Salah schittert: 'Zonder enige spoor van twijfel de beste speler op de planeet'
Woensdag, 25 april 2018 om 08:35

Mohamed Salah schitterde dinsdagavond in de wedstrijd tegen AS Roma (5-2) door twee goals en twee assists voor zijn rekening te nemen. De aanvaller van Liverpool is al het hele seizoen op dreef en Steven Gerrard is bij BT Sport duidelijk over de Egyptenaar: "Zonder enige spoor van twijfel is hij de beste speler op de planeet momenteel."

Ook manager Jürgen Klopp was na afloop lyrisch over zijn pupil, die nu op 43 doelpunten staat in 47 wedstrijden. "Hij is uitmuntend, vrijwel onverdedigbaar, om eerlijk te zijn. In de eerste vijftien minuten moesten we een beetje leren van Roma, ons aanpassen aan de formatie van de tegenstander. Daarna speelden we hoe we kunnen spelen. Hij heeft gigantisch veel impact daarop, natuurlijk."

Meer: Salah en Klopp krijgen het aan de stok op frustrerende middag voor Liverpool | Sprookjeseinde raakt verder uit zicht voor Klopp na zeperd in Merseyside Derby

"De eerste goal is een geniale poeier. Hij heeft al een paar keer gescoord op deze manier, dat maakt het zelfs nog specialer. Het maakt in ieder geval duidelijk dat het geen toeval is. Ook het tweede doelpunt is briljant. En hij verzorgt ook de andere twee goals. Als je denkt dat hij de beste ter wereld is, zeg het of schrijf het maar op. Hij is in uitstekende vorm, een vorm van wereldklasse."

"Om bij de besten ter wereld te horen moet je het over een langere periode laten zien, vind ik. Er zijn nog een paar anderen die niet slecht zijn. Hij is een fantastische speler en ik ben erg blij voor hem", besluit Klopp. Ook Robbie Savage was bij de BBC lovend: "Je moet hem de Ballon d'Or geven. Hij is zó goed. Vergeet PFA Speler van het Jaar, geef hem maar gewoon de Ballon d'Or."

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
2
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
18
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (89)

 
barryballs
 
53
25 april 2018 om 08:48
Het is dat Messi van een ander planeet is haha nee zal mooi zijn als Salah deze lijn doortrekt (ook volgend seizoen) en dan de Gouden Bal wint! Sowieso al geweldig als Liverpool de CL wint!
 
NinjaKong
 
17
25 april 2018 om 10:36
Salah verdient hem op basis van dit seizoen dubbel en dwars. Ik ben bang dat het probleem gaat zijn dat hij geen Messi of Ronaldo heet en 3e wordt.
 
SMK88
 
7
25 april 2018 om 11:08
Als hij de CL wint, gaat hij zeker een grote kans maken; helemaal als hij Egypte door de poule fase heen krijgt op het WK. Messi verdient hem imo niet dit jaar. Ik vind hem niet meer ogen als de Messi die ik ken. Natuurlijk is hij nog steeds een fantastische speler, maar zijn uitstraling lijkt soms gewoon te zeggen dat hij er geen zin meer in heeft. Ronaldo was het eerste half jaar ruk, maar is nu weer in vorm. Aangezien zijn eerste half jaar niet meetelt voor de Gouden Bal en hij er nu weer rustig op los scoort, ook in de CL, en Real wederom geschiedenis kan schrijven.. De CL zal uiteindelijk doorslaggevend zijn denk ik.
 
MaceReal
 
4
25 april 2018 om 11:28
Het WK zal de doorslag geven denk ik. Ze zullen niet nog eens die fout maken zoals in 2010
 
Flamezzz
 
1
25 april 2018 om 14:25
Alles gaat van het WK afhangen. Als Ronaldo de CL niet wint, maakt hij zeker geen kans, want dan heeft Real geen enkele prijs. Als Messi niet ver geraakt met Argentinie zie ik het ook niet gebeuren. Hij heeft twee prijzen met Barcelona, maar gaat toch afgerekend worden op basis van het WK. Salah maakt een grote kans als hij de CL wint en Egypte een ronde verder krijgt op het WK. Ik vind dat je er op dit moment weinig van kan zeggen. Logisch ook, aangezien het nog maar april is.
 
Juveitalia
 
0
26 april 2018 om 23:02
Precies, daar ben ik ook bang voor. Want het lijkt erop dat de gouden bal alleen voor ronaldo en messi gemaakt is. Ook wanner ze minder goed presteren krijgen zijn hem alsnog.
 
jaialai
 
4
25 april 2018 om 11:21
Dat was voor Sneijder helaas niet genoeg, 99,99% kans dat messi of ronaldo hem weer wint.
 
Zermatt_Person
 
3
25 april 2018 om 12:09
Liverpool wint helaas de CL niet. Real Madrid wint hem, zoals ik in januari al zei. Liverpool heeft tot nu toe alle mazzel van de wereld gehad in CL. In groepsfase zaten ze in een zeer makkelijke poule met Sevilla, Maribor en Spartak Moskou. Vervolgens hebben ze met Porto de makkelijkste loting, na Basel in 8ste finale en in kwartfinale hadden ze alle geluk met scheidsrechter en Man City dat graag wil voetballen, waardoor Liverpool hun favoriete omschakel spel kon spelen. Ook nu in halve finale treffen ze een zwak AS Roma van Europa League niveau, dat per toeval met 3-0 won van Barcelona. Zo'n wedstrijd gebeurd slechts 1 op de 300 keer. Daar moet je gewoon reeel in zijn. Het is jammer om te zeggen, maar tegen Bayern Munchen of Real Madrid acht ik Liverpool gewoon zwaar kansloos, puur omdat die twee ploegen een veel betere verdediging en middenveld hebben. Daarbij zijn deze ploegen ook veel meer ervarender in CL. Bij Bayern Munchen vind ik zelfs dat ze op elke positie een veel betere speler hebben dan Liverpool, op Mane en Salah na. Firmino noem ik bewust niet, puur omdat hij minder goed is dan Lewandowski. Maar des ondanks is Real Madrid duidelijk favoriet voor mij. Verder denk ik niet dat Salah de Gouden Bal wint, puur omdat Messi en Ronaldo nog altijd voetballen. Zolang deze twee grootheden hun voetbalschoenen niet hebben opgeborgen, zal het gevecht tussen deze twee blijven. Zo simpel is dat!
 
LukaModric.10
 
43
25 april 2018 om 08:50
Hij draait een geweldige seizoen, dat zal ik niet ontkennen. Maar om gelijk te zeggen dat hij van een ander planeet is, is nog te vroeg. Ronaldo en Messi doen dit al meer dan 10 jaar. Dan verdien je de titel dat je van een andere planeet bent. Laat Salah dit nog een paar jaar volhouden en dan kunnen we opnieuw oordelen.
 
Grzegorz Krych
 
94
25 april 2018 om 08:53
Vandaar dat Gerrard ook momenteel zegt...
 
Appie34Nouri
 
33
25 april 2018 om 08:57
Daarnaast zegt Gerrard niet dat hij van een andere planeet is, maar de beste van deze paneet. En inderdaad momenteel, waar hij gelijk in heeft.
 
Son Goku
 
6
25 april 2018 om 09:02
Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat hij zonder enige spoor van twijfel de beste van deze planeet is op dit moment. Dit vind ik niet namelijk!
 
TheRoscoe
 
28
25 april 2018 om 09:05
Momenteel zijn Ronaldo en Messi ook beter.
 
Barqa
 
35
25 april 2018 om 09:19
Gemiddeld zijn Messi en Ronaldo beter. Maar dit seizoen toch niet. De gouden bal wordt toch per seizoen bekeken... Dit jaar gezien de goals en inbreng zou ik twijfelen tussen hem en messi
 
AlvinvReeuwijk
 
9
25 april 2018 om 09:52
Je naam verraad voldoende, maar ik snap werkelijk waar niet waarom Ronaldo niet in dit rijtje genoemd wordt. Laat het ook dit seizoen weer in de CL zien. Toch het podium waar je tegen de grootste clubs speelt ipv een Malaga...
 
WillemHolder
 
19
25 april 2018 om 10:19
Omdat Ronaldo tegenwoordig alleen als eindstation fungeert. Dan vind ik het persoonlijk mooier om naar Salah en Messi te kijken. Die maken het echt spel en scoren en geven assist. Ronaldo is op scorend gebied goed bezig, maar creëert van zijn teamgenoten minder assist, minder kansen voor anderen gecreëerd, minder gelukte dribbels, en minder keyepasses dan Messi en Salah. In mijn ogen ben je de beste als je naast de goals die je maakt ook betrokken bent bij andere facetten die ik net op noemde. Messi bijvoorbeeld heeft van alles wat ik noemde in Spanje daarin het meeste gepresteerd. Ronaldo scoort veel, maar dat doen Messi en Salah ook en zij doen ook nog eens extra!
 
Dejannn
 
16
25 april 2018 om 10:33
In 2018 heeft Messi 21 goals en 11 assists in 25 wedstrijden, waar Ronaldo 28 goals en 6 assists heeft in 19 wedstrijden. Dus dat deel van je argument gaat sowieso niet op.
 
passionforpink
 
6
25 april 2018 om 10:46
Ik snap juist niet dat Ronaldo in dat rijtje genoemd zou worden. Natuurlijk wel als iemand die over een lange periode een zeer hoog niveau heeft gehaald, maar dit seizoen is het alleen in de CL dat hij belangrijk is. De hele eerste seizoenshelft raakt hij bijna geen knikker, maar dat is nu alweer vergeten omdat hij de laatste wedstrijd tegen Juve na een belabberde wedstrijd een discutabele penalty vol overtuiging binnen schiet. Hij scoort dus in de CL belangrijke doelpunten, maar haal de doelpunten weg en je houdt bij Ronaldo weinig over. Messi strooit dan nog steeds met geniale assists en Salah is meer betrokken bij het spel van Liverpool dan alleen als afmaker. Dit seizoen zou Ronaldo geen kans mogen maken op de individuele prijzen.
 
Bergy
 
2
25 april 2018 om 10:54
Dus de eerste helft van het seizoen vergeet je voor het gemak even. Messi heeft in 17/18 18 assists en Ronaldo 7 volgens transfermarkt.com.
 
SMK88
 
6
25 april 2018 om 11:18
Die vergeet hij omdat die niet meetelt voor de Gouden Bal. Daarnaast heeft Messi dit seizoen 50 wedstrijden gespeeld en daarin 18 assists gegeven + 40 goals gemaakt. Ronaldo speelde er 39 en in die wedstrijden gaf hij er 9 aan en scoorde er 42. Het is al jaren flauwekul dat Messi soort van zoveel meer assists geeft. Het jaar ervoor was het namelijk 16-12 in het voordeel van Messi en daarvoor 23-15, wederom voor Messi. De goals waren vorig jaar voor Messi, het jaar daarvoor voor Ronaldo. Echter speelt Ronaldo ieder jaar minder wedstrijden dan Messi, dus nogmaals, dat argument gaat niet op. Messi wordt de hemel in geprezen omdat hij het spel bepaald, maar wanneer gaan mensen eens inzien dat het niet gaat om hoe goed je kan voetballen, maar om hoe goed je individueel presteert en wat dat bijgedragen heeft aan de resultaten van het team. Bij Messi is dat een kampioenschap, bij Ronaldo mogelijk de CL. Dan kan Messi nog zo goed voetballen in La Liga, maar in de CL was hij wederom kansloos dit jaar. Als je op het hoogste podium faalt, kom je imo niet in aanmerking voor de Gouden Bal. Die gaat tussen Ronaldo en Salah met Messi als derde.
 
AllejahMansi
 
4
25 april 2018 om 11:30
Smk88, Zelfs als je naar de meest gegeven assists aller tijden in de CL kijkt, staat Ronaldo op 1. 34 assists.
 
Juveitalia
 
0
26 april 2018 om 23:16
TheRoscoe Nou,momenteel niet hoor. Messi is sws de laatste tijd minder geworden. Hij is niet meer die speler die hij was, het lijkt alsof hij er geen zin meer heeft. Ronaldo vind ik ook niks dit seizoen. In de cl heeft was zijn enige goede wedstrijd tegen juventus in Turijn. Tegen juve in bernabeu was heeft hij echt niks gedaan. Tegen Bayern al helemaal niks. In de groepsfase was hij met real ook niet overtuigend. En in de liga doen ze het opzich ook best slecht. Terwijl salah al de hele seizoen briljant is, hij is beslissend voor zijn team.
 
Juveitalia
 
0
26 april 2018 om 23:27
SMK88, het gaat er juist om dat je goed moet kunnen voetballen voor de ballon d'or en niet om alleen hoeveel doelpunten je maakt ( ten minste dat is wat het zou moeten zijn, want anders was het gwn een prijs voor topscorer en niet de beste voetballer). Helaas is dit de laatste jaren vaker het geval, want anders hadden andres iniesta, andrea pirlo en xavi ook de ballon d' or gekregen.
 
JDG84
 
9
25 april 2018 om 09:01
Een hele reactie over iets dat er helemaal niet staat. Er wordt nergens gezegd dat hij van een andere planeet is.. dus dat kan al de prullenbak in. Hij zegt dat Salah momenteel de beste speler van de wereld is.. en ik kan hem hierin toch ook niet direct ongelijk in geven. Alles wat die man aanraakt veranderd in goud op dit moment. Hij is misschien wel beslissender dan messi en hij speelt over een gehele wedstrijd gezien misschien wel beter dan ronaldo. Dus ja, in dat opzicht.. momenteel.. zeker op gelijke hoogte met die 2.
 
MGMV
 
23
25 april 2018 om 09:17
Het is al langer aan de gang.. Zodra Salah de beste speler van het moment (!) wordt genoemd of vergelijkbare statistieken heeft met Messi, wat hij ook heeft, dan mag je Salah ineens niet met Ronaldo of Messi in een adem noemen, want "die doen het al jarenlang".... No sh*t, Sherlock. Daarom gaat het ook over nu. Maar begrijpend lezen komt er niet bij kijken helaas.
 
JDG84
 
2
25 april 2018 om 09:34
sorry, als je reactie is gebaseerd op iets dat ik zeg, dan moet je hem even uitleggen. Want ik kan hem niet helemaal linken naar iets dat ik zeg.
 
Sanderr
 
12
25 april 2018 om 09:01
Hij zegt helemaal niet dat hij van een andere planeet is? Hij zegt dat Salah, in de vorm van vandaag, de beste speler ter wereld is. En dat klopt ook. Gisteren was hij echt Messi-style bezig, ballen halen, dribbelen, acties, 2 goals, 2 assists. Echt geweldig!
 
maurice1965
 
27
25 april 2018 om 09:00
Goeie speler maar overdrijven is ook een kunst. Messi is natuurlijk de beste, zonder twijfel.
 
Drippel
 
36
25 april 2018 om 09:01
Op dit moment ook?
 
maurice1965
 
2
25 april 2018 om 14:30
Ja nu ook.
 
Sanderr
 
10
25 april 2018 om 09:03
Messi blijft voor mij ook de beste omdat hij zulke kunstjes al 10 jaar op rij doet. Maar Mo Salah in zijn vorm van de dag komt er akelig dicht in de buurt toch? Hij was gisteren echt bizar beslissend, liep te dribbelen, te scoren, assists te geven, heerlijk!
 
JDG84
 
7
25 april 2018 om 09:38
Op basis van 1 seizoen wordt je niet de beste voetballer van de wereld. Maar je kan op basis van 1 seizoen wel "het beste presteren" van de wereld. En op dit moment is het toch lastig ontkennen dat hij het minimaal net zo goed doet. Cijfermatig zelfs beter dan die andere 2.
 
oxxis
 
26
25 april 2018 om 09:06
Er staat op dit moment. Vrij vertaald: Dit seizoen. Dit seizoen vind ik Salah beter presteren dan Messi en Ronaldo (en wie dan ook verder).
 
Matjeq
 
13
25 april 2018 om 09:10
Ja en in een minder team ook nog eens. Messi heeft barcelona wel de titel bezorgd tho. Barcelona speelde op enkele wedstrijden na echt verschrikkelijk dit jaar. Door de individuele kwaliteiten van Messi wonnen ze vaak hun wedstrijden. Kwamen ook best vaak achter. Ook al bakt salah er niks van op het WK dan nog verdient hij hem. Zelfs als hij de CL niet wint. Wel moet hij misschien nog wat meer doen dan tot nu toe om het te verdienen. Uitblinken tegen real of Bayern. Ik zie ook geen land het WK winnen waar Salah, Ronaldo en Messi in spelen overigens. Denk dat dat buiten kijk gaat staan.
 
Scouserper
 
3
25 april 2018 om 09:00
In het voetbal heerst het opportunisme,zou niet vreemd zijn dat hij dan de Gouden Bal ook wint. Maar idd zijn eerste seizoen dat hij deze prestaties behaalt,messi en Ronaldo doen dit al 10 jaar of meer,volgend seizoen mag hij dit nog een keer doen.wat als hij "maar" 20 doelpunten scoort volgend seizoen?heeft hij dan gefaald?
 
Son Goku
 
10
25 april 2018 om 09:03
Nee, vind niet dat hij dan faalt. En over de Gouden Bal, die is op jaar basis. Als hij met het WK nog wat leuks laat zien en dan erna het niveau (enigzins) volhoudt is die zeker een kanshebber. Zou ontzettend knap zijn als iemand in het Messi/ronaldo tijdperk een Gouden Bal pakt zeg.
 
Matjeq
 
16
25 april 2018 om 09:03
Hij is niet beter dan Messi. Messi blinkt in veel meer aspecten uit. Wel maakt hij het verschil net als Messi. Ik zie in de Salah van nu de messi van 6 jaar terug. De salah van nu is een stuk beweeglijker(acceleratie)dan de Messi van nu. Is ook logisch als je naar de leeftijd kijkt. Messi is nu iets meer een `momentenvoetballer` geworden naar mijn mening dan vroeger. Komt misschien ook wel omdat valverde een bange hond is met zijn 4-4-2 opstelling en Barca als team een stuk minder is dan voorheen. Zie dat volgend jaar met Coutinho Messi Suarez nog wel goed komen misschien. Met Ronaldo hoef je ze niet te vergelijken aangezien dat het een hele andere voetballer is naar mijn mening. 1. Salah 2. Messi 3. Ronaldo 4. De Bruyne 5. De Gea Zou mijn top 5 zijn op dit moment van dit jaar
 
dhrhek
 
19
25 april 2018 om 09:23
Kan me wel vinden in je top 5 echter speelt Ronaldo de laatste tijd wel een stuk beslissender dan Messi. Heb geen voorkeur voor Messi of Ronaldo maar afhankelijk van Ronaldo's CL en het WK zou ik wellicht Ronaldo nog boven Messi zetten dit seizoen. De Gea vind ik persoonlijk ook bij uitstek de beste keeper op dit moment. Volgens mij dit jaar 0 blunders gemaakt en pakt al jaren op een vast niveau punten, geweldig om te zien!
 
Barcakingszz
 
14
25 april 2018 om 09:31
Ronaldo boven messi? Alleen omdat hij de laatste 2 maanden een paar intikkers en penalty’s scoort?
 
Matjeq
 
9
25 april 2018 om 09:42
@dhrhek Je kunt het ook zo zien. Messi heeft Barcelona de La liga en copa bezorgd. Terwijl Barcelona een minder team heeft dan Real Madrid naar mijn mening. Sommige wisselspelers bij Real zouden gewoon basis staan bij Barcelona. De bank bij Barcelona is met overdrijven Top Oss niveau. Ik vind sowieso al dat Real vanaf 2013 een beter team heeft dan Barcelona eigenlijk. Toch weet Barcelona bijna elk jaar de La liga te winnen en de copa. Het Wk gaat waarschijnlijk wel meespelen wie de ballondor gaat winnen, maar ik zie geen van de kanshebbers het WK winnen eigenlijk. Denk dat als Liverpool de CL wint Salah de ballondor wint. Als Real hem wint wordt het Messi of Ronaldo. Als Bayern hem wint wordt het gewoon Messi lijkt me.
 
 
30
25 april 2018 om 10:17
Vooral die intikker van Ronaldo tegen Juventus uit was mooi vond ik
 
WillemHolder
 
4
25 april 2018 om 10:23
Op basis van een omhaal? Dan is iedereen die voortaan een mooie omhaal maakt de beste. Messi draagt heel het seizoen Barcelona in de titel en copa en Ronaldo maakt gewoon zn kansen af waarbij die goal tegen Juventus van een andere planeet was, maar verder draagt Ronaldo het team niet zoals Messi dat doet.
 
dhrhek
 
5
25 april 2018 om 10:28
Ik bekijk het objectief met een neutrale kijk, vraag me af of jij hetzelfde kan doen met een dergelijke gebruikersnaam. Toegegeven, Messi heeft het voortreffelijk gedaan en La Liga binnengesleept maar Ronaldo staat altijd op op de momenten wanneer de prijzen worden weggegeven. Wanneer Real de CL voor de 3e keer (!) achtermekaar wint zie ik hem zeker als kanshebber. Dat Ronaldo 'de laatste 2 maanden een paar intikkers scoort' is geen toeval want hij doet dit al jaren in de kwartfinales, halve finales en finales. Juist op de momenten dat je weinig ziet van Messi. Voor beide spelers valt wat te zeggen, hoop persoonlijk dat Salah de ballondor wint.
 
Matjeq
 
1
25 april 2018 om 14:09
Ronaldo staat altijd op op de momenten wanneer de prijzen worden weggegeven? Wat een onzin. Volgens mij zijn is de la liga een hele grote prijs en de Copa is 1 van de grootste bekertoernooien van de wereld. Ronaldo heeft sinds hij in Spanje speelt maar 2x de la liga gewonnen. Best matig voor the `goat` Messi daarentegen heeft al veel meer clubprijzen gewonnen en is 2,5 jaar jonger. Ben het met je eens dat Ronaldo het de laatste 3 jaar het beter doet in de CL, maar Real als team is ook een stuk beter de laatste jaren. Dus je comment slaat nergens op. Messi en Ronaldo hebben ook nog steeds evenveel Champions Leagues en Messi heeft iets van 8 clubprijzen meer. Dus je comment van wanneer de prijzen verdeeld worden staat hij er? Eerste seizoenshelft was hij AFK en daardoor weer geen titel.
 
Raffaello
 
10
25 april 2018 om 09:12
Gerrard heeft wel een punt. 43 goals dit seizoen zijn Ronaldo en Messi cijfers. Ligt er denk ik aan wat Ronaldo en Messi nog de komende maanden doen met betrekking tot de Champions League en het Wk. Ik zou het persoonlijk wel mooi vinden als hij de regie doorbreekt van het tijdperk Messi en Ronaldo.
 
Matjeq
 
8
25 april 2018 om 09:18
Messi had er volgens mij 91 een keertje Zijn dus geen Messi cijfers.
 
Raffaello
 
0
25 april 2018 om 09:22
Haha klopt. Dat was echt uitzonderlijk en fenomenaal. Hij had dat jaar alleen de Copa gewonnen dacht ik, maar won terecht in mijn ogen de vierde Gouden Bal. 2012 was dat jaar volgens mij.
 
whytho
 
1
25 april 2018 om 09:31
Was dat niet in een kalenderjaar ipv een seizoen?
 
Raffaello
 
4
25 april 2018 om 09:37
Ja klopt. Kalenderjaar 2012. Fenomenaal!!
 
Matjeq
 
5
25 april 2018 om 09:42
73 goals waren het dan inderdaad. Vreemd dat hij alleen de Copa won idd
 
FR4EVAH
 
2
25 april 2018 om 09:13
Ik vind het zo raar dat het er nu pas uitkomt. Blijkbaar is hij dus al die jaren hiervoor ook een absolute wereldspeler geweest. Hij presteerde bij Roma bijvoorbeeld ook heel goed, maar waarom waren deze supreme kwaliteiten nooit eerder zichtbaar? Wel gek. Iedereen die zo goed kan voetballen, heeft dat normaal gesproken allang op jongere leeftijd laten zien.
 
afcavosje
 
1
25 april 2018 om 09:29
Ik vermoed dat de tactiek van Klopp en het opportunistische van de PL gewoon heel goed bij hem past. Het is bij Liverpool vaak druk zetten en lange ballen over de verdediging heen waardoor ze zichzelf in 1 op 1 situaties manoeuvreren. En dan zijn dit soort creatieve spelers erg goed. Helemaal als Roma met maar 3 man achterin staat en het op die manier wel heel makkelijk wordt om 1 op 1 te staan wanneer Kolarov naar voren is. Hele slechte tactiek van die Roma trainer.
 
Elmatador27
 
1
25 april 2018 om 10:34
Dat heb ik je gisteren ook al uitgelegd. Ronaldo en Messi zijn ook pas dit soort cijfers gaan halen rond hun 25e. Net zo oud als Salah nu is. Ronaldo heeft bijvoorbeeld 84 goals gemaakt in 196 PL wedstrijden. Salah zit op 56 in 107 wedstrijden. Salah heeft het bij Roma ook al laten zien maar soms komt het er iets later uit bij een speler. Is toch niet zo gek? Welke speler kon op zijn 25e al zulke cijfers overleggen ?
 
afcavosje
 
9
25 april 2018 om 10:47
Messi had deze cijfers al op z'n 21e hoor, 38 goals en 17 assists in 51 wedstrijden. Op z'n 24e had hij zelfs 73 goals en 29 assists in 60 wedstrijden. Salah is de man in vorm. Misschien wel op het hoogtepunt van z'n carriere maar ga hem niet vergelijken met Messi en Ronaldo want die zijn echt een niveau hoger. Die laten dit niveau al minstens 10 jaar constant zien.
 
Elmatador27
 
1
25 april 2018 om 13:11
Ja, Messi maar daar kunnen we niemand mee vergelijken. Messi is gewoon de allerbeste ooit en die staat apart op eenzame hoogte. Salah wil ik ook absoluut niet met deze spelers vergelijken wat ze voor het voetbal betekend hebben. Echter is Salah 25 en doet het bijzonder goed voor zijn leeftijd. Dus ja hij moet zich nog bewijzen over een langere periode maar door zijn jonge leeftijd mag hij wel die kans krijgen in mijn ogen.
 
afcavosje
 
2
25 april 2018 om 09:19
Wat ik zo opvallend vond gisteren is het niveau verschil van sommige spelers! Salah, Mane, Firminho, van Dijk, Dzeko en Naingolan speelden allen een zeer goede wedstrijd maar aan de andere kant had je spelers als Fazio, Karius en vooral Strootman die op een Eredivisie niveau speelden. Opmerkelijk voor clubs die in de halve finale van de CL spelen. Dat gaan we vanavond niet zien denk ik. Overigens loopt Strootman te voetballen als een gerenommeerde vedette... Zo langzaam, zo weinig beweging zonder bal. Ik heb hem bijna de hele wedstrijd stil zien staan als Roma in balbezit was. Hij deed me weer denken aan de Strootman die zo vreselijk in de fout ging tegen Zweden.
 
JDG84
 
4
25 april 2018 om 09:43
Mane? die speelde toch niet echt goed gisteren. Sowieso wisselt die goals af met zwaar amateuristische acties. Niet alleen gisteren, maar over het algemeen kan die man zulke verschrikkelijk slechte wedstrijden spelen.. enige punt hierin, uiteindelijk scoort die dan toch wel of is betrokken bij een goal. Dat is wel bijzonder knap natuurlijk.
 
Matjeq
 
3
25 april 2018 om 09:47
Ik vond hem wel juist heel goed Jdg84. Hij was inderdaad slecht in de afronding, maar was in de combinatie wel heel goed en zorgde ervoor dat de rest veel ruimte kreeg. 3 beweeglijke spelers voorin is een hel om te verdedigen.
 
JDG84
 
0
25 april 2018 om 11:07
Dat hij zorgt dat andere mensen ruimte krijgen, is toch geen reden dat iemand anders heel goed speelt. Daarnaast vond ik hem in de combinatie ook verre van bijzonder. Hij was niet slecht, maar vond hem zeker niet "echt goed". Het trio bij elkaar is killing voor verdedigers, maar je ziet wel dat als Salah eruit gaat, dat het daarna direct vele malen minder is (niet alleen gisteren, maar wel vaker).
 
Grzegorz Krych
 
3
25 april 2018 om 11:23
Dat heeft er ook mee te maken dat Liverpool geen andere vleugelspeler erop kan brengen. Ings is een spits, die is sowieso niet helemaal secuur op de vleugel. Ligt grotendeels aan de tactiek en dat Klopp verwacht dat Ings hetzelfde doet als Salah, of Solanke hetzelfde als Firmino.
 
DeSteek77
 
2
25 april 2018 om 09:56
Er staat geen maat op Salah dit seizoen. Echter, de gouden bal wordt uitgereikt o.b.v. een kalenderjaar en het jaar duurt nog lang. Gezien het feit dat Salah voor Egypte uitkomt, is de kans dat Messi of CR7 beter presteert op het WK een redelijke kans. Mocht Liverpool de CL niet winnen, dan pakt hij dus geen grote prijs. En helaas hebben we de afgelopen jaren (door de afwisseling tussen Messi en CR7 qua gouden bal) geconstateerd dat prijzen winnen de doorslag geeft bij het winnen van de gouden bal. Een fenomeen, dat zeker, maar de gouden bal winnen is niet alleen veel scoren. Dat zou Savage zich moeten realiseren. Wat dat betreft is de reactie van Klopp realistisch en duidelijk.
 
Elmatador27
 
0
25 april 2018 om 10:37
De stemmen worden al in augustus gegeven. Meestal is het de topscorer in combinatie met het winnen van de CL reden genoeg voor de Gouden Bal. Messi kreeg in 2012 ook de Gouden Bal voor zijn 91 goals maar haalde slechts de Copa binnen als prijs. Dan lijkt mij het aantal goals belangrijker dan prijzen.
 
DeSteek77
 
1
25 april 2018 om 11:55
Klopt, maar 91 is ook ziekelijk veel. Dat zal Salah denk ik niet benaderen.
 
Juveitalia
 
0
26 april 2018 om 23:43
Andres iniesta en Andrea pirlo hadden in 2012 de gouden bal meer verdiend dan elke andere speler. Maar ze kregen hem alsnog niet. Daarom denk ik ook niet dat salah hem dit jaar gaat krijgen. Pirlo en iniesta hebben deze prijs trouwens vaker verdiend
 
Juveitalia
 
0
26 april 2018 om 23:39
Ik vind portugal en Argentinië trouwens ook niet zo veel beter dan Egypte, Argentinië al helemaal niet zelfs. Portugal is ook niet zo sterk, ze hebben heel vaak geluk. Mr denk echt niet dat salah hem gaat winnen, want het is helaas zo dat het voor een van deze twee spelers moet zijn, ookal is er iemand die misschien beter is.
 
De Visie 2.0
 
7
25 april 2018 om 10:04
Verschil is dat salah nog relatief weinig dekking krijgt. Bij Messi, Ronaldo en robben staan er elke keer 3 man te dekken. Niet dat dat iets afdoet aan de kwaliteit van salah.
 
afcavosje
 
2
25 april 2018 om 10:16
Dat vond ik ook, hij kreeg wel erg veel ruimte omdat Kolarov constant naar voren was. Heel vaak stonden de drie van Liverpool 1 op 1 met die trage centrale verdedigers van Roma. Inderdaad hij is een geweldige voetballer, maar als hij tegen Bayern Mã¼nchen of Real speelt dan scoort hij geen 2x en 2 assists...
 
Mexicanooo
 
0
25 april 2018 om 10:17
Salah maakte het verschil voor Liverpool gisteren. Maar niet alleen hij was retegoed. De hele voorhoede lijkt wat tot zich te hebben genomen. Zo fijn spelen ze. En dan die Van Dijk, man man man. Heerlijk. Het hele middenveld van Roma werd overgeslagen met lange ballen en de spelers van Liverpool zaten er zo dicht op dat Roma die bal moeilijk kwijt kon. Niet voor niets dat De Rossi eruit gehaald werd met pure frustratie. Zelfs die Romanista kon het gisteren niet tonen. Iemand die dit voetbaljaargang, ondanks zijn leeftijd, nog makkelijk in de Serie A mee komt. Gezwicht onder de druk. De druk van het team en de druk van Anfield. Wat was dit een mooie partij. En nog lang niet gespeeld ook. De 5-2 biedt voor Roma genoeg perspectief. In Stadio Olimpico kent men de middelen en de spoken om er een horroravond voor Liverpool van te maken.
 
zsvAJAX
 
3
25 april 2018 om 11:10
Op dit moment is Salah gewoon de beste, klaar. Fenomenaal gewoon wat hij doet dit seizoen. Daarnaast heeft hij ook nog eens een minder team om zich heen dan Messi en Ronaldo, dus ja, op dit moment, is hij veruit de beste.
 
Quirento
 
1
25 april 2018 om 11:13
Ik ben het met je eens. Hoewel je het woord 'veruit' in je laatste zin wel weg kan laten. Zitten niet ver van elkaar af maar het verschil is dat Salah al het hele seizoen goed is. Ronaldo was nergens de eerste maanden maar staat er nu op de beslissende momenten. Messi was geweldig maar gaf niet thuis tegen Roma. Het verloop van het WK zal doorslaggevend zijn denk ik.
 
Grzegorz Krych
 
8
25 april 2018 om 11:30
Messi geeft al jaren niet thuis vanaf de kwartfinales in de Champion's League
 
afcavosje
 
2
25 april 2018 om 11:18
Kortzichtig. Liverpool is geen Real of Barcelona. Wat inhoudt dat tegenstanders van Liverpool denken aanvallend nog wel een kans te maken en zich dus niet ingraven. Drie verdedigers van Roma en twee vooruitgeschoven backs. Dat gebeurd niet tegen Barcelona of Real. Er is geen team ter wereld dat Messi of Ronaldo ongedekt laat.
 
zsvAJAX
 
5
25 april 2018 om 11:36
Niks Kortzichtigs aan. Gaat ook om de toevoer en niet alleen om de dekking. Salah gewoon momenteel de beste.
 
Grzegorz Krych
 
6
25 april 2018 om 12:14
Je gaat toch niet beweren dat ploegen Salah ongedekt laten? Wanneer Messi/ronaldo scoren is het vanwege hun kwaliteit maar wanneer Salah het doet is dat omdat ze hem ongedekt laten? Beetje krom.
 
AZ_Haarlem
 
0
25 april 2018 om 11:44
Klaar? Wanneer speelt hij eens op topniveau ipc Porto, Roma, manu etc? Hij heeft nog heel veel te laten zien. Hij laat echt super leuke dingen zien maar wel op een ander niveau.
 
zsvAJAX
 
3
25 april 2018 om 11:53
@ Az_haarlem Serieus waar heb jij het over??? Met het woord, Klaar, bedoelde ik, dat hij op DIT Moment (begrijpend lezen) de beste is. Op topniveau??? Oh ja Liverpool is namelijk echt een ruk team in echt een zwakke competitie.... En ik zeg, OP DIT Moment (nogmaals goed lezen) is hij de beste. Dat betekent, dat hij NU de beste is en wellicht volgend jaar niet meer...
 
Grzegorz Krych
 
4
25 april 2018 om 12:17
Want de kampioenen van Portugal zijn amateurs, de ploeg die Barcelona uitschakelde stelt niet veel voor en de kampioen van Engeland kan al helemaal niet voetballen zeker? Hij laat het gewoon op een hoog niveau zien, en presteert al heel het seizoen constant.
 
AZ_Haarlem
 
0
25 april 2018 om 11:42
Het is een geweldenaar maar hij komt bij min niet in het lijstje bij de eerste 20 a 25 spelers voor. Hij speelt voor Liverpool, een niet al te grote club vergeleken met de top 10 clubs in europa. Maar belangrijkste is het niveau waar hij op acteert. Hoewel hij wellicht potentie heefgt om een grote speler te worden zal hij naar de top moeten. Dan heb ik het niet over wedstrijden tegen EL niveau tegenstanders. Salah zal het tegen Juventues, Real Madrid, Barcelona, Atletico, Psg, Bayern moeten laten zien, dat zijn de grote kanonnen. Tegen Porto, Roma, Manu, City etc is knap maar niet goed genoeg. Liverpool ontloopt de grote clubs steeds dus moeilijk om het te laten zien aan de wereld maar daarom moet hij of weg naar een topclub of de finale Real Madrid omver werpen. Of Egypte naar de WK titel schieten, dan is hij voor 10 jaar speler van de planeet.
 
Grzegorz Krych
 
5
25 april 2018 om 12:52
Lachwekkende comment. Atletico is niet eens uit hun groep geraakt, waarin Chelsea en Roma zaten. Roma heeft Barcelona uitgeschakeld. Toevallig heeft Salah tegen Chelsea en Roma wel weten te scoren. City was trouwens favoriet om de CL te winnen samen met Psg, maar dat wil je wel even vergeten zeker?
 
JBLW
 
0
25 april 2018 om 11:54
Handige zet van je Klopp, Salah er uit halen en direct twee tegendoelpunten. Spelers van Roma en met name middenveld wisten zich geen raad met zijn posities Klopp. En dan verbaasd zijn, kom op man, je eigen fout. Let op Roma maakt nu nog kans,
 
DeSteek77
 
0
25 april 2018 om 11:57
Overigens vond ik de 2-0 wel ontzettend slecht verdedigen. De vleugel c.q. zijkant mag je vrijlaten, zolang je het centrum maar houdt.