen zetten. Dat Sinkgraven linksback stond lag er niet aan dat Wöber er niet was, centrale verdedigers zat. Dat was gewoon een inschattingsfout van Ten Hag.
 
007
 
2
21 januari 2019 om 22:03
Beter laat dan nooit, maar donderdag zal Lamprou het echt moeilijk gaan krijgen. Niet alleen van de Heerenveen spelers, maar ook van het publiek. Die ruiken nu terecht bloed en zoeken een zondebok. Ik gun het Kostas persoonlijk niet, maar ik verwacht wel onrust. Overmars en Ten Hag hadden dit echt moeten zien aankomen. Lamprou is gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Dat hadden ze al in de zomer moeten zien.
 
Soccerfan_1
 
17
21 januari 2019 om 22:07
Nou ik blijf gewoon achter hem staan hoor. Als je ziet hoe de “verdedigers” hem in de steek lieten. Dan is het niet fair dat alles op hem geschoven wordt. Die jongen doet ook zn best. Hij kan er niks aan doen dat ze hem als 2e keeper hebben gehouden.
 
pinko
 
1
21 januari 2019 om 22:11
Als meer dat doen wordt niet ieder schot een doelpunt;-)).
 
007
 
4
21 januari 2019 om 23:08
@soccerfan. Het is niet fair dat alles op hem wordt geschoven, maar het is wel de realiteit. Lamprou is geen speler voor Ajax en dat ziet iedereen. Ik voorspel hoe dan ook een erg gespannen avondje. Het publiek zal zeer kritisch zijn.
 
KeyboardHeld
 
0
22 januari 2019 om 09:23
Eens. Lamprou is gewoon niet lang genoeg en dat was te zien. Waarschijnlijk prima gast, en ben zelf ook niet de langste waardoor ik snap dat sommige beroepen gewoonweg praktisch niet logisch zijn. Maar dat had men al veel eerder in zijn carrière iets moeten zeggen, of hij moet iets dusdanig goed hebben laten zien dat hem tot dit punt heeft gebracht. Maar dit mag niet als verassing komen... ik schuif daarom ook meer de schuld bij de verdediging. Bijv. Dat Blind die armpjes staat te wapperen bij de 2-0. Of dat 3 van heereveen vrij voor het doel staan bij het 4e doelpunt
 
Soccerfan_1
 
10
21 januari 2019 om 22:06
Allemaal leuk en aardig maar op deze manier gaat alle aandacht naar de keeper en pleurt ten hag deze week gewoon weer sinkgraven op de linksback positie. Schieten we nog helemaal niks mee op.
 
VinceSchinkel
 
2
21 januari 2019 om 22:07
Voor de langere termijn zou ik bijv voor Meret (napoli), Scuffet (napoli)(uigeleend aan kasimpasa), Lafont,(fiorentina) Dragowski (fiorentina), of Frã¼chtl (bayern) gaan. Voor de kortere termijn kan je denken aan Romereo (manu), Jarstein (hertha), Moya(atletico), Subasic/benaglio (monaco), Vorm of Stekelenburg. Voor deze betaal je max 10/15 mil, mocht onana weggaan na dit seizoen levert die sws al meer op.
 
Sammerens
 
34
21 januari 2019 om 22:19
Ja, ga voor de eerste keeper van Napoli, Sociedad, Monaco en Hertha. Wat een zinloze rij namen. Hoe verzinnen sommigen dit toch.
 
voetbalfreak
 
2
21 januari 2019 om 22:27
Onana gaat weg komende zomer, dan kun je ze toch voorspiegelen dat ze dan eerste keeper gaan worden.
 
Kohaku
 
7
21 januari 2019 om 22:33
Waar haal jij die zekerheid vandaan? Dat is dezelfde zekerheid als dat Ziyech afgelopen seizoen bij Ajax weg zou gaan.
 
JaxieJuve
 
8
21 januari 2019 om 22:34
Haha! Je hebt teveel Fifa zitten spelen. Want al die keepers die je nu hebt opgenoemd afgezien van Maarten en Vorm zijn onhaalbaar.
 
ginob
 
6
21 januari 2019 om 22:12
waarom gaan ze michailov van fc twente niet polsen was een verdomde goeie doelman
 
Djum
 
0
22 januari 2019 om 13:14
Ze hebben Van de Sar al onder contract staan. Gratis 2e keeper!
 
Ceesjelok
 
7
21 januari 2019 om 22:26
Ik zou vooral voor Blind en Sinkgraven vervangers gaan zoeken... iets belangrijker dan een 2de keeper. Oh en een fatsoenlijke spits waar je in Europa nog wat mee kan.
 
jaialai
 
3
21 januari 2019 om 22:29
Blind en Sinkgraven zijn beide middenvelders, maar binnenkort speelt Blind op het middenveld en kan Sinkgraven weer banken.
 
ninjakai
 
0
22 januari 2019 om 11:31
@ceesjelok Een fatsoenlijke spits hebben ze niet nodig. Ze hebben Huntelaar die gewoon zeer bruikbaar is, Dolberg en nu ook die jongen van Cape town (fysiek sowieso echt een beest, wordt ook ontzettend veel talent toegedicht als dit ook maar een klopt hebben ze een hele leuke spits te pakken).
 
Ceesjelok
 
0
22 januari 2019 om 11:46
Allemaal geen topclub waardig.
 
Piranha
 
9
21 januari 2019 om 22:27
vd Sar is directeur van Ajax en heeft wat jaartjes op niveau gekeeped. Overmars verantwoordelijk voor spelersbeleid weet dat Lamprou bij Ajax te slecht was, bij Feyenoord te slecht was en bij Willem II geen contractverlenging kreeg door de vele missers. Werd als derde doelman aangetrokken zonder reden en werd tweede doelman omdat van Leer ook niet zo goed bleek als in die ene wedstrijd tegen Ajax. Het getuigt van heel erg veel onkunde dat de Ajax leiding er nu achterkomt dat een keeper ook geblesseerd kan raken of ziek kan worden en er dan gewoon een kabouter op het doel staat zonder enig niveau. Dit is gewoon een regelrechte blunder die het kampioenschap en meer prijzen kan kosten.
 
jaialai
 
10
21 januari 2019 om 22:30
Ik denk dat vd Sar nog wel twee doelpunten van de 4 tegengehouden had. Traint nog wel eens mee en doet niet onder voor Lamprou.
 
frietmet
 
2
21 januari 2019 om 22:55
Volgens mij wilde Willem II heel graag verlengen met lamprou, maar wilde hij zelf graag hogerop. Voor de rest ben ik het wel met je eens
 
murki
 
1
21 januari 2019 om 22:33
Ik vind eigenlijk dat Ajax een doelman moet gaan halen die een groot talent is en die klaargestoomd kan gaan worden voor na het vertrek van Onana, die waarschijnlijk niet langer dan anderhalf jaar zal blijven. Zoals men eerder Cilissen haalde toen hij net gedebuteerd had bij Nec.
 
wyzijnkampioen
 
4
21 januari 2019 om 22:42
In dat geval moet Ajax voor Farinez of voor Kotarski gaan.
 
theo uphus
 
3
21 januari 2019 om 22:42
Driessen zegt dus in het stukje hierboven dat hij mee heeft getraind en daarom dus heeft gezien dat Lamprou veel te klein is. Nogmaals dat zegt Driessen. Dus concludeert Driessen dat van der Sar dan en daar pas zou moeten concluderen dat Lamprou eigenlijk te klein is. Wie is hier nou de onbenul ?
 
Gabstra
 
6
21 januari 2019 om 22:56
Op basis van gisteren zou ik snel zien of je die Lammers kunt kopen. Mijn geduld met Dolberg begint een beetje op te raken. Welke keeper er bij moet komen kan ik niet bedenken maar is zeker ook een belangrijk aandachtspunt. Maar bovenaan staat voor mij een scorende spits. Dat leek Dolberg te worden maar hij is na zijn blessure niet meer zo bijzonder.
 
frietmet
 
7
21 januari 2019 om 23:38
Lammers staat onder contract bij PSV en wordt gezien als mogelijke opvolger van Luuk de Jong (evenals Maxi Romero). Ik kan me niet voorstellen dat PSV bereid is om zaken te doen met de grootste concurrent. Het valt me sowieso op dat er in dit topic er wat leden zijn die niet op de hoogte zijn van welke spelers er bij PSV onder contract staan, die worden gezien als een versterking voor Ajax (Lammers, Unnerstall). Of leven jullie in de waan dat PSV graag spelers aan Ajax afstaat?
 
ninjakai
 
0
22 januari 2019 om 11:41
@gabstra Draai het eens om. Zet Dolberg neer bij Heerenveen en Lammers bij Ajax. Lammers scoorde zondag weer voor het eerst sinds oktober omdat hij veel meer ruimte kreeg dan dat Heerenveen normaal krijgt. Dolberg kreeg zoals gebruikelijk geen tot weinig ruimte, maar hij hield alles en iedereen weer dusdanig bezig dat Tadic gewoon vrij voor de keeper komt, dat de Jong gewoon de 16 in mag wandelen. Dat Donny meerdere malen vogelvrij in de 16 van de tegenstander staat. Zie ik lammers niet doen bij Ajax....
 
FunckyU
 
1
21 januari 2019 om 23:00
Ik lees Farinez, die is net 1,80 In het huidige voetbal moet je als doelman minimaal 1,85 zijn. Het gaat zo snel allemaal, dan heb je een reach nodig met je vingertoppen en een bal uit de lucht kunnen plukken
 
Torcida020
 
1
21 januari 2019 om 23:17
Haal kotarski naar t eerste en lamprou naar t 2e. Opgelost.
 
frietmet
 
3
21 januari 2019 om 23:41
Lamprou is te oud voor jong Ajax... Gewoon contract ontbinden lijkt mij voor alle partijen het beste
 
wyzijnkampioen
 
6
21 januari 2019 om 23:44
Inderdaad, dan kan Lamprou daarna mooi een contract tekenen bij de amateurs van Katwijk waar hij beter thuis hoort.
 
frietmet
 
4
21 januari 2019 om 23:54
Lamprou is (met wedstrijdritme) echt wel goed genoeg voor het rechter rijtje hoor. Dat heeft hij bij Willem 2 wel laten zien. Zoals hij nu wordt neergehaald vind ik laag bij de grond (no pun intended)
 
mayarood
 
1
21 januari 2019 om 23:43
Zal niet werken, is te oud... Maar Kotarski naar het eerste kan wel....
 
gomes1psv
 
1
21 januari 2019 om 23:47
Zelfs áls Ajax er de komende zes dagen in slaagt een beter alternatief te vinden voor Lamprou, dan is het a) onwaarschijnlijk dat hij gelijk speelt en b) nog onwaarschijnlijker dat je hem klaar weet te stomen voor een stabiele rol. Een keeper bepaalt toch de rust in de verdediging, die graag met hem bekend is om hem volledig te kunnen vertrouwen. Het is voor Ajax bidden geblazen dat Onana weer beter is zondag. Afgelopen weekend laat zien dat de melodramatische conclusie dat de titelstrijd beslist gaat worden tijden Ajax - PSV waanzin is, denk ik evenmin dat Feyenoord - Ajax beslissend hoeft te zijn bij een negatief resultaat van Ajax. Maar interessant wordt het wel, zeker wanneer Lamprou opnieuw onder de lat moet. In de Kuip - waar ik verwacht dat de Rotterdamse middelmaat dit keer niet zijn hoofd verliest - kan het wisselvallige Feyenoord zo ineens vleugels krijgen en je hoeft geen tactisch genie te zijn om spelers als Toornstra en Van Persie in te prenten dat ze die grabbelgriek gerust vanuit de tweede lijn onder vuur kunnen nemen.
 
Rudeboy65
 
4
22 januari 2019 om 01:24
Wat wel grappig is, is dat feyenoord er juist op vooruit gaat nu de eerste keeper afwezig is ... zij krijgen Vermeer en Ajax dus Lamprou. Ik zou het natuurlijk geweldig vinden als Feyenoord wint, maar die kans is wel heel klein.
 
SpeedyAFC
 
1
22 januari 2019 om 02:17
Onana heeft last van buikloop, die is komend weekend echt wel weer beter, Hij wilde vaandag zelf alweer trainen, Ten Hag moest hem wegsturen om uit te zieken,
 
Torcida020
 
0
22 januari 2019 om 11:52
Denk dat psv en ajax niet snel nog een keer punten zullen verspillen. Net na de winterstop en gewoon nog niet scherp zijn. Zal bij de volgende pot wel weer t geval zijn.
 
kevin2003
 
4
22 januari 2019 om 00:04
Ik snap wel dat Ajax eindelijk het licht heeft gezien. 1.74 meter voor een keeper is echt dik 10 centimeter te klein. Daarnaast maakt ie al blunders genoeg voor die 5 wedstrijden die die mag spelen. Verder vind ik het onterecht dat Lamprou alle schuld krijgt van de tegengoals. Tuurlijk kon hij beter reageren en waarschijnlijk had Onana er wel een paar uitgehouden. Maar laten we niet vergeten dat bij 3 van de 4 tegengoals Heerenveen dik 15 A 20 meter door kon lopen omdat niemand iets deed. Buiten dat is die Sinkgraven ook een prutser eerste klas. Iedereen in Nederland die de competitie een beetje volgt weet al dik 5 jaar dat Sinkgraven er niks van bakt en Ajax onwaardig is. Het ergste is dan nog dat Ten Hag dat niet ziet en hem vrolijk opstelt en een aankoop van 9 miljoen euro op de bank laat zitten die makkelijk had kunnen spelen op centraal en blind dan op links. Die Maggelan had echt wel ingegrepen als ze zo mochten doorlopen. Die kijkt niet naar 1 gele kaart die hij pakt. Maargoed typische blunders die Ajax maken op cruciale momenten.
 
CrazyDJ07
 
3
22 januari 2019 om 00:23
Ik gooi hem ook in dit topic dan maar: Rajkovic van Macabi, moet haalbaar zijn toch? Is ook meteen goed voor lange termijn.
 
Rudeboy65
 
2
22 januari 2019 om 01:22
Wat mij betreft best opportunistisch. Je kunt onmogelijk zeggen dat Lamprou goed genoeg is, maar ik ben het wel met de Ligt eens dat zijn team hem ook in de steek heeft gelaten. Spelers als Blind lieten zich kinderlijk eenvoudig in het ootje nemen, maar vooral de defensieve discipline was heel matig. Als je in een thuiswedstrijd zo sterk begint mag je nooit zover terugvallen en open huis houden.
 
TheoSanders
 
1
22 januari 2019 om 02:08
Ik snap niks van Onana's blessure / afwezigheid. Als je gewoon op de tribune de wedstrijd kan bekijken dan heb je geen zware griep. Er word gezegd dat hij hoofdpijn heeft. Bedoelen ze misschien niet een hersenschudding? Hoe lang kan je hoofdpijn hebben zonder dat er onderzocht word wat de oorzaak van de hoofdpijn is? Ik krijg het idee dat Onana misschien overhoop ligt met Ten Hag, of........ Dat Onana met een transfer bezig is...
 
SpeedyAFC
 
0
22 januari 2019 om 02:18
Buikgriep, hij is aan de diaree. Dat is een beetje lastig als je in het doel staat. Onana is niet met een transfer bezig, hij mag komende zomer weg, dat is zo afgesproken. Tot die tijd wil Onana prijzen pakken en CL spelen, hij is op en top gemotiveerd.
 
binny
 
0
22 januari 2019 om 03:15
Ik weet dat hij wat ouder is, maar is Ruffier van Saint Etienne niet iets? Dan nog een hele talentvolle doelman erbij halen misschien en die laten aarden achter die routinier. Hij zal toch ook een keer om prijzen en in Europa willen spelen?
 
Bossie
 
0
22 januari 2019 om 05:49
Ze zouden niet alleen voor een keerper moeten kijken , maar ze zouden de gehele defensie even tegen het licht moeten houden. Als er niemand afwezig is heb je een prima defensie, maar mocht er zo maar eentje uitvallen , dan is het een ander verhaal..
 
BenficaAjax1
 
0
22 januari 2019 om 06:55
Is omdat ten hag een beetje een eigenwijze piet is. Ajax is het best met mazraoui rechts de ligt maggalan in het centrum en blind/tagliafico op links middenveld met blind i.p.v. schone. Dat is het stabielst. Van de beek en frenkie Tadic in de spits en neres en Ziyech vanaf de zijkanten.
 
Bossie
 
0
22 januari 2019 om 07:45
Als je kijkt naar de vervangers , dan zijn die niet van het zelfde niveau. Voor de rechtsback Veltman ? Ik weet het zal moeilijk worden om goede spelers op de bank te zetten en ze tevreden te houden , maar je ziet de noodzaak. Als de selectie compleet is , dan is het geen probleem, het probleem zit hem in de vervangers van de achterhoede. Het verschil tussen de basisspelers en de bankzitters is te groot
 
ninjakai
 
0
22 januari 2019 om 11:45
Rechtback *kuch, kuch* Dest . Aanvallend sterk en verdedigend gewoon pittig. Het is geen op en top verdediger, maar heeft wel veel meer de mentaliteit van een back dan een veltman en een Mazraoui, is meer een Tete (qua felheid) die wel kan aanvallen.
 
MBMB7
 
0
22 januari 2019 om 06:39
Staat bij Fey een goeie....Maar die mag eindelijk aantreden nu....
 
BenficaAjax1
 
0
22 januari 2019 om 06:53
Een goede 2e keeper en een goede linksback. Zowe sinkgraven als Lamprou zijn Ajax onwaardig. Symphatieke jongens maar gewoon niet goed genoeg.
 
magikhetwete
 
0
22 januari 2019 om 07:17
Lamprou is reserve keeper, Ajax heeft nog twee talenten voor de keeperspositie. Als je geen vertrouwen hebt in Lamprou moet je die maar opstellen. Je hebt van Leer ook nog rondlopen, hoewel die nu in Breda zit. Het zou volledig kapitaalvernietiging zijn om nu een nieuwe 2e keeper te halen en daarbij de kans dat je een betere haalt is niet perse heel groot (wel een iets langere misschien) Dan heb je een keeper die wel bij de bal kan, maar hem niet tegen kan houden omdat die te slecht is, daar heb je ook geen zak aan. Dit soort incidenten gebeuren en over het algemeen speel je maximaal 5 wedstrijden per jaar met je 2e keeper. Daarvan win je er als Ajax zijnde alsnog minimaal 3. Dus jammer, maar helaas 2 punten verloren en dat is zuur, maar c'est la vie
 
Futures
 
0
22 januari 2019 om 07:26
Ajax had een tweede keeper namelijk van Leer
 
grasveld7
 
0
22 januari 2019 om 07:30
Stekelenburg of Vorm is mooi voor de korte termijn, maar als Ajax de markt op gaat voor een nieuwe keeper, dan zie ik liever een groot talent komen die volgend seizoen eventueel Onana kan gaan vervangen.
 
lausho
 
0
22 januari 2019 om 08:15
Te laat. Je moet altijd nog Kotarski boven Lamprou kiezen, niks beter en zelfs slechter dan de jeugd, maar allang een ervaren tweede doelman moeten hebben. Waardeloos, mis ook nog een LCV met snelheid.
 
AndreNijmeijer
 
0
22 januari 2019 om 08:33
Het kalf is nog niet verdronken, maar aan de late kant is het wel. Dit hadden we afgelopen zomer toch ook wel kunnen bedenken toen we van leer lieten vertrekken. Hopelijk tovert de scouting wat moois uit de hoge hoed.
 
hoe li kan
 
0
22 januari 2019 om 08:48
Mischien toch vermeer weer terug halen
 
NUFC_U2
 
0
22 januari 2019 om 08:59
Het zou me niets verbazen als ze Padt van Groningen gaan halen. En daar ook flink voor gaan betalen ! Een Amsterdammer, een uitstekende keeper en een tussenpaus als opvolger aankomende zomer voor Onana voordat El Maach/ Kotarski klaar er voor zijn.
 
DarleyTorres
 
0
22 januari 2019 om 09:27
Debacle..... Ze spelen een keertje gelijk tegen Heerenveen.
 
Naranja Mecani
 
1
22 januari 2019 om 10:52
Ochoa, de Mexicaan van Standaard Luik, zou een goed alternatief zijn. Ervaring op WK niveau, sterk in de lucht, enorme reflexen op de lijn en goed in de 1:1. Ik zou er een paar mlj voor reserveren! Actie Marc.
 
Sanderr
 
0
22 januari 2019 om 12:27
Standaard Luik heeft hem transfervrij overgenomen en hij heeft nog maar een half jaar contract. Echter betwijfel ik of men in Luik hun eerste keeper wil laten vertrekken halverwege het seizoen. Zou inderdaad een erg goede optie zijn en niet eens al te duur gezien zijn leeftijd en contractduur denk ik. Bovendien weet ik niet hoe hij er in staat m.b.t. zijn plek in de Mexicaanse selectie; Hugo Gonzalez heeft inmiddels rugnummer 1 te pakken daar maar of hij echt vaste eerste doelman is weet ik eigenlijk niet. Het kan wel een afname van Ochoa's kansen als nationale doelman betekenen als hij op de bank gaat plaatsnemen natuurlijk.