Brenet: 'Die vijf miljoen euro zegt meer dan hoe mensen over mij praten'
Donderdag, 1 februari 2018 om 00:35

Phillip Cocu baalde er woensdagavond van dat PSV er in de transferperiode niet in geslaagd was een linkervleugelverdediger aan te trekken. De komst van Lumor Agbenyenu ketste af; hij ruilde Portimonense uiteindelijk voor 2,5 miljoen euro in voor Sporting Portugal. De komst van Angeliño, die door NAC Breda wordt gehuurd van Manchester City, was evenmin haalbaar.

"Ik ben hier teleurgesteld over, maar kan er weinig aan doen", vertelde Cocu in aanloop naar het bekerduel met Feyenoord. "We gaan het doen met de jongens die er zijn. Wij als PSV, en daar ben ik ook onderdeel van, hadden dit beter kunnen doen." De vraag is natuurlijk waarom Cocu een nieuwe linksback wilde hebben. "Hij wil sowieso concurrentie hebben", vertelde Brenet na afloop van het duel, in gesprek met Voetbal International. "Maar die vraag kun je beter aan hem stellen." Brenet kreeg daarna de vraag of hij de concurrentie nodig had. "Ik heb al concurrentie van Kenneth Paal en Santiago Arias. Waarom zou ik die concurrentie nodig hebben?"

"Als hij misschien niet helemaal tevreden over mij is, dan moet ik wellicht nog meer mijn best doen. Maar we staan zeven punten voor, we zijn niet zo vaak in de problemen gekomen en het team staat gewoon." Brenet is naar eigen zeggen niet opgelucht dat PSV toch geen linksback heeft kunnen aantrekken. "Het doet mij eigenlijk helemaal niets, ook al zou hij wel komen. Als ik maar blijf spelen, dat is het belangrijkste."

Sevilla toonde concrete interesse in Brenet. "Ik hoorde dat ze mij niet wilden laten gaan totdat ze een nieuwe linksback hadden gevonden. Vanaf daar zouden we verder kijken. Ik zou alleen weggaan als er een linksback zou komen en als ik van PSV te horen zou krijgen dat ik niet meer zou spelen." Brenet kreeg de vraag of hij het jammer vond dat hij uiteindelijk niet naar Sevilla is gegaan. "Ja, dat is jammer. Het is een mooie club in een grote competitie. Financieel zou het ook niet verkeerd zijngeweest."

"Eigenlijk zag ik Spanje wel zitten, maar mijn focus lag bij PSV, de competitie en vandaag (woensdag, red.) op de beker. Maar ja, je hebt het toch wel ergens in je achterhoofd. Wat het zegt dat Sevilla vijf miljoen euro wilde betalen? Dat zegt meer dan hoe de mensen over mij praten. Je kan het zelf invullen."

Meer nieuws
   
08:34
08:34
Spaans talent op proef bij Feyenoord; ook Ajax en Barcelona tonen interesse
0
   
08:00
08:00
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
26
   
07:36
07:36
Perez: 'Vorig jaar wilde Man United hem hebben, nu gaat niemand hem halen'
11
   
06:41
06:41
Komst Potter wordt moeilijk; Ajax neigt door te schakelen naar volgende trainer
38
   
06:30
06:30
Professionele liplezer onthult wat Mohamed Salah tijdens clash tegen Klopp zei
19
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (24)

 
TimMatavz7
 
19
1 februari 2018 om 00:54
Ik snap dat kritiek niet fijn is als het beledigend en persoonlijk wordt. Maar tegenwoordig lijkt de gemiddelde jonge (Nederlandse) voetballer niet eens meer "gewone" en goed onderbouwde kritiek te kunnen, getuige Brengt zijn laatste zinnen. Ook Vilhena (en velen met hem) met zijn vieze gebaar toen hij die intikker scoorde, niet zo gek lang geleden. Kun je wel doen alsof dat niks zegt, zoals brenet hier aangeeft, maar kritiek zegt veel. Je kan het ook positief opvatten en aangeven dat je daaraan wil werken. Toon eens wat ambitie en zelfreflectie, in plaats van dat arrogante "ik ben zo goed" gedrag.
 
TimMatavz7
 
4
1 februari 2018 om 00:55
Brengt is uiteraard Brenet. Stomme autocorrect op mijn telefoon.
 
madco123
 
12
1 februari 2018 om 01:10
Ik kan het van de kant van Brenet nog wel enigszins begrijpen. Door het falen van de directie van PSV inzake het niet adequaat opvangen van het vertrek van Willems wordt Brenet nu als rechtsbenige speler op linsback gezet, terwijl zijn natuurlijke positie rechtsback is. Hij heeft in de afgelopen seizoenen zeer degelijke wedstrijden gespeeld op RB, o.a. in de CL. Dat het dit seizoen met vlagen minder gaat is in mijn ogen te wijten aan het feit dat hij op LB staat. Schandalige is ook nog dat de back-up LB een (noodzakelijk) omgeturnde middenvelder is. Bij vertrek van Arias zou ik Brenet gewoon doorschuiven als eerste rechtsback en nou eens een keer een fatsoenlijke linksback kopen.
 
Leonidass
 
19
1 februari 2018 om 00:57
Beetje misplaatst als je het mij vraagt, ook onbegrijpelijk dat Sevilla geïnteresseerd is, die zullen geen wedstrijden bekeken hebben denk ik
 
Zytto34
 
13
1 februari 2018 om 01:36
Hij lijkt zichzelf vooral heel goed te vinden. Toen Blind een keer Tete en Riedewald selecteerde was dat alleen "omdat ze voor Ajax speelde" volgens hem en liet hij tussen de regels door weten dat hij vind dat hij er bij moest. Toen heeft Blind hem ook nog een keer opgeroepen (en heeft hij zelfs zijn debuut gemaakt). Dan zie je hem in de beker spelen en daar levert hij zo 10 ballen in zonder dat er druk op hem wordt gezet. Neres ging hem ook links en rechts voorbij en dan te bedenken dat de gemiddelde buitenspeler in de PL of La Liga ook dat niveau heeft dan gaat hij het daar knap lasig krijgen. Ik blijf het meer een speler voor willem 2 vinden. Idem met Dijks. Hadden ze niet in de jeugdopleiding gezeten dan waren ze nu een soort van der maarel/van peppen geweest en nu zijn ze zelfs opgeroepen voor Oranje.
 
Boca2005
 
1
1 februari 2018 om 08:26
Misschien hebben ze bij Sevilla gewoon meer verstand van voetbal dan de gemiddelde voetbalsupporter. Ze weten over het algemeen best goede aankopen te doen daar. Brenet heeft dan ook groot gelijk, het merendeel van de voetbalsupporters roept maar wat, zonder daarbij gehinderd te worden door ook maar enige kennis van zaken. Brenet is eigenlijk een rechtsachter. Hij heeft nog best wat aardige wedstrijden gespeeld, ook in de Champions League. Persoonlijk vind ik het niet meer dan een goede twaalfde man voor PSV, maar ook ik heb er niet veel verstand van.
 
Leonidass
 
0
1 februari 2018 om 14:06
Maar Europese (sub)topclubs halen ook tientallen spelers op de gok, die uiteindelijk niks blijken te zijn. Brenet heeft toch ook een interland? Zullen ze daar vooral naar gekeken hebben denk ik
 
BikoBike
 
6
1 februari 2018 om 01:05
Cocu en Brenet moeten maar eens koffie gaan drinken, daar zit van twee kanten een hoop frustratie. Cocu dat er geen versterking gekomen is op een positie die hij te zwak acht en dat meermaals in de media roept. Brenet die dat steeds moet aanhoren over zijn positie maar zich tegelijkertijd een toptransfer door de neus geboord ziet worden.
 
-Riciotto-
 
2
1 februari 2018 om 08:33
Vergeet niet dat brenet niet eens een LA is. Zijn oorspronkelijke positie is de RA maar daar staat Arias.
 
gomes1psv
 
0
1 februari 2018 om 09:27
Ben bang dat dat geen koffie wordt. Die gaan gezamenlijk de gifbeker leegdrinken dit seizoen. Met alle gevolgen van die misschien...
 
STORING
 
17
1 februari 2018 om 01:09
Bij PSV wisten ze al jaren dat Willems elk moment weg kon gaan. Om daarop in te spelen heb je een schaduwlijst nodig zodat je gelijk kan schakelen. Uiteindelijk vertrekt Willems een jaar later dan gepland. Ook dan weet je het eigenlijk het hele seizoen al. Ook dan weet je maar niks binnen te halen. Vervolgens gooi je een rechtspoot op linksback die geen voorzet heeft, geen splijtende pass, geen spelintelligentie heeft en die eigenlijk niet weet wat hij met de bal moet zodra hij ‘m heeft. Ook dan heb je een halfjaar de tijd om alles op alles te zetten om snel back te strikken. En ook dan kom je met lege handen thuis. Op zijn zachtst gezegd noem ik dit ongelofelijk schandalig. Onkunde.
 
Boca2005
 
0
1 februari 2018 om 08:32
Inderdaad. Het lijkt erop dat Brands maar twee dagen per jaar werkt, de laatste dag van de zomerse transferperiode en de laatste dag van de winterse transferperiode en dan gaat het mis. Die back had al lang aangetrokken moeten zijn.
 
Sulejmanii
 
3
1 februari 2018 om 06:31
Ik zeg niet dat Brenet de beste Psv-er is uit de selectiem! Maar het is wel jammer dat hij bijna in iedere Psv thread, finaal met de grond gelijk wordt gemaakt. Men moet zeker niet vergeten, dat hij met zijn verkeerde been noodgedwongen op een andere positie speelt.
 
Boca2005
 
2
1 februari 2018 om 08:28
Ben het volledig met je eens. Brenet is misschien de zwakste schakel doordat hij niet op zijn eigenlijke positie speelt, maar niet de minste speler.
 
Sulejmanii
 
0
1 februari 2018 om 11:17
Juist! Best jammer, hij wordt beoordeeld als op hij op zijn juiste been staat op zijn natuurlijke positie.
 
Sulejmanii
 
0
4 februari 2018 om 17:19
Boca, precies dat is toch oneerlijk.
 
STORING
 
0
1 februari 2018 om 12:17
Ben ik het niet mee eens. Hij word beoordeeld op de positie waar hij speelt. Hij speelt nu op linksback en word beoordeeld als linksback. Neem je een jeugdspeler uit Jong Ajax en geef je die een basisplaats dan beoordeel je die als een speler die goed genoeg moet zijn voor Ajax 1. Dat hij eigenlijk een rechtsback is weten we wel maar dat pleit hem niet vrij.
 
Boca2005
 
0
1 februari 2018 om 14:55
Het is logisch dat er gezocht wordt naar een echte linksachter, sterker die had er al lang moeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat Brenet iedere keer met de grond gelijk gemaakt moet worden. Brenet is best een bruikbare rechtsachter.
 
STORING
 
0
1 februari 2018 om 15:03
Ja maar daar voetbalt hij niet. Hij voetbalt het seizoen op linksback en de kritiek is op Brenet op de linksbackpositie. Als Luuk de Jong vanaf morgen een keeper is en de goals vliegen hem om de oren dan mag men toch gerust zeggen dat Luuk de Jong een waardeloze keeper is. Om diezelfde reden is Brenet een waardeloze linksback.
 
Sulejmanii
 
0
4 februari 2018 om 17:21
Storing Hoor je wat je zegt? Het is niet zijn keuze om op links te staan, dus hij kan pas eerlijk beoordeeld worden als hij als rechtsachter zou spelen. Bij Ajax zou hetzelfde keuze zijn geweest, dan had ik het zelfde gezegd.
 
Marranr1
 
2
1 februari 2018 om 08:13
Brenet is een onderschatte speler die echt makkelijk het niveau van PSV aan kan. Dat hij soms een foutje maakt dat is nou eenmaal voetbal en ik zie geen back hier in Nederland foutloos spelen. Beetje moe van dat deze jongen zo vaak kritiek krijgt terwijl ik weinig hoor over Schwaab en Isimat die wekelijks stuntelen.als Brenet iets meer rust uitstraalt en wat meer assist gaat geven dan is het een heel bruikbare back met veel snelheid. Zie nog steeds genoeg potentie.
 
mikebiker
 
2
1 februari 2018 om 08:22
Af en toe een foutje is dat niet te licht uitgedrukt? Zie jij spelintelligentie en een speler die elke aanvaller makkelijk de baas is?
 
Quirento
 
0
3 februari 2018 om 02:32
Schwaab wekelijks stuntelen? Kijk je wel naar PSV?