Van Nistelrooij heeft met Til zijn zesde versterking voor komend seizoen binnen
Maandag, 4 juli 2022 om 11:20

Guus Til maakt officieel de overstap naar PSV. De 24-jarige middenvelder doorstond zondag de medische keuring en tekende vervolgens een contract tot medio 2026 in Eindhoven. Spartak Moskou ontvangt naar verluidt vier miljoen euro inclusief bonussen van PSV voor de transfer van Til.

Directeur Voetbalzaken John de Jong laat op de clubsite van PSV weten Guus Til al geruime tijd te volgen. "Ik heb twee jaar geleden al eens uitgebreid met Guus gesproken en hem verteld dat we hem een interessante speler vinden. Afgelopen jaar heeft hij ons beeld bevestigd door in alle competities bij elkaar opgeteld 21 doelpunten te maken en zichzelf weer in Oranje te spelen. Guus heeft specifieke kwaliteiten die van meerwaarde zijn voor ons team. Ik ben blij dat hij voor PSV kiest", aldus De Jong.

Til koos voor PSV na een goed gesprek met de nieuwe hoofdtrainer Ruud van Nistelrooij. De Eindhovense club won hiermee definitief de strijd om de vijfvoudig international van Oranje, die namelijk ook had kunnen kiezen voor Feyenoord of Royal Antwerp. Til was zelfs al op bezoek in Antwerpen om de faciliteiten van de club en het centrum van de stad te bekijken.

De middenvelder werd het afgelopen jaar door Feyenoord gehuurd van Spartak Moskou. Til was in het shirt van Feyenoord goed voor 21 goals in 49 officiële wedstrijden, maar een langer verblijf in Rotterdam-Zuid zat er niet in, aangezien de Stadionclub financieel niet kon wedijveren met PSV. De Eindhovenaren hebben goede hoop dat Til maandag aan kan sluiten voor het vertrek naar het trainingskamp in het Duitse Klosterpforte.

PSV toonde de afgelopen weken daadkracht op de transfermarkt door Walter Benítez, Boy Waterman, Xavi Simons, Ki-Jana Hoever (huur) en Luuk de Jong vast te leggen. "Ik denk dat er fantastisch werk is geleverd door de driehoek. Marcel, John en ik en iedereen eromheen", zei Van Nistelrooij zaterdag tegenover De Telegraaf. "Dat er zo vroeg al zoveel jongens zijn gekomen. Het is fantastisch dat dat is gelukt. Binnen de financiële mogelijkheden die je als club hebt en mede op basis van de selectie die er al stond, ga je het ideale plaatje uitzetten. En daarin is een aantal successen gehaald. Hopelijk volgen er nog meer."

Meer nieuws
   
23:04
23:04
V/d Vaart ziet belangrijkste man bij PSV: 'We onderschatten hoe goed hij is'
1
   
22:53
22:53
Heeft Sparta goud in handen? 'Hij kan zo bij Ajax, Feyenoord of PSV mee'
5
   
22:00
22:00
Word lid van onze WhatsApp Channels en mis niets meer van jouw favoriete club!
8
   
21:55
21:55
Kenneth Perez waarschuwt Arne Slot: 'Die komt geen lantaarnpaal voorbij'
18
   
21:55
21:55
Brighton ademt zelfspot en nomineert Burnley-speler voor Doelpunt van de Maand
1
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (159)

 
PSVchelseaboy
 
88
4 juli 2022 om 11:11
Hele nette transfer, PSV is sterk bezig op de transfermarkt.
 
bochherief
 
62
4 juli 2022 om 11:23
Heel sterk bezig, voor kleine bedragen. Tot nu toe is psv met kop en schouders de winnaar van deze transferwindow. Til is een prima middenvelder met hoog rendement, 4m is een schappelijk prijsje, goed gedaan hoor
 
Soccerfan_1
 
37
4 juli 2022 om 11:27
Psv winnaar met kop en schouders? Psv speelt voorrondes dus die moesten meteen volle bak gaan op die transfermarkt. Sommige andere clubs die hebben wat meer tijd vriend
 
LFCHEE
 
262
4 juli 2022 om 11:33
Hij zegt toch tot nu toe. Leer eerst eens lezen voordat je iemand aanvalt
 
Dirk_borst
 
1
4 juli 2022 om 11:34
Vrij logisch ook, mede door de miskopen de afgelopen jaren in Eindhoven en steevast op plek 2 eindigen. Zorgt ervoor dat je wel de transfermarkt op gaat om weer eens een serieus gooi te doen naar het kampioenschap. Spelers die gewogen zijn en te ligt zijn bevonden worden van de hand gedaan en worden natuurlijk prima spelers uit de hoge hoed gehaald. Wel moeten we nog maar bezien hoe zich dat gaat renderen komend seizoen. In elk geval moet PSV juist veel meer investeren op de transfermarkt, terwijl bij Ajax op een paar vertrokken spelers na, nog steeds een sterk elftal heeft.
 
Lee112
 
27
4 juli 2022 om 11:36
Til is niveau Toornstra totaal geen psv niveau lol.
 
Noano
 
72
4 juli 2022 om 11:38
Niveau Toornstra?, heerlijk wel om al die Ajacieden zo negatief te zien reageren. hopelijk maakt Til een hattrick tegen jullie in de Cruijffschaal en bezorgt hij ons de winst.
 
Parelmoer94
 
26
4 juli 2022 om 11:39
Soccerfan, niet meteen zo aangevallen voelen joh. PSV doet het gewoon zeer prima.
 
Dirk_borst
 
27
4 juli 2022 om 11:42
@ Lampen prima toch? Haha. Scoort Bergwijn samen met Mo ze wel weer aan diggelen in Eindhoven, wanneer het om de knikkers draait. Allicht en anders scoort Tadic wel weer een venijnige vieze laatste minuut strafschop erin.
 
steeck03
 
15
4 juli 2022 om 11:43
Succes met de Cruijffschaal. Net als verleden jaar dan maar? Daar zou ik voor tekenen. Liefst de Cruijffschaal ook natuurlijk, maar als ik moest kiezen
 
Noano
 
64
4 juli 2022 om 11:45
@dirk_borst Tja zonder een vieze strafschop kunnen jullie meestal niet van ons winnen he. of een balletje over de zijlijn enzo.
 
Parelmoer94
 
1
4 juli 2022 om 11:45
Dankje Steeck! de Cruijfschaal met dit jaar het kampioenschap zou inderdaad gewoon prima zijn.
 
Dirk_borst
 
16
4 juli 2022 om 11:47
@lampen heerlijk, statistieken wijzen anders wat anders uit. Haha. tik op tik, heel slim. Drink er nog 1 op de maandag.
 
G-schock
 
45
4 juli 2022 om 11:48
Wat een kinderachtig gedoe hier over en weer?????
 
Nick_10
 
3
4 juli 2022 om 11:49
Zielige reactie wel ja. Til is natuurlijk geen spannende speler maar wel nuttig. Dat hij nuttig is heeft hij bij Feyenoord het afgelopen seizoen laten zien. Het is op dit moment een betere versie van Van Ginkel want de laatste genoemde is gewoon niet meer fit door al zijn knie blessures. Til is een diepgaande middenvelder die regelmatig zijn doelpuntje mee pakt, dus het is zeker een logisch zet van Psv. Nogmaals, niet spannend maar wel functioneel en goedkoop.
 
janter
 
9
4 juli 2022 om 11:57
@lampen; ik zou echt niet warm worden van deze transfer als het bij mijn club had plaatsgevonden. Snap de reactie van ‘hele nette transfer’ dan ook niet zo. Het is een verdienstelijke kracht, maar meer dan dit zie ik er niet in… ook niet voor PSV. Verder vind ik het allemaal niet zo bijzonder nog. Aantal zijn gehaald, waarbij ik bij allen maar dik en dik moet zien wat er uit gaat komen. Zo’n Xavi Simons bijvoorbeeld, werd altijd gezien als een enorm talent bij Barca, maar die jongen is 19 en heeft nog geen knikker geraakt in het profvoetbal. Het is toch allemaal lichte potentie atm.Het is allemaal net niet als ik het zo zie. Luuk de Jong daarentegen is voor PSV een spits die ze wel gaat maken, dus die laat ik buiten beschouwing. Maar de rest is duidelijk ‘de rest’.
 
Lee112
 
16
4 juli 2022 om 11:58
Vindt je van niet dan ? Meteen op je teentjes getrapt. Hij scoort maar is een matige voetballer. Niveau Klaassen dan aangezien je het over clubvoorkeur wilt hebben. Kan me niet voorstellen dat hij veel minuten maakt bij psv. Overduidelijk voor de breedte. Wil jij mij wijsmaken dat Till een basiswaardige PSV speler is? Lol. En ja hij mag 3 x scoren in de JC schaal. De ED titel telt. Het is maar waar je genoegen meeneemt. Je doet alsof ik hem niveau Toornstra vindt omdat hij bij PSV tekent... Hetzelfde had ik gezegd als hij bij Ajax had getekent. Wedden bij Feyenoord vond je hem een simpele speler. Nu omdat hij voor PSV tekent opeens leuk. Verder gaf ik al eerder aan dat LDJ een topaankoop is. Waarschijnlijk 25 plus goals binnengehaald.dus clubvoorkeur is onzin. Maar om Til omhoog te praten aub zeg
 
Klene
 
6
4 juli 2022 om 12:14
Grote kans dat jullie weer eenvoudig de Johan Cruijff-schaal gaan winnen uiteraard, want jullie zijn dan al verder in de voorbereiding natuurlijk. Ik hoop ook dat Til gelijk een hattrick maakt, want dat deed hij vroeg in het seizoen bij Feyenoord ook wel eens afgelopen seizoen en tweede seizoenshelft was het klaar ??
 
rmossing
 
3
4 juli 2022 om 12:22
Precies, als je spelers van b/c kwaliteit haalt kan het sneller gaan, financieel makkelijker te regelen en wat ze halen zijn bankzitters en spelers die zich op topniveau nog moeten bewijzen. Dat zullen ze ook direct koeten doen door deelname CL beilig te stellen anders begint het seizoen voor PSV (ook financieel) al in mineur.
 
Paauwer
 
8
4 juli 2022 om 12:25
Het valt me wel op dat PSV nu al weer 2 spelers van Feyenoord te pakken heeft, Veerman en Til. Als ik Feyenoord supporter was zou ik nu nog wat meer een hekel gaan krijgen aan PSV. Puur doordat ze meer geld hebben pakken zij de belangrijke aankopen weg op het laatste moment. Ze laten eerst Feyenoord een beetje het aankoopbedrag bepalen en gaan er dan snel wat boven zitten. Wel slim beleid van PSV maar of het heel netjes is...
 
Giannini
 
1
4 juli 2022 om 12:30
Het is blijkbaar de hele maand koopavond in Eindhoven. was er nou echt niets waar Van Nistelrooij wat van kon maken? Lijkt Mourinho wel, laat hem alleen dan die irritante trucjes niet nadoen...
 
Fossen
 
21
4 juli 2022 om 12:32
Haha zelf een heel scenario verzinnen en dan vervolgens concluderen dat het niet netjes is. Next level dit ??
 
Andres13
 
4
4 juli 2022 om 12:59
@Paauwer Je zit hier wel lekker te stoken. Even vergeten dat Ajax vorig seizoen voor een schijntje de beste speler van Feyenoord heeft opgehaald uit Rotterdam?
 
Kiefprince
 
2
4 juli 2022 om 13:44
@soccerfan wat een kansloze denigrerende reactie weer. Blijft onvoorstelbaar dat zowel er zoveel mensen hier (van elke club) alles als een wedstrijd zien. Tuurlijk steekt PSV er met kop en schouders bovenuit op dit moment. Is simpelweg een feit, laat je club voorkeur niet je zicht vertroebelen. Haalt Ajax dadelijke definitief Bergwijn en Brobbey is alles weer anders. Waar kun je je toch druk om maken man
 
Sir Paul
 
6
4 juli 2022 om 14:25
Lampen, hoe zuurder 'ze' worden hoe beter voor ons. Ons middenveld Guti Gotze Sangare hebben afgelopen seizoen misschien 10-12 goals gemaakt. Til in z'n eentje ruim 20. Guus en Luuk kunnen nog wel s een complementair koppel worden. Til is een type Ginkel /Klaassen maar dan jonger en beter. Voor 4miljoen. Luuk 3 miljoen. Voor 7 miljoen een goal of 40 is gewoon goede handel. Zo simpel is t.
 
MrKrillin
 
1
4 juli 2022 om 16:10
@lmpen "hopelijk maakt Til een hattrick tegen jullie in de Cruijffschaal " Geen probleem, jullie weer ce Cruijfschaal, wij landskampioen. Zou dan geen moeite hebben et hattrick, al scoort Til een miljoen goals die wedstrijd Zullen we er voor tekenen?
 
MrKrillin
 
1
4 juli 2022 om 16:14
Sir Paul, Moet zeggen, jullie doen het zeker goed. Amper geld uitgeven en nu al veel beter en meer karakter in de ploeg. Voor 3 miljoen 2 spelers gehaald met winnaarsmentaliteit: Luuk en Benitez. Voor 4 miljoen Til (scoort veel, is international en nog jong. Prima speler), Xavi, Waterman en wie vergeet ik. Alleen huurspeler vind ik matig. Spelers als Hoever en Savinho huren en opleiden van dit soort spelers. Jullie geven 7 miljoen uit en zijn zowel voor basis als breedte op meer plekken sterker geworden. Wij geven 30 miljoen uit aan Bergwijn en moeten nog kijken waar hij past
 
Sir Paul
 
2
4 juli 2022 om 16:32
Mr Krillin idd ziet er goed uit. Blijven Sangare Gakpo en komt die Braziliaanse verdediger uit Oekraïne staan we er imo uitstekend voor. Hopelijk Vinícius nog slijten en komt er iets beters voor terug. Fofana wat tijd geven.Transferwindow duurt nog een week of 8 ,ik reken me nog niet rijk. Misschien haalt Ajax de Ligt wel terug als stunt. Of Memphis. Denk t niet maar ik noem ff namen out of the blue. Ajax is steenrijk .
 
ThorOdinson
 
0
4 juli 2022 om 19:00
@Sir Paul:Persoonlijk vind ik dit alleen maar mooi. Ik had het niet aan zien komen, deels door JP de Jong, deels omdat ik helemaal niet zo`n hoge pet op had van Brand(t?)s. Voorlopig bewijzen ze zwaar mijn ongelijk. Het is voorbarig om me echt zorgen te gaan maken, PSV zit nu eenmaal in een andere fase van de voorbereiding dan wij, maar ik voorzie een echte titelstrijd dit jaar en dat is op de lange termijn alleen maar goed voor Nederland en dus voor Ajax. Een spannende en leuk seizoen toegewenst!PS: Stones>Beatles
 
Woenselaar
 
0
4 juli 2022 om 19:01
@paauwer, 2 spelers van Feyenoord nog wel. Hoelang liepen de contracten nog van deze twee heren?
 
 
0
4 juli 2022 om 21:00
Pardon? Toornstra isveel beter dan Til. Jens wordt steevast onderschat.
 
BBartNEC
 
12
4 juli 2022 om 11:11
Vond PSV tot nu toe erg sterke spelers binnenhalen, alleen deze snap ik niet zo goed. Til lijkt me prima voor subtop maar niet voor PSV? Heeft na de winterstop bij Feyenoord ook niet veel meer laten zien. Misschien voor de breedte?
 
LosBlancos1999
 
55
4 juli 2022 om 11:12
Een speler als Til kunnen wij denk ik goed gebruiken. Technische en vaardige spelers zijn leuk maar een harde werker als Guus is geen overbodige luxe.
 
MrGuide
 
18
4 juli 2022 om 12:56
Met wij bedoel je Real neem ik aan
 
Bongiorno
 
5
4 juli 2022 om 13:22
Zie hem inderdaad wel slagen bij Real inderdaad.
 
Sir Paul
 
3
4 juli 2022 om 14:29
Gaat t verder Bong? Azijn nog niet op?
 
Yelle
 
10
4 juli 2022 om 11:12
Absoluut voor de breedte. Ik ga er niet vanuit dat hij basis staat als iedereen fit is.
 
JustusMorris
 
17
4 juli 2022 om 11:14
Ja voor de breedte. Spelen 50+ wedstrijden en het seizoen is door het WK extreem lang. En zowel scorende als diepgaande middenvelders hebben we al een tijdje niet meer. Vroeger had Van Ginkel dat, maar die kan het niveau en intensiteit niet meer aan.
 
barcalover123
 
6
4 juli 2022 om 11:23
Justus ik zou Marco dan graag willen vertrekken. Hij voegt werkelijk niks meer toe aan psv.
 
JustusMorris
 
2
4 juli 2022 om 11:34
@barcalover123. Ja eens. Leek zo leuk Marco en Pröpper vorig seizoen, maar heb je niks aan en waarschijnlijk ook nog een mooi salaris. Is wel aanvoerder en een hele leuke vent, kan echt met iedereen overweg volgens mij.
 
barcalover123
 
1
4 juli 2022 om 11:40
Ik had er echt idd meer van verwacht toen we ze allebei binnen haalden. Dat het een aardige kerel is zal waarschijnlijk de enige reden zijn waarom hij eventueel nog niet verkocht is. Toch jammer, zou toch wel willen zien dat PSV dit soort spelers gewoon meteen bij fc Utrecht aanbied ofso.
 
The-Jump
 
0
4 juli 2022 om 11:53
@justus, hij is/was inderdaad de aanvoerder. Benieuwd wie de band nu krijgt, blijft Gakpo de aanvoerder, of krijgt Luuk die misschien? Hoop niet op De Jong, die speelt beter zonder band om zijn arm.
 
JustusMorris
 
0
4 juli 2022 om 12:22
@barcalover123. Denk dat de reden dat hij niet verkocht is, dat niemand hem wil. Takelt duidelijk af, blessuregevoelig en is dikke contracten gewend. Is nu niveau Vitesse/utrecht denk ik.
 
JustusMorris
 
1
4 juli 2022 om 12:24
@The-Jump. Marco zal die band wel kwijt zijn, begon de eerste 3 maanden als basisspeler maar is nu echt 100% bankzitter. Gakpo als die blijft lijkt me iets logischer dan Luuk, vooral omdat het een beetje raar overkomt denk ik. Jaar erna Luuk als Gakpo weggaat. Als Gakpo nu weggaat denk ik misschien wel Ramalho, maar is nog een leuke knoop om door te hakken voor RvN
 
Panerai
 
3
4 juli 2022 om 11:21
Ik denk ook voor de breedte, PSV heeft met Simons, Sangare, Veerman en Guti al genoeg middenvelders in huis die goed genoeg zijn voor de basis.
 
repuiztav
 
28
4 juli 2022 om 11:26
Hoe kun je Simons nu al beter noemen? Die jongen heeft nog helemaal niets gepresteerd in tegenstelling tot Til.
 
Fossen
 
6
4 juli 2022 om 11:27
Guti gaat nog wel vertrekken denk ik. 1 jarig contract en gezien de concurrentie gaat hij geen basis meer spelen dus zal hij weg willen met het oog op het WK.
 
Baardgrasmus
 
4
4 juli 2022 om 11:29
Maar geen van hen is een type als Til, de middenvelders die jij noemt spelen niet zo dicht op de spits en jagen veel minder af. Ik denk dat Til gewoon basis staat.
 
Panerai
 
5
4 juli 2022 om 11:38
Simons is wel een aanvallende middenvelder. Ik schat die hoger in dan Til ondanks dat Til al meer gepresteerd heeft.
 
Ajajajajax
 
0
4 juli 2022 om 11:44
Maar kan je natuurlijk niet weten, want is nog nergens geslaagd en het predikaat supertalent nog lang niet waargemaakt
 
Baardgrasmus
 
1
4 juli 2022 om 11:59
We gaan het zien, maar ik denk dat Simons meer met Veerman zal moeten concurreren dan met Til. Sangare, Veerman en Til, dan heb je een ijzersterk middenveld met diepgang, kracht, loopvermogen en creativiteit. Zou me niets verbazen als Simons op de flank komt te spelen.
 
JustusMorris
 
1
4 juli 2022 om 12:20
@fossen. Ik hoop echt op weer een huzarenstukje van JdJ en Brands, dat ze Guti voor een flink bedrag verkopen. En dan mag er meteen een tweede flesje wijn naar meneer Schmidt in Lissabon (eerst flesje voor Doan).
 
MrGuide
 
0
4 juli 2022 om 12:58
Eerst wordt Simons overal en nergens afgebrand omdat t niets meer dan een hype is, en nu denk menig fan dat hij basismateriaal is. Grappig hoe het werkt.
 
Nikos_
 
3
4 juli 2022 om 17:02
Zo denken jullie ook over Mo die ook overhyped is.
 
Rudeboy65
 
7
4 juli 2022 om 11:38
Het scorend vermogen van ons middenveld valt al een paar jaar tegen. Hopelijk kan Guus ons daarbij helpen.
 
LosBlancos1999
 
4
4 juli 2022 om 11:11
Prima versterking, welkom Guus!
 
YoeriCFC
 
16
4 juli 2022 om 11:11
PSV gaat een serieuze gooi doen naar de titel! Mooi om te zien! Wat mij betreft zijn ze dit seizoen zeker in staat om Ajax te verslaan, zeker als ze een Ten Hag-hangover hebben en niet meteen onder Schreuder uit de startblokken schieten!
 
Panerai
 
8
4 juli 2022 om 11:24
Als PSV spelers als Gakpo, Sangare kan binnenhouden dan kan dit wel eens een leuk seizoen gaan worden inderdaad. Ik ben nog niet onder de indruk van de aankopen van Ajax om eerlijk te zijn. Bergwijn zou een mooie aanwinst zijn maar dat gaat Ajax wel enorm veel geld kosten. Denk dat PSV momenteel slimmer inkopen doet.
 
Fossen
 
10
4 juli 2022 om 11:29
Uiteindelijk maakt het voor de kwaliteit op het veld niet uit hoeveel iemand gekost heeft toch? Je kunt als PSV relatief betere deals maken maar uiteindelijk gaat het wel om de totale kwaliteit die je in huis haalt. Bergwijn kost een mega bedrag (denk iets te veel) maar voegt wel kwaliteit toe. Al vraag ik me wel af of hij een basisplek kan krijgen.
 
Panerai
 
4
4 juli 2022 om 11:44
Vind ik wel. Hoe duurder een speler hoe meer druk er op een speler komt te liggen. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een hoop geld voor een speler wordt betaald en dat die de verwachtingen niet waarmaakt. Bergwijn gaat Ajax voor een contract van 5 jaar inclusief transfersom straks 50 a 60 miljoen kosten. Die druk gaat hij zeker voelen. Je zegt zelf al dat ie niet eens zeker is van een basisplaats. Ajax verdiend een hoop geld maar vraag me af het verstandig is wat ze doen.
 
Fossen
 
6
4 juli 2022 om 12:12
Zeker, maar dat zijn alsnog twee verschillende discussies denk ik: 1. Wie heeft financieel de beste deals gemaakt en 2. Wie heeft kwalitatief de beste spelers binnengehaald. Als PSV voor 5 miljoen een 7, een 8 en een 9 binnenhaald maar Ajax voor 50 miljoen twee 8en en een 9, heeft Ajax meer kwaliteit toegevoegd maar fiancieel slechtere deals gemaakt. En toch zijn ze dan sterker dan PSV. Maar goed, denk dat het ook veel te vroeg is om te bepalen wie het beste uit de zomer is gekomen aangezien de transferwindow nog 2 maanden duurt haha.
 
blaugrana11
 
3
4 juli 2022 om 14:43
Ja sorry hoor maar al die spelers die jullie binnenhalen zou echt enorm veel kritiek op komen als ajax ze zou halen. Stel ajax haalt guus til en hoever… dan breekt echt de pleuris uit hoor. Luuk de jong en simons vind ik wel echt topaanwinsten.
 
Panerai
 
0
4 juli 2022 om 14:46
Klopt. Aan het eind van het seizoen kunnen we pas beoordelen wie de beste aankopen heeft gedaan maar ik ben wel onder de indruk van wat PSV tot nu toe geeft gedaan. We hebben met beperkte middelen al echte versterkingen binnen gehaald. Of Bergwijn een versterking is moet ik nog maar zien, als Anthony nog vertrekt gaan ze er niet echt op voorruit. Dat geldt natuurlijk ook voor PSV als er spelers vertrekken maar bij Ajax zijn er volgens mij meer uitgaande transfers verwacht dan bij PSV. Tot nu toe is Ajax al 3 basiskrachten kwijt en er volgen nog meer denk ik.
 
Psvlld
 
2
4 juli 2022 om 14:57
Wat zou het voor ‘ons’ uitmaken hoe deze transfers bij Ajax zouden binnenkomen? Simons en Benitez waren wellicht ook prima ‘aankopen’ geweest voor Ajax en geloof best dat de tendens hier anders was geweest (voornamelijk mbt tot Simons). Dat Ajax niet op een Luuk achtige spits zit te wachten is ook prima, Ajax speelt ander voetbal en zoekt daarom ook hele andere spelers doorgaans. Prima lijkt me. Edit: lijkt me ook dat je kijkt naar de spelers die er al rondlopen bij een club. Ajax heeft met Klaassen al een type speler als Til en die missen wij. Verder is Hoever gehuurd.
 
Henk1980
 
3
4 juli 2022 om 11:55
PSV heeft net als Ajax te maken met een nieuwe trainer? Wordt voor beiden even wennen zijn lijkt me. Ondanks dat, wel mooie transfers zo in de Eredivisie
 
blaugrana11
 
2
4 juli 2022 om 14:41
Haha en psv schiet zeker wel gelijk uit de startblokken onder een trainer die nog nooit voor een 1e elftal gestaan heeft?
 
JustusMorris
 
6
4 juli 2022 om 11:12
Het is geen basisversterking, maar in de breedte zeker wel. Heeft een marktwaarde die zeker boven de 4 miljoen is, dus in die zin een prima transfer. Middenvelder type dat er nog totaal niet is, en met 50 wedstrijden en een korter seizoen waar Corona ook nog terugkomt wellicht is dit een goede breedteaankoop, en zeker voor dat geld.
 
itsTom
 
9
4 juli 2022 om 11:12
Denk een mooie toevoeging! Echt een middenvelder met kwaliteiten die we misten. Echter vind ik het bijzonder dat Feyenoord niet voor die paar miljoen actie heeft ondernomen. Misschien is hij toch niet zo goed? Nouja, Ruud maakt wel een goede indruk zeg! Wordt een mooi seizoen vermoed ik… zou prachtig zijn als de CL halen dit keer wel lukt!
 
Stefandefree
 
7
4 juli 2022 om 11:40
Slot vindt hem wel heel goed en belangrijk, PSV heeft Feyenoord gewoon afgetroefd denk ik. Salaris zal wat hoger liggen en er is in Eindhoven ogenschijnlijk momenteel meer ambitie om de titel te pakken. Verder vind ik het niet echt een ramp dat hij niet naar Feyenoord komt, maar misschien gaat komend seizoen wel blijken hoe belangrijk hij echt was vorig jaar. Buiten zijn goals vond ik het wel meevallen.
 
sangoale
 
7
4 juli 2022 om 11:13
Buitenkansje voor dat geld. Gewoon paar jaar wat minuten maken als 12de man en die verkoop je dan nog wel met winst en hopelijk scoort die ook nog wat.
 
Ijsmuts
 
5
4 juli 2022 om 11:38
Ik denk dat Til 'gewoon' basisspeler wordt bij PSV. Zit enorm veel diepgang en loopvermogen (en scorend vermogen) in deze jongen. Iets wat bij de huidige middenvelders ontbreekt. Slimme aankoop en ik vind het jammer dat we hem niet meer in Rotterdam gaan zien. Intelligente jongen die perfect in het spel past dat Slot wil spelen.
 
NJfromVOL
 
0
4 juli 2022 om 13:21
ik hoop dat Basset zijn gemis kan opvangen, maar dat is mss een beetje wishful thinking
 
Ijsmuts
 
1
4 juli 2022 om 14:30
Het enige dat ik van hem gezien heb was in de Kuip de oefenwedstrijd tegen RKC. Het loopvermogen en de diepgang heeft hij, maar verder vond ik het lastig oordelen.
 
PSV18
 
13
4 juli 2022 om 11:17
Welkom Guus! Gaat diepgang en scorend vermogen aan het middenveld van PSV toevoegen, dat hadden we nog niet veel, met name diepgang hadden we nodig.
 
repuiztav
 
6
4 juli 2022 om 11:24
Volgens mij ging Feyenoord ook voor hem. Mocht dat zo zijn, dan vind ik dit een opmerkelijke keus van Til. Die leek bij Feyenoord heel goed op zijn plek te zitten. Ik ben er verder niet heel rouwig om en wens hem ook veel succes! Een fijne jongen met een uitstekende mentaliteit en wil er nog wel eens wat goals inprikken. Dat zeker!
 
PSV18
 
3
4 juli 2022 om 13:27
Hij geeft in het interview aan dat het plan van PSV hem gewoon erg beviel, goed gesprek met Van Nistelrooy (naam met behoorlijke aantrekkingskracht). En niet te vergeten, PSV kon hem kopen en daardoor zekerheid bieden, iets waar hij heel erg naar op zoek was.
 
xavthegoat
 
15
4 juli 2022 om 11:18
Psv wordt kampioen. Speelronde 32
 
afcad3nnis
 
6
4 juli 2022 om 12:01
Kampioen excuses zoeken voor eigen falen? Balletje over de zijlijn hebben jullie gehad, onterecht penalty tegen, ik zeg dit jaar... de gemeente wilde de lucht boven het stadion niet kopen?
 
xavthegoat
 
2
4 juli 2022 om 13:38
Het gaat om dit jaar, en als je naar de selecties kijkt heeft psv nu beter materiaal dus het is niet gek wat ik zeg. Niemand praat excuses. Ajax werd terecht kampioen vorig seizoen. Maar dit seizoen heb ik geen vertrouwen in Alfred. Dus zeg ik psv
 
afcad3nnis
 
0
5 juli 2022 om 12:55
Laten we de transferperiode maar eerst even afwachten.. Bij voor beiden kan nog genoeg gebeuren..
 
Noano
 
5
4 juli 2022 om 11:19
Welkom bij PSV Til.
 
Mason38
 
1
4 juli 2022 om 11:20
PSV is goed bezig om de selectie zo snel mogelijk rond te krijgen, zodat ze de volledige voorbereiding kunnen meedraaien! Is Til een basisspeler? Dat denk ik niet maar is een prima speler om in te laten vallen door zijn diepgang en scorend vermogen.
 
Cas Meijl van
 
3
4 juli 2022 om 11:20
Guus til is een ideale 12e man. En een middenvelder die een neusje voor de goal heeft. Vorig seizoen 15 goals in de competitie. Dat zijn geen misselijke statistieken.
 
Brasileiro
 
0
4 juli 2022 om 11:36
12e man, misschien, maar ik sluit ook niet uit dat hij gewoon zijn kans pakt. Het is natuurlijk afwachten hoe goed Xavi Simons is. Maar een middenveld met Til als lopende (en scorende) 10, een balafpakker zoals Sangare of Souza (waar PSV mee in verband wordt gebracht) en een spelverdeler/creatieve middenvelder zoals Veerman, dan ziet het er best wel goed uit. Die 2 kunnen dan ook het gebrek aan loopvermogen bij Veerman compenseren.. Daarbij met Luuk de Jong in de spits die weinig diepgang heeft, is een 10 met diepgang een goede aanvulling denk ik.
 
Deenb
 
1
4 juli 2022 om 11:22
Hoever en Simons ben ik nog niet van onder de indruk, die moeten het nog laten zien in een vol seizoen met waarschijnlijk veel minuten. Een nieuwe keeper was nodig, die hebben ze goed binnengehaald. Luuk de Jong ook wel degelijk een aanwinst voor PSV. Guus Til... tja, moeilijk te zeggen sympathieke, nuchtere jongen die belangrijk is geweest voor Feyenoord. Maar van de andere kant ook weinig heeft laten zien ( bepaalde periodes ). Guus en Luuk als nummer 10 en 9 zou Europees weinig indruk maken ben ik bang.
 
barcalover123
 
3
4 juli 2022 om 11:27
Till zal denk ik vooral vanaf de bank komen om iets te forceren. Ik denk dat het middenveld Sangare, Veerman en Guti wordt. Xavi en Till als eerste en tweede wissels voor het middenveld.
 
 
0
4 juli 2022 om 11:28
Ruud speelt zonder 10 met de punt naar achteren.
 
Deenb
 
0
4 juli 2022 om 11:36
Aah oke, dan zou zoals hierboven omschreven wordt Til veel al als invaller fungeren.
 
wazza
 
0
4 juli 2022 om 12:06
Dan snap ik de keuze van Til al helemaal niet. Waarom ga je als nummer 10 naar een club met een trainer die jouw positie niet heeft?
 
GLENNN
 
0
4 juli 2022 om 11:25
PSV is erg daadkrachtig en goed bezig momenteel. Al heb ik zelf wel mijn twijfels bij de speler Guus Til. Ja hij deed het gewoon aardig bij Feyenoord. En nee, hij is niet heel erg duur. Maar toch. Of dit het niveau is dat PSV uiteindelijk nodig heeft? Ik weet het niet. Denk dat vooral de aankoop van Luuk de Jong en Walter Benitez voldoende indruk gaat maken. Xavi Simons is ook een stunt, maar daar moet men nog maar zien hoe goed hij daadwerkelijk is (in ieder geval, ik). Hoever is gehuurd en ben benieuwd hoe die het op de back zou doen. Is wel een voordeel dat Mwene dat niet meer speelt daar en dat Teze gewoon lekker RCV kan spelen. Waterman is geen interessante aankoop.
 
JustusMorris
 
3
4 juli 2022 om 11:37
@glennn. Vind je Mwene zo slecht? Vond hem juist voor zijn blessure de draad aardig oppikken, wel echt een bizar lang slepende blessure waar die ongeveer elke week van zou terugkeren. Maar Hoever moet echt nog maar laten zien beter te zijn dan Mwene. Teze op RCV is een voordeel, dat ben ik met je eens. Nooit van hem begrepen dat die zelfs als rechtsback wilde spelen, zijn kwaliteiten liggen daar totaal niet.
 
GLENNN
 
0
4 juli 2022 om 11:51
Eens. Mwene ben ik niet kapot van nee. Vond het aanvallend echt drie keer niks. En defensief vond ik een Teze dan weer veel beter dan hem. Ook op de RB positie. Ben wel benieuwd naar het niveau van Hoever en Simons.
 
Sir Paul
 
2
4 juli 2022 om 14:33
Bij AZ liep hij 1op3,bij Feyenoord 1op2. Zijn gewoon mooie cijfers als middenvelder.
 
GLENNN
 
0
5 juli 2022 om 13:22
De cijfers zijn absoluut niet slecht. Zowel bij Feyenoord als AZ niet. Maar ik zie het gewoon niet zo in de speler Til. Ik zie Til niet zeg maar het niveau omhoog krikken, zodat Ajax het vuur aan de schenen wordt gelegd. Dat is meer mijn punt. Til is gewoon een speler met best wel rendement. Maar hij is eigenlijk nergens echt heel goed in, in mijn ogen.
 
Nuancering
 
4
4 juli 2022 om 11:25
Petje af voor de transferperiode van PSV tot nu toe. Ik denk dat de Eredivisie een hele interessante titelstrijd gaat krijgen. Sowieso zullen Ajax en PSV om het kampioenschap spelen maar ik zie het Feyenoord van Arne Slot toch ook wel als een dark horse.
 
repuiztav
 
0
4 juli 2022 om 11:28
Nou, ik nog niet. Ik word niet heel vrolijk van alle transfers die lijken af te ketsen (Gnonto, Maatsen) en de namen die dan op het zogeheten schaduwlijstje staan... Goed ik hoop op een stroomversnelling aan transfers als de Malacia-deal rond is. Want we hebben dringend behoefte aan versterking.
 
Stefandefree
 
0
4 juli 2022 om 11:42
Nou, de urgentie is nog niet heel groot toch? Gevoelsmatig lopen we nu een beetje achter de feiten aan, maar er kan nog van alles gebeuren. Het is alleen wel jammer dat de namen waar je enthousiast van kan worden, Gnonto en Maatsen, voorlopig even van de baan lijken.
 
repuiztav
 
0
4 juli 2022 om 11:50
We hebben geen linksback. Sinisterra is niet mee op trainingskamp (transfer aanstaande?). Al onze goals zijn vertrokken. De voorbereiding gaat beginnen en ik vind het wel belangrijk dat mogelijke versterkingen al kunnen gaan wennen.
 
CARSI1903!
 
1
4 juli 2022 om 11:26
PSV heeft nog een lange weg te gaan hoor, zie AJAX met de huidige selecties gewoon weer kampioen worden. Het zijn net niet spelers of spelers die het uberhaupt nog maar even moeten bewijzen bij PSV (aankopen) Uiteraard Benitez en Luuk gewoon hele sterke aankopen! Maar vind de hele verdediging maar matig, ga er vanuit dat Gakpo vertrekt en Madueke? is max 15 wedstrijden fit.
 
hankook
 
1
4 juli 2022 om 11:29
Ook Ajax zal nieuwe spelers moeten inpassen en die moeten zich ook bewijzen (zoals altijd) maar op papier gaat PSV er toch wel op vooruit. Op papier word je geen kampioen, maar ziet er op het moment beter uit als vorige jaren
 
Nikos_
 
1
4 juli 2022 om 17:08
Gewoon weer..alsof het zo gewoon was..2 puntjes verschil en moet je niet vragen hoe..maar daar is de Amsterdamse arrogantie weer.. En net niet spelers die Ajax zoveel heeft..dat zag je wel tegen Paderborn..wie..ja Paderborn 2-5 je hoort/ziet het goed..2-5 wat een breedte versterkingen heeft Ajax zeg of wat een toptalenten..
 
Rudeboy65
 
6
4 juli 2022 om 11:27
Prima versterking! Het scorend vermogen van ons middenveld valt al een paar jaar tegen. Hopelijk kan Guus ons daarbij helpen. Misschien wel een dingetje: valt deze deal met een Russische club niet onder een van de boycots? Of is die niet van toepassing op werknemers verkeer?
 
jermainejenas
 
1
4 juli 2022 om 11:29
PSV is ivm de voorrondes voor de CL gewoon wat eerder met de aankopen dan Ajax, dat is logisch. Ga er vanuit dat er bij Ajax na de uitgaande transfers en het aantrekken van Wijndal en Bergwijn ook nog wel eea zal gaan veranderen de komende tijd. Hoop op een mooi seizoen!
 
Batouwe
 
0
4 juli 2022 om 11:30
Wat een koopje voor een garantie aan doelpunten van een middenvelder in de eredivisie. Jammer voor Feyenoord dit.
 
Soccerfan_1
 
0
4 juli 2022 om 11:32
Gaat druk worden daar op de bank bij psv qua middenvelders.
 
cabinessence
 
1
4 juli 2022 om 13:55
Gelukkig wel! PSV heeft afgelopen seizoen 58 officiele wedstrijden gespeeld. Dan heb je toch wel iets meer dan 11 spelers nodig die goed genoeg zijn voor de basis.
 
Sir Paul
 
1
4 juli 2022 om 17:30
Doan weg,Thomas weg,Ginkel kan niet meer. Simons en Til terug. Wat is t probleem?
 
jurumy
 
1
4 juli 2022 om 11:32
Erg genoten het eerste seizoenshelft van Guus Geluk. Kan PSV een erg leuke tijd aan beleven!
 
UnderdogFC
 
1
4 juli 2022 om 11:33
Goed gehandeld van PSV. 4 miljoen lijkt me niets teveel voor een speler die zich al heeft bewezen in de eredivisie. Nu hopen dat hij het (voorronde) CL niveau aan kan want dat is toch wel waar PSV naar toe moet werken. PSV is lekker bezig met al de zoveelste versterking voor dit seizoen. Persoonlijk vind ik dat er zeker 1 maar het liefste 2 sterke Cv's bij moeten. Met Obispo en Ramalho ga je het niet redden. Hoe staat het met Marlon? Het middenveld met Guti, Sangare, Veerman, Simons en Til is misschien voldoende maar met het zware seizoen voor de boeg is een extra middenvelder misschien ook geen overbodige luxe. Als PSV nog iets leuks voor mekaar krijgt m.b.t. Wijnaldum dan zou dat echt top zijn natuurlijk. Aanvallend gezien mag er ook nog wel wat bij lijkt me. Met de Jong , Gakpo en Madueke als basisspelers is het wat karig. Madueke heeft vorig jaar niet z'n beste spel laten zien en daarachter is het vrij dunnetjes.
 
Arnout108
 
0
4 juli 2022 om 11:39
Ledezma kan als 6e speler op het middenveld, Bakayoko heeft zoveel laten zien bij "jong" om echt een kans te krijgen achter Madueke en die Braziliaan komt er aanvallend nog bij. Als PSV nog geld over heeft zou ik het in de verdediging steken. Aanvallend is er echt genoeg aangezien Vertessen, Vini en Van Ginkel ook nog in Eindhoven rondlopen.
 
UnderdogFC
 
0
4 juli 2022 om 11:49
Vini is geblesseerd en van Ginkel komt gewoon echt tekort. Dat is misschien nog leuk tegen met alle respect de Rkc's van de competitie maar voor de rest zou ik hem niet veel gebruiken. Bakayoko zal ook zeker de kans krijgen maar er moet wel nog iemand bij. Dus als die Savinho(?) komt lijkt het me inderdaad voldoende. Achterin is het tot nu toe gewoon nog drama en moet het echt beter. Voor je het weet speel je de voorrondes voor de CL.
 
JustPSV95
 
0
4 juli 2022 om 12:03
Savinho gaat er nog bij komen. Verder is bakayoko wel echt een talent waar ik veel van verwacht achter noni. Ook waren ze nog met een linksbuiten van marseille bezig voor linksbuiten.
 
huub
 
2
4 juli 2022 om 11:34
Guus Til wordt de nieuwe Marco van Ginkel. Speler met diepgang en scorend vermogen. Goede zet van psv. Nu nog een goede cv en een spits voor stand-in van Luuk de Jong.
 
cabinessence
 
0
4 juli 2022 om 13:57
"nu nog een goede cv" Nee joh. PSV heeft Ramalho, Boscagli, Obispo en Teze al voor die twee plekken. Da's wel prima.
 
PSV18
 
1
4 juli 2022 om 14:21
Nee man. Dat is niet genoeg, Boscagli ligt er namelijk meer dan een half jaar uit en Obispo is ook erg broos. Daarnaast is Ramalho ook aan het kwakkelen al enige tijd, dus ik zou hoe dan ook nog een CB halen. Een absolute topper, want die missen we achterin.
 
cabinessence
 
0
4 juli 2022 om 14:34
Dan nog, ik vind dat gewoon vier basiswaardige spelers voor twee plekken. En in geval van nood kan Guti daar ook heel aardig uit de voeten.
 
Arnout108
 
0
4 juli 2022 om 11:36
Ben geen grote fan van hem maar denk wel dat hij een toevoeging kan zijn. Hij is geen technisch verfijnde speler maar wel eentje met loopvermogen en scorend vermogen. Een smaak die we nog niet hadden op het middenveld. Denk dat Van Nistelrooy nu genoeg keus heeft om het team aanvallend neer te zetten. Het is nu aan hem om dat ook echt te doen.
 
gomes1psv
 
4
4 juli 2022 om 12:16
Heb precies hetzelfde. Til is toch van het type Klaassen, Toornstra, Van de Beek. Niet het type waar ik heel erg van houdt, maar wel gasten die diepgang geven aan je middenveld en in die linie het doelpuntengemiddelde lekker opvijzelen. Ik hoop vooral dat Simons en Veerman de vooruitgeschoven spelmakers worden, maar kan me voorstellen dat Til een complementair alternatief is als de wedstrijd iets anders vraagt. Dus logische transfer. Intussen verwacht ik stiekem dat Wijnaldum later dit window naar PSV zal komen, helemaal in het geval we erin slagen CL-kwalificatie af te dwingen. Ik zie hem dan wel een offer maken om een tweejarig contract te tekenen; Wijnaldum moet weg uit Parijs en er zijn weinig clubs waar hij zo zeker van een basisplaats is en zo wekelijks in beeld is voor de bondscoach als PSV, om selectie voor Oranje in de winter af te dwingen. En als Gutierrez nog vertrekt is Vinicius Souza een verbetering op zijn plek. Krijgen we dan ook nog een ervaren CV (marlon), een talentvolle spits achter De Jong (simic, Gnonto, Vrioni?) en evt. nog een linksbuiten achter Gakpo (luis Henrique?) dan hebben we echt een ziek team dit jaar. Gaat een mooi seizoen worden! A-team: Benitez; Hoever, Ramalho, Marlon, Mauro; Sangaré, Veerman, Wijnaldum; Madueke, De Jong, Gakpo B-team: Drommel; Mwene, Teze, Obispo/boscagli, Max; Vinicius Souza, Til, Simons; Bakayoko, Gnonto/vertessen, Savio.
 
Parelmoer94
 
0
4 juli 2022 om 11:41
Absoluut prima versterking, helemaal met zo'n lang seizoen.
 
altF4
 
0
4 juli 2022 om 11:47
Ik vind dit een goede versterking, heeft bewezen veel goals te kunnen maken. Aankoop voor de breedte denk ik. Je verkoopt hem waarschijnlijk met winst. Hij maakt Feyenoord in ieder geval niet meer sterker. International. Ik zie veel pluspunten. Welkom Guus!
 
PotverDickie
 
0
4 juli 2022 om 11:49
Ik vind het wel raar dat PSV zoveel spelers al weet te halen. Waar halen ze opeens het budget vandaan om dit allemaal te doen? Of wordt er ingezet op een hoge transfer voor een Gakpo? Wel leuk om te zien dat de Eredivisie blijkbaar interessanter wordt voor spelers!
 
ModricMagic
 
2
4 juli 2022 om 11:57
Hoezo is het raar. Grootverdieners als Gã¶tze en Zahavi zijn vertrokken. Ook Doan en Bruma zijn weg. Daarnaast zijn Benitez en Xavi Simons transfervrij gekomen, Hoever is een huur en als laatste zijn Til en De Jong gekocht voor 8 miljoen bij elkaar. Kan je prima bij elkaar halen als PSV zijnde.
 
cabinessence
 
3
4 juli 2022 om 14:03
@potverdickie: Gotze is verkocht voor 4 miljoen, Sadilek voor 1,5 miljoen, Doan is zo goed als verkocht voor 8-9 miljoen. Met Gotze, Zahavi, Bruma, Romero en Doan zijn enkele van de meest verdienende spelers van de loonlijst geschrapt. De Jong is intussen gekocht voor 3 miljoen, Til voor 4 miljoen. Alle andere aanwinsten waren transfervrij of zijn gehuurd. Wat precies vind je dan zo gek?
 
AphexTwin
 
2
4 juli 2022 om 11:53
Zahavi, Gotze en Doan vervangen door De Jong, Xavi en Til.... en een dikke 4 miljoen positief transfersaldo. Mij hoor je niet klagen... Ook leuk.... Mensen klaagden dat PSV een vreemdelingenlegioen werd. Die tendens lijkt vooralsnog gekeerd.
 
Camavingoat
 
1
4 juli 2022 om 11:55
Vind het allemaal wel meevallen. Til scoort in Europa tegen Drita, Luzern en Elfsborg. 0x gescoord in het hoofdtoernooi. Eerste seizoenshelft maakte hij belangrijke goals voor Feyenoord maar tweede seizoenshelft was hij steevast een van de minderen. Zolang PSV niets doet aan de verdediging zie ik ze de Champions League ook niet halen. Luuk de Jong maakt ze in de eredivisie maar ook bij Barcelona zijn het goals tegen Levante, Mallorca. Hij was de slechtste toen die een keer wel mee mocht doen tegen Benfica. Simons en Hoever zijn talenten, die gaan het niet voor je doen. Benitez zou best een goede keeper zijn maar als je steevast zoveel schoten tegenkrijgt zal die ook geen wonderen verrichten. Verdediging is niet op orde en voorin is alleen Gakpo iemand die hoge ogen kan gooien in de CL, als ze die halen.
 
Svenieman
 
0
4 juli 2022 om 11:57
Til is toch niet het niveau wat PSV na moet streven om mee te kunnen spelen voor het kampioenschap of in Europa verder te komen? Vlees noch vis deze jongen en viel bij Feyenoord niet eens op, laat staan bij Psv. Mochten ze `m als back-up voor op de bank gehaald hebben dan ik het nog wel begrijpen enigszins. Komt wel over als een aardige gozer trouwens, dat dan weer wel en is ook belangrijk!
 
Davilla_7
 
1
4 juli 2022 om 12:02
Alle PSV-supporters die blij zijn met de komst van Til en denken dat de club goed bezig is op de transfermarkt spreek ik over een paar maanden nog wel. Deze jongen heeft - net als Hoever, Simons en Savinho - het niveau niet om volgend seizoen van meerwaarde te zijn in Eindhoven.
 
JustusMorris
 
0
4 juli 2022 om 13:19
Over Simons en Hoever ben je wel erg negatief. Van de 4 die je noemt durf ik wel te wedden dat 2 gewoon belangrijk zullen zijn. Nu lijkt het of je het over Bakayoko, Vos, Comencia en Samba hebt.
 
Bundy_sr
 
2
4 juli 2022 om 12:07
PSV is gefocust op kwantiteit ipv kwaliteit. Hoever, Savio, Til en Simons zijn er (nog) niet klaar voor om PSV direct te versterken. Benitez en De Jong zijn natuurlijk wel kwaliteitsimpulsen
 
Noano
 
3
4 juli 2022 om 12:12
En hoe kan je nu al zeggen zonder een wedstrijd van Hoever Savio Til en Simons gezien te hebben bij PSV dat het geen versterkingen zijn? wat een aannamens allemaal hier zeg.
 
Davilla_7
 
2
4 juli 2022 om 12:37
Ik zeg zomaar wat hoor, maar zou het misschien kunnen dat mensen Til, Hoever en Simons al bij andere clubs hebben zien spelen en op basis daarvan een inschatting maken of ze goed genoeg zijn voor PSV?
 
Bundy_sr
 
3
4 juli 2022 om 12:51
Hoever: Kwam in de middenmoot PL bij Wolves totaal niet aan bod. Tot nu toe enkel in de jeugdteams zichzelf bewezen. Simons: Grote gok. Is in alles nog jeugdspeler kan er eventueel in 23/24 wel staan. Maar zie ik niet als directe versterking Til: Kwam bij Feyenoord op heel vlakken al tekort. Is ook al bijna 25
 
Sir Paul
 
1
4 juli 2022 om 17:43
Bijna 25. Net als Bergwijn die gemiddeld 12 wedstrijden per jaar speelt. Til liep 1op2 bij Feyenoord en zal op z'n kwaliteiten worden benut. Niet op z'n tekortkomingen. 32 wedstrijden 15 goals. Welke middenvelder heeft er vaker in de eredivisie gescoord afgelopen seizoen?
 
Repelsteel76
 
4
4 juli 2022 om 12:42
Wat een onzin reactie. Til maakt 15 goals als middenvelder en is geen versterking?? Als Hoever en Simons 2 jaar verder zijn in hun ontwikkeling komen ze nooit meer naar de eredivisie. Uitstekend gedaan door PSV
 
stpn84
 
0
4 juli 2022 om 12:18
Gelukkig is Feyenoord niet de club die op deze manier zaken doet en de Europese sancties omzeilt om toch in Rusland te kopen. Bedankt voor het afgelopen seizoen en dat je maar net zo veel mag scoren als de tweede seizoenshelft bij ons! Ter verduidelijking: In principe ligt al het betalingsverkeer met Rusland plat, maar het Algemeen Dagblad schrijft dat Spartak die kwestie omzeilt met een kantoor in Europa en een bank die nog wel betalingsverkeer blijft doen met Rusland. Daardoor ontvangen de Russen gewoon vier miljoen euro van PSV. Volgens de ochtendkrant is de situatie dan ook verwerpelijk te noemen. "Dat de handelssancties er niet voor niets zijn, het telt blijkbaar even niet. Dat het allemaal niet heel smakelijk oogt evenmin. De voetbalwereld, die heeft zijn eigen wetten."
 
Stijlvol
 
1
4 juli 2022 om 12:34
Het is maar hoe je er naar kijkt, of het is je smaak. maar ik vind Guus in alle eerlijkheid geen versterking voor de club uit Eindhoven. Statisch en bij tijd en wijlen zelfs apatisch. Hij was bij Feyenoord zelfs niet onderscheidend. Maar ach, wie weet komt hij bij PSV beter tot zijn recht en verrast hij iedereen. Dat kan ook!
 
Repelsteel76
 
3
4 juli 2022 om 12:40
Een middenvelder die in de eredivisie in 32 wedstrijden 15 goals maakt is altijd een goede toevoeging. Cijfers liegen nooit.
 
Booya_410
 
0
4 juli 2022 om 12:47
Tja. Niet echt mijn type speler en heb erg mijn twijfels of hij ook iets aan PSV gaat toevoegen. Maar goed, ik ben dan ook geen TD in Eindhoven. Veel succes. Wel sneu voor Feyenoord trouwens. Ze blijven maar misgrijpen....
 
XaviFCB
 
1
4 juli 2022 om 13:42
Doet toch een beetje pijn, heeft zich in één jaar toch behoorlijk populair gemaakt bij Feyenoord. Vanuit Til gezien begrijp ik het wel, hij heeft nu een structurele oplossing voor zijn 'Rusland-probleem'. Ik vraag me wel af of Til daadwerkelijk kon kiezen tussen Psv en Feyenoord, of dat Feyenoord hem simpelweg niet kon kopen. Heeft zich meerdere malen zeer positief uitgelaten over Feyenoord en een evt langer verblijf in Rotterdam.
 
Duke3D
 
0
4 juli 2022 om 15:09
Ze gaan wederom all inn! Gaat interessant jaar worden
 
miki1959
 
0
4 juli 2022 om 15:55
PSV moet zich schamen dat het 4 Miljoen betaalt naar Rusland. Zo netjes is deze transfer niet.
 
Sir Paul
 
0
4 juli 2022 om 17:39
Aldus extreemrechtse Feyenoordfan. Maar idd,had netter gekund.
 
miki1959
 
0
4 juli 2022 om 18:01
Ik ben rechts, dat is iets anders dan extreemrechts. En er zou geen cent vanuit Nederland naar Rusland mogen. Als het goed is wordt dat ook geblokkeerd dus ik ben benieuwd hoe deze transfer gerealiseerd is
 
Effenberg1
 
0
4 juli 2022 om 19:17
Brands smijt weer ongecontroleerd met miljoenen. Waar moet Til dan in vredesnaam gaan spelen? Voor Feyenoord prima, maar voor de ambities van psv toch gewoon veel te min.
 
cabinessence
 
0
4 juli 2022 om 20:05
"brands smijt weer ongecontroleerd met miljoenen." Nogmaals: PSV heeft tot nu toe pas 7 miljoen uitgegeven. Daar staat tegenover: Gotze is verkocht voor 4 miljoen, Sadilek voor 1,5 miljoen, Doan is zo goed als verkocht voor 8-9 miljoen. Met Gotze, Zahavi, Bruma, Romero en Doan zijn enkele van de meest verdienende spelers van de loonlijst geschrapt. "waar moet Til dan in vredesnaam gaan spelen?" Op het middenveld, lijkt me. PSV heeft vorig seizoen 58 officiele wedstrijden gespeeld, dan heb je toch echt meer dan 11 spelers nodig.
 
DieHalveMalle
 
0
4 juli 2022 om 23:58
Nette transfer maar mis toch echt een klapper!