Peter Bosz wordt gelinkt aan Ajax: 'Asociaal, maar ik ben niet achterlijk'
Zondag, 15 januari 2023 om 11:06

Peter Bosz noemt vragen over een eventuele terugkeer als trainer bij Ajax 'asociaal'. De oefenmeester, die sinds zijn vertrek bij Olympique Lyon clubloos is en hoopt op een nieuwe klus, wil niet aan de stoelpoten van Alfred Schreuder zagen en houdt zich het liefste stil. Wel bevestigt Bosz dat hij gesproken heeft met Wolverhampton Wanderers, Aston Villa, FC Utrecht en FC Groningen.

Bosz werd tijdens Goedemorgen Eredivisie op ESPN door presentator Milan van Dongen gevraagd naar een eventuele terugkeer bij Ajax, maar hij kon zijn vraag niet afmaken. "Ik zei tegen mijn vrouw dat als ik die vraag zou krijgen, dat ik zou zeggen dat het een asociale vraag is", reageerde de voormalig oefenmeester van de Amsterdammers. "Stel dat ik nu naar de tv zit te kijken, naar een collega. Alfred is voor mij meer dan een collega, dus nee, die vraag moet je absoluut niet aan mij stellen."

Dat de vraag werd gesteld, kon Bosz dan weer wel begrijpen. "Ik ben niet achterlijk, ik snap de vraag wel, maar ik vind het niet netjes om daar iets over te zeggen. Dat ga ik niet doen. Of ik wel door andere Nederlandse clubs benaderd ben? Ja, ze bellen me wel eens. FC Groningen en FC Utrecht hebben dat wel gedaan, maar ik wist meteen dat ik dat niet ging doen. Dat komt omdat ik enerzijds net weg was bij Lyon en nog even wat rust wilde, maar anderzijds had ik het voor mezelf nog niet helder wat ik wilde doen."

De Apeldoorner was wel graag aan de slag gegaan in de Premier League. "Ik heb met Wolverhampton en met Aston Villa gesproken, maar die kozen voor een andere trainer. De Premier League is sowieso iets bijzonders, want er is zo veel geld. Als je de tijd zou krijgen met mensen die goed beleid voeren, dan kan je stappen gaan zetten. Of ik er weer klaar voor ben om als trainer in te stappen? Ja, nu mag het wel weer. Ik heb nu de tijd gebruikt om een keer niks te doen, maar het kan wel weer."

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
1
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
18
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (87)

 
myvision
 
92
15 januari 2023 om 11:11
Edit: Even onder het juiste artikel gezet. Ik zou toch echt bidden dat we een trainer als Bosz voor de groep hadden. Die zou de voetballende opbouwers voor het team behouden en die zou een back op de back zetten en een cv centraal. Bovenal zou die oogstrelend voetbal neerleggen met het materiaal dat we hebben. Natuurlijk mag je kritisch zijn op het soms naã¯eve spel van Bosz, maar waarom is men dan zo Schreuder aan het aanpakken met fluwelen handschoentjes? Zijn ze dan toch echt geschrokken van zijn gespeelde uitbrander een paar maanden geleden?
 
Tipptopp
 
83
15 januari 2023 om 11:14
Ik niet, Bos kan zijn teams geweldig mooi aanvallend voetbal laten spelen maar zijn teams kunnen geen prijzen pakken.
 
caribbean
 
155
15 januari 2023 om 11:17
Op dit moment is alles beter dan Schreuder, dat snap jij ook wel. Bosz zal wel raadt weten met spelers als een Consecao, Bergwijn, Bassey en Wijndal. Schreuder krijgt het voor elkaar om zelfs Timber minder te gaan laten voetballen.
 
FCBogarde
 
56
15 januari 2023 om 11:18
Of we met deze kippenboer wel prijzen gaan pakken met zijn onherkenbare voetbal.
 
Thamike
 
46
15 januari 2023 om 11:22
@Tipptopp, Bosz zou een verademing zijn tov Schreuder. Wat Bosz wel kan is zijn team managen. Spelers laten renderen en het maximale eruit halen. Schreuder weet deze groep op geen enkele manier goed te raken. Is geen peoplemanager en lijkt naar de media te luisteren waardoor hij weer iedereen loopt te husselen en niemand nu nog steeds niet weet hoe te spelen en welke posities laat staan dat dit team ooit eens ingespeeld raakt. Ik weet niet wat het bestuur nu nog nodig heeft om dit in te zien.
 
j0rnnn
 
31
15 januari 2023 om 11:29
We zijn nog nooit zo dicht bij een Europese prijs geweest. Maar hij heeft hem idd niet gepakt.
 
R.Vatros
 
28
15 januari 2023 om 11:43
Het hangt er ook vanaf wel team je traint he.. Als je middenmotortjes traint, dan is het logisch dat je geen prijzen pakt. Ik denk als je een Bosz bij een City ofzo neer zou zetten hij het het team echt leuk zou laten voetballen.
 
InkeMontana
 
39
15 januari 2023 om 11:48
J0rnnn. Wat zeg jij nou? Ajax heeft meer dan genoeg Europese prijzen gewoon gepakt. Verder inderdaad eens met Vatros. Bosz heeft eigenlijk maar 1 seizoen bij Ajax een team onder de hoede gehad waar hij een prijs mee kon pakken. Verder altijd teams gehad die in ieder geval niet titelfavoriet waren, dan is het lastig prijzen pakken.
 
tyuin
 
29
15 januari 2023 om 12:13
Gelijk doorpakken! Bosz is dan weliswaar niet de trainer die bekend staat prijzen te pakken, die gaan we met Schreuder iig sowieso niet pakken.. Dan heb ik liever een Bosz die logische dingen zegt en met een idee speelt. Met deze selectie moet er tov de rest dan alsnog gepresteerd kunnen worden.
 
JohnQ
 
8
15 januari 2023 om 12:16
Dat is dan ook precies het probleem: juist omdat iedereen beter is dan Schreuder moet je niet gaan voor slechts beter. Bosz zou juist een groot risico zijn voor deze groep. Hij is net zo eigenwijs als Schreuder. Als deze groep iemand nodig heeft dan is het wel een realistische trainer die compromissen kan maken om het beste uit deze onevenwichtige selectie te halen. Bij Bosz is het 'volledig getrouwd zijn of niet' en daarom wint hij ook nooit prijzen. Daarbij krijg je ook altijd rare Sinkgraven-moves bij hem, het is ook veelzeggend dat hij daar nog steeds trots op is terwijl dat een aanfluiting was.
 
Benzema.
 
45
15 januari 2023 om 12:29
Dat Bosz geen prijzen pakt is ook zo'n dooddoener. Hij heeft 1 jaar Ajax getraind en meteen een Europese finale gehaald en op 1 punt van het kampioenschap geeindigd. Verder alleen teams gecoacht die subtoppers zijn in hun competitie.
 
Fossen
 
39
15 januari 2023 om 12:30
Ik vind het altijd vreemd dat er van Bosz gezegd wordt dat hij geen prijzen kan pakken. Hoeveel finales heeft hij nou eigenlijk gespeeld waarvan je op voorhand zegt: die moet je kunnen winnen? Ik denk niet eentje. 3 finales gespeeld, exclusief Super Cups: met Heracles tegen PSV in de beker, verloren. Met Dortmund in de beker tegen Bayern Munchen, verloren. En met Ajax tegen United in de EL, verloren. 3 (serieuze) finales, 3x zwaar de underdog. En met geen van zijn teams, behalve Ajax, was hij op voorhand favoriet voor een kampioenschap. Dan is er dus slechts 1 prijs die hij niet gepakt heeft waarvan je dat op voorhand wel mag verwachten.
 
4Ever4Ajax
 
11
15 januari 2023 om 12:38
@Tipptopp: ik kan me niet voorstellen dan er een mede-Ajacied niet zou gaan juichen als Schreuder wordt ontslagen ten faveure van Bosz. Vaak wordt onterecht door de media gewezen naar Ten Hag en Bosz met nu Schreuder. Maar die 2 hadden wel een selectie die luisterde en zag je als supporter wat het idee is. Met Schreuder hebben we dat als supporter helemaal niet plus hij is de selectie kwijt. We zouden op alle fronten beter af zijn met Bosz en hoop van harte dat Schreuder zsm eindelijk wordt ontslagen.
 
JohnQ
 
8
15 januari 2023 om 12:40
Dortmund had anders een aardige selectie, en ook daar was het redelijk kansloos wat hij liet zien. Met Ajax had hij prima kampioen kunnen worden, en ja de Europese finale was knap maar ook daar had hij in uitwedstrijden kamikaze voetbal waar hij vooral bij Schalke alle geluk van de wereld had. Je hebt wel een punt dat hij niet vaak echt mee kon doen om de prijzen maar het is imo vrij duidelijk dat hij gewoon te zwart wit denkt over voetbal. ik zie niet in waarom dat nu ineens wel gaat werken.
 
Fossen
 
5
15 januari 2023 om 12:50
Oh dat kan best zijn hoor. Maar er wordt altijd over hem gezegd dat hij geen prijzen/finales kan winnen. Dat lijkt me een beetje vreemd gezien de clubs die hij getraind heeft.
 
frankmunik
 
1
15 januari 2023 om 14:43
Was ook een wonder dat ajax dat jaar geen kampioen werd.
 
Lierse1997
 
11
15 januari 2023 om 11:19
Met de huidige defensie oogstrelend voetbal spelen wordt em toch niet hoor. Bassey raakt echt gewoon in paniek als er druk gezet wordt en sanchez die heeft ook niet het voetballend vermogen. Als dan ook nog eens je keeper niet de meest rustige is en Wijnendal in een enorme vormcrisis zit dan ben ik benieuwd hoe je daarmee goed gaat voetballen.
 
MessiBazoer
 
45
15 januari 2023 om 11:27
Door spelers beter te maken en ze dingen te leren zoals een goede trainer beaamt. Bassey gaat nooit een Timber aan de bal worden, maar welke speler heeft iets van progessie laten zien onder Schreuder?
 
Lierse1997
 
4
15 januari 2023 om 11:43
Geen enkele. Maar met Bassey, Sanchez, de huidige Wijndal en Rulli oogstrelend voetbal van achteruit spelen? En Alvarez is nu ook niet het voetballende aanspeelpunt zoals een de jong dat is.
 
Iseldiroed
 
9
15 januari 2023 om 11:46
Dan moet je Bassey en Sanchez dus niet te aanvallend laten spelen. En in de tussentijd hun hard op het aanvallende deel laten trainen. Zet ze in tegen sterkere ploegen waar je eerder in de verdediging moet. Pas je tactiek ook aan naar de spelers die je hebt. Laat een langzame speler niet het veld rondrennen en laat iemand die niet kan afronden niet in de spits staan etc.
 
MessiBazoer
 
14
15 januari 2023 om 11:51
@Lierse, Bosz lukte het ook met Veltman, Sanchez, Viergever en Sinkgraven. Zijn allen toch ook niet bepaald top aan de bal?
 
InkeMontana
 
17
15 januari 2023 om 11:51
Lierse1997. Je laat je echt compleet verblinden door hoe Schreuder het neer zet en de totale wanorde die door hem is ontstaan. Bosz weet wie hij wel en niet aan de bal wil hebben in de opbouw en zal daar ook op coachen. Vind trouwens dat je Rulli een beetje verkeerd beoordeelt, ik vond hem gisteren juist veel te rustig, waardoor hij in de problemen kwam ??
 
tyuin
 
5
15 januari 2023 om 12:14
Veltman, Viergever en Sinkgraven waren allemaal juist meer een voetballende verdediger dan echte killers.
 
La Bombonera
 
7
15 januari 2023 om 12:20
Wie zegt dat, als Bosz komt, hij nog steeds met Bassey en Sanchez achterin gaat spelen. Misschien geeft hij wel kans aan jeugd achterin samen met bijvoorbeeld Timber en Wijndal of maakt hij weer een back van een middenvelder, zoals hij ook met Singraven deed. Onder Bosz was het soms wat kamikaze maar was elke wedstrijd ten minste het kijken waard. Dat is momenteel totaal niet het geval, onder Schreuder is elke minuut een marteling geworden
 
4Ever4Ajax
 
4
15 januari 2023 om 12:41
@InkeMontana: ik ben ook heel benieuwd hoe een Ocampos zou renderen onder Bosz. Iedereen serveert hem af maar heeft eigenlijk maar echt een halve kans gehad. De rest is het oordeel van Schreuder (die hem zelf graag wilde halen). Ik geloof Schreuder totaal niet meer dus ook die conclusie van hem over Ocampos nu is voor mij ook niet zaligmakend.
 
JohnQ
 
0
15 januari 2023 om 12:42
En dat was dan ook precies het probleem en misschien wel de reden dat Ajax dat jaar geen kampioen werd. Viergever was het gewoon net niet, Veltman was geen rechtsback maar CV en Sinkgraven was een middenvelder... Een beetje meer realisme had dat jaar het verschil kunnen maken.
 
Lierse1997
 
1
15 januari 2023 om 12:45
Het is natuurlijk makkelijk alle verantwoordelijkheid op 1 persoon te steken. Zo kan je ook doen dat het door Schreuder komt dat het zwart voor Basseys ogen wordt als hij druk van een tegenstander ervaart. Of hij heeft daar zelf een groot probleem mee natuurlijk.
 
Real_Amsterdam
 
3
15 januari 2023 om 12:59
Ach, 1 scheidsrechtersfout minder geven groningen (of was het excelsior?) En je was ook gewoon kampioen. Soms zit het mee, soms tegen. Misschien was ajax toen wel kampioen geworden met iets andere keuzes maar er valt niet te ontkennen dat er in tegenstelling tot dit jaar wel een lijn in het spel zat
 
Ajaxenschede
 
4
15 januari 2023 om 13:35
@lierse1997, Na de doorbraak van De Ligt onder Bosz speelden we met Viergever en Veltman op de backs en met De Ligt en Sanchez centraal, wat voetballend ook absoluut niet overhoud. Maar toch wisten we onder Bosz mooi voetbal op de mat te leggen omdat hij snapt hoe die spelers in hun kracht moet gebruiken ipv Schreuder die spelers constant in hun zwakke punten dwingt te spelen.
 
Zeballos
 
16
15 januari 2023 om 11:22
Schreuder aanpakken met fluwelen handschoentjes? Er is door Ajacieden hier bijna een heksenjacht aan de gang, al het slechte in de wereld wordt in zijn schoenen geschoven.
 
sportweek86
 
35
15 januari 2023 om 11:37
Je merkt aan alles dat schreuder naar de media lekt, en die houden hem nu het handje boven het hoofd. Valentijn neemt iedere trainer ongeacht de resultaten de maat, en is nu heel timide. Ik heb ook nog nooit een trainer gezien, die zo glad praat en inhoudelijk zo weinig zegt. Oprotten met die gast.
 
InkeMontana
 
16
15 januari 2023 om 11:54
Zeballos. Ik vind het ook reuze meevallen allemaal. Schreuder heeft de media onder controle met zijn nauwe contacten met het journaille. En gisteren galmde in de ArenA misschien maar net 1 minuutje het 'schreuder rot op', het publiek zat er verder ook maar het rustig 'ondergaand' bij.
 
Markovv
 
3
15 januari 2023 om 12:30
Alles slecht aan Ajax is in ieder geval zijn verantwoordelijkheid. Gister zie ik gewoon lange halen gauw thuis voetbal, waar ze zelfs bij Emmen ontevreden over zouden zijn. Tien man of niet. Uiteindelijk is de achterban een belangrijke graadmeter. Het succes van een club hangt primair af van resultaten; maar supporters die achter het team staan is een belangrijke tweede. Je kan boze supporters twee keer kalmeren; bij de derde keer is er geen houden meer aan. Emmen uit is 1. Deze week is 2. Feyenoord volgende week is 3. Helaas zit het seizoen er dan op; maar dat is dan maar zo.
 
4fRedondo
 
11
15 januari 2023 om 11:43
Onder Bosz stond je in de winterstop een straatlengte achter op Feyenoord. Werd je door Cambuur uitgeschakeld in de beker. Voor de CL werd je uitgeschakeld door Rostov en een jaar later door Lyon. De fantastische EL verbloemde alles. Na Ajax heeft hij best leuke clubs onder zijn hoede gehad en overal binnen een paar seizoenen ontslagen.
 
Ajax12321
 
20
15 januari 2023 om 12:10
Uiteindelijk op 1 punt geen kampioen geworden met een goed puntenaantal. Tegen Cambuur bewust met reserves gespeeld. Ajax is nooit door Lyon uitgeschakeld? En tegen Rostov was erg slecht, maar je zag flinke progressie daarna. Volgens mij moet je wat meer research doen naar dat seizoen i.p.v. alleen naar een aantal scores kijken die jou goed uitkomen.
 
summerof69
 
5
15 januari 2023 om 12:27
4fredondo Het is dat Ajax toen donderdags een verlenging tegen Schalke speelde en zondags nipt met 1-0 van PSV verloor nders waren ze dat jaar gewoon kampioen geworden hoor, ze eindigden 1 punt achter Feyenoord Ajax speelde dat seizoen met de voorrondes CL er bij 10 wedstrijden meer in dezelfde tijd als Feyenoord, dat brak hun op het einde op
 
DRL80
 
4
15 januari 2023 om 13:24
Bosz heeft natuurlijk ook jaren meer ervaring dan de laatste keer dat ie bij Ajax zat. Heeft zich ook ontwikkelt. Dat gaf ie ook bij ESPN aan. Zie hem graag komen. Schreuder kan simpelweg niet meer. Had eigenlijk ten tijde van het WK al vervangen moeten worden. Niet alles is zijn schuld maar het geloof en vertrouwen is weg, zeker bij de supporters maar ook de spelers lijken het niet meer in hem te zien zitten.
 
NipkeAjax
 
59
15 januari 2023 om 11:11
Nette reactie van Bosz!
 
j0rnnn
 
7
15 januari 2023 om 11:30
Inderdaad. Maar die gaat echt niet komen zolang er geen TD zit. Hij bevestigde namelijk ook hoe belangrijk deze functie is voor een trainer, om te presteren.
 
NJfromVOL
 
2
15 januari 2023 om 12:17
Inderdaad, maar het is niet zo dat dat nooit gebeurt in het voetbal.
 
JackHerrer
 
3
15 januari 2023 om 12:45
Schreuder moet gewoon opzouten. Wanneer worden ze wakker bij Ajax en sturen ze dat stuk verdriet de laan uit. Het is echt meer dan de hoogste tijd.
 
kenno
 
45
15 januari 2023 om 11:11
Verschil tussen Schreuder en Bosz? Bosz kan zijn woorden wegen en zegt wijze dingen. Schreuder...heeft geen idee waar hij over praat.
 
MessiBazoer
 
37
15 januari 2023 om 11:14
Woorden maken me niet eens zoveel uit. Ten Hag was ook niet altijd heel sterk voor de camera. Maar zette wel de poppetjes op de juiste plek en had een plan. Dat alles heeft Schreuder niet
 
Thamike
 
14
15 januari 2023 om 11:24
Dan heb je niet helemaal door wat TH nog het belangrijkste vind en erg goed kan. Hij is een van de beste managers. Hij kan zo goed met zijn selectie omgaan en vertrouwen geven. Uitleggen wat hij wilt en hoe hij dat wilt. Dat hij dat soms met een gekke woorden of accent doet heeft geen enkele negatieve effect gehad.
 
MessiBazoer
 
6
15 januari 2023 om 11:28
@Thamike, Ik dacht dat kenno het over trainers had voor de camera. Excuus
 
 
1
15 januari 2023 om 16:05
Ten Hag die Labyad in de spits en Promes op 10 zette.
 
Sociomasia
 
25
15 januari 2023 om 11:12
Worden we waarschijnlijk ook geen kampioen, maar wel met leuk voetbal. Liever dat dan de huidige depressie elk weekend.
 
Tipptopp
 
5
15 januari 2023 om 11:15
@Sociomasia klopt helemaal. Maar gelukkig zijn er meer trainers. We hoeven dus niet uit deze twee te kiezen. Maar van die twee kies ik ook voor Bos
 
Ajax12321
 
11
15 januari 2023 om 11:17
Want? Hij haalde in 16/17 een puntenaantal waar Schreuder van mag dromen. Ook kampioen geworden met Heracles in de KKD, dus dat geen kampioen worden is echt een fabeltje.
 
caribbean
 
26
15 januari 2023 om 11:12
Ik heb idee dat van der Sar niet gauw zou denken aan Schreuder ontslaan, het lijkt alsof dat een afkeuring zal zijn van zijn eigen keus. Bosz zal Ajax ook niet meteen naar(sub) top europa brengen, maar kan Ajax iedergeval de dominante club weer maken in Nederland. Tegenwoordig moeten we al bang zijn voor een FC Volendam, met Bosz aan het roer zal dat verleden tijd zijn.
 
NJfromVOL
 
8
15 januari 2023 om 11:17
Het ontslaan van een trainer is (bijna) altijd een afkeuring van eerder gemaakte keuzes, maar zoals ik gisteren ook aangaf: het interview met Huntelaar wijst op berusting na het vertrek van Overmars, ETH en een aantal bepalende spelers. Men ziet het als een breder probleem en lijkt het Schreuder niet aan te rekenen.
 
Vigo
 
3
15 januari 2023 om 11:45
Het is natuurlijk ook een breder probleem wat opgelost moet worden, maar in Schreuder zijn geval is het ook gewoon day to day business en verpest hij het nu elke wedstrijd. Daar moet je toch echt bij ingrijpen.
 
TotalFootball1
 
17
15 januari 2023 om 11:14
Kom asjeblieft terug, het is toch belachelijk dat Schreuder nog steeds niet ontslagen is. Ik zie het liefst een buitenlandse trainer maar dat doet Ajax toch niet dan kan je het beste Bosz aanstellen. Zelfs Ron Jans zou ik op dit moment willen zien komen, wat een tijden om Ajacied te zijn…
 
Soccerfan_1
 
9
15 januari 2023 om 11:15
Je wist dat die vraag ging komen. Hij reageert er respectvol op richting Schreuder, die hij goed kent. Idd een asociale vraag als de huidige trainer gewoon nog in het zadel zit hoe slecht het ook gaat. Mooi dat hij zegt, niet doen, niet vragen….punt.
 
Miccoli
 
8
15 januari 2023 om 11:16
Tja, op het moment zou ik de komst van Bosz zeker toejuichen. Onder hem is de lijn omhoog ingezet qua Europese resultaten. Daarnaast is het altijd leuk voetbal onder hem als coach. Ik was er ook wel van overtuigd dat als Bosz nog een seizoen was gebleven hij wel kampioen was geworden. Aan de andere kant ben ik huiverig, want zijn laatste klussen bij Dortmund, Leverkusen en Lyon zijn niet geheel een succes gebleken (alhoewel het bij leverkusen nog best prima ging). Ik kan op het moment alleen geen betere coach bedenken die beschikbaar is.
 
Ajax12321
 
12
15 januari 2023 om 11:20
Als je ziet hoe Dortmund en Lyon het daarna hebben gedaan/doen, kan je wel stellen dat het ook gewoon vergane glorie is.
 
mitchajax020
 
9
15 januari 2023 om 11:16
Ik twijfel erg met Bosz hoor, leuke trainer met vergeet dat er ook verdedigd moet worden. Is zo'n trainer die het alleen maar puur op de aanval gooit maar ach alles beter dan Schreuder.
 
Ajax12321
 
5
15 januari 2023 om 11:23
Dat vind ik niet. Volgens mij had het vaak ook wel over de restverdediging, dus hij kijkt echt niet alleen naar de aanval. Halen mensen dan alleen de Europese wedstrijden tegen Lyon voor de geest waar ze veel kansen tegen kregen? Of enkele andere wedstrijden bij zijn andere clubs? Over het algemeen vind ik dit niet namelijk, maar van Ten Hag en Schreuder is hij wel de minst behoudende.
 
mitchajax020
 
3
15 januari 2023 om 11:26
Hmmm ieder zijn eigen mening toch maar ik vond het onder Bosz vaak open huis masr hoop toch dat hij komt want dit kan zo niet langer.
 
Ajax12321
 
8
15 januari 2023 om 11:37
Eerlijk gezegd denk ik dat mensen dit gevoel hebben op basis van een aantal wedstrijden (Lyon, Schalke uit). Want tegen Feyenoord uit, United in de finale of PSV thuis kreeg je amper kansen tegen, tegen toch wel sterke tegenstanders.
 
mitchajax020
 
2
15 januari 2023 om 12:07
Klopt zelf had ik altijd wel het gevoel met Bosz ojee hoeveel krijgen wij er nu tegen maar laat maar komen, Schreuder ben ik klaar nee.
 
ModricMagic
 
6
15 januari 2023 om 11:27
Aanvallend ziet het er uitstekend uit bij Bosz. En dat kan op zich nog wel in de Eredivisie. Onder Schreuder is het hele spel gewoon zwak inclusief de verdediging. Dus zoveel verdedigend ga je er ook niet achteruit want het staat nu al belabberd…
 
Ajaxenschede
 
2
15 januari 2023 om 13:19
@mitchajax020, Onder Bosz kregen we inderdaad flink wat kansen tegen, maar daarentegen creëerde je zelf er wel 5 keer zoveel als de tegenstander. Onder Schreuder is het ook een gatenkaas maar is het aanvallende spel minstens net zo dramatisch.
 
FCBogarde
 
9
15 januari 2023 om 11:16
How dare You!! In Amsterdam zijn ze tevreden met Schreuder. De supporters gisteren in de Arena ook. Blijkbaar vindt iedereen het best... Blessures, wennen aan nwe selectie, griepgolf, blabla On: kan niet wachten op Bosz
 
Ajax12321
 
4
15 januari 2023 om 11:45
Belachelijk inderdaad. Vertrek had gisteren geëist moeten worden.
 
La Bombonera
 
4
15 januari 2023 om 12:32
Bogarde wordt ook echt gemist, volgens mij was hij verantwoordelijk voor de dode spelmomenten en voorzetten etc. Dat is dit seizoen elke keer levensgevaarlijk. Waanzinnige fout geweest om hem op straat te zetten. Zou mooi zijn als Bosz komt en hem weer terug haalt
 
TheBestIsReal
 
3
15 januari 2023 om 11:20
Als Ajax niet gaat ingrijpen nu kun je het dit seizoen vergeten. Het lijkt werkelijk nergens op. Zowel met als zonder bal geen plan, rare opstellingen en vreemde wissels. Tevens tijdens persconferenties wartaal uitslaan met een hele andere bril op dan 90% van andere toeschouwers. Als je zo doorgaat kun je EL vergeten en mss zelfs wel CL kwalificatie.. Wanbeleid dit.. #schreuderout
 
vtotheb
 
3
15 januari 2023 om 11:20
Wat een zegen voor Ajax zou dit zijn
 
miki1959
 
3
15 januari 2023 om 11:23
Met Bosz krijg je wel weer aanvallend en herkenbaar voetbal te zien. Maar is het in de verdediging vaak wel open huis. Uitslagen van 5-3 zouden dus zomaar eens kunnen gebeuren. En hij heeft bij Dortmund en Lyon toch gewoon gefaald. De selectie van Lyon was gewoon goed genoeg om Europees voetbal te halen en dat is faliekant mislukt. En bij Dortmund begon hij heel goed is zakte daarna ver terug. Hij had een goede selectie om lang in de buurt van Bayern te blijven. Hij raakte Dembele en Aubameyang kwijt maar hij kreeg ook veel geld om er goede spelers voor terug te halen. Bosz staar in zijn carrière ook niet bekend als prijzenpakker
 
Soccerfan_1
 
2
15 januari 2023 om 11:29
Als je de uitzending hebt gezien dan had je kunnen weten dat er bij Lyon nogal wat aan de hand was wat niet hoort.
 
FCBogarde
 
6
15 januari 2023 om 11:29
5-3 klinkt leuker dan 0-0 of 1-1...
 
Ajax12321
 
8
15 januari 2023 om 11:41
Kijk hoe Lyon het doet sinds hij weg is. Nog veel slechter. Ook is het nooit zoiets als 5-4 of 6-3 of weet ik het wat geworden onder Bosz (bij Ajax) als ik mij niet vergis, dus dat het open huis is wordt echt overtrokken. Prijzen pakken bij Lyon, Leverkusen en Dortmund gebeurt sowieso nooit de laatste jaren. Als ik terugkijk naar de selectie van Dortmund 17/18 vind ik dat echt niets bijzonders hoor. Uiteraard wel een tijdje slecht gepresteerd daar, maar ook snel eruit gegooid.
 
FcGrun050
 
4
15 januari 2023 om 11:24
Haha geinig dat Groningen heeft geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis. Ook al zou Groningen dan nog meer goals tegenkrijgen, want de verdediging staat verre van solide.
 
Hargle
 
8
15 januari 2023 om 11:25
Ajax zal moeten ingrijpen. Begroting van Ajax is gebaseerd op CL voetbal, op dit moment staat Ajax 3e en na vanmiddag op de 4e plek.geen CL voetbal dus .
 
ModricMagic
 
3
15 januari 2023 om 11:28
Alles beter dan Schreuder. Bij Bosz is het aanvallend tenminste erg goed. Verdedigend minder maar dat staat het nu ook niet. Dus zoveel verschil is er dan niet. Schreuder heeft helemaal geen plan en identiteit. Bij Bosz heb je dat wel. Dus gelijk ophalen die vent maar goed dan moet Schreuder eerst maar ontslagen worden.
 
Fctwent3
 
2
15 januari 2023 om 11:34
Voor Ajax zal het een verademing zijn, maar dan wel graag na de bekwedstrijd Twente - Ajax
 
 
12
15 januari 2023 om 11:46
Ik hoop voor alle Ajacieden dat Ajax deze week nog afscheid neemt van Schreuder, en Bosz meteen aanstelt. Dan weten ze dat ze kampioen worden. Dit kan niet langer, en zelfs ik als utrechter baal dat Ajax uit de champions league is. Het spel is ook dramatisch, echt bizar hoe je dat voor elkaar krijgt met zo een selectie. Andere kant als Ajax hem nu ontslaat is ook raar, had het dan 3 weken eerder gedaan, dan had je waarschijnlijk Daley ook nog gehad. Blijft dubbel allemaal.
 
Bartvan der Veen
 
2
15 januari 2023 om 12:05
Hoe kan hij met Aston Villa gesproken hebben. Zij hebben al Emery
 
Ajax12321
 
3
15 januari 2023 om 12:13
Kort nadat hij ontslagen was bij Lyon natuurlijk. Toen hadden ze Gerrard nog dacht ik.
 
dvh5981
 
0
15 januari 2023 om 12:10
De vraag niet, of in ieder geval niet ontkennend beantwoorden, is eigenlijk veelzeggend. Ajax laat het nu bewust aankomen op een sleutelwedstrijd, komend weekend (klassieker). Indien de klassieker gewonnen wordt, moddert Ajax onder Schreuder nog even voort. Als de klassieker verloren gaat, dan is de titel uit beeld, Champions League voetbal ook en dat geeft een eventuele opvolger wel een aantal maanden om te sleutelen, gelijk aan Erik ten Hag die halverwege een seizoen kon instappen. Met andere woorden: dit is een herhaling van zetten - een beetje opzettelijk de ramp compleet maken, dan een nieuwe trainer en td presenteren en 'road to recovery' inzetten.
 
roklo
 
1
15 januari 2023 om 12:27
Even tussen de regels doorgelezen is het natuurlijk bijna een open sollicitatie naar Ajax... en zou zeggen tegen het ajax bestuur Doen! Veel minder als dit kan het niet worden, schreuder heeft biet alle schuld zelf maar er zal iets moeten gebeuren! Dit lijkt niet eens op voetbal soms.. Bosz ophalen, zak geld geven voor aankopen en opbouwen!!
 
tinus45
 
0
15 januari 2023 om 12:30
Zal hij "vriend" Alfred al gebeld hebben dat Ajax contact opgenomen heeft met hem, of zal hij dat straks doen, want dit gaat toch inmiddels een heel erg makkelijk rekensommetje worden daar in Amsterdam.
 
Rikkinho
 
1
15 januari 2023 om 12:38
Bosz heeft gelijk dat het niet netjes is om het er over te hebben. Dus verder niet meer over praten en gewoon tekenen Peter! ??
 
uut t oosten
 
1
15 januari 2023 om 12:42
Laat scheider de eer aan zichzelf houden En morgen ZELF gaan Zondag word hij toch ontslagen. Om nog ff rust te bewaren voor Feyenoord zeggen ze het nog niet Maar opzitten Neem spelers op links verkoop Bassie en Wijndal Tadic afbouwen op de bank Een spits .Kudus weg En 1 verdediger ..en de jeugd erbij . En zo proberen om nog kampioen te worden. Renz is geen hoogtepunt dit seizoen Dus op de bank.. Berghuis erin Bereiken op zijn vaste positie zetten dus Tadic dan maar met Brobbey spits Concencao word de Nieuwe Antonin eigenlijk nog beter vermoed ik !!
 
Cas1
 
1
15 januari 2023 om 13:02
De vraag is natuurlijk niet asociaal. Op de vraag antwoord geven is asociaal.
 
HansvanKins
 
1
15 januari 2023 om 13:32
Slechter dan Schreuder kan hij het sowieso niet doen.
 
 
1
15 januari 2023 om 16:07
Periodieke herinnering:Bosz kreeg met Ajax minder tegengoals dan Ten Hag in 18/19. En dat met een veel mindere defensie.