'PSV gaat boekje te buiten met exceptioneel salaris voor Eran Zahavi'
Woensdag, 16 september 2020 om 19:37

PSV heeft er veel voor over om Eran Zahavi binnen te halen, zo meldt de Israëlische tak van Sport1. De 33-jarige spits van het Chinese Guangzhou R&F kan volgens het sportkanaal een contract voor liefst 2,5 miljoen euro per jaar exclusief bonussen ondertekenen in Eindhoven. Daarmee wordt Zahavi, die voor twee jaar kan tekenen, met grote afstand de bestbetaalde speler van PSV.

Het Israëlische kanaal had dinsdag de primeur dat PSV achter Zahavi aan zit, een bericht dat later in Nederland bevestigd werd door onder meer het Eindhovens Dagblad. Een dag later voegt Sport1 daaraan toe dat Zahavi een overgang naar PSV zelf óók ziet zitten. De ervaren centrumspits moet daarvoor flink wat water bij de wijn doen, want hij verdient in China naar verluidt tien miljoen euro per jaar.

Eerder werd in de Nederlandse media gerept over een jaarsalaris van 1,5 miljoen euro per jaar voor Zahavi bij PSV, maar in Israël wordt dus gesproken over een veel hoger bedrag. De Eindhovenaren hanteerden lange tijd een maximumbasissalaris van 1 miljoen euro per jaar, maar lijken dat nu dus los te laten. Zahavi ligt overigens nog tot december vast bij Guanghzou, maar mag in principe transfervrij vertrekken bij de club waar Giovanni van Bronckhorst trainer is.

Nu PSV in serieuze onderhandeling is met Zahavi, lijkt het erop dat de technische leiding serieus rekening houdt met een vertrek van Sam Lammers. De Eredivisionist zal de Israëlische spits alleen aantrekken indien Lammers vertrekt. Laatstgenoemde staat in de serieuze belangstelling van Atalanta. Het Eindhovens Dagblad en Voetbal International meldden maandagmiddag nog dat er voorlopig ook nog geen schot in de zaak zit, aangezien er nog een flink gat ligt tussen vraag en aanbod. PSV verlangt tien miljoen euro voor Lammers, terwijl Atalanta niet verder wilde gaan dan acht miljoen euro plus bonussen.

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
2
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
18
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (101)

 
ajaxreal1990
 
133
16 september 2020 om 19:40
Dat is een grap mag ik hopen...
 
LionelGap
 
18
16 september 2020 om 20:13
Lijkt me onzin, dan ga je ook scheve gezichten binnen de selectie krijgen. 1.5 mil per jaar lijkt me het uiterste.
 
Suc6Magnet
 
68
16 september 2020 om 20:49
Los daarvan: ik dacht dat PSV het zo zwaar had door corona. Selectie heeft salaris ingeleverd en dan zouden ze nu ineens een 33 jarige 2,5 miljoen per jaar gaan betalen. Dat lijkt me lastig uit te leggen binnen je selectie.
 
Sander79
 
0
18 september 2020 om 18:59
Drie miljoen voor 2 seizoenen en geen transfersom. Valt best mee.
 
El_Guaje7
 
99
16 september 2020 om 19:42
Zo, 2,5 miljoen euro per jaar exclusief bonussen voor een 33 jarige speler uit de Chinese competitie. Betwijfel of het waar is of John de Jong heeft iets te diep in het glaasje gekeken. Kun je dat geld beter investeren in een monster van een centrale verdediger naast Teze.
 
Steef71
 
19
16 september 2020 om 19:53
Waar heb je dat exclusief bonussen gezien? Als je hem transfervrij binnen haald, kun je hem overigens zon 8 jaar betalen om net zoveel kwijtvte zijn als Bruma.
 
Sanderr
 
129
16 september 2020 om 19:57
In zin 2 van het artikel. Dikgedrukt ook nog eens, zou toch op moeten vallen
 
VisWoestijn
 
19
16 september 2020 om 20:09
Eerlijk gezegd vind ik het bedrag wel meevallen als je bedenkt dat hij transfervrij overkomt. De enige gok is hoe hij gaat presteren in de Eredivisie. Wordt hij twee jaar op rij topscorer, dan is het een koopje gebleken voor slechts 2,5/3 miljoen per jaar. Beland hij op de bank, dan is de schade nog wel te overzien.
 
Suc6Magnet
 
35
16 september 2020 om 20:50
Niet als je net je voltallige selectie een salarisoffer hebt laten brengen...
 
fc ramires
 
21
16 september 2020 om 19:42
Ken deze speler niet maar 2,5 miljoen voor een 33 jarige spits terwijl je malen al rond hebt lopen is wel apart. Is die echt zo goed?
 
Skede
 
17
16 september 2020 om 19:43
Als hij komt is dat ook niet om in de plaats van Malen te komen maar als concurrent voor de andere spitspositie.
 
fc ramires
 
11
16 september 2020 om 19:52
Ah, dan moeten ze lammers nog wel zien te slijten aan atalanta dan. Anders zit er geen logica achter deze transfer. Je gaat toch niet een bankzitter de best betaalde speler van de selectie maken.
 
Skede
 
9
16 september 2020 om 19:58
Geen idee hoeveel de rest verdient. Malen zal na zijn verlenging ook niet op een houtje bijten. Maar mocht Zahavi echt bij de best betaalde spelers komen te zitten dan moet er wel heel veel vertrouwen in hem zijn. Overigens zal hij inderdaad alleen komen als Lammers weggaat, lijkt me.
 
JustPSV95
 
2
16 september 2020 om 20:02
Hij wordt ook pas gehaald als lammers verkocht is, wat dichtbij lijkt te komen gezien de signalen en atalanta hun bod steeds verhogen.
 
LionelGap
 
6
16 september 2020 om 20:14
Ramires - Zahavi is wel een ander niveau dan Lammers dus die gaat echt niet bankzitten
 
MrKrillin
 
18
16 september 2020 om 19:42
Lijkt me niet realistisch om 2.5 mil salaris te geven aan een breedte aankoop
 
Buitenspelgoal
 
15
16 september 2020 om 20:13
Zal ongetwijfeld basisspeler zijn als ie komt. PSV speelt met 2 spitsen.
 
4fRedondo
 
5
16 september 2020 om 21:33
Ajax haalde een breedteaankooo van 34 met een salaris van bijna 3,7 miljoen euro. Dan valt 2,5 miljoen reuze mee. Maar nog steeds kan ik mij dat niet voorstellen, daar Luuk de Jong met 1,4 miljoen één van de grootverdieners was.
 
Thamike
 
12
16 september 2020 om 22:56
Wat heeft Ajax hier mee te maken? Of hebben ze dezelfde filosofie, salaris huis, vermogen etc etc. Geen idee wat je hier mee wilt zeggen?
 
Skede
 
29
16 september 2020 om 19:42
Daar geloof ik dus helemaal niks van. 2,5 miljoen voor een extra spits van 33. Hoe krijgen die media het verzonnen.
 
ajax1812
 
10
16 september 2020 om 19:42
Vind dit toch niet zo'n slimme zet van Psv. Als dit waar is, is 2,5 miljoen voor een 33 jarige spits wel heel erg veel. Heeft ook totaal geen restwaarde meer.
 
duckiey
 
4
16 september 2020 om 20:39
Aan de andere kant als hij 2 jaar van waarde is heb je voor niet al te veel geld een goede speler aan hij komt transfervrij over Of hij van waarde kan zijn voor PSV weet ik niet
 
Grasmaaiertjes
 
29
16 september 2020 om 19:42
Onzin. Rik Elfrink meldde al dat het hoogstens 1,5 miljoen werd
 
JustPSV95
 
3
16 september 2020 om 19:48
Idd, maar nog steeds best verrassend aangezien nooit naar buiten is gekomen dat het salaris plafond is verhoogd. Wat wel lijkt gezien de berichten en ook max richting dat bedrag verdient
 
Buitenspelgoal
 
2
16 september 2020 om 20:14
Hij zou voor twee seizoenen komen en kost geen transfersom, dan kun je je daarin wat meer permiteren.
 
Nijogeth
 
2
16 september 2020 om 20:36
Verdiende Luuk de Jong ook niet meer dan een miljoen per jaar?
 
duckiey
 
3
16 september 2020 om 20:41
Luuk de Jong verdiende volgens mij ook meer dan 1 miljoen bij PSV Net als Guardado en Moreno destijds
 
JustPSV95
 
1
16 september 2020 om 21:12
Klopt, echter zijn die bedragen nooit naar buiten gekomen, gezien het salarisplafond. Maar er gingen verschillende bedragen rond in de verhalen als 2 en 3 miljoen. Dat is het opvallende nu, bij max en bij zahavi worden wel publiekelijk bedragen genoemd van boven de 1 miljoen. Terwijl ik nooit een artikel heb gezien dat het plafond omhoog is gegaan. Vind dat toch best een apparte ontwikkeling, maar ook de watchers weten niet alles.
 
JDG84
 
3
16 september 2020 om 20:21
Rik is is uiteindelijk ook gewoon een journalist, waarom zou hij dit precies weten. Ik zeg niet dat hij ongelijk heeft natuurlijk, maar hij hoeft het ook niet altijd bij juiste eind te hebben.
 
Flierefluitje
 
11
16 september 2020 om 19:45
Poehh dat is wel een hoop salaris voor een speler van 33, aan de andere kant is het wel een echte goalgetter (Kijk alleen zn cijfers al in China, ja ik weet het het is China maar hij legt ze er wel in) en zal dit normaal gesproken direct 1 van de beste spitsen van de eredivisie zijn. 2.5 miljoen salaris is echt mega veel maar als je daardoor geen transfersom hoeft te betalen voor een spits kan hij voor 5 miljoen in 2 jaar PSV misschien wel naar veel meer geld schieten. Ik ben benieuwd!
 
JustPSV95
 
7
16 september 2020 om 19:46
Las eerder dat het 1,5 per jaar was. Eerst maar eens afwachten of het rondkomt, al lijkt die zelf volgens de verhalen wel te willen komen
 
Jerchino
 
23
16 september 2020 om 19:48
Een 'jood' bij psv straks.. laat ze maar creatief zijn met spreekkoren bij psv straks
 
Skede
 
11
16 september 2020 om 20:01
Niet elke israeliet is een jood toch? Of ben ik nou gek.
 
Boris19
 
17
16 september 2020 om 20:05
Even opgezocht. Hij is wel Joods.
 
Skede
 
3
16 september 2020 om 20:09
Ah oke. Dan wordt het voor zowel PSV als Ajax supporters omschakelen inderdaad ??
 
Boris19
 
24
16 september 2020 om 20:05
Bij Ajax moeten ze dan ook creatief worden. Als ze tegen elkaar spelen staat de enige Jood dan voor PSV in het veld.
 
FCG95
 
18
16 september 2020 om 20:13
Lastig spelen voor hem dan. Zingen de Ajax supporters "wie niet springt die is geen jood", sta je daar rond te springen in het veld.
 
Jerchino
 
13
16 september 2020 om 20:21
Als die nou voor psv 'springt' op het juiste moment bij een corner of vrije trap zal je daar niemand over horen haha
 
duckiey
 
4
16 september 2020 om 21:00
Als hij bij dat springen regelmatig een bal er in kopt mag hij van mij zo vaak springen als hij wil
 
misseva88
 
6
16 september 2020 om 19:48
Voor die jongen naar China vertrok maakte hij veel indruk in de Israelische competitie. Er was sprake van dat Bosz hem mee zou willen nemen naar Ajax, maar dat ging uiteindelijk niet door. In die tijd heb ik wat wedstrijden van die jongen gezien en was erg onder de indruk. Dat is inmiddels al weer een paar jaar geleden en ik heb geen idee hoe hij het in China heeft gedaan, maar een paar jaar geleden was ik erg onder de indruk van die jongen. Ik ben erg benieuwd wat er van over is gebleven, maar het lijkt me leuk om die jongen in de Eredivisie te zien.
 
Sir Paul
 
5
16 september 2020 om 19:51
In China 1 op 1 en de recente kwalificatiereeks voor het EK na Kane topscorer met 10 of 11 goals.
 
Sir Paul
 
17
16 september 2020 om 19:49
Liep 1 op 1 in de EK kwalificatiereeks, geloof 10 uit 11 of andersom. Recente cijfers. Daarbij als je in China 1 op 1 loopt kan dat hier ook 1 op 2. Relatief veel assists. Hij zal geen of nauwelijks transferkosten hebben, brengt ervaring en rust voor de jonge garde voorin die zich in de luwte kunnen verder ontwikkelen. Voor 5 miljoen. Lammers voor 9 de deur uit wat toch niks zou worden aangezien Madueke nu al een klasse of 2 beter is. Alleen die cijfers uit de EK kwalificatiereeks al, na Kane topscorer. Heeft in China z`n zakken goed gevuld, nog ff 2 jaar bij beunen in Europa. Nu nog een handtekening.
 
FeanDen
 
6
16 september 2020 om 19:51
Enorm veel geld voor een 33-jarige spits. Geloof eigenlijk niet dat dat gaat gebeuren. Denk echter wel dat hij een absolute aanwinst zou zijn voor PSV.
 
Sir Paul
 
4
16 september 2020 om 19:56
Lewandowski scoorde op weg naar het EK 2016 dertien keer voor Polen, vier jaar eerder liet Huntelaar het net twaalf keer bollen namens Oranje. Beide aanvallers waren er vervolgens ook bij op het eindtoernooi. Dat is in het geval van Zahavi nog afwachten. Israël staat ondanks de elfde treffer van Zahavi tegen Letland (3-1) vijfde in Groep G en moet nog maar afwachten of het een plek in de play-offs krijgt. Geen koekenbakker.
 
linksbuiteadem
 
8
16 september 2020 om 19:58
Deze man weet wat scoren is, maar heeft het alleen laten zien op een zeer laag niveau. Hem dan in één klap één van de best betaalde spelers van de Eredivisie ooit te maken lijkt me nogal bizar beleid. Maargoed, hij is welkom, ben benieuwd wat hij kan in de Eredivisie.
 
pinko
 
3
16 september 2020 om 20:03
Voor kwaliteit moet je betalen. En daarbij, wij hoeven toch geen bijdrage te leveren aan welke transfer van welke club dan ook. Sommige - veel - supporters vinden het prachtig dat de geldkist uitpuilt, niks mis mee, maar ik zie liever een winnend elftal, dat af en toe ook nog eens leuk speelt.
 
Rudeboy65
 
1
16 september 2020 om 21:20
Tja. Al jaren lang schreeuwt iedereen dat de ED van een lachwekkend niveau is.
 
linksbuiteadem
 
2
17 september 2020 om 00:34
Vergeleken met de absolute top wel, maar vergeleken bij de Chinese en Israëlische competitie?
 
pinko
 
11
16 september 2020 om 20:00
Deze spits is een voltreffer voor Psv, mocht het lukken hem binnen te hengelen. Een garantie voor doelpunten. Met Malen en Gakpo als maatjes, een tot inkeer gekomen Ihattaren daar achter, ben je aanvallend zo'n beetje het sterkste team in de Eredivisie.
 
PSVChamps
 
2
16 september 2020 om 20:16
Ja, salaris is inderdaad hoog, maar hij komt dus blijkbaar wel transfervrij binnen.... Dan is 5 miljoen (zeg 6 met bonussen) aan salaris voor 2 jaar wel te overzien. Of het scheve gezichten gaat brengen is weer een ander topic natuurlijk, evenals of ie het goed kan doen....
 
Boris19
 
2
16 september 2020 om 20:47
Vind je dat te overzien? Ik zou dat echt krankzinnig vinden.
 
krosto1
 
3
16 september 2020 om 20:17
Nergens voor nodig een 33 jarige. Kom op en dan nog eens het salaris. Geef de jeugd en het toekomst een kans
 
Rudeboy65
 
5
16 september 2020 om 21:16
Er loopt veel jong spul bij PSV hoor. Ervaring is hard nodig, maar wel als back up van Madueke en Malen bij blessures of als ze uit vorm zijn.
 
FlamengoBrasil
 
4
16 september 2020 om 20:22
Kan me niet voorstellen dat dit waar is. Luuk de Jong verdiende volgens mij rond de 2 mln maar die heeft het bij psv helemaal zelf verdient.
 
Davilla_7
 
0
16 september 2020 om 20:23
Dit is gewoon fake news. PSV mag nog altijd, naar aanleiding van de gemeente deal, geen basissalarissen boven de 1 miljoen uitkeren. Zahavi zal het met dit bedrag moeten doen plus allicht een dikke teken- en wedstrijdpremie.
 
Skede
 
6
16 september 2020 om 20:38
Ik kan me een interview herinneren van een tijd terug waarin een wethouder van gemeente eindhoven aangaf dat ze die salarisgrens niet gesteld hebben maar dat er destijds alleen is afgesproken dat er een `verantwoord` financieel beleid gevoerd moest worden. Wat er precies waar is durf ik ook niet te zeggen maar denk niet dat die grens van 1 miljoen in deze tijd nog realistisch is.
 
Davilla_7
 
1
16 september 2020 om 20:46
Dat salarisplafond is er wel degelijk en ook gewoon bevestigd door Gerbrands. Ik citeer Gerbrands (bron PSV TV): ".. Om aan te geven hoe het af en toe in elkaar steekt: één journalist schrijft het op, zonder het te checken. Het klopt voor geen meter, ook niet een beetje in de buurt. Want iedereen weet dat we een salarisplafond hebben van een miljoen." Typ het maar in google, dan kom je de desbetreffende uitspraak vanzelf tegen. En hij heeft dit vaker aangehaald. Is gewoon een keiharde grens die vandaag de dag nog steeds actueel is
 
Skede
 
4
16 september 2020 om 20:50
Tja, dit twitterde die wethouder destijds: "Gemeente Eindhoven gaat niet over salarissen PSV. Wel over gezonde financiele bedrijfsvoering. Die afspraken komt @PSV na."En dit stond in het artikel van het AD: "Het idee dat sprake is van een afspraak tussen de gemeente Eindhoven en PSV hierover is niet correct. Wel bestaan tussen beide partijen afspraken over bijvoorbeeld maatschappelijke projecten van PSV, moet de club voldoen aan een jaarlijkse erfpachtcanon (huur) van 2,4 miljoen euro en moet PSV aan een aantal financiële ratio`s voldoen. Depla, die onder meer Economie in zijn portefeuille heeft, laat weten dat dat laatste op dit moment het geval is."Dat Gerbrands aangeeft dat het plafond ten tijde van dat interview 1 miljoen is betekent natuurlijk ook niet dat het door de gemeente is opgelegd. Bovendien zijn er afgelopen jaren meerdere spelers geweest die meer hebben gekregen, al dan niet door bonussen, dus die grens lijkt me niet echt representatief. Daarnaast is Gerbrands natuurlijk ook iemand die regelmatig laat overkomen dat bij PSV het geld niet tegen de plinten klotst dus verbaast het me ook niet dat hij hier zo over zou praten eerlijk gezegd. Maar nogmaals, hoe het precies zit weet ik ook niet. Edit: dat die 1 miljoen geen keiharde grens is bleek trouwens wel uit de gelekte documenten van Football Leaks waarin bijvoorbeeld stond dat een Guardado al 1,3 miljoen verdiende. Exclusief tekengeld en bonussen.
 
Skede
 
11
16 september 2020 om 20:55
@VZ: Regel nou aub eens een keer dat die witregels worden opgelost. Hele reactie onderverdeeld in alineas om het overzichtelijk te houden en dan komt het zo als een lap tekst te staan. Dit is toch geen moeilijk op te lossen probleem? Misschien dat de tijd die gestopt wordt in die onzinnige social media artikelen hier aan besteed kan worden? Win win situatie.
 
Davilla_7
 
1
16 september 2020 om 21:00
Deze uitspraak van Gerbrands is gedaan eind 2016, toen we enkele toppers als Guardado, LDJ, Moreno en Van Ginkel onder contract hadden. Die verdienden dus allemaal, als ik Gerbrands mag geloven, max 1 miljoen (bonussen daargelaten). Op basis waarvan zou het plafond nu dan zijn losgelaten? Kwalitatief gezien is de selectie alleen maar in kwaliteit achteruit gegaan en ik kan me echt niet voorstellen dat PSV een Baumgartl, Bruma of zelfs Malen meer betaald dan iemand als Guardado destijds kreeg. Dat kan gewoon niet lijkt me, dat zou een absurde ontwikkeling zijn in nog geen 3 jaar tijd.
 
Davilla_7
 
0
16 september 2020 om 21:02
Al heb je wellicht gelijk dat het plafond dan geen onderdeel van de gemeentedeal is (zoals die Depla suggereert), maar obv bovenstaande vind ik het dus wel aannemelijk dat het een plafond is dat PSV zichzelf nog altijd oplegt. En al helemaal nu net na de corona-offers lijkt het me echt schier onmogelijk dat PSV Zahavi 2.5 miljoen per jaar gaat geven
 
Skede
 
2
16 september 2020 om 21:03
Al die spelers verdienden meer dan een miljoen, stond in gelekte documenten van Football Leaks. Exclusief tekengeld en bonussen. Ik vermoed dat Gerbrands die uitspraak gedaan heeft zodat (nieuwe) spelers niet verwachten dat ze zomaar even meer dan een miljoen konden verdienen.
 
Skede
 
2
16 september 2020 om 21:03
Dat PSV Zahavi 2,5 wil/gaat betalen lijkt mij ook vrijwel onmogelijk hoor. Dat ben ik met je eens.
 
Davilla_7
 
2
16 september 2020 om 21:09
Ik heb die football leaks artikelen ook gelezen, maar daaruit blijkt vooral dat PSV dmv royale bonussen het `salarisplafond` omzeilt want aan het basissalaris van 1 miljoen heef PSV zich nog wel redelijk vastgehouden, komt iig bij lange na niet in de buurt van de 2.5 miljoen. Maar alsnog wel gek dat Gerbrands dan zo`n uitspraak doet terwijl die niet volledig waar is, blijkt dus toch niet zo'n keiharde grens te zijn als ik dacht
 
JustPSV95
 
0
16 september 2020 om 21:20
De laatste tijd lijken ze ondank dat plafond wat openlijker te zijn dat ze bedragen boven dat plafond betalen, afgaan van nieuwsartikelen en psv watchers. Bij deze zahavi werd door het ed over 1,5 miljoen gerept. Max lijkt meer te verdienen en het maximale salaris wat ze voor rodriguez over hadden lag ook boven de miljoen.
 
Moridin
 
3
16 september 2020 om 20:32
Dat zou echt het grootste wanbeleid zijn dat ik lange tijd gezien heb. Het lijkt wel of je over een wereldtopper heb. Maar dit is gewoon een spitsje zonder restwaarde uit China. Dit kan niet waar zijn.
 
Sir Paul
 
4
16 september 2020 om 20:46
Iedereen gaat er makkelijk aan voorbij dat Zahavi de afgelopen EK kwalificatiereeks topscorer is geworden na Harry Kane. 5 miljoen voor 2 jaar kun je geen breuk aan vallen. Loopt in de eredivisie met gemak 1 op 2. Ronaldo is 35,Tadic 33 ik zou niet weten waarom hij niet van toegevoegde waarde kan zijn.
 
MT87
 
4
16 september 2020 om 20:49
Mevrouw De Jong houdt thuis het huishoudboekje bij, dat kan niet anders. Als je John de Jong om een brood naar de winkel stuurt, komt hij terug met het verlepte croissantje dat al de hele dag in de vitrine lag, en op onverklaarbare wijze met een lege portemonnee.
 
Isco24
 
4
16 september 2020 om 21:05
Het is een grappige metafoor, maar klopt in dit geval van geen kant. Zahavi is direct je topscorer en waarschijnlijk ook van de competitie. Hij kost geen transfersom dus 5 miljoen in 2 jaar tijd valt ook reuze mee als je ziet wat andere spelers bij psv hebben moeten kosten.
 
MT87
 
2
16 september 2020 om 21:14
Ik vind vooral dat De Jong een enorm gat in zijn hand heeft als je ziet wat de andere spelers gekost hebben. Die waren zelfs duur geweest als ze nog een beetje gepresteerd hadden. Daarbij roert PSV zich toch ook niet voor de topscorer van de KKD? Die Chinese verdedigers zijn nog slechter. Als ze ook maar een beetje wat konden hadden we veel meer Chinezen in Europa gezien. Hoe dan ook, het gaat me in principe niet om Zahavi, maar om De Jong die totaal niet kan onderhandelen. 2,5 miljoen van je salarishuis af is echt teveel.
 
JustPSV95
 
1
16 september 2020 om 21:28
Die chinese competitie is miss niet best (nog nooit gevolgd). Alleen staat die ook tweede op de topscorerslijst tijdens de ek kwalificatie (1 goal minder dan kane: 12 om 11). En toch in een poule met verdedigers die een stuk sterker zijn dan in de chineze competitie en kkd (en denk ook grotendeels ed, polen, oostenrijk en slovenië hebben toch niet de slechtste verdedigers en letland zal ook wel vergelijkbaar zijn met de kkd.
 
MT87
 
1
16 september 2020 om 21:44
Heb die kwalificatie even opgezocht. Hat trick tegen Letland tikt dan wel aan, 4 van de 11 waren tegen dat land. Dan nog her en der een goal verspreid over meestens (op 't oog) al gelopen, verloren wedstrijden. Ik zou me er niet blind op staren, het blijven statistieken he. Hij zal best wel wat kunnen, maar ik vind het echt zo overdreven om nu te zeggen dat we de topscorer van de eredivisie binnenhalen. Vind het gewoon weer duur betaald. Het lijkt wel of De Jong de stekker er niet uit durft te trekken wanneer een target financieel onverantwoord wordt.
 
JustPSV95
 
1
16 september 2020 om 21:55
Denk ook niet dat het 2,5 zal zijn, las ieder dat het 1,5 per jaar wordt. Is wel een spits die al onder smid heeft gespeeld en dus in de manier van spelen past. Ook een beetje ervaring is denk voorin niet verkeerd, zeker niet met hoe blessuregevoelig Romero is en madueke ook nog een dip gaat krijgen. Dan heb je alleen malen als echte spits en gakpo & madueke die daar ook kunnen spelen. Piroe komt tekort dat is wel krap als je in 3 competities actief bent. Ben vooral benieuwd welke cv en cm er gaan komen.
 
MT87
 
0
16 september 2020 om 22:08
1,5 kan ik wel mee leven. En we moeten inderdaad een, liefst ervaren, spits hebben als Lammers vertrekt. Die CV en CM vind ik wel belangrijker, en vooral die CV zal wel weer richting de 10m gaan. Daar moet echt een topper staan. Gezien corona is dit gewoon een slechte tijd om met een niet competitieve selectie te zitten, daarom draai ik elke euro nog eens extra om en kijk ik naar de prioriteiten.
 
JustPSV95
 
0
16 september 2020 om 22:17
Klopt al mag van mij ook eens een keer teze baumgartl uit worden geprobeerd, ook heb je dan niet een links en rechts benige verdediger. Boscagli is voetballend goed, maar hou met dit centrum me hart vast met luchtduels (beide klein) en baumgartl speelde de voorbereiding best sterk.
 
Skede
 
0
17 september 2020 om 07:30
Voor zover ik weet is er ook maar 1 medium dat nu met die 2,5 komt. De rest noemt allemaal 1,5 miljoen.
 
Mackolik
 
2
16 september 2020 om 21:04
Indien PSV mee wil doen om de CL-tickets zou een veel scorende spits zeker geen overbodige luxe zijn.deze man knalt er toch makkelijk 20 in als je naar zijn statistieken kijkt. Ik wou hem graag bij Fenerbahce zien, maar de deal lijkt niet door te gaan.
 
PSV18
 
4
16 september 2020 om 21:17
Hij zal gewoon een contract krijgen opgebouwd uit vele bonussen, ben er vrij zeker van dat ze hem geen vast salaris van 2.5 miljoen bieden. 1 miljoen max + evt bonussen. Enorm benieuwd naar deze spits wel.
 
Soeters
 
4
16 september 2020 om 21:34
Ja ik ook. Je kunt ook 2M tekengeld geven en 1,5M salaris per jaar. Boekhoudtechnisch maakt het niet uit of je 2M betaalt aan FC China of de speler zelf. Nog altijd bakken minder dan Doan, Baumgartl of Bruma hebben gekost. En deze gast staat er gelijk. Net zoals Max.
 
FCB_Catalunya
 
1
16 september 2020 om 21:21
Waar slaat dit op? Dit lijkt eerder op een soort Mitroglou 2.0 dan op een topper die PSV verder gaat brengen. 2,5 miljoen per jaar lijkt mij ook vrij exorbitant, maar goed.
 
JustPSV95
 
5
16 september 2020 om 21:30
Deze kan itt mitroglu wel nog fatsoenlijk lopen iig. Is gewoon nog erg fit en scherp. Ook zijn zijn prestaties zoals 29 goals in 28 wedstrijden een stuk recenter dan de goede prestaties van mitroglu.
 
FCB_Catalunya
 
1
16 september 2020 om 22:14
Tuurlijk, ik snap ook wel dat dat licht overtrokken is, maar het is wel een flink salaris. Laten we heel eerlijk wezen, hij is op leeftijd en is geen speler die je bijvoorbeeld in Europa verder brengt. Ajax brak bijvoorbeeld het salarisplafond voor een Tadic of Blind, spelers die het in grote competities bewezen. Deze Zahavi heeft dat simpelweg niet gedaan en vind het hem daarom ook niet waard.
 
JustPSV95
 
0
16 september 2020 om 22:21
Zal ook denk eerder 1,5 miljoen zijn, zoals eerder werd genoemd. Dat scheelt iig en voordeel dat die transfervrij is. Dan kan het geld dat lammers opbrengt in een cm en cv worden gestoken. Wel vind ik het opvallend dat het salarisplafond hoger dan 1 miljoen lijkt te liggen, aangezien bedragen tussen 1 en 1,5 miljoen tegenwoordig door oa psv watchers publiekelijk worden genoemd.
 
PSV18
 
2
16 september 2020 om 21:53
Totaal niet te vergelijken met Mitroglou, dat was een waanzinnige flater. Zahavi loopt in al bijna vier jaar achter elkaar 1 op 1 in de Israelische en Chinese competitie, dan kan je echt wel wat. Speelt ook altijd 90 minuten, dat kon je allemaal niet over Mitroglou zeggen.
 
FCB_Catalunya
 
0
16 september 2020 om 22:08
Ok, die vergelijking is misschien wat extreem, maar de Chinese en Israelische competitie. Ik vind dat PSV in de Champions League mee hoort te doen en hoort te strijden om plek 1 in Nederland, dan vind ik niet dat je een speler van dit kaliber moet willen tegen zo´n salaris. Max vond ik een enorm goede aankoop, bewezen speler in een topcompetitie, hierover ben ik wat minder enthousiast.
 
Sir Paul
 
0
17 september 2020 om 05:11
FCB, in de kwalificatiereeks EK topscorer nar Harry Kane met 11 goals... Das wat anders dan de Chinese competitie en beter vergelijkingsmateriaal.
 
Soeters
 
1
16 september 2020 om 22:12
Mitroglu was ervoor overal bankzitter en invaller. Zahavi is een speler die altijd speelt en veel scoort. Zowel voor zijn club in China, als het Israëlisch elftal. Mitroglu was gelukkig ook maar huur. Op recente foto’s oogt ie ook zeer fit. Mitroglu leek meer een soort jonge Gandalf.
 
gomes1psv
 
3
16 september 2020 om 22:19
Ik zie hier echt totaal de noodzaak niet. Aanvallend heb je opties te over, zelfs na het vertrek van Lammers. De hele zomer zit iedereen te wachten op een centrale verdediger erbij en nog voordat Lammers weg is, wordt even 5 miljoen getrokken om een veteraan van 33 vast te leggen voor twee jaar, die zich buiten Israel en China nergens bewezen heeft! Dit is toch shoppen in de uitverkoop en dan met een XXL-trui thuiskomen? Met Romero, Madueke en Piroe heeft Schmidt jonge spelers waar-ie het evenzeer mee kan proberen. En als dat niet genoeg is, had dan Juan Macias opgehaald uit Mexico, dan verdien je je investering later misschien nog terug!
 
JustPSV95
 
1
16 september 2020 om 22:25
Piroe komt te kort en Romero is te vaak geblesseerd on daarop te kunnen bouwen. Je hebt voor de 2 spits posities alleen malen en Romero, Madueke en gakpo die daar kunnen spelen maar geen pure spitsen zijn. Ook speelt gakpo meestal lm.
 
PSV18
 
1
16 september 2020 om 22:42
PSV speelt met twee spitsen he, daar moet je echt rekening mee houden. Romero is en blijft helaas een twijfelgeval, Piroe heeft het niveau niet en dan houd je alleen Madueke voor de positie naast Malen.
 
gomes1psv
 
1
16 september 2020 om 23:15
Romero's blessure is licht en dus niet zo ernstig als zijn eerdere kwetsuren. Bij Velez heeft hij zijn scherpte weer hervonden. Misschien moeten ze bij PSV die jongen gewoon eens echt de kans gunnen in plaats van hem af te schrijven o.b.v. pech, blessureleed en een paar gare oefenpotjes. In Argentinie betaalde hij dat vertrouwen ook ruimschoots terug. Madueke zal de voornaamste kandidaat zijn om Malen bij te staan op dit moment, maar Romero verdient een kans in hun schaduw. Daarachter is de basis voor Piroe nog erg ver natuurlijk, maar het is me te makkelijk dat mensen beweren dat hij het niveau niet heeft. Zeker als ze dan verwijzen naar zijn seizoen bij Sparta. Hoe lastig is het, nota bene als huurling, om het verschil te moeten maken bij zo'n kutploeg op het Kasteel? Die jongen kan echt wel wat, maar nogmaals: vertrouwen is het toverwoord.
 
Sir Paul
 
0
17 september 2020 om 05:14
Romero en Piroe worden hem niet. Nu een ervaren goalgetter voor Lammers. Kunnen de jonkies mooi in de luwte gedijen. EK kwalificatiereeks 11 goals, recente cijfer. Laatste 4 jaar in alle andere competities ook 1 op 1. Vind de benadering enkel negatief. Slaat eigenlijk nergens op. De man kost in 2 jaar 5 miljoen hoogstens. Krijgen voor Lamme Sam al minstens 9.
 
Snipez14
 
0
16 september 2020 om 22:25
Als dat waar is dan zou dat een vreemde zet zijn. Je back-up spits een salaris betalen dat hoger ligt dan wat PSV voor Hendrix vraagt.
 
JustPSV95
 
1
16 september 2020 om 22:27
Deze speler wordt ook niet als backup gezien, maar als opvolger van lammers. Is gwn nog fit en hongerig itt mitroglu die niet eens normaal meer kon lopen.
 
BokarMangane
 
0
16 september 2020 om 22:42
Deze kan toch niet waar zijn? Wat moeten ze in godsnaam met een 33 jarige spits aanvangen en plus nog eens een mega salaris uitdelen?? Ofwel is PSV hopeloos op zoek naar een spits. Ofwel is dit gewoon fantastisch onderhandeld van deze speler. Alé ben eens benieuwd
 
tom523
 
1
16 september 2020 om 23:26
Transfervrij en twee jaar 2,5 miljoen, zal niet het geval zijn, maar kost hij maar 5 miljoen.
 
076Ray
 
1
17 september 2020 om 04:58
Bizar als dit waar is. Je zou toch zeggen dat ze van Mitroglu geleerd hebben. In het verleden een aardige spits maar ook zeer blessure gevoelig. Ik vind dat Psv hier risico in neemt als het waar is. Het transferbeleid daar zijn de laatste jaren sowieso vraagtekens achter te zetten. Al vind ik de nieuwe back een zeer goede aankoop.
 
BertBert
 
0
17 september 2020 om 11:58
Er word zoveel gezegd wie zegt mij of dit waar Depay was ook rond maar er niemand die er iets van weet dus als het echt rond met zahavi in als dan zijn salaris bekend kom dan dan met commetaar