PSV geeft voorsprong uit handen na rode kaart Ibrahim Afellay
Zondag, 26 januari 2020 om 18:35

Een rode kaart van Ibrahim Afellay is PSV zondag duur komen te staan tegen FC Twente. De aanvoerder van de Eindhovenaren verliet het veld bij een 1-0 voorsprong. Met een man meer groeide het vertrouwen bij de bezoekers en vlak voor tijd was het Haris Vuckic die met een prachtig doelpunt voor de 1-1 zorgde. Door het gelijkspel blijft PSV op de vijfde plaats in de Eredivisie.

Sam Lammers begon in de punt van de aanval bij afwezigheid van Steven Bergwijn. Laatstgenoemde lijkt zijn laatste wedstrijd voor PSV gespeeld te hebben, daar hij hard op weg is naar Tottenham Hotspur. Hij ontbrak zondag in de wedstrijdselectie aangezien hij bezig is met een transfer naar de Engelse topclub. Aan de kant van FC Twente startte Noa Lang voor het eerst vanuit de basis. De Ajax-huurling kon in aanvallend opzicht geen potten breken, maar ook PSV liet in het eerste bedrijf weinig zien. Kansen waren schaars in de eerste 45 minuten. Cody Gakpo was er met een schot nog het dichtste bij, maar zijn inzet ging voor het doel van keeper Joël Drommel langs.

PSV controleerde de wedstrijd, al slaagde het team van Faber er maar moeilijk in om tot kansen te komen. Pablo Rosario had Lammers vrij voor Drommel kunnen zetten, maar de middenvelder zag zijn ploeggenoot over het hoofd. Het was een van de weinige momenten in een moeizame eerste helft. Na rust kreeg de thuisploeg een enorme kans om op voorsprong te komen. FC Twente had negen man voor de bal toen PSV met drie man uitbrak. Gakpo kapte Peet Bijen uit en schoot voorlangs. Lammers stond er beter voor en baalde dan ook van het besluit van Gakpo om voor eigen succes te gaan. Faber leek niet tevreden over het spel van Lammers, want met nog 35 minuten op de klok verving hij de spits ten faveure van Kostas Mitroglou.

De Eindhovenaren drongen steeds meer aan en kwamen na een uur spelen op voorsprong. Aanvoerder Afellay, die voor het eerst dit seizoen vanuit de basis startte in de Eredivisie, probeerde het met een afstandschot. Drommel had er veel moeite mee en liet de bal los, waarna Denzel Dumfries er als de kippen bij was om de 1-0 tegen de touwen te prikken. Met de voorsprong op zak werd het er niet makkelijker op voor PSV. FC Twente werd sterker en deelde wat speldenprikjes uit, maar niet meer dan dat. Wel werd de thuisploeg achteruit gedrukt en beloofde het een spannende slotfase te worden. Dat werd het helemaal toen Afellay een kwartier voor tijd tegen zijn tweede gele kaart aanliep. Hij kwam met gestrekt been in op het middenveld en moest inrukken.

Twente deed er alles aan om op gelijke hoogte te komen. Maar de Tukkers kwamen moeizaam tot kansen en scoorden al vier Eredivisie-wedstrijden op rij niet. Zondag kwam daar eindelijk verandering in, want vlak voor tijd was het Haris Vuckic die op geweldige wijze scoorde. De aanvaller van Twente haalde verwoestend uit en zag zijn inzet in de kruising achter Unnerstall verdwijnen. In de sloftfase kon het duel nog alle kanten op, want beide ploegen speelden voor de overwinning. Ritsu Doan was er nog dichtbij, maar zijn inzet werd gekeerd door Drommel.

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
0
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
2
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
14
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (121)

 
LinkinPark13
 
70
26 januari 2020 om 18:36
Prachtig voor Twente dit!Een mooie club die ik in wat zwaarder weer toch wel een overwinning had gegund.Hebben goed gespeeld, en optimaal geprofiteerd van de rode kaart.
 
Bastardm
 
57
26 januari 2020 om 18:41
Duidelijk de wedstrijd niet gezien? PSV speelde niet goed maar twente was al helemaal waardeloos. Hebben al het geluk van de wereld gehad deze wedstrijd.
 
BGST
 
20
26 januari 2020 om 18:48
En de zoveelste wedstijd met welgeteld geen een goede actie van Bruma. Wat een miskoop is dat. De rest zakt in niveau ook elke wedstrijd naar beneden. PSV onwaardig.
 
Sirius
 
28
26 januari 2020 om 18:51
Nou ja, geluk? FC Twente had geen recht op een punt tot die rode kaart, maar als een ervaren speler twee domme overtredingen maakt en er daardoor met rood vanaf gaat, roep je het over jezelf af.
 
alvinvl
 
2
26 januari 2020 om 18:53
De pass op mitroglou was wel goed!
 
Tim96
 
4
26 januari 2020 om 19:07
Bastardm dat valt ook nog wel weer mee. Het eerste uur was idd ontzettend slecht. Het laatste half uur wel degelijk, waarbij wij de laatste 20 minuten de betere partij waren. PSV daarentegen was 90 lang slecht waarbij ze het eerste uur dan nog de minst slechtste waren. PSV moet naar zich zelf kijken dit heeft niks met een gifbeker ofzo te maken maar puur met een ander niet gunnen van goals. Ook heeft PSV een geluksgoaltje gemaakt waar drommel de bal gwn moet klemmen of weg moet stompen hebben wij een zondags goal gemaakt. Daarom is 1-1 een juiste uitslag! Desondanks ben je een puntje in gelopen op de koploper
 
fct1981
 
5
26 januari 2020 om 19:43
Vond het elkaar niet zoveel ontlopen. Beide zwak. Waarbij Twente de grootste kans kreeg in de eerste helft en psv in de tweede. Beide gaan er niet in. Psv had iets meer druk, maa ook weinig kansen. Jammer dat we na de terechte rode kaart geen vuist konden of wilden maken.
 
De Spreekwoord
 
25
26 januari 2020 om 18:42
Die rode kaart was echt onzin, maar toch vond ik het gelijkspel terecht. PSV wederom waardeloos, met name omdat er een paar spelers op het veld staan die niet eens bij Sparta mee zouden kunnen. Bruma en Rosario moet je gewoon deze transferperiode proberen te lozen en Gakpo is een leuke invaller. De Jong mag als ie zo overtuigt is van zichzelf het nu wel eens laten zien.
 
Quancios
 
33
26 januari 2020 om 18:55
Hoezo was de rode kaart onzin? Affelay maakt 2x een tackle en is dan gewoon (veel) te laat + raakt de speler, daar staat gewoon een gele kaart op en 2x geel is rood. Prima gehandeld door de scheidsrechter hier.
 
mchit7awa
 
13
26 januari 2020 om 19:05
(Veel) te laat zegt ie, bij de 2e tackle was hij ruim op tijd
 
gomes1psv
 
6
26 januari 2020 om 19:34
Raakt gewoon de bal bij zijn tweede gele. Was echt te zwaar. Maar ja, Murphy's Law, en net als bij de gelijkmaker van Twente voelde je hier ook de gelatenheid bij weer een tegenslag.
 
CoMokum
 
10
26 januari 2020 om 19:36
Maar wel met gestrekt been en noppen vooruit rond de middencirkel. Gewoon een gele kaart.
 
fct1981
 
7
26 januari 2020 om 19:44
Niet zeuren was gewoon donkergeel. Voor minder kregen wij in Sittard een directe rode. Gestrekt been met hoge snelheid...gewoon geel.
 
Lucas1913
 
1
26 januari 2020 om 20:59
Hij speelt de bal en raakt daarna de man. Ik snap dat je de overtreding kan geven maar zeker geen 2e geel!!
 
fct1981
 
1
26 januari 2020 om 22:26
Is gewoon gestrekt been met hoge snelheid naar voren. Hier kun je een tegenstander gewoon mee blesseren. Het hele jaar wordt hier geel of in sommige vergelijkbare gevallen rood getrokken. Voor een speler van psv hoeft geen uitzondering gemaakt te worden. Terecht eraf....oerstom vd speler in kwestie op een zinloze plek. Wil graag zijn spelers ermee opjutten...pakt volledig verkeerd uit.
 
Sirius
 
23
26 januari 2020 om 18:44
Goed gespeeld? Het is een klein wonder dat Afellay zo`n domme overtreding maakt, want anders hadden ze nooit een doelpunt gescoord. Verder ook ongelooflijk dat Vuckic niet in de basis stond. Met afstand de beste speler die we hebben. Ik vraag me ook af hoelang Aitor nog niets hoeft te doen voordat hij naar de bank verwezen word. Dat is echt de slechtste speler aan de kant van FC Twente de afgelopen 8-12 weken.
 
Held_SCW
 
5
26 januari 2020 om 18:53
Meestal geef ik een trainer in zon geval Aitor het voordeel van de twijfel, omdat hij toch degene is die hem elke dag ziet trainer en samen met assistenten tot de juiste 11 komt. Maar als je Aitor 90 minuten over het veld ziet lopen snap je er soms niks van. Netzelfde als dat vuckic heeft bewezen in wedstrijden dat hij er altijd staat en goals maakt als het er om gaat. Maar laten we hopen dat garcia garcia het ook met "zijn" spelers het nog aan de praat krijgt, punten zijn hard nodig
 
FctRinze
 
7
26 januari 2020 om 18:59
Gewoon met Lang - Vuckic - Aitor. en aub verleng de contracvan Vuckic. blij met deze punt
 
SneekPSV
 
51
26 januari 2020 om 18:36
Ach, we zijn toch een punt ingelopen op de koploper....... zucht.Werkelijk alles zit tegen bij PSV. Sta je wonder boven wonder met 1-0 voor, besluit onze aanvoerder even een rode kaart te pakken. Dan zul je natuurlijk ook nog net zien dat Twente terugkomt met een wereldgoal. Het omkeerpunt is natuurlijk de rode kaart, maar na de 1-0 stopte PSV al met voetballen. Er werd weer alsvanouds terug gelopen, werd het veld veel te groot. Verloren seizoen. De kwaliteit is er gewoon niet. In ieder geval wel strijd gezien. Maar wat Gakpo bezielde.....
 
MT87
 
21
26 januari 2020 om 18:43
Vond Hendrix wel goed op CV. Om er een piepklein lichtpuntje aan toe te voegen. Zei eerder dat ik geen wedstrijd meer met Bruma basis zou kijken, maar ik kon me toch niet bedwingen haha
 
JNPSV
 
7
26 januari 2020 om 18:49
Viergever linksback was ook goed, zou de achterhoede eigenlijk zo houden, functioneerde prima. Als er dan een CV geschorst is oid dan viergever weer centraal en Boscagli LB. Zou voor de eredivisie goed genoeg moeten zijn, Europees is het wel ondermaats
 
MATEJA_MEMPHIS
 
6
26 januari 2020 om 18:56
Hendrix had al jaren CV kunnen zijn. Begon ook zo, was toen ook prima. Kan je zo een aanvallende back naast zetten en een Zuid Amerikaanse sloper. Verdediging op orde.
 
 
2
26 januari 2020 om 19:10
Omschakeling vond ik achterin wel onrustig. Vooral laatste 20 minuten. Dit zorgde er dus ook voor dat psv met de rug tegen de muur kwam te staan. Gemakkelijke opties werden overgeslagen en de bal werd meteen weer richting de verdediging van Twente gepeerd.
 
MrKrillin
 
0
26 januari 2020 om 21:00
@mt87 eens Hendrix als LCV is gewoon goede zet. Veel beter dan eersr beweren hij kan goede 10 zijn wat Faber eerst zei. Je zit bij PSV alleen nog met plek Rosario en een rechtsbuiten. Als Faber hier nog wat aan kan doen, dan lek gedicht komende weken. Achterin degelijk. Afellay (na zijn schorsing) en Ihattaran zorgen voor voetbal op het middenveld Gakpo (minder ego worden) en Lammers gaat wel werken voorin.
 
JNPSV
 
2
26 januari 2020 om 18:45
Nou ja hier hebben we dus gezien hoe onze spelers fungeren, de voorhoede zijn allemaal eilandjes. Faber moet dan eigenlijk ook een statement maken en hem gelijk wisselen en doet dat niet, wat ook een zwaktebod is.
 
EigenVisie
 
3
26 januari 2020 om 18:48
Eens! Direct wisselen die gakpo en dan doan erin. Verder had ik tot aan die rode kaart (die wel discutabel was vond ik) absoluut niet het gevoel dat Twente ging scoren. Hendrix deed het blij vlagen idd goed op CV. Helaas staat baumgartl er volgende week weer pff
 
De Toekomst
 
2
26 januari 2020 om 18:50
Zag net even het gezicht van Ihattaren na het missen van een kans, maar misschien is het sowieso beter om die jongen even uit de schijnwerpers te halen? Heb hem ook zat goede dingen zien doen hoor, met het talent zit het overduidelijk goed, maar het lijkt me een gevoelige jongen die het zich allemaal erg aantrekt. Even wat afstand zal hem misschien goed doen?
 
De Toekomst
 
7
26 januari 2020 om 18:47
Ik schakelde rond de 70ste minuut pas in, maar vond Twente vanaf dat moment wel duidelijk de bovenliggende partij. Ook zonder rode kaart had ik wel het idee dat een gelijkspel erin zat voor de club uit Enschede. PSV bleef op de eigen helft hangen, de tweede ballen waren steeds voor Twente en Twente speelde zelf prima vooruit. Over die wereldgoal heb je natuurlijk wel gelijk, als je club in zwaar weer zit lijkt het soms alsof elk zondagsschot raak kan gaan.
 
Quancios
 
7
26 januari 2020 om 18:57
Voor de 70e minuut was Twente echt niet goed. Tot aan de 1-0 dicteerde PSV zonder echte kansen te creëeren. Na de 1-0 leek PSV wat angstiger en liet het Twente in de wedstrijd komen, uiteindelijk wel een verdiende gelijkmaker denk ik.
 
fct1981
 
2
26 januari 2020 om 19:52
Ik denk dat je het wel goed ziet. Twente voetbalde de tweede helft redelijk. Ze werden steeds brutaler en kwamen er steeds vaker uit. Lopen bijna in het mes met die grote kans van Gakpo.
 
Lucas1913
 
0
26 januari 2020 om 21:06
Wat knap dat jij in 5 minuten kan zien wie duidelijk de bovenliggende partij is en dat je in die periode van 5 minuten kan zien dat de club uit Enschede nog wel gelijk zou spelen....
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 22:28
Hij heeft zeker 20 minuten gezien. Hij schakelde in op minuut 70. Hij zit er niet ver vanaf met zijn analyse.
 
Lucas1913
 
0
28 januari 2020 om 12:56
Hij heeft 5 minuten gezien waarbij PSV met 11 man speelde (70-75). Daaruit concludeert hij dat Twente, zonder rood Psv, ook nog wel gelijk had gespeeld. Dat vind ik knap...
 
MillanO
 
7
26 januari 2020 om 18:50
Verloren seizoen? Dit is voor heel de club een catastrofe. Dit gaat nog jaren duren voor dat de puinhoop is opgeruimd die de Jong heeft veroorzaakt. Als je Ihattaren straks ook nog kwijt bent door dat hij niet gaat verlengen, wat een gerucht is, heb je de speler met de meeste restwaarde op het veld staan die gratis of een appel en een ei vertrekt. Het geld van Bergwijn zal ook wel weer verdampen. Volgend seizoen hebben we nog steeds Bruma, Doan, Baumgartl, Boscagli en alle andere miskopen. Of we maken er dik verlies op of het word nog een slechter seizoen. Op een gegeven moment staan we straks weer bij de gemeente op de stoep. Pas als de Jong weg is, een toptrainer is aangesteld, de rotzooi die de Jong heeft mee gebracht en er een TD is die wel de juiste aankopen doet kunnen we verder. Dat gaat dit seizoen niet meer gebeuren en hoe graag ik het ook met je mee hoop, volgend seizoen zal het niet veel beter zijn.
 
SneekPSV
 
1
26 januari 2020 om 19:01
Eens hoor. Ik geloof niet zo dat het vertrek van van Bommel veel uitmaakt wat betreft Ihattaren. Hij zal ook wel zien dat hij zich op een zinkend schip bevindt en zal zo snel mogelijk overboord willen springen/willen vertrekken.
 
MessiBazoer
 
0
26 januari 2020 om 19:10
Zal totaal niet verstandig zijn om niet bij PSV te blijven, is nog maar 17 en verzekerd van een basisplaats bij een club die normaliter om de titel speelt. Bij welke buitenlandse club zou hij in de basis staan? Zijn contract loop tot 2022, dus PSV zal er nog genoeg aan kunnen verdienen.
 
toss
 
1
26 januari 2020 om 19:40
Tja, affelay heeft een gebrek aan wedstrijdritme... Dan is de kans op dergelijke domme acties meer aanwezig. Het is vooral armoede.
 
postduif010
 
48
26 januari 2020 om 18:37
Heerlijk weekend voor Feyenoord en AZ. De stap van van Bommel naar Faber lijkt ook niet de juiste te zijn.
 
postduif010
 
20
26 januari 2020 om 18:44
Precies, 2-3 maanden geleden gaf niemand ons nog maar enige kans op de top 3, nu is plek 2 zeker niet onmogelijk. Heerlijk he, die gekke competitie van ons.
 
EigenVisie
 
2
26 januari 2020 om 18:49
Ik vind er niks aan haha
 
Andres13
 
12
26 januari 2020 om 18:42
Binnen 6 weken doet PSV niet meer mee tussen Feyenoord en AZ. Met dit spel gaat PSV max. 3 punten pakken in de volgende 6 duels uit tegen Ajax, ADO, Vitesse en Groningen en thuis tegen Willem II en Feyenoord. Dit PSV laat zien dat de schuld niet bij van Bommel ligt maar bij de spelers en de TD. Het is gewoon dieptriest.
 
MrKrillin
 
0
26 januari 2020 om 21:03
@Andres13 zo wat een serie nog te gaan. En dan te bedenken aan de reeks clubs die PSV gehad heeft sinds Faber geeft geen vertrouwen.
 
Moridin
 
10
26 januari 2020 om 18:43
Je ziet dat Feyenoord eigenlijk een maatje te groot is voor de eredivisie. Ze schieten de hele ranglijst aan gort ??. Maar zonder dollen. Je kunt alsnog 3e worden. Wie had dat gedacht. Nu nog hopen dat AZ en Ajax ook instorten.
 
Sirius
 
26
26 januari 2020 om 18:37
Echt een klein wonder dat je hier nog een resultaat haalt. Tot de rode kaart werkelijk niets goed gedaan met als slechtste man Aitor. Hoe kun je dat ventje nog opstellen, maar dan wel Vuckic laten banken? Dan heb je er tactisch ook niet echt kaas van gegeten. Het moet echt zoveel beter, want met dit niveau is degradatie absoluut een reeel scenario...
 
Held_SCW
 
1
26 januari 2020 om 18:57
Twente speelt de pannen niet van het dak, maar ik verwacht dat RKC ondanks het lovende spel toch niet veel punten meer pakt hoor. En als ik ADO een parodie op voetbal zie uitvoeren vrijdag, zijn de 2 meest zwakke broeders van de ED bekend. Dan blijft er 1 plekkie over voor NC en daar kunnen meerdere gelijkwaardige ploegen deel van gaan uit maken...
 
Sirius
 
4
26 januari 2020 om 19:08
Dat klopt, maar het verval bij FC Twente is groter dan bij de rest en ze gaan met de week minder kansen creeeren en moeilijker scoren. Nu zeg ik niet dat de laatste plek zeer reeel is, maar het ziet er op dit moment even niet goed uit.
 
lucas1234
 
25
26 januari 2020 om 18:37
Ook al speelde PSV niet best, je kan niet zeggen dat de spelers niet alles geven. Iedereen geeft 100%, maar het zit deze periode gewoon niet mee. Ihattaren speelt wel fantastisch. Wat een wereldtalent.
 
EigenVisie
 
1
26 januari 2020 om 18:50
PSV idd veel gestreden en energie in de wedstrijd gelegd. Vind het jammer dat vele supporters zo achterlijk doen na de wedstrijd. Dat ze boos zijn met het gelijkspel snap ik, maar het is nou niet zo dat ze er met de pet naar hebben gegooid
 
lucas1234
 
1
26 januari 2020 om 18:57
Kan me heel goed voorstellen dat de fans teleurgesteld zijn als de resultaten achterblijven, maar ik vind het niet terecht om de spelers compleet af te branden. Iedereen op het veld geeft alles wat ze hebben. Het zit nu gewoon tegen en veel spelers hebben niet hun beste vorm dan kan je gewoon een keer een slechte reeks neerzetten. Maar uiteindelijk blijft het wel PSV, die komen er wel weer overheen.
 
fct1981
 
1
26 januari 2020 om 19:53
Je vindt al snel iets een wereldtalent. Het is een talent en speelde redelijk, maar zo groots was het toch ook niet.
 
DeToorn
 
6
26 januari 2020 om 18:37
En dit is dus waarom 'ervaring' het meest overschatte woord is in het voetbal. Ook 'ervaren' spelers kunnen dit soort domme dingen doen waardoor je 2 punten verliest. Voetbal gaat puur om kwaliteit en tactiek, 'ervaring' is een hoop geleuter.
 
Lucas1913
 
14
26 januari 2020 om 18:41
Ik zag een ervaren speler een mooie sliding op de bal maken inderdaad...
 
jurre21
 
6
26 januari 2020 om 19:29
Met gestrekt been en nopen vooruit...
 
VAKKIE-L
 
3
26 januari 2020 om 18:37
PSV is gewoon niet goed genoeg en dat is nu wel een feit.
 
Trefkans
 
18
26 januari 2020 om 18:37
Vuckic uit de basis laten is onverdedigbaar. Móét veranderen of coach eruit.
 
Jopie22
 
2
26 januari 2020 om 18:52
Ik denk dat Twente geen risico's met hem wil nemen met het oog op een transfer. Hij wil en mag weg, en is nu fit. We kennen allemaal zijn geschiedenis rondom zijn blessures. Ik ben het met je eens dat hij altijd zou moeten spelen, maar ik begrijp Twente in deze wel. Hem alleen gebruiken wanneer hij écht nodig is.
 
Trefkans
 
3
26 januari 2020 om 19:03
Las dat hij niet wil verlengen, omdat hij geen uitzicht op veel speeltijd heeft. Moeten hem houden en gebruiken!
 
Sirius
 
3
26 januari 2020 om 19:16
Zorgen dat je niet degradeert is toch wel belangrijker dan een fitte sterkhouder fit houden voor een eventuele transfer. Een eventuele degradatie kost ze aanzienlijk meer geld dan die paar ton wat je wellicht nog voor Vuckic krijgt. Dan liever een transfervrij vertrek.
 
fct1981
 
2
26 januari 2020 om 19:57
Heb je de stand gezien en ken je de situatie van ons wel? Er is geen enkel excuus om hem op de bank te zetten. Je moet doelpunten maken en zolang hij op de loonlijst staat, moet hij altijd spelen. Hij is je topscorer. Wie moet het anders doen? Berggreen mag om de 1 of andere reden nooit beginnen, terwijl dat een prima spits of aanspeelpunt is.
 
Lucas1913
 
1
26 januari 2020 om 21:12
Als je een speler niet laat spelen omdat je bang bent dat hij dan weg gaat, kun je hem net zo goed laten gaan. In beide gevallen speelt hij niet...
 
Jopie22
 
0
26 januari 2020 om 22:21
@fct1981 Ik bekijk de situatie vanuit de club. Niet zoals ik er tegenaan kijk.
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 22:31
Dan hoort hij te spelen. Wederom degradatie zal duurder en misschien weleens het laatste zetje kunnen zijn ipv een transfervrije Vuckic de deur uit laten lopen. Dan het laatste maar. Hij kan goals maken. De rest niet.
 
R.madrid/ajax
 
6
26 januari 2020 om 18:38
Aan de inzet lag het zeker niet vandaag bij psv, wat een uithaal van die vuckic trouwens! De rode kaart deed psv de das om.
 
Sander79
 
3
26 januari 2020 om 18:38
De ellende houdt maar niet op. Dit keer was het onnodig.
 
PSVChamps
 
3
26 januari 2020 om 18:47
Denk dat Twente een beetje ons niveau is momenteel. Zeker hoe we er als team instaan.... We moeten nog heel hard gaan werken om playoffs veilig thuis stellen, maar die win je ook niet zomaar met dit elftal.
 
Lucas1913
 
0
26 januari 2020 om 21:15
En dan speel je voorronde Europa League en als je ziet wie je dan nog tegen kan krijgen win je die ook niet zomaar... Ik kijk er niet gek van op als PSV volgend jaar helemaal geen Europees voetbal speelt.. Wat absoluut PSV onwaardig is!!
 
El_Guaje7
 
11
26 januari 2020 om 18:38
Die Mitroglou he die heeft toch me een geweldige techniek zeg. Zou Benzema super jaloers op zijn!
 
Aguerooo
 
6
26 januari 2020 om 18:38
Krijg je zo`n lucky goal om je oren, het is ook allemaal wel pech, alles zit tegen. Jammer.Dat was toch trouwens geen 2e gele kaart voor Afellay? Sliding was duidelijk op de bal. Die Mulder mag ook z'n fluit wel inleveren.
 
HakimZiyach22
 
26
26 januari 2020 om 18:42
Lucky goal? Het is vuckic die hem binnenschiet he, niet peet bijen. Die heeft wel vaker van rare posities gescoord
 
Aguerooo
 
7
26 januari 2020 om 18:51
Als hij die bal 20x schiet gaat hij er 19x overheen, ik noem dat een lucky goal ja
 
fct1981
 
4
26 januari 2020 om 20:00
Zijn statistieken dit seizoen: 12x op goal geschoten en 9x raak. Dan is het geen geluk meer. Psv heeft veel op goal geschoten, not. Het ontliep elkaar niet zoveel vandaag. Aangezien wij weer heel zwak waren, zou ik me maar zorgen gaan maken als ik jou was.
 
R.madrid/ajax
 
17
26 januari 2020 om 18:45
Lucky goal???, dit was gewoon een verwoestende uithaal die onhoudbaar was...
 
Aguerooo
 
2
26 januari 2020 om 18:50
Dat is dan toch een lucky goal? Als hij die bal 20x schiet gaat hij er 19x overheen
 
R.madrid/ajax
 
16
26 januari 2020 om 18:54
Nee, en waar basseer jij dat op???. Hij schoot de bal gewoon keihard in de bovenhoek en de keeper was kansloos..
 
Aguerooo
 
0
26 januari 2020 om 19:14
Omdat meneer Vuckic geen Messi of Ronaldo is en als hij dit wekelijks deed hij wel bij Liverpool voetbalde? Komop zeg, je doet nu net alsof hij vorige week nog een identieke goal maakte. Vuckic is een matige voetballer en dit is een lucky goal, als hij deze 20x schiet gaat hij er 19x overheen, feit.
 
Ubenst
 
7
26 januari 2020 om 19:46
Ja klopt, hij struikelde ook over z’n voeten toen die schoot.. vliegt die zo toevallig keihard in de kruising.
 
fct1981
 
5
26 januari 2020 om 22:33
Vuckic prima voetballer...alleen zijn hele carrière geplaagd door blessures. Was ooit een groot talent bij milan. Vindt hem beter dan die Griek van jullie.
 
rubentje13
 
10
26 januari 2020 om 18:39
Sja, zonder die (onterechte) rode kaart win je deze wedstrijd gewoon, zo makkelijk is t. PSV had twente volledig in de mangel, alleen deed het te weinig met t balbezit en dan heb je t miss wel aan jezelf te wijten (of nou ja, vooral aan Gakpo die de bal gewoon moet afgeven). Verdedigend stond het goed, met Hendrix en Viergever die de besten waren verdedigend. Tot de goal geen een kans weggegeven en dan zo punten verliezen met zo'n zondagsschot. Ihattaren overigens ook sterk gespeeld, toonde veel vechtlust, gevaarlijke acties.
 
Wim_D
 
7
26 januari 2020 om 18:41
Volledig in de mangel? Dat is een beetje overdreven. Psv speelde zwak en Twente speelde zwak.
 
rubentje13
 
3
26 januari 2020 om 18:44
Heb jij Twente een goede aanval zien opbouwen? Die konden de bal nog geen 3x naar elkaar overspelen of ze waren m alweer kwijt. PSV had de wedstrijd onder controle maar deed daar te weinig mee. Aan de bal was PSV zwak, daar heb je gelijk in, maar in balbezit Twente vond ik PSV absoluut niet zwak
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 20:06
Tweede helft had de goal al eerder kunnen vallen. En ook in de eerste helft een levensgrote kans voor Bosch. Psv had controle en iets meer dreiging, maar het was echt niet zoveel beter. Balbezit zegt niet zoveel. Keepersfout waardoor je op 1/0 komt. Onterechte rode kaart...bij heel veel ploegen werd dit seizoen voor minder direct rood gegeven. Nakamura in Sittard, Groningen tegen ons. 2 Domme terechte gele kaarten.
 
PSVChamps
 
21
26 januari 2020 om 18:43
Ach hoezo onterecht rood? Heb je gezien hoe hij inkomt? Als een ervaren speler is dit gewoon oliedom en kun je dit verwachten.
 
rubentje13
 
1
26 januari 2020 om 18:56
Hij komt met een been in, ongestrekt been, gaat voor de bal (de instelling is dus goed) en hij raakt de bal eerder dan de speler. Het is wat mij betreft niet eens een overtreding, laat staan een gele kaart.
 
AmazingNinja
 
5
26 januari 2020 om 19:11
Was gewoon terechte tweede gele kaart. Noppen vooruit.
 
ThugVz
 
5
26 januari 2020 om 18:45
Als ik jou verslagje lees zou je renken dat PSV een dijk van een wedstrijd heeft gespeeld, de realiteit ligt volgens mij anders hoor.
 
rubentje13
 
2
26 januari 2020 om 18:54
Dan lees je niet goed. Ik geef duidelijk aan dat PSV met het balbezit veel te weinig deed, maar verdedigend uitstekend stond, wat ook gewoon waar is. PSV was zowel in balbezit als in balbezit van Twente gewoon beter dan twente, zo eerlijk moet je zijn. Er werd gestreden door iedereen en een overwinning was dik verdiend geweest.
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 22:41
Vond het wel meevallen. Met iets meer durf had er nog wel meer ingezeten voor Twente. Die kansen van Bosch en 2x Zekhini waren behoorlijke kansen. Daarentegen moet Gakpo die bal afgeven en Ihattaran kan de 1/0 in het begin maken. Psv meer balbezit en iets dreigender, maar toch verder weinig grote kansen. Foutje van Drommel wat tot de 1/0 leidt. Ik kan onze trainer alleen maar verwijten dat hij de spelers niet zover weet te krijgen dat ze erop klappen nadat ze al aangeslagen uit Breda kwamen. Tweede helft was redelijk, met Vuckic en Berggreen werd het steeds beter. Wel tevreden met een punt ondanks dat je er niets mee opschiet. Even niet verliezen is ook wel wat waard.
 
ThaDan
 
3
26 januari 2020 om 18:39
Slap dat is alles wat ik erover kan zeggen. Je ziet bijna al je concurrenten punten verspelen en sta je hier weer met een elftal op 50%. Oliedomme rode kaart en totaal geen teamspel gezien vandaag.
 
PSVChamps
 
3
26 januari 2020 om 18:42
Dit is ook absoluut geen team. Dat zie je aan de kans die Gakpo liever zelf geprutst dan dat ie een ander laat scoren. Er is echt iets goed mis in dit elftal.
 
AmazingNinja
 
2
26 januari 2020 om 19:12
Wat veel erger is, is dat het team niet op 50% speelt, maar gewoon 100% zijn best doet. Ze kunnen gewoon niet beter.
 
PSVChamps
 
4
26 januari 2020 om 18:41
Een puntje tegen Twente.... Dumfries die weer moet scoren. Gakpo die hem liever zelf om zeep helpt dan dat ie een ander laat scoren... We staan 5e en Feyenoord is ons inmiddels gepasseerd. Volgende week na Ajax uit kun je 7e staan. Is er echt nog iemand die dit niet op De Jong afschuift? Wat een uitermate slecht elftal staat er zeg! Twente thuis en je weet dat niet te winnen? Nou, dan raken de playoffs ook wel ver weg hoor....
 
MrKrillin
 
0
26 januari 2020 om 21:07
@PSVCHamps "is er echt nog iemand die dit niet op de Jong afschuift" Ja!!!!!! Constant Kante hahaha. Hij claimt dat ieder die kritiek heeft op JdJ totaal fout zitten ??. Beweert dat hij er maar 6 maanden zit, transfers zeer complex zijn en dat JdJ geen fouten gemaakt heeft zoals niet tijdig verdedigers aantrekken voor Vcl
 
Master D
 
2
26 januari 2020 om 18:43
Dan hoor je Dumfries roepen dat het voor rust nog wel goed was. Als je dit goed vond ben je al uitgesproken. Het was zeer matig van 2 kanten. Wat dat betreft is een gelijkspel terecht, al had PSV uit bepaalde situaties meer moeten halen. Bijvoorbeeld toen ze een 3 tegen 1 situatie niet konden uitspelen. Die Bruma was weer een verschrikking. Ihattaren wel weer prima.
 
Ruiz_FCT
 
9
26 januari 2020 om 18:44
Hoe durft Garcia onze beste speler buiten de eerste 11 te laten? Ongelooflijk. Vuckic mag echt niet weg dit seizoen, dan maar gratis de deur uit in de zomer. Ik snap die opstelling echt niet. Drie verdedigende middenvelders en drie lilliputters voorin. Wat doen ze vervolgens? Alleen maar lange ballen op die kleintjes voorin. De laatste 25 minuten spelen ze dan toch eindelijk hoe alle supporters het willen zien, Berggreen in de spits met Vuckic daar vlakbij. En verrek, het lijkt opeens op voetbal!aitor en Espinosa zie ik het liefst nooit meer terug in de basis, wat een slappe zakken zijn dat het hele seizoen al, maar ze hebben een redelijke techniek op de training dus dat vindt onze trainer mooi. Precies hoe hij ook was als speler. Ik hoop dat Twente na dit seizoen afscheid neemt van Garcia. Zijn contract loopt in ieder geval af. Lang lijkt trouwens wel een aanwinst, leuke speler!
 
Soron
 
4
26 januari 2020 om 18:45
Rode kaart was zuur. Had in mijn ogen niet gegeven hoeven worden. Doelpunt van Vuckiv was een hoogtepunt in een wedstrijd van belabberd niveau. PSV moet toch wel iets beters kunnen opstellen dan die Griek op het einde? Als PSV niet beter gaat spelen, gaan ze de top 3 niet halen
 
MATEJA_MEMPHIS
 
0
26 januari 2020 om 18:50
Verschrikkelijke wissels. Met 10 man mag je de middenlijn nog over komen.. Trieste actie van Oost, een klungelige markting actie op het shirt en Affelay kan helaas niet meer. Het is vrij pijnlijk momenteel.
 
rubentje13
 
0
26 januari 2020 om 18:58
Inderdaad verschrikkelijke wissels, dat je met 10 man nog een controleur in Guti erin zet kan ik nog wel begrijpen, maar dat je alle snelheid eruit haalt, slaat echt alles. Gakpo is redelijk snel, heeft een individuele actie en (normaal gesproken) een goed schot. Wil je aanvallend nog iets bereiken, dan moet je hem laten staan. Onbegrijpelijk
 
gomes1psv
 
4
26 januari 2020 om 19:07
Trieste acite? Man, bij Ajax - en zo hoort het ook bij het verwachtingsniveau van elke topclub - zou de pleuris al op een veel breder niveau zijn uitgebroken. En niet alleen door supporters, maar ook binnen de club. Kijk je na het ontslag van Van Bommel na een intriest optreden van John de Jong, die iets bazelt over langetermijnbewaking en iets later zelfs nog durft te stellen dat zijn (veelal directe) versterkingen, waarvan de duursten 10 tot 15 miljoen kostten, moeten wennen, dan zie je gewoon een club die zijn ogen sluit voor de realiteit. Net als Gerbrands met zijn gelul over ethiek boven transparantie - 'ethiek' kwam niet uit zijn mond toen PSV naar Qatar ging - die ook de vinger op de verkeerde plekken legt. Dat een aantal supporters schreeuwen om daadkracht van Gerbrands en het congé van De Jong vind ik terecht en een teken van betrokkenheid. Het volk wil brood en spelen. En zodra het begint te morren, moet een beleidsmaker in beweging komen.
 
MrKrillin
 
1
26 januari 2020 om 21:13
@gomes1psv ik snap TG niet dat hij accepteert dat JdJ al maanden verstoppertje aan het spelen is. Hij had allang naar voorgrond moeten komen en zijn aankopen verdedigen. Mag ook benoemen dat hij goede jeugd gehaald heeft en transferrecord op zijn naam. V Bommel maakte er echt een zooitje van maar hij stond altijd de media te woord. Bleef achter zijn keuzes staan en bleef uitleggen in welk proces het team zit. Dus wel complimenten daarvoor. Maar JdJ die is nergens te bekennen. Schandalig. Hij heeft v Bommel ook laten vallen. Hij had oo voorgrond moeten treden zodat druk wat weggehaald zou worden bij v Bommel. Ook nu laat hij Faber stikken. Bij Ajax zie je wel Overmars en als nodig is Vd Sar. Ook toen het slecht ging met oa EtH
 
Blaugrana1899
 
13
26 januari 2020 om 18:53
Willen de Fc Twente fans eens vertellen hoe Oriol Busquets tot nu toe bevalt? ben ik als Barca fan wel benieuwd naar
 
Sirius
 
6
26 januari 2020 om 19:48
Redelijk. Maakt geen indruk, maar valt ook niet door de mand. Ik zie er alleen geen potentieel Barcelona-materiaal in. Meer een leuke speler voor wellicht de subtop of middenmoot van de Eredivisie.
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 20:09
Vorige week redelijk, vandaag erg matig. Lijkt vaak te dromen en maakt nog weleens wat slippertjes daardoor. Eerste helft vh seizoen natuurlijk op de verkeerde plek gespeeld.
 
spu65rs
 
6
26 januari 2020 om 18:55
Waarom zou je Vuckic ooit op de bank zetten? Zet Berggreen in de spits met Vuckic erachter.
 
Real Madr!d
 
0
26 januari 2020 om 19:07
Geen woorden voor. Slechtste PSV van de eeuw. Als spelers dan ook de spits die bijna 3 keer vrij stond, weigeren de bal af te geven. Dan ga je nooit van je leven wedstrijden winnen. Dit PSV staat ook terecht vijfde. John de Jong moet zich kapot schamen voor deze selectie. Rosario, Bruma, Schwaab. Schandalige spelers die nooit van mijn leven het shirt van PSV waard zijn. Volgende week in Amsterdam zullen we wel weer vernederd worden. Rechterrijtje komt dichtbij.
 
MrKrillin
 
0
26 januari 2020 om 21:18
@real madr!d nou de vernedering zal wel meevallen hoor. Helaas is onze coach een grote twijfelaar en koppig. Die zal gewoon weer met Siem in de basis spelen. Mocht hij iemand slachtofferen dan zoals gewoonlijk weer een jonkie zoals Gravenberch. Veltman mag ook blijven kutten en continue betrokken zijn bij tegengoals. Als Schuurs fout maakt, verdwijnt gelijk weer. Dus ja jullie middenveld wordt geholpen door het opstellen van Siem. Die houthakker gaat weer sjokken over het middenveld, schijndruk zetten en dan slakkentempo achteraan lopen.
 
AmazingNinja
 
1
26 januari 2020 om 19:13
Die Gakpo had toch direct gewisseld moeten worden? Als je kijkt naar City en Liverpool waar er 3 vedettes voorin lopen en elkaar gewoon de bal gunnen en dan zo'n Gakpo van 19 jaar die nul komm nul bewezen heeft zijn medespelers overslaat. Ongelooflijk.
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 20:22
Had de var trouwens niet iets beter naar de 1/0 van psv moeten kijken? Was dat geen buitenspel
 
TheRock11
 
0
26 januari 2020 om 22:01
Nee. Op het moment van dat zijn teamgenoot de bal richting Drommel schoot stond Dumfries geen buitenspel.
 
fct1981
 
0
26 januari 2020 om 22:44
Ik had deze nog weleens op 1 lijn terug willen zien, maar goed dan had de var vast ingegrepen ??
 
dirkiekuyt1980
 
0
26 januari 2020 om 20:30
Mooie transfer en denk ook dat hij “gewoon” in de basis gaat spelen bij Tottenham. Moura en Lamela zijn wel echt minder! Kan Lo Celso op 10 en dan zal Bergwijn gewoon op links kunnen spelen met Kane in de spits en Son op rechts.
 
MrKrillin
 
0
26 januari 2020 om 21:23
@dirkiekut ik ben best liefhebber van Bergwijn en had hem zelfs graag bij Ajax gezien. Maar hij is nu toch niet beter dan een Moura of Lamela. Die gasten hebben een veel hoger niveau gehaald dan Bergwijn en die hebben al moeite om basisspeler te worden bij Spurs. Oo basus van wat denk je dat hij basis gaat spelen? Hij neemt juist grote risico met het EK voor de deur. Lozano was echt wel 2 klassen beter - en bij psv vaak niet op zijn favo positie - en die heeft moeilijk bij Napoli wat momenteel een lager niveau haalt dan de Spurs. Depay was ook paar klassen beter en haalde het niet