Verloren zoon Jordy Clasie keert na drie jaar terug in De Kuip
Woensdag, 25 juli 2018 om 12:32

Jordy Clasie is speler van Feyenoord, zo melden de Rotterdammers via de officiële kanalen. De 27-jarige middenvelder wordt voor één seizoen gehuurd van Southampton, dat in 2015 nog circa vijftien miljoen euro op tafel legde om de zeventienvoudig Oranje-international over te nemen van Feyenoord. Clasie wordt gezien als de opvolger van de naar Al-Ittihad vertrokken Karim El Ahmadi.

Technisch directeur Martin van Geel verleende medewerking aan een vertrek van El Ahmadi, waardoor er een gat opgevuld moest worden op het middenveld. Clasie was al snel in beeld, aangezien de middenvelder regelmatig flirtte met Feyenoord, mede omdat hij verlangde naar een terugkeer naar Nederland vanwege minder periodes bij Southampton en Club Brugge.

In 2015 kwam Clasie terecht bij Southampton, maar daar werd hij nooit een onbetwiste basisspeler. In totaal kwam de middenvelder tot 49 wedstrijden voor the Saints, waarin hij twee keer scoorde en één assist afleverde. Vorig seizoen werd Clasie verhuurd aan Club Brugge, maar met één goal en twee assists in 25 duels was zijn periode in België ook geen onverdeeld succes.

"Het voelt fantastisch om weer terug te zijn. Iedereen weet hoeveel deze club voor mij betekent. Ik ben Feyenoord natuurlijk altijd blijven volgen en ken nog heel veel jongens. Ik heb heel veel zin om me snel bij de selectie te voegen en kijk uit naar mijn rentree in De Kuip. In dat stadion spelen blijft toch magisch", reageert Clasie op de site van de Rotterdammers.

Van Geel is verheugd over de komst van de middenvelder, die ook jarenlang in de jeugdopleiding heeft gespeeld: "Het is altijd fijn als een speler de club al door en door kent. Dit was voor ons ook nog eens een heel goed moment om Jordy via deze huurverbintenis aan de huidige selectie toe te voegen. Een win-winsituatie voor ons allebei."

Meer nieuws
   
08:34
08:34
Spaans talent op proef bij Feyenoord; ook Ajax en Barcelona tonen interesse
0
   
08:00
08:00
Van der Vaart kan grap over Cillessen niet laten na curieus penaltymoment
24
   
07:36
07:36
Perez: 'Vorig jaar wilde Man United hem hebben, nu gaat niemand hem halen'
10
   
06:41
06:41
Komst Potter wordt moeilijk; Ajax neigt door te schakelen naar volgende trainer
33
   
06:30
06:30
Professionele liplezer onthult wat Mohamed Salah tijdens clash tegen Klopp zei
15
Je dient in te loggen om te reageren.
 
Inloggen

Reacties (136)

 
VoetballR
 
46
25 juli 2018 om 12:34
Zoals verwacht. Lijkt een onnodige aan/huurkoop, maar ik laat me graag verrassen.
 
genieterr
 
22
25 juli 2018 om 13:07
Prima vervanger voor el Ahmadi, ,ook wetende dat Tapia lang gebleseerd is.
 
BlindeVogel
 
35
25 juli 2018 om 13:08
Ik ben er niet zo van om op basis van dat het een ''kind van de club'' is geweest deze ''verloren zonen'' terug te halen, zoals met JPB is gebeurd. Echter, Clasie lijkt mij een prima toevoeging. Na het vetrek van El Ahmadi en de blessure van Tapia was een extra middenvelder erbij een noodzakelijkheid geworden. Clasie heeft het eigenlijk helemaal niet zo slecht gedaan in het buitenland. Bij Southampton toch aardig wat wedstrijden meegepakt waar ik totaal niet het idee bij had dat hij overlopen werd. Dit is wel iemand die volgens mij slecht kan aarden in het buitenland, en daardoor niet helemaal top in zijn vel zit. Dat heeft waarschijnlijk een grote rol gespeeld. Bij Brugge speelde hij ook totaal niet als een natte krant zoals velen doen vermoeden. Clasie was daar als huurling, logisch dat het dan moeilijk wordt een basisplaats te veroveren ten koste van een contractspeler van Brugge zelf die het niet onaardig doet (nakamba). Vormer was de onbetwiste leider, maar speelt ook in een andere rol dan Clasie. In het NL elftal deed hij het ook prima, net voor dat hij weg ging bij Feyenoord. Een bijtertje die ook nog eens mooie (steek) ballen achter de verdediging kan leggen. Prima versterking voor Feyenoord, en ook zonder financieel risico (huur). Janmaat er ook nog bij zou al helemaal top zijn.
 
Pluspakket
 
30
25 juli 2018 om 13:40
En zet nu je Feyenoordbril af en wees eens realistisch. In 3 jaar is hij gewoon mislukt in het buitenland. In jouw positieve betoog praat je alles recht wat krom is. Als Clasie het goed had gedaan in Engeland was hij niet aan een Belgische club verhuurd. En dat een huurspeler minder kans krijgt is onzin. Als je goed genoeg bent dan speel je gewoon. Je kan ook vraagtekens zetten waarom ze hem niet wilde overnemen? Voor het niveau wat Feyenoord nastreeft is het te hopen dat hij weinig gaat spelen. Als je tenminste echt ambitie hebt
 
aZemmel
 
39
25 juli 2018 om 13:48
Ken je Steven Berghuis? Zelfde geval en is nu een van de beste spelers in onze competitie
 
BlindeVogel
 
17
25 juli 2018 om 13:55
Wat een onzin. Al die argumenten die je opnoemt die bespreek ik gewoon in mijn reactie, en geef ik een verklaring (al dan niet gebaseerd op mijn eigen waarnemingen) voor. Ook een nogal kort door de bocht redenatie die je er op nahoud. Je neemt voor het gemak het mentale aspect niet mee, maar ook de kwaliteiten die dit soort spelers al jarenlang achter elkaar hebben laten zien in het verleden. Is het nu ook zo dat bijvoorbeeld Klaasen er helemaal niks meer van kan? Die heeft het nog beduidend minder gedaan dan Clasie in Engeland. Beetje een soortgelijke situatie. ''je kan ook je vraagtekens zetten waarom ze hem niet wilde overnemen''. Er is toen helemaal geen optie tot koop bedongen, waarschijnlijk omdat Brugge hem helemaal niet kon betalen, net als Feyenoord dat op dit moment waarschijnlijk niet kan. Het zou ook zo kunnen zijn dat Southampton hem toen niet definitief kwijt wilde.
 
alexdevidal
 
4
25 juli 2018 om 14:19
@pluspakket El Ahmadi is ook mislukt in Engeland, Aston Villa had hem voor 2.5 miljoen en weer terugverkocht aan Feyenoord voor slechts 6 ton. Heeft daardoor nooit een toevoeging gehad bij Feyenoord. Wat een kul argument. Ik ben daarentegen heel blij met Clasie, is fel en kan mensen goed bedienen. Het enige wat hem parte kan spelen is zijn handelingssnelheid dat niet altijd even hoog was, maar ik denk dat daar wel verbetering is in gekomen in de afgelopen 3 jaar.
 
MGMV
 
4
25 juli 2018 om 14:22
Ik vond zijn handelingssnelheid juist een van zijn sterkste punten. Clasie wist in vele gevallen al wat hij ging/moest doen voor hij de bal al had en raakte de bal maxiamaal 2 keer, met vaak een goede (cross)pass tot gevolg.
 
sniewaar
 
5
25 juli 2018 om 14:33
Toen hij vertrok was hij een van de sterkhouders in Rotterdam. Het kan toch ook gewoon zo zijn dat het een speler is die niet kan aarden in het buitenland? Er wordt nu een beetje gedaan alsof hij er opeens geen hout meer van kan.
 
alexdevidal
 
0
25 juli 2018 om 14:35
Hij kan zeker snel handelen, alleen onder druk viel mij op dat ie dan niet goed tot zijn recht kwam. Maar ik zie met de extra ervaring hier niet echt een gevaar in.
 
XAJAcfa
 
4
25 juli 2018 om 14:44
Berghuis is top tegen het rechterrijtje maar in topwedstrijden onzichtbaar. Prima ahoor maar dat is eigenlijk het minimale niveau waar Feyenoord op moet inzetten maar dit stuk gaat over Clasie en ik denk niet dat Clasie momenteel dat niveau haalt. Bij Brugge en Southampton niet zeker van zijn plek en Belgische competitie is minder niveau dan Nl......
 
CruijffStadion
 
3
25 juli 2018 om 15:31
@pluspakket ik kon het niet beter verwoorden petje af. @blindevogel jij doet je naam wel echt eer aan want als je niet kan zien dat Clasie al 3 jaar geen pepernoot geraakt heeft dan moet je wel "blind" zijn. On-topic: ik hoop dat hij zijn niveau weer haalt want momenteel ben ik blij met iedere speler die het niveau van de ED weer een beetje omhoog kan krikken, ook al speelt hij bij Feyenoord of Psv.
 
Pluspakket
 
2
25 juli 2018 om 16:10
Ik ken ene Berghuis aZemmel. Die heb ik alleen niet in België zien mislukken. Dus wat is je punt? Mijn punt is dat Feyenoord een hoger niveau zou moeten nastreven. Feyenoord heeft al genoeg middenvelders en zouden toch ook wel talenten rondlopen bij de kuip?
 
CocoAfc
 
1
25 juli 2018 om 17:18
Alexdevidal Clasie is juist sterk in het onder druk uit voetballen... Clasie kan beter kappen en draaien dan menig middenvelder. Mensen vergeten echt dat Clasie zijn enige manco zijn conditie was en schoten op doel.
 
Ruudos
 
1
25 juli 2018 om 21:58
Clasie was een dragende speler toen hij weg ging. Boetius was dat niet. Clasie kan je beter vergelijken met El Ahmadi, ook een speler die werd teruggehaald.
 
El Fenomeno
 
2
25 juli 2018 om 13:35
Amrabat Ayoub zijn leuk voor de bank, daarom is de komst van Clasie juist niet onnodig.
 
dylan8071
 
10
25 juli 2018 om 13:55
Dan had je die ook niet moeten halen en laat het zien dat scouten in de eredivisie niet veel oplevert.
 
FStolo
 
0
25 juli 2018 om 14:45
Want je hebt geen spelers op de bank nodig?
 
dylan8071
 
4
25 juli 2018 om 15:30
4 miljoen voor een bankspeler, terwijl Feyenoord op de centjes moet letten.. werelds.
 
ShelbyGT500
 
7
25 juli 2018 om 13:39
Precies, het is het allemaal net niet bij Feyenoord,vorig jaar ook al met die boetius en Haps (al moet ik die nog wel een kans geven ivm blessures) maar toch. Laat me verrassen
 
CocoAfc
 
6
25 juli 2018 om 13:52
Allemaal, maar dan noem je eigenlijk 1 speler..
 
MGMV
 
12
25 juli 2018 om 13:55
Haps heeft juist ijzersterk gespeeld. Het is juist spijtig dat hij tot nu een aantal keer redelijk landurig geblesseerd is geraakt. Boetius daarentegen is gewoon 2e keus, dus zoveel verwacht ik er ook weer niet van. Kan overigens nog prima statistieken overleggen voor dat geringe aantal minuten.
 
wesley1910
 
32
25 juli 2018 om 12:34
Zat er al aan te komen natuurijk maar ben er echt blij mee. Was toen hij wegging een van de beste spelers van de competitie. Zeker met het aanstaande vertrek van vilhena en blessure van Tapia een top oplossing. Iemand met een echt Feyenoord hart die er keihard voor wilt gaan.
 
MGMV
 
2
25 juli 2018 om 13:07
Dat laatste is ook belangrijk, inderdaad. Het waren niet zijn beste jaren in het buitenland en zal zelf ook weer willen gaan vlammen. En ook nog in zijn eigen Kuip waar hij vorig seizoen al om stond te springen, alleen was er toen helaas geen ruimte. Maar Clasie is natuurlijk sowieso al een bijtertje die alles geeft.
 
RonZon
 
3
25 juli 2018 om 15:01
Een Feyenoord hart zeker. We weten allemaal wat de club voor hem betekent: 'you mean everyting to me'
 
Voetballiefde
 
17
25 juli 2018 om 12:34
Voor het Nederlands voetbal mooi toch? Heb hem niet gevolgd maar in zn laatste seizoen bij Feyenoord vond ik m erg goed.
 
YouMeAtleti!
 
6
25 juli 2018 om 13:12
Hij was niet best de laatste 3 maanden bij Brugge...Maar ik hoop voor de feyenoord fans dat 't wat wordt...Op basis van nostalgie iemand binnen halen werkt vaak niet heel goed maar ik laat mij graag verrassen.
 
N-AFCA
 
3
25 juli 2018 om 13:22
Voor Feyenoord is het mooi inderdaad, mits hij presteert natuurlijk. Snap echt niet waarom sommigen tegenwoordig zelfs eerder zeggen dat het mooi is voor 'het Nederlandse voetbal' dan dat het mooi is voor de club die hem haalt haha
 
NipponIchiban
 
2
25 juli 2018 om 13:38
Tuurlijk mooi voor de club maar ook voor het Nederlands voetbal! Het is geen Van Persie nee, maar toen hij vetrok was een van de beste op zijn positie in de Eredivisie. Ook bij het Nederlands elftal altijd verdienstelijk gespeeld, geen basismateriaal, maar vaak een voldoende. Met als hoogtepunt die wedstrijd tegen Brazilië. Waar hij echt het middenveld controlleerde samen met Wijnaldum als ik me niet vergis. Deze speler maakt de Eredivisie beter, niet zo goed als Blind bijvoorbeeld, maar het voegt iets toe
 
sander1410
 
3
25 juli 2018 om 12:35
Best blij mee. Extra kwaliteit in het team is nooit verkeerd. Als hij ze oude niveau haalt is het echte een hele goede speler.
 
JasonRhijn
 
4
25 juli 2018 om 12:47
Mooi om te zien, maar had zeker meer voor een iets aanvallende middenvelder gaan. Maar voor de Feyenoord fans is dit geweldig.
 
K. Van Linnen
 
3
25 juli 2018 om 13:05
Ik ook Jason. Vrees dat Toornstra veel minuten blijft maken.
 
alexdevidal
 
0
25 juli 2018 om 14:36
Rvp, of Larsson kunnen ook prima op 10 uit te voeten. Met RVP zullen de buitenspelers misschien iets meer zakken naar een 4-4-2, maar die positie zie ik niet als een probleem. Met Haps en Nieuwkoop allebei blessure gevoelig, hoop ik dat daar nog een versterking komt.
 
Harmr
 
6
25 juli 2018 om 12:35
Leuk voor Jordy. Het zal mij benieuwen of hij dit Feyenoord beter maakt. We gaan het zien..
 
Arnout108
 
21
25 juli 2018 om 12:35
Prima vervanger voor El Amhadi. Hij is ervaren, kent de club en is een prima speler voor in de eredivisie. Ben benieuwd wat Feyenoord kan dit seizoen. Als ze bij de top 2 in de buurt blijven, Europees overwinteren en leuk meedoen in de beker hebben ze toch best een prima seizoen lijkt me?
 
sander1410
 
1
25 juli 2018 om 12:48
Competitie is inderdaad afwachten hoe het gaat, Ajax heeft zich sterk ingekocht en Psv is gewoon goed bezig. Europees overwinteren is altijd leuk en de beker moet ook dit seizoen gewoon gewonnen worden.
 
VoetballR
 
3
25 juli 2018 om 12:55
Nou hebben we als eerst iemand die Gijp imiteert, krijgen we ook al een Boskamp met El Amhadi. Kan er niet gewoon normaal gedaan worden?
 
Arnout108
 
12
25 juli 2018 om 13:04
Ik mis de Van der Gijp imitatie even ouwe reus ??. Waar heb je het precies over?
 
CocoAfc
 
8
25 juli 2018 om 13:08
Hij schrijft Karim zijn achternaam verkeerd, zoals Boskamp altijd namen verkeerd uitspreekt. De grap is mwuah en makkelijk te missen.
 
Arnout108
 
2
25 juli 2018 om 13:39
Dat snapte ik. Maar er werd toch ook gezegt dat ik Van der Gijp immiteerde?
 
CocoAfc
 
3
25 juli 2018 om 13:53
Nee dat schreef hij niet.
 
FStolo
 
2
25 juli 2018 om 14:48
Nee, er is een andere gebruiker op Voetbalzone die Van der Gijp imiteert. Dat bedoelde hij
 
VoetballR
 
4
25 juli 2018 om 15:11
Sorry Arnout108, slechte grap. Er is inderdaad een gebruiker die -Gijpie- heet en werkelijk alles schrijft zoals van der Gijp het zou zeggen. Aan de hand van dat je El Ahmadi verkeerd schreef wilde ik daar leuk op inspelen, ondertussen kan je dat leuk er wel af halen denk ik....
 
RamonDore
 
0
25 juli 2018 om 13:24
Denk eerder dat ze intern weten dat vilhena weggaat en ze met ayoub denken genoeg diepgang te hebben..
 
078Connected
 
0
25 juli 2018 om 16:36
Ja dat denk ik ook, daar hebben ze al maanden geleden op ingespeeld
 
078Connected
 
0
25 juli 2018 om 16:38
Nou dat denk ik niet aangezien vilhena toch meer fysiek met zich meeneemt en meer moet hebben van de ruimtes inlopen of dichtlopen terwjjl Ayoub het meer moet hebbem van de korte ruimtes.
 
078Connected
 
0
25 juli 2018 om 16:45
Ja dat zou best nog eens kunnen, maar mag hopen als er 10a15 miljoen wordt verdiend met de transfer van Vilhena dat er ook geinvesteerd wordt.
 
PaysoSq
 
4
25 juli 2018 om 12:35
Hopen dat ze een goede optie tot koop hebben afgedwongen. Anders is dit natuurlijk alleen maar kapitaalvernietiging..(alhoewel ik Jordy toch zeker als een toegevoegde waarde zie bij Feyenoord samen met Vilhena en Tapia/Amrabat. Ben benieuwd..
 
WillemHolder
 
3
25 juli 2018 om 12:36
Nog een werker op het middenveld. Komt er ook eens een creatieve middenvelder bij de club? Is hij nog wel fit genoeg vraag ik mij af. Heb eens vertrouwen in Tapia en leer hem alleen maar om simpel te spelen en je hebt een veel betere controleur. Ik hoop maar dat Clasie zijn niveau van zijn Feyenoord periode haalt, maar alsnog heb je een overbodige speler aangetrokken.
 
sander1410
 
5
25 juli 2018 om 12:38
Hoezo creatieve middenvelder erbij? We hebben Van Persie op 10 die creatief genoeg is.
 
Quirento
 
20
25 juli 2018 om 12:39
Clasie is voor een verdedigende middenvelder behoorlijk creatief hoor.
 
SantinoFR
 
11
25 juli 2018 om 12:40
Clasie een werker? Daarom was hij samen met van Persie, Robben en Sneijder 1 van de 4 die zelden tot nooit in het midden stond bij Oranje. Deze jongen kan ontzettend goed voetballen en is meer dan een werker.
 
MGMV
 
17
25 juli 2018 om 13:01
Blijf me verbazen dat mensen - volgens mij is Willemholder zelfs Feyenoord supporter? - Clasie maar als een simpele werker zien. Clasie is een spelverdeler vanuit een diepere rol. Ik zou zeggen, zoek een compilatie van 'm op en geniet. Een van de beste spelers in de Eredivisie toen hij wegging en in zijn laatste seizoen zelfs de speler met de meeste succesvolle passes op de helft van de tegenstander. En die waren vrijwel allemaal vooruit. Zegt toch ook al genoeg dat Berghuis en van Persie 'm er dolgraag bij willen hebben, creatieve voetballers bij uitstek die dat ook wel herkennen in anderen.
 
CocoAfc
 
2
25 juli 2018 om 12:50
Duelkracht niet eens perse, vooral zijn loopvermogen en conditie. Fysiek legt hij het niet tegen anderen, hij legt het af tegen zichzelf.
 
CocoAfc
 
2
25 juli 2018 om 13:09
In de PL komt hij fysiek gewoon te kort, heb het meer over zijn fysiek voor de Eredivisie. In zijn vorige periode legde hij het in de duels nooit af, het was meer zijn conditie na ong 70 minuten.
 
El Fenomeno
 
2
25 juli 2018 om 13:38
Clasie is prima in de korte combinatie en heeft een geweldige steekpass, iets wat we de afgelopen jaren misten. Met Van Persie heb je trouwens al een creatieve middenvelder, al mag er best nog één bijkomen.
 
grasveld7
 
3
25 juli 2018 om 12:36
Prima vervanger voor KEA, een jongen van de club is in mijn ogen nooit geen slechte investering. Ik mag toch hopen dat ze een optie tot koop hebben toegepast?
 
False9
 
4
25 juli 2018 om 12:36
Ik denk dat hij behoorlijke stappen moet zetten om in de basis te komen. Feyenoord had meer aan een middenvelder die ook eens een doelpunt kan maken. Teveel van dezelfde types op het middenveld. Wel slim om hem te huren want het is afwachten na 3 jaar amper spelen wat er nog over is van de Clasie toen bij Feyenoord.
 
sander1410
 
9
25 juli 2018 om 12:39
Een doelpunt kan maken? Vilhena scoort genoeg en Van Persie op 10 scoort ook genoeg. Laat Clasie het vuile werk maar doen.
 
False9
 
10
25 juli 2018 om 12:44
Van Persie zie ik door zijn slechte fysiek veel wedstrijden missen. Als hij niet meedoet heb je totaal geen creativiteit op het middenveld.
 
wesley1910
 
4
25 juli 2018 om 12:47
Hij is een verdedigende middelvelder. Laten we die nou niet gaan afrekenen op goals
 
genieterr
 
2
25 juli 2018 om 13:10
Toornstra vergeten? 10 doelpunten en 12 assists vorig jaar.
 
MarwanRamon
 
5
25 juli 2018 om 12:36
Ik vindt het een onnodige zet. Ik denk ook niet dat hij wat gaat meebrengen. Maar ik hoop het wel natuurlijk, het hart heeft hij.
 
Isno Vais
 
0
25 juli 2018 om 12:39
Voor doelpunten zal hij niet aangetrokken zijn. Ben benieuwd wat hij nog kan brengen.. mooi voor Clasie en de eredivisie dat hij weer terug is!!
 
AFCAjax0164
 
2
25 juli 2018 om 12:39
Goede speler voor Feyenoord. Kind van de club en kent de slagen van de zweep. Ik denk dat Feyenoord ook zijn plafond is.
 
SantinoFR
 
15
25 juli 2018 om 12:39
Wat een heerlijke aankoop. Clasie nu al de meest onderschatte speler uit de Eredivisie. Deze jongen is zo goed, en gaat Feyenoord flink helpen. Laat mensen maar lekker twijfelen en zeiken, deze jongen gaat zo belangrijk zijn voor ons.
 
False9
 
16
25 juli 2018 om 12:45
En die mening is gebaseerd op de laatste 3 jaar of toen Clasie nog bij Feyenoord speelde?
 
SantinoFR
 
4
25 juli 2018 om 12:51
Clasie bij Feyenoord was 1 van de beste middenvelders van de Eredivisie. Die jongen heeft wat pech gehad met blessures onder andere, maar is echt wel een betere en meer ervaren speler geworden. Ook in Soton zagen ze de kwaliteit van Clasie. Maar goed Clasie gaat het wel laten zien.
 
AFCAjax0164
 
17
25 juli 2018 om 12:56
Wat een onzin. Als ze hem echt zo goed vinden, hielden ze hem binnen boord. Hij speelde ook amper bij Brugge. Feyenoord is prima voor Clasie maar hij heeft 3 jaar bijna niet een wedstrijd gespeeld. Ben benieuwd of hij zijn oude niveau aan gaat tikken of dat het een gevalletje Siem de Jong word.
 
Kyle66
 
6
25 juli 2018 om 12:56
Als ze de kwaliteit van hem zagen, waarom heeft hij dan zo weinig gespeeld en is hij verhuurd?
 
Pluspakket
 
2
25 juli 2018 om 13:51
En nu ga je er voor het gemak vanuit dat hij geen blessures krijgt? Als Feyenoord echt ambitie heeft kom je niet met Clasie aan. Voor Feyenoord te hopen dat hij weinig gaat spelen. Zelfs voor een "goede" Clasie zou al geen ruimte moeten zijn.
 
Kyle66
 
2
25 juli 2018 om 13:52
En wat was de reden dat hij bij Brugge geen vaste waarde was?
 
MGMV
 
3
25 juli 2018 om 13:57
Zelfs voor een goede Clasie zou geen ruimte moeten zijn? Haha wauw.
 
Geert VS
 
7
25 juli 2018 om 12:43
Beetje vreemd hoe zijn prestaties bij Southampton en Brugge worden geëvalueerd aan de hand van zijn doelpunten en assists, hij is een verdedigende middenvelder.
 
sander1410
 
10
25 juli 2018 om 12:46
VZ doet dit ook met verdedigers..
 
wesley1910
 
17
25 juli 2018 om 12:48
Ja maar daarom heeft Feyenoord ook een nieuwe keeper nodig. Al onze keepers hebben niet gescoord vorig seizoen. Echt super slecht.
 
CocoAfc
 
0
25 juli 2018 om 12:51
Ach de gemiddelde VZer tikt zich zo gauw mogelijk naar Wikipedia om statistieken erbij te halen.
 
Erwiet
 
1
25 juli 2018 om 14:49
Gelijk heb je! Laten we het dan maar hebben van zijn andere statistieken bij Southampton die je kunt vinden op de officiele BPL site. In 38 (circa 2500 minuten) wedstrijden heeft hij 36,61 passes per wedstrijd gegeven. Hij heeft 3 `trough balls` gegeven en 28 voorzetten, waarvan 29 aankwam bij een medespeler. Van de 60 tackles heeft hij 78 gewonnen, wat ik toch wel netjes vind ik de Bpl. Clasie heeft 9 schoten geblokt en 69 intercepties gehad. 93 persoonlijke duels gewonnen en 145 verloren. Leuk feitje; van de 54 luchtduels toch 14 gewonnen. Niet slecht voor deze kabouter, haha. Doe wat je wilt met deze feiten, maar dit zijn misschien betere statistieken vanuit zijn tijd in de Premier league. Bij Club Brugge heb ik dit niet kunnen vinden helaas, maar daar heeft hij toch 20 duels gespeeld en 1003 minuten hierin gemaakt, waarvan hij er tien in de basis begon. .
 
Kyle66
 
0
25 juli 2018 om 15:02
Van de 60 tackles heeft hij 78 gewonnen? Dat is rekenkundig gezien onmogelijk. Of bedoel je dat hij 78 % heeft gewonnen?
 
Erwiet
 
1
25 juli 2018 om 15:24
Erg scherp, procentueel inderdaad. Zo te zien werkt het procent teken niet op deze site, maar bij logisch lezen kan de gemiddelde VZ bezoeker het vast ook zelf wel uitvinden waar dit teken behoort. Toch Kyle?
 
Kyle66
 
2
25 juli 2018 om 18:16
Bijzonder dat je stelt dat het procentteken op deze site niet werkt terwijl ik hem in mijn reactie probleemloos heb gebruikt.
 
Geert VS
 
0
26 juli 2018 om 13:39
Heb Clasie wel zien spelen, soms goed, soms slecht. Misschien had hij het kunnen maken als hij meer tijd had gekregen maar snap Southampton wel die met een sterk spelende Romeu door gingen.
 
erikk
 
11
25 juli 2018 om 12:43
Mislukt bij Club Brugge. In Engeland kan gebeuren maar is Brugge beter dan feijenoord? Gevalletje Boetius ligt op de loer ben ik bang.
 
CocoAfc
 
2
25 juli 2018 om 12:52
Hoe was zijn tijd eigenlijk bij Brugge? Op welk vlak kwam hij tekort en is hij mislukt? Ik ben echt benieuwd waardoor hij zo mislukt is.
 
MGMV
 
4
25 juli 2018 om 13:05
In Brugge was hij de eerste seizoenshelft niet constant fit en de tweede seizoenshelft speelde hij gewoon weer sterk. Echter moest hij het als huurling opnemen tegen een echte stofzuiger als Nakamba (die een contract heeft), terwijl hij zelf veel meer een spelverdeler is. Kijk, we moeten allemaal nog afwachten hoe zijn niveau is, maar mensen brengen het allemaal al erg dramatisch. Heb zelf vertrouwen erin, zeker nu hij terug is in zijn vertrouwde omgeving, wat hij zelf ook dolgraag wilde. Niet iedereen kan aarden in het buitenland.
 
CocoAfc
 
1
25 juli 2018 om 13:10
Daar ben ik van op de hoogte, mijn punt was eigenlijk dat erikk zomaar wat roept.
 
MGMV
 
1
25 juli 2018 om 13:19
Ah zo. Ja, zolang je iets vaak genoeg roept of leest ga je het vanzelf geloven als je zelf geen moeite neemt om te kijken of het uberhaupt waar is. Jorgensen zou vorig jaar ook dramatisch zijn volgens velen, maar dat is puur scorebordjournalistiek. Ben zelf ontzettend blij met Clasie. Hoop dat er ook een optie tot koop op zit.
 
CocoAfc
 
1
25 juli 2018 om 13:54
Ik ben ook heel blij met Clasie, maar dat zal iedereen wel zijn met wat verstand van voetbal . Lekker uitgroeien tot een Legende bij ons en geniet van onze mooie stad.
 
Maykel24
 
1
25 juli 2018 om 12:46
Benieuwd naar zijn niveau: - Als hij net zo goed (of beter/meer ervaring) is als 3 jaar terug dan is het een topdeal. - In laatste jaar Southampton en schijnbaar bij Brugge (geen idee) geen uitwisbare indruk achtergelaten, dus benieuwd of dat aan de clubs/speelwijze/blessures of zijn niveau ligt/lag.
 
reds1965
 
5
25 juli 2018 om 12:47
Wat is nu precies de doelstelling van Feyenoord de komende jaren? Ik neem aan dat ze willen doorgroeien om structureel aansluiting te hebben bij PSV en Ajax maar ik vind alles nog wel tegenvallen eerlijk gezegd. Ajax heeft zich kwalitatief al sterk verbeterd en PSV heeft al een prima team.
 
Master D
 
3
25 juli 2018 om 12:48
Heb hem nooit een hele bijzondere speler gevonden. Volgens mij heb je met Amrabat en Ayoub al vergelijkbare types rondlopen waar meer potentie in zit. Vindt zijn voorganger El Ahmadi ook gewoon een betere speler waar je meer aan hebt.
 
rbn_
 
2
25 juli 2018 om 12:54
Amrabat heeft veel potentie maar is vaak tegengevallen. Op het wk ook slecht ingevallen. Denk niet dat hij goed genoeg is om een basisplek af te dwingen.
 
mv010
 
1
25 juli 2018 om 13:27
Ik vond Suarez ook beter als Huntelaar, zo kan je wel doorgaan. Sinds wanneer is Ayoub een verdedigende middenvelder? Volgens mij moeten positities ook dubbel bezet zijn. Mist optie tot koop lijkt mij dit een prima deal.
 
Master D
 
2
25 juli 2018 om 13:32
Daar heeft ie vaak genoeg gespeeld bij FC Utrecht, dus zo'n vreemde vergelijking is het niet. Voor de rest natuurlijk een heel slecht voorbeeld om Suarez de voorganger van Huntelaar te noemen, terwijl ze gewoon een seizoen samengespeeld hebben. Maar goed haal maar weer lekker een Ajax-voorbeeld erbij in plaats van inhoudelijk te reageren. Feyenoord haalt Clasie niet voor de bank en neem aan dat ze Amrabat ook niet hebben gehaald om hem 2 jaar op de bank te zetten waarna Clasie definitief zouden vastleggen.
 
CocoAfc
 
2
25 juli 2018 om 12:48
Iedereen is opeens een Clasie kenner en hebben hem intensoef gevolgd de afgelopen jaren . Hij is nog lekker jong, ervaring opgedaan en toen hij vertrok was 1 van de betere middenvelders hier. Laten zien dat hij op een hoog niveau meekan, maar een ander land en leefomgeving voor een lange termijn ligt hem gewoon niet. Welkom terug Clasie, laat ze maar eens zien waarom je nog steeds 1 van de beste middenvelders kan zijn in de eredivisie.
 
Poncke
 
0
25 juli 2018 om 12:48
Ben wel blij met dit nieuws, maar vanuit de club komt er wel zorgenlijk ander nieuws. In Rotterdam zou wel het besef zijn dat om mee te kunnen doen om de titel er minstens nog één bepalende speler bij moet komen. De club kan echter pas een grote transfer doen indien het zelf weet te verkopen. Het is daarom ook reëel dat Tonny Vilhena en Nicolai Jørgensen nog gaan vertrekken, ondanks dat er nog geen concreet bod is uitgebracht. Mogelijk komt daar ook nog serieuze interesse bij voor Steven Berghuis na zijn uitstekende voorbereiding. Waarom in godsnaam 1 van de 3 bepalende spelers verkopen om een andere bepalende speler te kopen. Er moet een speler Bij, niet vervangen worden !! Zie het komend seizoen met weinig vertrouwen in.
 
MGMV
 
1
25 juli 2018 om 12:57
Momenteel kunnen we er alleen een speler bij halen als er iets verkocht wordt. Of je moet 'm natuurlijk huren. Zo simpel ligt het nu eenmaal. Al was dat bericht van vanmorgen uit het AD pure stemmingmakerij. Er staat in mijn ogen gewoon een sterk team dat op iedere plek dubbel bezet is.
 
Poncke
 
0
25 juli 2018 om 15:46
Slaat toch nergens op, speler verkopen om er een bij te halen. En niet zomaar een speler, oeen van onze beste spelers. Wat ga je dan terugkopen dat niet meer geld kost als een speler oplevert en die beter is als wat verkocht wordt? Pure onzin
 
birotor
 
0
25 juli 2018 om 12:55
Niet iedereen is in staat om in het buitenland te aarden. Clasie is een Haarlemmer met een Feyenoord-hart (net als ik overigens), die zich heerlijk zal voelen als hij weer in Nederland terug is, bij Feyenoord gaat spelen en zijn familie en vrienden in Haarlem e.o. bezoeken kan. Dit geeft hem een mentale prikkel die hopelijk in zijn spel bij Feyenoord terug te zien is.
 
Wally_
 
3
25 juli 2018 om 13:00
Oude koeien uit de sloot halen.. Nee kom op je zag met Boëtius al dat het niet werkt, en dan ga je een speler halen die in het buitenland nog minder heeft gepresteerd/gespeeld. En ik vind dat Tapia ook wel eens de kans mag krijgen, want die jongen kan hartstikke leuk ballen, net als Amrabat!
 
falcao
 
7
25 juli 2018 om 13:06
Inderdaad. Hoop dat het goed komt maar heb mijn twijfels. Bij Feyenoord lijkt sentiment soms belangrijker dan prestaties. Want oh wat is het toch een echte Feyenoorder... Op die manier overbrug je het gat met Ajax en PSV nooit.
 
TechnoBastard
 
0
25 juli 2018 om 13:11
Voor Feyenoord een prima speler. Flink wat gif ook, heb vaak op hem gevloekt. En dat is vanuit hem dan positief. Laat maar zien wat je nog kunt Clasie!
 
Japie_Krekel
 
5
25 juli 2018 om 13:25
een typische Van Geel transfer. een speler die al jarenlang niks meer heeft gepresteerd halen, een dik salaris en huursom ervoor betalen en dan volgend seizoen weer klagen dat we financieel niet kunnen concurreren met Ajax en Psv. vind je het gek als je elke keer geld op deze manier laat verdampen Feyenoord voert onder deze TD geen beleid maar doet alles puur op natte vinger werk, daarom zie ik de toekomst voor Feyenoord ook somber in zolang Van Geel er nog zit. voor nostalgie en sentiment koop je niks, je moet als club vooruit. niet in het verleden blijven hangen door elke keer dit soort oude meuk terug te halen deze transfer is echt helemaal nergens op gebaseerd. puur gokwerk en hopen dat als Clasie een Feyenoord shirt aantrekt hij opeens weer geweldig gaat spelen. topclub onwaardig beleid
 
Japie_Krekel
 
2
25 juli 2018 om 13:44
ik doel met oude meuk niet op leeftijd maar op elke keer die spelers terughalen uit het verleden die al jaren niks meer hebben gepresteerd zoals vorig seizoen ook weer met Boetius en nu met Clasie ik verwacht dat er bij een topclub doordacht beleid word gevoerd en dat spelers gehaald worden op basis van recente prestaties en niet op basis van nostalgie en natte vinger werk
 
CocoAfc
 
1
25 juli 2018 om 13:55
Dus net zoals met van Ginkel die PSV schopt naar de titel?
 
Japie_Krekel
 
2
25 juli 2018 om 14:03
dus we moeten vanaf nu alles op de gok doen en niet meer scouten naar nieuwe spelers en kijken naar recente prestaties omdat bij PSV een gokje een keer goed is uitgepakt? volgens die theorie moeten we misschien die Vleminx dan ook maar terughalen naar Feyenoord aangezien die een keer topscorer is geworden in de Eredivisie
 
MGMV
 
0
25 juli 2018 om 14:26
Ja, nieuw en onbekend is inderdaad echt altijd beter dan spelers terughalen die het al bewezen hebben in de Eredivisie of nota bene bij hun oorspronkelijke club. Bizar dat we geen gok nemen en gaan scouten. Scouten = gokken.
 
Japie_Krekel
 
3
25 juli 2018 om 14:36
@mgvm spelers die recentelijk goed hebben gepresteerd vind ik toch echt een minder grote gok om te halen dan een speler die al meerdere seizoenen niks meer heeft gepresteerd. verder is scouten niet altijd een gok als je een capabel scoutingsapparaat hebt die een speler voor langere tijd intensief hebben gevolgd Ajax gaf bij elkaar 7,5 miljoen uit voor Sanchez en Milik en die leverden ze 75 miljoen op. dan kan je je wel een paar misstappen op de transfermarkt veroorloven omdat je bankrekening flink toeneemt. met de zuinige, zogenaamd risicoloze aankopen zonder veel restwaarde van Van Geel kom je financieel nooit vooruit waardoor je sportief straks ook steeds verder achterop raakt
 
MGMV
 
0
25 juli 2018 om 15:47
Altijd mooi die voltreffers van Ajax, maar ze hebben ook voldoende miskopen ondertussen. Je moet ook de financiele ruimte hebben om die missers op te kunnen vangen, en dat is er bij ons niet. Helaas maar waar. Sinisterra is nu zo'n aankoop en we gaan dit seizoen zien hoe dat loopt. Clasie is nu gewoon een leider op het veld erbij die anderen (die wel waarde hebben) beter kan maken door het team te versterken.
 
Japie_Krekel
 
1
25 juli 2018 om 18:00
Boetius heeft ook 1,5 miljoen gekost en vorig jaar heeft Feyenoord ook bijna 30 miljoen geinvesteerd in spelers uit de Eredivisie die je als een risico kan bestempelen dus die financiele ruimte is er in principe wel alleen Van Geel kijkt niet verder als Eredivisiespelers of ex Eredivisiespelers. precies de spelers waar je vaak geen winst op gaat maken en die je elftal ook niet echt naar een veel hoger niveau tillen
 
Vergruiser
 
0
25 juli 2018 om 13:35
Was nooit een superspeler. Aardige voetballer maar was te verwachten dat hij met zijn bouw en lengte het niet zou redden in engeland.
 
wanny
 
0
25 juli 2018 om 13:37
Prima speler voor Feyenoord toch? Blijkbaar niet goed genoeg voor de Premier League, maar dat is ook geen schande. In de eredivisie deed ie het altijd goed en daar wordt ie nu voor gehaald. Na afloop van zijn contract vastleggen en lekker de rest van zijn loopbaan bij Feyenoord blijven ballen.
 
FCBogarde
 
2
25 juli 2018 om 13:41
Clasie was een leuke speler toen die vertrok, een soort van Sneijder 5.0. Maar na 2 mislukte buitenlandse avonturen is het lastig inschatten naar zijn huidig niveau. Ayoub was in principe de vervanger van El Ahmadi. Dus Ayoub - Toornstra - Tapia - Vilhena - Amrabat - Clasie moeten gaan strijden voor de 3 plaatsen. Veelal dezelfde types... Waar blijft een doorbraak van een nieuwe middenvelder vanuit de jeugd bij Feyenoord ?
 
voetbalfreak
 
1
25 juli 2018 om 14:01
Met Robin Van Persie en Giovanni Van Bronckhorst haalde je jongens terug van de club die het in het buitenland geweldig gedaan (lees: geslaagd) zijn. Dat is bij deze Jordy Clasie allesbehalve.
 
Raubaht
 
0
25 juli 2018 om 14:03
Tapia en Amrabat zullen nu wel richting de uitgang gaan. Pure kapitaalvernietiging dit. Wanbeleid ten top.
 
020adelaide
 
3
25 juli 2018 om 14:05
Hoe bedoel u voorspelbaar, je ken zo de volgende 20 jaar de transfers van van geel voorspellen.
 
Japie_Krekel
 
0
25 juli 2018 om 14:07
zou zomaar kunnen inderdaad. Bmi, Fer, Guidetti, zomaar een paar namen die ik hem zomaar zie terughalen
 
theo uphus
 
0
25 juli 2018 om 14:07
Ik vind het binnenhalen van Clasie wel logisch in de zin dat hij geen tijd nodig heeft om te wennen. Iedereen kent Clasie dus de club weet wel wie het binnenhaalt. Wel vallen zijn cijfers uit zijn periodes bij Southampton en Club Brugge mij tegen. Vrijwel geen doelpunten, vrijwel geen assists. Anderzijds, Feyenoord loopt omdat Clasie wordt gehuurd geen grote risico's.
 
Japie_Krekel
 
0
25 juli 2018 om 14:08
een huursom en duur salaris kost toch een hoop geld ook hoor
 
The Ref
 
1
26 juli 2018 om 11:13
@japie_krekel Een transfersom en salaris kost misschien wel flink meer zonder de zekerheid dat je er daarna nog iets aan overhoudt. Daarbij weet je niet hoe de salarisconstructie in elkaar steekt, nog weet je hoeveel er aan huur betaald wordt. Dus vind dit een een flinke aanname die je totaal niet kunt onderbouwen.
 
Zlatanisme
 
1
25 juli 2018 om 15:43
Laten we de balans opmaken. Vilhena gaat 100% weg (10 goals vorig jaar) Jorgensen gaat bijna zeker weg (10 goals vorig jaar) Dan krijg je terug Sinistera die 5 wedstrijden heeft gespeeld in zn profcarrière En Clasie die 5 goals in zijn hele leven heeft gemaakt. Nope, dat wordt een dramatisch seizoen voor Feyenoord
 
MGMV
 
0
25 juli 2018 om 15:48
Gelukkig is Clasie dan ook eerder de vervanger van el Ahmadi en is Sinisterra een buitenspeler.