'Barcelona wil defensie volgend seizoen vrijwel volledig op de schop gooien'
Dinsdag, 8 februari 2022 om 14:40

Xavi heeft volgend seizoen bij Barcelona een vrijwel volledig nieuwe defensie voor ogen, zo meldt Sport. Met Ferran Torres, Adama Traoré en Pierre-Emerick Aubameyang kreeg de selectie van de Catalanen tijdens de winterse transferwindow in offensief opzicht een flinke kwaliteitsimpuls. Volgens de Spaanse krant heeft Barça grote plannen om komende zomer ook de verdediging te versterken.

Barcelona heeft nog altijd de hoop om Erling Braut Haaland na dit seizoen in te lijven, maar volgens Sport heeft het vernieuwen van de verdediging met drie of vier versterkingen voor Xavi prioriteit. Óscar Mingueza, Samuel Umtiti en Clément Lenglet zouden de club komende zomer mogen verlaten. Vooral Lenglet krijgt dit seizoen regelmatig minuten, maar de Spaanse oefenmeester is op zoek naar een ander type verdediger.

Ook de toekomst van de inmiddels 35-jarige Gerard Piqué is nog onduidelijk. De club lijkt in ieder geval in te zetten op de komst van een transfervrije centrumverdediger en een nieuwe leider in de defensie. De namen van Andreas Christensen en Jules Koundé staan op de shortlist van Barcelona met rood omcirkeld. Xavi is van mening dat Barcelona een 'verdediger van wereldklasse' moet aantrekken, wil het meedoen om de prijzen en hij ziet volgens Sport in Koundé met zijn kracht, techniek en veelzijdigheid 'een verdediger van de toekomst'. De komst van Matthijs de Ligt lijkt ondertussen gecompliceerd vanwege het hoge salaris dat hij bij Juventus opstrijkt.

Het aantrekken van Koundé wordt echter ook geen eenvoudig verhaal, aangezien Sevilla altijd voet bij stuk gehouden heeft door niet met minder genoegen te nemen dan zijn ontsnappingsclausule van tachtig miljoen euro. Bovendien is Chelsea al een jaar met de Franse verdediger in onderhandeling en zou een mogelijke transfer naar Londen komende zomer zich al in een vergevorderd stadium bevinden. Ondanks alles geloven ze bij Barcelona dat de voorkeur van Koundé uitgaat naar los Azulgrana, indien de club genoeg financiële armslag heeft om zijn komst mogelijk te maken.

Barcelona richt zich niet alleen op centrale verdedigers. De club aast ook nog altijd op de transfervrije komst van César Azpilicueta, terwijl het voor het eerst in vele jaren ook een serieuze concurrent voor Jordi Alba wil halen. Nicolás Tagliafico liep een droomtransfer naar Catalonië tijdens de winterse transferwindow mis. De droomkandidaat van Barça is echter José Gayà, De linksback van Valencia was afgelopen zomer al dicht bij een overstap naar Barcelona, maar staat nu op het punt om zijn contract bij de huidige nummer elf van LaLiga te verlengen.

Tot slot wil Barcelona graag verder met Ronald Araújo. De zevenvoudig Uruguayaans international, legde vorige week nog een eerste officiële aanbieding om zijn contract te verlengen naast zich neer. Araújo verdient volgens AS momenteel 'slechts' 900.000 duizend euro, een salaris dat flink lager ligt dan de overige centrumverdedigers van Barcelona. Araújo heeft de intentie om te verlengen, maar zou de waardering van de club terug willen zien op zijn loonstrookje.

Meer nieuws
   
01:00
01:00
Perez turft bij AZ - Twente het aantal spelers dat meekan bij Feyenoord of PSV
3
   
00:00
00:00
Ajax gaat op zoek naar een rechtsbuiten: 10 potentiële kandidaten op een rij
29
   
23:34
23:34
Sporting is kampioen van Portugal door onverwachtse uitglijder van Benfica
8
   
23:20
23:20
Europese topclub voerde afgelopen weken gesprekken met management Ten Hag
14
   
23:03
23:03
Voormalig keeper van PSV Georg Koch (52) heeft tragisch nieuws: 'Ik ga dood'
6
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (76)

 
Maximus2702
 
19
8 februari 2022 om 14:47
Ik zou het top vinden als De Ligt naar Barca gaat. Lijkt me een prima verdediger voor het voetbal dat Barca normaliter speelt. Ik hoop in ieder geval op jonge spelers in plaats van verdedigers die nog maar een paar jaar mee kunnen.
 
MCFC1982
 
26
8 februari 2022 om 15:04
Ik vind het toch wel triest barca zit in de donker rode cijfers, maar toch roepen naar spelers die ze niet kunnen betalen. Wat is het toch leuk barca te zijn, schulden maken zoveel ze willen en er bij blijven maken. Toch makkelijk als je alles mag, kounde 80mil + loon, de ligt 100mil? + loon, haaland 75mil plus 50mil per jaar aan loon want dat wil hij Griezmann die wsl terugkomt, coutinho wsl ook, en trincao. Dus daar moet serieus wat vertrekken aan vetpotten. En clubs weten dat barca geld nodig heeft dus gaan niet veel betalen. Dortmund moet nog geld van dembele moet deze zomer afgelost worden in 1 keer. City geld van torres, ajax van frenkie. Het kan niet op daar.
 
Maximus2702
 
3
8 februari 2022 om 15:15
Ben het helemaal met je eens hoor. Het slaat natuurlijk nergens op dat je met zo'n slechte financiële huishouding zulke aankopen kan/wilt doen.
 
MCFC1982
 
0
8 februari 2022 om 15:48
Ik snap het wel om uit de sportieve spiraal te geraken, maar uiteindelijk graaf je een veel grotere put dan dat je nu hebt. En laporta doet mss wel veel voor de buitenwereld zijn ogen. Maar de schulden blijven wat ze zijn gigantisch. En zoals barca veel toeristen heeft als fans. Reizen is niet zo denderend, dus ja ik stel mij vele vragen hoe dat dit allemaal nog kan? Andere clubs wordt constant commentaar opgemaakt maar als het om barca gaat moeten de meeste zwijgen. Niemand hier kent het huishouden van andere clubs. Alleen de dikke schulden van barca.
 
Almogaver
 
3
8 februari 2022 om 16:01
Sodeju wat een hoop gelul moet je lezen, zeg. Koundé én de Ligt? Obv wat? Zijn reactie? Griezmann die terug zal komen? Coutinho en Trincao die zogenaamd bij Barça moeten blijven? En als klapper op de vuurpijl de onzin dat "wanneer het over Barça gaat de meesten moeten zwijgen", terwijl we al maanden uitsluitend kritiek lezen.
 
MCFC1982
 
2
8 februari 2022 om 16:46
Er is niemand dat zegt dat je het moet lezen, ik zeg toch alleen maar feiten ik lul nergens dat je u hoofd in het zand moet steken @ almogaver maar voila daar is mijn punt er wordt iets gezegd en bam daar ga je. U barcake is op dit moment beter bezig met schuldenvrij te geraken dan spelers te kopen waar geen geld voor is. Ze hebben nog genoeg openstaande schulden die betaald moeten worden. Maar ja laporta maakt nog wel een lening anders van 600mil. Geen probleem want dat is the barca way. We lenen tot we het water aan de lippen hebben en we lenen nog wat extra.
 
Almogaver
 
2
8 februari 2022 om 16:55
Welke feiten?! En je gaat me toch vertellen dat je denkt dat banken leningen weggeven als gratis broodjes? Daar moet iets tegenover staan, grapjas.
 
MCFC1982
 
0
8 februari 2022 om 17:21
Bij barca is het al jaren en jaren lenen en maar lenen. En natuurlijk is daar een waarborg voor. Maar op een dag moet je betalen. Maar ja corona is de enige schuldenaar zeker?
 
ivanildo11
 
0
8 februari 2022 om 18:32
Er tegenover staat de club barcelona. Die kan voor een aardig bedrag verkocht worden mocht het in handen van de bank vallen. Of ze betaling de lening netjes en je verdient er op of ze betalen niet en je verdient er dan pas echt op….
 
iSimic
 
0
8 februari 2022 om 19:30
Je bent behoorlijk aan het overdrijven wat betreft de schulden en hoe Barca ervoor staan.
 
MCFC1982
 
0
8 februari 2022 om 22:11
Want barca staat er goed voor? Smeken bij elke speler om loon in te leveren om de nieuwe in te kunnen schrijven is positief. Toch mooi man de barca wolk.
 
iSimic
 
0
9 februari 2022 om 10:04
Wat lul je nu weer over een barca wolk? Het is trouwens niet allemaal zwart/wit. Het hoeft niet of slecht te zijn of goed. Kan er prima tussenin zitten. Een hele hoop clubs hebben gevraagd aan hun spelers om tijdelijk genoegen te nemen met een minder loon ivm corona. Ook clubs die er goed voor stonden. Daarnaast is de schuld prima te overzien als je dat naast de omzet legt.
 
Almogaver
 
1
9 februari 2022 om 15:10
Als de materie te moeilijk is voor je, doe je er verstandig aan om je er niet over uit te spreken.
 
Westend
 
11
8 februari 2022 om 15:07
Kounde, De Ligt, Azpilicueta, Haaland. Het lijkt een beetje op een FIFA spel met een financial cheatcode. Stuk voor stuk meer dan prima (en nodige) versterkingen: maar hoe wil je ze binnenhalen en vasthouden?
 
Mellowmac
 
1
8 februari 2022 om 17:10
Nee, niet weer een Nederlander! Liever een Argentijn of een Slav, die hebben karakter en grit wat bij een verdediger hoort.
 
Generalitat
 
5
8 februari 2022 om 14:47
Lijkt me verstandig ja, als ze zo doorgaan kan je over twee seizoenen met elf aanvallers starten. Koundé is een wereldaankoop als dat zou lukken. Hopelijk lukt het Garcia en Araujo om goed door te blijven ontwikkelen, dan is het centrum wel goed bezet komende jaren. Voor de linksback positie lijkt Grimaldo mij een mooie versterking, wellicht Angeliño.
 
ArsenalAddict
 
6
8 februari 2022 om 16:02
Ik zou deze zomer vol gaan voor Rob Holding!
 
Japie_Krekel
 
15
8 februari 2022 om 14:49
Lenglet is geen topverdediger maar ik had eerder die Eric Garcia geloodst. Die heb ik nog nooit een persoonlijk duel zien winnen volgens mij
 
Samcro
 
49
8 februari 2022 om 14:57
Japie, als jij toch eenmaal een target gekozen hebt om je onvrede over te uiten blijf je er toch maar mee bezig he? Garcia leeft elke Barca-topic rentfree in jouw hoofd, zelfs als hij niet eens genoemd wordt moet jij hem benoemen.
 
El Fenomeno
 
23
8 februari 2022 om 15:36
Maar Japie heeft wel een punt, Garcia is verdedigend niet heel sterk en verliest te vaak zijn duels.
 
Samcro
 
11
8 februari 2022 om 15:40
Verbaast me ook helemaal niets dat juist jij het voor Japie opneemt
 
Almogaver
 
4
8 februari 2022 om 16:02
Alleen heeft Japie zoals meestal helemaal geen punt. Garcia is geen topverdediger in die zin. Hij is geen Puyol dat het ene na het andere duel wint. Maar hij is twintig en heeft nog genoeg tijd om te groeien op dat vlak. Daarnaast is hij aan de bal ijzersterk en dat wijzen de cijfers ook uit.
 
real8madrid
 
9
8 februari 2022 om 16:13
Als je cijfers belangrijk vindt dan verwijs ik je graag naar mijn reactie hieronder. Dan zie je dat Japie niet alleen een punt heeft, hij is spot on. Garcia is ook gewoon een absurd slechte verdediger. Dat ie nog jong is klopt maar met zulke slechte cijfers is dat geen argument.
 
blaugrana11
 
4
8 februari 2022 om 16:54
Garcia is meer bezig met of zijn haar goed zit dan met de wedstrijd. Echt een drama die man. Maar kan wel goed voetballen hoor. Een soort mindere versie van Daley Blind.
 
Japie_Krekel
 
1
8 februari 2022 om 17:05
@Almogaver Aan de bal is hij zeker niet slecht, maar als je ziet hoe hij staat te verdedigen dan schiet je er weinig mee op. Ekkelenkamp is geloof ik ook rond de 20 jaar maar dat die oiit internationaal topniveau gaat aantikken daar heb ik weinig vertrouwen in en zo denk ik dus exact over Eric Garcia. Hij kan echt totaal niet verdedigen
 
Barcelona203
 
1
8 februari 2022 om 17:29
Japie zegt toch niks naars over Garcia? Hij wil hem enkel loodsen. Waar naar toe weet ik niet, maar ik vind het wel sympathiek.
 
Japie_Krekel
 
2
8 februari 2022 om 17:48
Aan ADO Den Haag ofzo. Pik gewoon die Pau op van Villareal. Die is twee klassen beter dan Garcia
 
FCVoetbal23
 
4
8 februari 2022 om 14:57
Ik vind dat je wel heel kritisch kijkt. Hoeveel wedstrijden heeft die jongen gespeeld tot dusver? De een heeft wat meer tijd nodig als een ander en de laatste wedstrijden die hij speelde, deed hij het gewoon goed eigenlijk.
 
Ajax/barca2014
 
8
8 februari 2022 om 14:59
Jij begint een beetje op Johan Derksen te lijken. Het klopt dat Garcia dramatisch aan het seizoen begon, maar ondertussen heeft hij zich aardig herpakt in de laatste wedstrijden die hij speelde. Geef hem toch wat langer de kans. Lenglet daarentegen heeft al drie jaar lang aangetoond totaal niet betrouwbaar te blijken. Daarnaast strijkt Lenglet ook wel een (relatief) fors salaris, terwijl dat bij Garcia totaal niet het geval is. Laatsgenoemde is er financieel zelfs op achteruit gegaan. Waarom zou je zo'n goedkope verdediger van de hand doen? In het ergste geval fungeert hij als backup.
 
Japie_Krekel
 
1
8 februari 2022 om 17:07
Ik heb Garcia ook twee jaar met regelmaat bij City zien spelen en dat deed hij dramatisch ook. Hoe lang moet ik jem dan de kans geven? Ik vind hem van Mingueza niveau
 
MCFC1982
 
3
8 februari 2022 om 18:04
Regelmaat? Hij mocht af en toe spelen. En dan was het met een bang hart afwachten hoe hij het deed. Ze hebben niet voor niks zo makkelijk laten gaan. Moest hij een puyol geweest zijn had hij er vast in gestaan. Ik geef japie niet veel gelijk maar garcia is rommel. Mss goed voor valencia of zo wsl zelfs lagere teams. Maar de top van europa lol.
 
messi_123
 
4
8 februari 2022 om 15:16
@Japie_Krekel jij kijkt ook nooit hele wedstrijden van barca he? Weer loop je wat te lullen, garcia speelt de laatste wedstrijden echt prima is nog enorm jong en kan zeker pique vervangen, hij en araujo zijn onze toekomstige verdedigers achterin, garcia speelde tegen dynamo kiev toen barca uit van ze won met 0-1 was ie echt goed, sorry maar je reageert nu echt als een krekeltje altijd wel kritek op garcia
 
Japie_Krekel
 
0
8 februari 2022 om 17:08
Ja, die kijk ik idd met regelmaat en dan schrik ik vaak van de verdedigende kwaliteiten van Garcia. Ik vind hem nog net zo slecht als bij City. Zodra hij in de 1 op 1 komt is het paniek in de tent achterin
 
La Walo
 
3
9 februari 2022 om 08:26
Japie hier ben ik het niet mee eens, alles is beter dan lenglet dat koeman hem nog minuten gaf na alle blunders blijft een raadsel.
 
abbii07
 
1
9 februari 2022 om 08:29
Ik ben het quasi nooit akkoord met jou over iets maar deze krijg je 100%. Eric Garcia is zo slecht, ongeloofelijk wat Xavi in hem ziet.
 
HZ7-22
 
3
8 februari 2022 om 14:50
Mocht Koundé niet lukken, zou ik als Barca zijnde vol voor De Ligt of Bastoni gaan.
 
jajajdbdhe
 
2
8 februari 2022 om 14:50
Ik hoop oprecht dat het Xavi lukt. Ik zie mijn club graag weer bovenaan!!
 
John Terry
 
2
8 februari 2022 om 14:50
Verrassend dat er met geen woord meer over De Ligt wordt gerept. Dacht dat hij droomkandidaat nr 1 was daar? Ik ken Kounde en Gaya niet gedetailleerd genoeg om te weten of zij in Xavi's speelstijl zouden floreren, maar met de ouder wordende en slecht meevoetballende Azpi en het makke lammetje Christensen (in een viermansverdediging) ga je de oorlog ook niet winnen. In elk geval goed dat ze eerst die verdediging aan willen pakken voordat ze aan taferelen als Haaland denken.
 
toelie11
 
3
8 februari 2022 om 14:57
Eerst verkopen en zorgen dat er geld in het laatje komt. Jammer dat willen blijven kopen. Ze bewieroken toch altijd de jeugdopleiding? Ik zie er weinig van dat ze deze ook gebruiken.
 
Barca--070
 
14
8 februari 2022 om 15:05
Je ziet weinig van de jeugdopleiding? Dan kijk je denk ik niet zo veel Barcelona de laatste tijd gok ik
 
toelie11
 
0
8 februari 2022 om 15:30
Het is dat ze het dit jaar moeten. Anders waren die paar jongens er ook niet aan toe gekomen.
 
Barca--070
 
12
8 februari 2022 om 15:46
De reden maakt niet uit. Een argument dat je niks van de jeugdopleiding ziet momenteel is totaal niet valide en zelfs gewoon compleet onjuist.
 
AjaxNL!
 
2
8 februari 2022 om 15:16
Hoe kom je aan geld? Investeren. Met betere spelers eindig je hoger, presteer je beter in Europese competities
 
toelie11
 
0
8 februari 2022 om 15:31
In het geval van Barca verkopen. Want ze hebben niks om uit te geven.
 
MCFC1982
 
1
8 februari 2022 om 15:51
Wat ga je nog krijgen voor spelers die geen meerwaarde hebben? Peanuts ga je ervoor krijgen, dembele vertrekt gratis besparing loon ja, maar resterende bedrag moet je ineens dokken. Dus geen winst, umtiti krijg je niks meer voor, mingueza ook niet de moeite, dus enige van waarde die kan je niet verkopen. Dus ja enige wat overblijft, is geld dat je nog aan vele clubs moet betalen.
 
toelie11
 
0
8 februari 2022 om 16:30
En daarbij komt dat als ze transfervrije spelers gaan halen ze ook nog tekengeld moeten betalen. De schulden worden alleen maar groter en groter. Allemaal leuk en aardig die nieuwe sponsordeal. Maar daar ga je het niet mee redden.
 
AjaxNL!
 
1
9 februari 2022 om 08:34
Daarom moet je weer jaarlijks in de Champions League spelen. Maar dat moet je eerst halen en daarvoor heb je spelers nodig
 
krovikan
 
3
8 februari 2022 om 14:57
Ik begrijp het volledig. Afgezien van afgelopen weekend zijn Dani Alves, Jordi Alba en Pique wel echt vrij matig. Dest, Araujo Garcia en Mingueza Lenglett Umtiti, het is het allemaal net niet. Al zie ik Araujo wel doorontwikkelen.
 
Ajax/barca2014
 
7
8 februari 2022 om 15:03
Onderschat Garcia ook gewoon niet. Ik vind dat mensen hem veel te snel afschrijven. Is iedereen vergeten hoe hij zich op het EK makkelijk staande wist te houden? Pau Torres, die over het algemeen door iedereen geroemd wordt als de volgende topverdediger, maakt op het EK een veel mindere indruk. Ik zie dus echt nog wel potentie in zowel Araujo als Garcia. Vooral Araujo moet de nieuwe leider worden. Ik zou het ook niet verkeerd vinden als hij een duo met Azpiliqueta zou vormen. Als Barca dan ook nog Chrinstensen haalt, dan heb je samen met Araujo, Azpi en Garcia gewoon een redelijk goede defensie.
 
real8madrid
 
3
8 februari 2022 om 15:50
Ajax/barca dat verwijzen naar het ek is ook een fabeltje dat de Barca-schare zichzelf heeft wijsgemaakt hoor. Nee hij was inderdaad geen stoorzender op het ek maar dat was eerder omdat in de wedstrijden dat ie speelde Spanje de controle had. Zijn defensieve stats waren gewoon ronduit slecht hoor. Totale stats in 3 wedstrijden (3x basis) - 3 tackles - 1 succesvolle tackle - 33% succes rate - 26 pressure attempts - 8 succesfull pressures - 30,8% succes rate - 1 block - 4 intercepties - 2 overtredingen -277 voltooide passes - 96% succes rate Kijk naar die statistieken. 3 tackles in 3 wedstrijden? 26 pressures. 1 black en 4 intercepties. Dat volume aan defensieve acties in ronduit slecht. Er zijn letterlijk spelers die dat als gemiddelde PER wedstrijd hebben. (op pressures na dan, zie je zelden per 90 minuten). Alsof dat niet genoeg is zijn zijn succes rates ook nog eens be-la-che-lijk. Alles onder de 50% voor een centrumverdediger is schandalig. Dan zie je dat hij absurd veel passes verstuurd en ook een heerlijke conversie heeft maar daar draait het niet om als verdediger. Op het ek was hij defensief ook gewoon enorm zwak. Alleen valt het niet op als Spanje constant de bal heeft en 98% van zijn acties offensieve zijn. Bron: Fbref
 
real8madrid
 
2
8 februari 2022 om 15:52
Beetje uitleg trouwens aangezien de meeste mensen niet weten wat succesfull pressures precies zijn: dat is wanneer je als speler druk gaat zetten en de bal binnen 5 seconden veroverd wordt. Zij het door jou of door een teamgenoot. Zolang je mee druk zet is dat een succesfull pressure.
 
real8madrid
 
2
8 februari 2022 om 16:05
Kijkend naar dit seizoen bij Barca vergeleken met alle centrumverdedigers in de La Liga: - tackles: 13e percentiel (0,8/90) - tackles won: 8e percentiel (0,36/90) - succes rate: 17e percentiel (45%) - dribbels aangevallen: 64e percentiel (1.09/90)) een vd weinige degelijke stats - succesfull: 5e percentiel (0,22/90)) jammer dat er helemaal niets uit komt... - voorbij gedribbeld: 7e percentiel (0.87/90) - fouten (errors, niet fouls) 38e percentiel. Hij hoort defensief in nagenoeg elke statistiek bij de slechtste 20 procent in heel Spanje. Een heleboel stats zelfs bij de slechtste 10%... Dan zie je bij alle passing stats dat hij in het 82e tot 98e percentiel zit maar wie maalt daar om als je defensief zo'n beetje de lsechtste in de competitie bent. Ik houd van verdedigers. Ik denk dat ik een van de weinig fans ben die even hard geniet van verdedigers als aanvallers en even veel geniet van heerlijke tackles als dribbels of zelfs goals. Militao is de speler van mijn club waar ik momenteel het meeste warm van word (meer nog dan Vini) en die mij het vaakst recht krijgt. Ben zelf ook altijd een verdediger geweest, misschien vandaar. Vanuit dat opzicht vind ik het echt absurd dat Barca-fans Garcia verdedigen maar goed, emotie en subjectiviteit zeker? Dat is op zich niet raar. Cijfers zijn echter koude feiten. Niemand die deze cijfers ziet kan met een uitgestreken gezicht beweren dat Garcia defensief onderschat wordt. Deze jongen is niet gewoon slecht, hij is absurd slecht.
 
Shiraz
 
1
8 februari 2022 om 16:36
Kan als Barca fan eigenlijk voor 1 van de eerste keren zeggen dat je compleet gelijk hebt. Ik heb altijd al geroepen dat Garcia teveel verdedigt als een meisje. Gast heeft NIKS van een heerser/leider/krachtpatser die Barca nodig heeft. Pique is die zogenaamd maar die is al te oud en te traag. Wordt tijd om een sterke centrale verdediger te halen en Araujo ervaring op te laten doen. Araujo laat het ook nog veeeeel te vaak afweten. Hij mag ook nog veel bijleren, maar met zijn 1,90 zit er veel meer toekomst in. Garcia moet leren van Lisandro Martinez. De beste man is kleiner dan 1,80 maar de vervelende slager achterin bij Ajax. Daar heb je gewoon een vervelende avond tegen als spits.
 
Ajax/barca2014
 
0
8 februari 2022 om 17:12
@real8madrid, sorry hoor, maar wat voor een vage statistieken zijn dit? Kijk gewoon naar het resultaat. Met García erin was het team altijd stabiel. Terwijl wanneer Torres voor García inviel, de defensie totaal niet meer stevig stond en zelfs meerdere goals moest slikken. Dat zijn de enige statistieken die tellen. Maar ja, jij was waarschijnlijk teleurgesteld dat Nacho niet in plaats van García speelde. Een logische teleurstelling aangezien clubvoorkeur van de bondscoach duidelijk een rol speelde, maar je hebt me niet overtuigd dat García geen goed EK heeft gespeeld. Hij viel niet negatief op en de resultaten waren wanneer hij op het veld stond gewoon goed. Dat doet er wel niets aan af dat hij bij Barca inderdaad als een schooljuffrouw zat te verdedigen.
 
real8madrid
 
2
8 februari 2022 om 17:29
Vage statistieken? Wat is er nou vaag aan? Tackles, intercepties, blocks, pressures... Zijn gewoon de standaard en correcte statistieken om de defensieve input en kwaliteit van een speler te beoordelen hoor. Wil je de statistieken betwisten? Dan zie ik er graag andere van je die volgens jou wel kloppen? Wil je ze niet betwisten, dan kan je toch niet anders dan concluderen dat die statistieken in defensief opzicht op het ek absurd slecht waren? Zowel in volume als kwaliteit. Dat is gewoon een onontkomelijk feit hoor. Nacho maakte geen kans om er in te staan. Had imo wel mee gemoeten naar het ek, dat wel en ja allicht in plaats van Garcia maar daar maal ik echt niet om hoor.
 
Ajax/barca2014
 
0
8 februari 2022 om 17:52
Dus als een speler niet tackled, dan heeft hij een slechte wedstrijd gespeeld? Nogmaals, misschien dat je gelijk hebt met die statistieken, maar hoezo bewijst dat dat hij een slechte/ niet opvallende wedstrijd gespeeld heeft? Statistieken, zoals die van jou, kunnen ook een vertekend beeld geven. Ik herinner mij (en de resultaten ook) dat hij zich als jonkie knap staande wist te houden. Iets waar een meer ervaren en succesvollere verdediger als Torres duidelijk meer moeite had. Kan je mij ook anders een duidelijke situatie in dat EK geven waar García flink de mist in is gegaan?
 
real8madrid
 
1
8 februari 2022 om 18:03
Niet perse. Maar dan is de kans groot dat je defensief een slechte wedstrijd hebt gespeeld. Zeker als je het over 3 volledige wedstrijden bekijkt. Wat is de kans dat je in 3 wedstrijden als cv maar 3 tackles moet inzetten, kom op? Zeker als hij er toch in slaagt 2 overtredingen te begaan, dan zijn die stats compleet uit balans. In het beste geval was er niet veel te tackelen en heeft ie elke keer dat het nodig was dat gedaan. Nogmaals: statistisch heel moeilijk voor te stellen maar goed. Dan blijf ik echter bij het standpunt dat ik initieel wou maken: zijn prestatie op het ek wordt constant door Barca-fans aangehaald wanneer mensen zeggen dat ie een slechte verdediger is. Dat is dus een non-argument. Zijn statistieken op het ek zeggen dat ie in het beste geval niet verdedigd heeft omdat ie niet moest verdedigen en in het slechtste geval omdat hij het niet kan. Hoe dan ook geen argument als je wil beargumenteren dat ie helemaal niet zo'n slechte verdediger is, toch? Bovendien heb je het nu uitsluitend over het volume defensieve acties om een punt te maken en ga je voorbij aan de kwaliteit. Of je nou veel moet tackelen of weinig, 33% succes rate is altijd gewoon slecht. Idem met zijn pressures succes rate. Dat lijkt me buiten kijf te staan, neen? Je laatste vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven. Dat is te lang geleden voor mij om specifieke momenten voor de geest te halen. Ik kan me zo direct geen opzichtige vergissing voor de geest halen. Dat is imo ook niet perse Garcia's zwakte. Zijn zwakte is imo gewoon dat ie niet verdedigt, niet eens dat ie het slecht doet. Kan me ook geen goede ingreep van hem herinneren op het ek.
 
Sanderr
 
0
8 februari 2022 om 23:35
@real8madrid, hier wordt is als statistiek liefhebber wel blij van! Kun je mij eens laten weten waar je dergelijke stats zo uitgebreid vindt, met name die percentiel waardes over de hele competitie vind ik interessant. Is dit enkel voor La Liga of ook voor andere (top)competities. Ik hoor graag van je!
 
Kakadu
 
0
8 februari 2022 om 15:24
Zozo, geniale trainer hoor die Xavi, hij denkt dat Barcelona een verdediger van wereldklasse nodig heeft om om de prijzen mee te doen..
 
real8madrid
 
4
8 februari 2022 om 15:27
Kounde lijkt me de verkeerde keuze. Goede verdediger maar absurd duur. Als ik Barca was vergat ik Haaland even en ging ik vol voor Pau Torres. Imo completer dan Kounde, Spaans en goedkoper. Bovendien linksbenig itt Kounde en met Araujo heb je al een rechtsbenige topper in de ploeg. Mingueza zou ik gewoon houden als 4e optie. Geen topper maar kan uitgroeien tot een Nacho voor Barca imo. Veelzijdig, goedkoop, hart voor de club en werkt hard. Umtiti en Lenglet verkopen en Garcia uitlenen. Is imo niet goed genoeg (defensief ronduit zwak) maar verkopen gaan ze hem nog niet doen denk ik. Pique zou ik nog 1 seizoen houden. Als je Garcia, Lenglet en Umtiti allen kunt slijten zou ik kijken naar nog een extra gratis verdediger. Christensen lijkt me financieel onmogelijk ondertussen aangezien ie bij Bayern meer dan 10 miljoen kan verdienen. Misschien is Ginter (onderschat imo) of Romagnoli (wellicht ook te duur) een optie. Araujo-Torres is een uitstekende verdediging. Zeker als Ginter als eerste backup hebt. Pique de leider en Mingueza puur voor de breedte. Op rechtsback moet het uiteraard Mazraoui zijn maar ik zou wel haast maken als ik Barca was. Er gaan geruchten dat Chelsea, Bayern en Madrid ook interesse hebben en zodra die concreet worden wordt het nagenoeg onmogelijk voor Barca. Wat is er trouwens met Wague? Niet ingeschreven en ook niet uitgeleend deze winter? Als je een mooi bod voor Dest krijgt zou ik hem verkopen. Zo niet zou ik hem er eerder bijhouden. Alves als enige backup lijkt me riskant. Er even van uitgaande dat Roberto vertrekt. Op linksback moet Barca imo voor Sergio Gomez gaan. Heeft een absurd seizoen bij Anderlecht. 21 jaar, Spaans, ex-jeugd. Hele jeugdcarriere als creatieve middenvelder gespeeld dus heel goed overzicht en passing, bijna een spelmaker vanop de vleugel zoals TAA soms. Snel, uitstekende timing in de overlap en rust en overzicht in de final third. 6 goals en 13 assists tot nu dit seizoen. Dat is walgelijk. Overigens niet onbelangrijk: ik geloof dat 10 of 11 van zijn 13 assists lage voorzetten zijn. Altijd heel gericht een mannetje uitpikken en nooit blind voorgeven. Lopende man aan de eerste of tweede paal uitpikken of een cutback naar de stip of randje 16. Best handig in een team dat doorgaans een chronisch gebrek aan koppers heeft. Zou goed matchen met Torres als spits en Fati als linksbuiten die naar binnen knijpt en ook heel goed zijn runs in de 16 timed.
 
real8madrid
 
2
8 februari 2022 om 15:28
Kost je volgens mij ook maar 12-15 miljoen euro. Een andere prima optie voor centraal achterin is Badiashile. Is volgens mij relatief goedkoop, enorm jong en ook linksbenig. Maar die zie ik zelf liever bij Madrid. Idem met Gomez trouwens
 
GoonerKid
 
0
8 februari 2022 om 17:40
Klinkt heel logisch, tegelijkertijd wellicht onrealistisch, maar ik zou als Barcelona zijnde juist proberen Messi terug te halen. Ik geloof dat Messi zelf linea recta terug zou willen komen. Er zullen allemaal haken en ogen aanzitten, maar afhankelijk van hoe PSG het seizoen eindigt en hoe Messi verder functioneert denk ik oprecht dat er een kans bestaat. Stel PSG stelt wederom teleur in de Champions League (ik zie ze er persoonlijk uitvliegen straks tegen Real Madrid) dan is er zeker speling. PSG kan onmogelijk blij zijn met Messi momenteel. Ik geloof overigens ook dat PSG nogal wat geld moet ophalen deze zomer, en gezien ze niks voor Mbappé zullen krijgen kan een hoog bod op Messi erg aanlokkelijk zijn, mits beide partijen min of meer tot de conclusie komen deze zomer dat het niet gaat werken. Een ontslag van Pocchettino zou zoiets kunnen versnellen. Het charme offensief van Barcelona is ook makkelijk voor te stellen, oude maatjes Xavi en Dani Alves die weer present zijn, plus een nieuwe lichting jonge spelers. En het is natuurlijk een feit dat Messi eigenlijk helemaal niet wilde vertrekken. Het is alleen moeilijk in te schatten wat PSG zou willen. Maar Messi heeft natuurlijk de status om het ze niet makkelijk te maken. Als hij duidelijk en publiekelijk aangeeft zich niet op zijn plek te voelen in Parijs zit er voor PSG niet veel op, gezien Messi's contract volgend jaar zomer afloopt.
 
SocioFan1
 
0
8 februari 2022 om 17:46
Torres zal ook 50 a 60 mil kosten. Barca moet kijken naar Christensen, Maza. Beide tramsfervrij en Gaya, misschien een ruildeal voor Alba (alhoewel hij nog wel meegaat). Heb je bv. Maza, Araujo, Chris, Gaya. Hebben ze wel weer een goede pot geld dan kun je idd kijken naar Torres of misschien zelfs Kounde.
 
PSVMANUNITED
 
0
8 februari 2022 om 15:54
Als ik Barcelona was zou ik voor Pau Torres en Andreas Christensen gaan. Dan heb je een links- en rechtsbenige verdediger in het centrum en ben je meteen van zowel Piqué als Lenglet af. Pique was in zijn hoogtijdagen een geweldige verdediger natuurlijk en is niet in één adem te noemen met Lenglet eigenlijk, maar het verval bij Piqué is wel groot. Hij is 35, wat niet jong is, maar ook niet echt heel oud, maar één van de betere verdedigers ter wereld is hij al jaren niet meer. Een Thiago Silva is nog ouder dan hij en is mits fit nog ongeveer de beste verdediger van de Premier League. Om nou aan Silva te beginnen met zijn blessuregevoeligheid zou ik niet doen, maar Christensen lijkt me in ieder geval haalbaar voor Barcelona en is transfervrij. Pau Torres zal ook geen godsvermogen kosten, dus dan heb je in ieder geval weer twee spelers die nu nog gewoon presteren.
 
viltpetje
 
1
8 februari 2022 om 17:06
Als de voetbalbonden dit soort transfers blijft toestaan, kunnen ze het hoofdstuk Financial Fair Play beter verkopen als duur wc-papier.
 
One-Kurd
 
0
8 februari 2022 om 17:44
Eindelijk, werd tijd! Ik schreeuw al zo lang voor defensieve versterkingen wat gewoon het achillesheel is van Barca. Pique, Alba en Alves moeten direct vervangen worden.
 
Conesco
 
2
8 februari 2022 om 17:46
Stefan de Vrij zou perfect bij Barca passen
 
Emile Hesky G
 
0
8 februari 2022 om 19:26
Die 900.000 van Araujo is een maandasalaris mag ik hopen?